|
Data: 2017-08-04 20:44:07 |
Autor: J.F. |
Nasadka o świec zapłonowych |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:om2dl1$l21$1@dont-email.me...
Wydawało mi się, że producenci osiągnęli jakiś konsensus w kwestii
rozmiarów świec zapłonowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby odkręcić
dowolną świecę w aucie, motocyklu, kosiarce...
No jak chcesz jedna wielkosc do kosiarki i 8-litrowca ?
I nie mówcie mi, że europejskie auta będą mieć jeszcze inny, metryczny
rozmiar, bo się popłaczę ze śmiechu:
No jak nie, jak tak ?
http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwincie-,3530.html
i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)
Nie będę ukrywał, że najbardziej mi zależy na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
Niech sobie pobluzga, ja tam twierdze ze kluczem 16 wkrece swiece 5/8 (15.875mm).
A kluczem 5/8 wykrece swiece 16. Tylko mlotek moze byc potrzebny :-)
J.
|
|
|
Data: 2017-08-04 18:51:56 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o świec zapłonowych |
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:om2dl1$l21$1@dont-email.me...
Wydawało mi się, że producenci osiągnęli jakiś konsensus w kwestii
rozmiarów świec zapłonowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby odkręcić
dowolną świecę w aucie, motocyklu, kosiarce...
No jak chcesz jedna wielkosc do kosiarki i 8-litrowca ?
A dlaczego nie? Długość gwintu, decydującą o temperaturze pracy świecy,
będą mieć pewnie inną, ale czemu średnica gwintu albo sześciokątna głowa
pod nasadkę miałaby być inna?
I nie mówcie mi, że europejskie auta będą mieć jeszcze inny, metryczny
rozmiar, bo się popłaczę ze śmiechu:
No jak nie, jak tak ?
http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwincie-,3530.html
i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)
No ale pokazałeś świece mające TEN SAM gwint M14x1,25 a różniące się tylko
długością gwintu, więc czemu miałbyś używać innego klucza do nich?
Nie będę ukrywał, że najbardziej mi zależy na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
Niech sobie pobluzga, ja tam twierdze ze kluczem 16 wkrece swiece 5/8 (15.875mm).
A kluczem 5/8 wykrece swiece 16. Tylko mlotek moze byc potrzebny :-)
No stworzyłem ten wątek właśnie dlatego że WA MAĆ! znowu nie da się
wykręcić świecy z Passata amerykańskim zestawem trzech kluczy :-) Żaden nie
pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,
czyli jest za ciasny :-) Dejavu do doświadczeń przy niedawnym odkręcaniu
sondy lambda w tym samym aucie :-)
|
|
|
Data: 2017-08-05 00:27:07 |
Autor: LordBluzg(R) |
Nasadka o świec zapłonowych |
W dniu 2017-08-04 o 20:51, Pszemol pisze:
Nie będę ukrywał, że najbardziej mi zależy na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
Przecież to ty twierdzisz że są nasadki uniwersalne, sam jotpegi wklejałeś i broniłeś tej tezy jak Matka Boska Częstochowy :D
Niech sobie pobluzga, ja tam twierdze ze kluczem 16 wkrece swiece 5/8
(15.875mm).
A kluczem 5/8 wykrece swiece 16. Tylko mlotek moze byc potrzebny :-)
No stworzyłem ten wątek właśnie dlatego że WA MAĆ! znowu nie da się
wykręcić świecy z Passata amerykańskim zestawem trzech kluczy :-) Żaden nie
pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,
czyli jest za ciasny :-) Dejavu do doświadczeń przy niedawnym odkręcaniu
sondy lambda w tym samym aucie :-)
Noi kurwa, #DOBRZECITAK :D:D:D Teraz masz fajowy przykład używania klucza calowego do śruby metrycznej ale odwrotny jak w poprzednim razie, tzn klucz jest za mały.
Zgiń, przepadnij, łosiu :D
--
LordBluzg(R)
|
|
|
Data: 2017-08-04 23:38:13 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o świec zapłonowych |
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2017-08-04 o 20:51, Pszemol pisze:
Nie będę ukrywał, że najbardziej mi zależy na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
Przecież to ty twierdzisz że są nasadki uniwersalne, sam jotpegi wklejałeś i broniłeś tej tezy jak Matka Boska Częstochowy :D
No twierdzę, że są tak klientom przedstawiane jako uniwersalne.
Niech sobie pobluzga, ja tam twierdze ze kluczem 16 wkrece swiece 5/8
(15.875mm).
A kluczem 5/8 wykrece swiece 16. Tylko mlotek moze byc potrzebny :-)
No stworzyłem ten wątek właśnie dlatego że WA MAĆ! znowu nie da się
wykręcić świecy z Passata amerykańskim zestawem trzech kluczy :-) Żaden nie
pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,
czyli jest za ciasny :-) Dejavu do doświadczeń przy niedawnym odkręcaniu
sondy lambda w tym samym aucie :-)
Noi kurwa, #DOBRZECITAK :D:D:D Teraz masz fajowy przykład używania klucza calowego do śruby metrycznej ale odwrotny jak w poprzednim razie, tzn klucz jest za mały.
Zgiń, przepadnij, łosiu :D
:-DD Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupię nasadkę 16mm do świecy
zapłonowej... :-)
|
|
|
Data: 2017-08-05 07:58:23 |
Autor: P.B. |
Nasadka o świec zapłonowych |
Dnia Fri, 4 Aug 2017 23:38:13 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupię nasadkę 16mm do świecy
zapłonowej... :-)
A skąd my w Polsce mamy to wiedzieć? Tutaj taką nasadkę, albo kompletny
klucz do świec kupisz w każdym OBI, Castoramie, motoryzacyjnym za rogiem,
na Allegro i wielu stacjach benzynowych.
--
Pozdrawiam,
Przemek
|
|
|
Data: 2017-08-05 06:36:33 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o świec zapłonowych |
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:um8eosqcmpop.lkddx22eobxz.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 4 Aug 2017 23:38:13 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupię nasadkę 16mm do świecy
zapłonowej... :-)
A skąd my w Polsce mamy to wiedzieć? Tutaj taką nasadkę, albo kompletny
klucz do świec kupisz w każdym OBI, Castoramie, motoryzacyjnym za
rogiem, na Allegro i wielu stacjach benzynowych.
Tak, tak... dokładnie jak klucz 5/8" tutaj. Obleciałem lokalne sklepy
i nie mają 16mm. A to wyżej to było pytanie retoryczne :-)
|
|
|
Data: 2017-08-05 11:07:27 |
Autor: J.F. |
Nasadka o świec zapłonowych |
Dnia Fri, 4 Aug 2017 23:38:13 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2017-08-04 o 20:51, Pszemol pisze:
Nie będę ukrywał, że najbardziej mi zależy na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
Przecież to ty twierdzisz że są nasadki uniwersalne, sam jotpegi wklejałeś i broniłeś tej tezy jak Matka Boska Częstochowy :D
No twierdzę, że są tak klientom przedstawiane jako uniwersalne.
To idz do adwokata, wrocisz bogatszy :-)
No stworzyłem ten wątek właśnie dlatego że WA MAĆ! znowu nie da się
wykręcić świecy z Passata amerykańskim zestawem trzech kluczy :-) Żaden nie
pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,
czyli jest za ciasny :-) Dejavu do doświadczeń przy niedawnym odkręcaniu
sondy lambda w tym samym aucie :-)
Noi kurwa, #DOBRZECITAK :D:D:D Teraz masz fajowy przykład używania klucza calowego do śruby metrycznej ale odwrotny jak w poprzednim razie, tzn klucz jest za mały.
Zgiń, przepadnij, łosiu :D
:-DD Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupię nasadkę 16mm do świecy
zapłonowej... :-)
No jak to gdzie ? W kazdy dobrym sklepie z narzedziami :-P
J.
|
|
Data: 2017-08-05 14:32:22 |
Autor: Robert Wańkowski |
Nasadka o świec zapłonowych |
W dniu 2017-08-05 o 01:38, Pszemol pisze:
Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupię nasadkę 16mm do świecy
zapłonowej...:-)
Skoro u nas można kupić calowe to u was metryczne.
Pewnie w firmie gdzie sprzedają narzędzia dla warsztatów.
Robert
|
|
Data: 2017-08-06 10:20:12 |
Autor: m4rkiz |
Nasadka o świec zapłonowych |
On 2017-08-05 01:38, Pszemol wrote:
Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupię nasadkę 16mm do świecy
zapłonowej... :-)
pewnie maja tez pilniki a zebrac 0,1 mm na kazdej sciance to chwila roboty
|
|
Data: 2017-08-06 07:51:39 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o świec zapłonowych |
"m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote in message news:om6jfh$lch$2$m4rkiznews.chmurka.net...
On 2017-08-05 01:38, Pszemol wrote:
Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupię nasadkę 16mm do świecy
zapłonowej... :-)
pewnie maja tez pilniki a zebrac 0,1 mm na kazdej sciance to chwila roboty
:-) Dobre! Brawo za niestandardowe myślenie!
W innym samochodzie miałem mały chinski zestaw nasadek metrycznych
i tam akurat była nasadka uniwersalna opisana 5/8" (16mm)...
Wzbudzało to nadzieję, że jest ciut większa od 5/8" i rzeczywiście weszła
na świecę tego Passata! Brawo Chinczyki!
|
|
|
Data: 2017-08-05 07:53:58 |
Autor: P.B. |
Nasadka o świec zapłonowych |
Dnia Fri, 4 Aug 2017 18:51:56 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
No stworzyłem ten wątek właśnie dlatego że WA MAĆ! znowu nie da się
wykręcić świecy z Passata amerykańskim zestawem trzech kluczy :-) Żaden nie
pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,
czyli jest za ciasny :-) Dejavu do doświadczeń przy niedawnym odkręcaniu
sondy lambda w tym samym aucie :-)
A wiesz jak w Europie mówią na quarter pounder with cheese?
https://youtu.be/uYSt8K8VP6k?t=59
--
Pozdrawiam,
Przemek
|
|
Data: 2017-08-05 06:40:40 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o świec zapłonowych |
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:1lkeya7h7fa8f$.jyv7eoo87f6m$.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 4 Aug 2017 18:51:56 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
No stworzyłem ten wątek właśnie dlatego że WA MAĆ! znowu nie da się
wykręcić świecy z Passata amerykańskim zestawem trzech kluczy :-) Żaden nie
pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,
czyli jest za ciasny :-) Dejavu do doświadczeń przy niedawnym odkręcaniu
sondy lambda w tym samym aucie :-)
A wiesz jak w Europie mówią na quarter pounder with cheese?
https://youtu.be/uYSt8K8VP6k?t=59
They have metric system, they wouldn't know what the fuck a quarter pounder means! :-))))
Dzięki za ten uśmiech, Przemku!
|
|
|
Data: 2017-08-05 11:05:33 |
Autor: J.F. |
Nasadka o świec zapłonowych |
Dnia Fri, 4 Aug 2017 18:51:56 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
Wydawało mi się, że producenci osiągnęli jakiś konsensus w kwestii
rozmiarów świec zapłonowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby odkręcić
dowolną świecę w aucie, motocyklu, kosiarce...
No jak chcesz jedna wielkosc do kosiarki i 8-litrowca ?
A dlaczego nie? Długość gwintu, decydującą o temperaturze pracy świecy,
będą mieć pewnie inną, ale czemu średnica gwintu albo sześciokątna głowa
pod nasadkę miałaby być inna?
Moze i tak, bo w sumie nie wiem - tali litrowy cylinder wymaga
wiekszej iskry ? Chyba nie.
I nie mówcie mi, że europejskie auta będą mieć jeszcze inny, metryczny
rozmiar, bo się popłaczę ze śmiechu:
No jak nie, jak tak ?
http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwincie-,3530.html
i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)
No ale pokazałeś świece mające TEN SAM gwint M14x1,25 a różniące się tylko
długością gwintu, więc czemu miałbyś używać innego klucza do nich?
Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)
Nie będę ukrywał, że najbardziej mi zależy na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
Niech sobie pobluzga, ja tam twierdze ze kluczem 16 wkrece swiece 5/8 (15.875mm).
A kluczem 5/8 wykrece swiece 16. Tylko mlotek moze byc potrzebny :-)
No stworzyłem ten wątek właśnie dlatego że WA MAĆ! znowu nie da się
wykręcić świecy z Passata amerykańskim zestawem trzech kluczy :-) Żaden nie
pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,
czyli jest za ciasny :-)
Nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek :-)
A potem napisz Bluzgowi czy sie dalo wykrecic :-)
P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)
PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)
J.
|
|
Data: 2017-08-05 06:45:22 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o świec zapłonowych |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:ba8lzvlq5rmz.1ggugnb0vedbg$.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 4 Aug 2017 18:51:56 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
Wydawało mi się, że producenci osiągnęli jakiś konsensus w kwestii
rozmiarów świec zapłonowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby
odkręcić
dowolną świecę w aucie, motocyklu, kosiarce...
No jak chcesz jedna wielkosc do kosiarki i 8-litrowca ?
A dlaczego nie? Długość gwintu, decydującą o temperaturze pracy świecy,
będą mieć pewnie inną, ale czemu średnica gwintu albo sześciokątna głowa
pod nasadkę miałaby być inna?
Moze i tak, bo w sumie nie wiem - tali litrowy cylinder wymaga
wiekszej iskry ? Chyba nie.
Na dodatek, im więcej cylindrów tym pojedynczy cylinder będzie
mniejszy jeśli masz tą samą pojemność skokową silnika, nie? :-)
I nie mówcie mi, że europejskie auta będą mieć jeszcze inny,
metryczny
rozmiar, bo się popłaczę ze śmiechu:
No jak nie, jak tak ?
http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwincie-,3530.html
i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki
byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)
No ale pokazałeś świece mające TEN SAM gwint M14x1,25 a różniące się tylko
długością gwintu, więc czemu miałbyś używać innego klucza do nich?
Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)
No wiem, ale duża i mała ma ten sam sześciokąt 16mm.
Nie będę ukrywał, że najbardziej mi zależy na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)
Niech sobie pobluzga, ja tam twierdze ze kluczem 16 wkrece swiece 5/8
(15.875mm).
A kluczem 5/8 wykrece swiece 16. Tylko mlotek moze byc potrzebny :-)
No stworzyłem ten wątek właśnie dlatego że WA MAĆ! znowu nie da się
wykręcić świecy z Passata amerykańskim zestawem trzech kluczy :-) Żaden nie
pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,
czyli jest za ciasny :-)
Nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek :-)
A potem napisz Bluzgowi czy sie dalo wykrecic :-)
:-)
P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)
Masz na myśli wykręcić stare, oryginalne świece 16mm
i wkręcić tam świece amerykańskie, 5/8" ? Człowieku, Ty chcesz
abym sobie jeszcze zrypał gwint w obu głowicach tego V6-a??
Przecież tam na 100% w calowych świecach zapłonowych
nie mają gwintu M14x1,25 :-)))))
Ty już takich herezji mi nie podpowiadaj!!! :-) Szkoda Passata :-))))
PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)
Najwyraźniej jakoś ta transformacja ominęła sondy lambda i świece zapłonowe...
|
|
|
Data: 2017-08-05 14:51:50 |
Autor: J.F. |
Nasadka o świec zapłonowych |
Dnia Sat, 5 Aug 2017 06:45:22 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
Wydawało mi się, że producenci osiągnęli jakiś konsensus w kwestii
rozmiarów świec zapłonowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby
odkręcić dowolną świecę w aucie, motocyklu, kosiarce...
No jak chcesz jedna wielkosc do kosiarki i 8-litrowca ?
A dlaczego nie? Długość gwintu, decydującą o temperaturze pracy świecy,
będą mieć pewnie inną, ale czemu średnica gwintu albo sześciokątna głowa
pod nasadkę miałaby być inna?
Moze i tak, bo w sumie nie wiem - tali litrowy cylinder wymaga
wiekszej iskry ? Chyba nie.
Na dodatek, im więcej cylindrów tym pojedynczy cylinder będzie
mniejszy jeśli masz tą samą pojemność skokową silnika, nie? :-)
Ciagle litrowy cylinder jest znacznie wiekszy od takiego 50ccm w
kosiarce :-)
No, ciekawe. Tak trzeba, czy w samochodach swiece zawsze byly duze i
nikomu to nie przeszkadzalo, a kosiarkach juz przeszkadzalo.
I nie mówcie mi, że europejskie auta będą mieć jeszcze inny,
metryczny rozmiar, bo się popłaczę ze śmiechu:
No jak nie, jak tak ?
http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwincie-,3530.html
i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki
byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)
No ale pokazałeś świece mające TEN SAM gwint M14x1,25 a różniące się tylko
długością gwintu, więc czemu miałbyś używać innego klucza do nich?
Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)
No wiem, ale duża i mała ma ten sam sześciokąt 16mm.
ale 16mm, a nie 5/8" :-)
No stworzyłem ten wątek właśnie dlatego że WA MAĆ! znowu nie da się
wykręcić świecy z Passata amerykańskim zestawem trzech kluczy :-) Żaden nie
pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,
czyli jest za ciasny :-)
Nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek :-)
A potem napisz Bluzgowi czy sie dalo wykrecic :-)
:-)
P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)
Masz na myśli wykręcić stare, oryginalne świece 16mm
i wkręcić tam świece amerykańskie, 5/8" ?
nie, mam na mysli, ze jak 4 (6) razy nabijesz stare swiece 16mm, to juz nowe nie beda wymagaly nabicia :-)
Człowieku, Ty chcesz
abym sobie jeszcze zrypał gwint w obu głowicach tego V6-a??
Przecież tam na 100% w calowych świecach zapłonowych
nie mają gwintu M14x1,25 :-)))))
Z ciekawosci - poszukaj.
Moze sa takie z takim gwintem.
PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)
Najwyraźniej jakoś ta transformacja ominęła sondy lambda i świece zapłonowe...
A w Europie felgi i opony ciagle w calach :-)
J.
|
|
|
Data: 2017-08-05 08:31:29 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o świec zapłonowych |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:16l1vkw4xazwx.1sg8u4y28965j$.dlg40tude.net...
Moze i tak, bo w sumie nie wiem - tali litrowy cylinder wymaga
wiekszej iskry ? Chyba nie.
Na dodatek, im więcej cylindrów tym pojedynczy cylinder będzie
mniejszy jeśli masz tą samą pojemność skokową silnika, nie? :-)
Ciagle litrowy cylinder jest znacznie wiekszy od takiego 50ccm w
kosiarce :-)
No, ciekawe. Tak trzeba, czy w samochodach swiece zawsze byly duze i
nikomu to nie przeszkadzalo, a kosiarkach juz przeszkadzalo.
Na to wygląda - albo po prostu chcieli mieć inne abyś kupił u Stihla.
I nie mówcie mi, że europejskie auta będą mieć jeszcze inny,
metryczny rozmiar, bo się popłaczę ze śmiechu:
No jak nie, jak tak ?
http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwincie-,3530.html
i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki
byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)
No ale pokazałeś świece mające TEN SAM gwint M14x1,25 a różniące się
tylko
długością gwintu, więc czemu miałbyś używać innego klucza do nich?
Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)
No wiem, ale duża i mała ma ten sam sześciokąt 16mm.
ale 16mm, a nie 5/8" :-)
No dokładnie :-))) Potłuczeni są...
No stworzyłem ten wątek właśnie dlatego że WA MAĆ! znowu nie da się
wykręcić świecy z Passata amerykańskim zestawem trzech kluczy :-) Żaden
nie
pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,
czyli jest za ciasny :-)
Nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek :-)
A potem napisz Bluzgowi czy sie dalo wykrecic :-)
:-)
P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)
Masz na myśli wykręcić stare, oryginalne świece 16mm
i wkręcić tam świece amerykańskie, 5/8" ?
nie, mam na mysli, ze jak 4 (6) razy nabijesz stare swiece 16mm,
to juz nowe nie beda wymagaly nabicia :-)
Aa... że "uformuję" swoją nasadkę? :-)))))
Tak jak "uformowałem" parę tygodni temu swoją sondę lambda?? :-)))
Człowieku, Ty chcesz
abym sobie jeszcze zrypał gwint w obu głowicach tego V6-a??
Przecież tam na 100% w calowych świecach zapłonowych
nie mają gwintu M14x1,25 :-)))))
Z ciekawosci - poszukaj.
Moze sa takie z takim gwintem.
Nie będę kombinował - poszukam prawidłowego klucza/nasadki.
A jak nie znajdę to przecież mam nasadkę 16mm zwykłą "głęboką".
Może się tam zmieści? Może nie musi być "cienkościenna", specjalna do świec?
PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)
Najwyraźniej jakoś ta transformacja ominęła sondy lambda i świece
zapłonowe...
A w Europie felgi i opony ciagle w calach :-)
No właśnie... Raz ustalonego porządku ciężko zmienić.
Rury i kolanka do wody i gazu chyba też w metryce calowej mają w Europie?
|
|
|
Data: 2017-08-05 16:16:38 |
Autor: J.F. |
Nasadka o świec zapłonowych |
Dnia Sat, 5 Aug 2017 08:31:29 -0500, Pszemol napisał(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message
Ciagle litrowy cylinder jest znacznie wiekszy od takiego 50ccm w
kosiarce :-)
No, ciekawe. Tak trzeba, czy w samochodach swiece zawsze byly duze i
nikomu to nie przeszkadzalo, a kosiarkach juz przeszkadzalo.
Na to wygląda - albo po prostu chcieli mieć inne abyś kupił u Stihla.
Byc moze, ale jak cylinder ma 4 cm srednicy, to 14mm swieca zajmuje
juz sporo miejsca. A jeszcze zawory trzeba wcisnac ... choc w kosiarce to obok.
I nie mówcie mi, że europejskie auta będą mieć jeszcze inny,
metryczny rozmiar, bo się popłaczę ze śmiechu:
No jak nie, jak tak ?
http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwincie-,3530.html
Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)
No wiem, ale duża i mała ma ten sam sześciokąt 16mm.
ale 16mm, a nie 5/8" :-)
No dokładnie :-))) Potłuczeni są...
Sami jestescie potluczeni, 5/8 cala, po co to komu :-P
P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)
Masz na myśli wykręcić stare, oryginalne świece 16mm
i wkręcić tam świece amerykańskie, 5/8" ?
nie, mam na mysli, ze jak 4 (6) razy nabijesz stare swiece 16mm,
to juz nowe nie beda wymagaly nabicia :-)
Aa... że "uformuję" swoją nasadkę? :-)))))
Tak jak "uformowałem" parę tygodni temu swoją sondę lambda?? :-)))
Tu nie ma szczeliny, to nasadka nie powinna sie az tak rozejsc.
I tak sie dziwie, ze tak precyzyjnie zrobili, a nie te 0.1mm szerzej.
Moze masz tam jeszcze inne swiece, 17mm, 18 ?
Człowieku, Ty chcesz
abym sobie jeszcze zrypał gwint w obu głowicach tego V6-a??
Przecież tam na 100% w calowych świecach zapłonowych
nie mają gwintu M14x1,25 :-)))))
Z ciekawosci - poszukaj.
Moze sa takie z takim gwintem.
Nie będę kombinował - poszukam prawidłowego klucza/nasadki.
A jak nie znajdę to przecież mam nasadkę 16mm zwykłą "głęboką".
Może się tam zmieści? Może nie musi być "cienkościenna", specjalna do świec?
dwie rzeczy sa kluczowe - wlasnie dlugosc, i ile masz luzu po bokach.
Cienkoscienna moze byc potrzebna, ale przede wszystkim dluga.
PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)
Najwyraźniej jakoś ta transformacja ominęła sondy lambda i świece
zapłonowe...
A w Europie felgi i opony ciagle w calach :-)
No właśnie... Raz ustalonego porządku ciężko zmienić.
Rury i kolanka do wody i gazu chyba też w metryce calowej mają w Europie?
W wodzie zrobilismy rewolucje. Miedz lutowana, plastik klejony lub
zgrzewany, alu-plastik zaciskany - juz sie prawie nie gwintuje.
I przy okazji mm sie pojawily. Ale cale ciagle sa :-)
J.
|
|
|
Data: 2017-08-05 10:25:58 |
Autor: Pszemol |
Nasadka o świec zapłonowych |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:lnc7oulwks7g.l1i11xjc6480$.dlg40tude.net...
Na to wygląda - albo po prostu chcieli mieć inne abyś kupił u Stihla.
Byc moze, ale jak cylinder ma 4 cm srednicy, to 14mm swieca zajmuje
juz sporo miejsca.
A jeszcze zawory trzeba wcisnac ... choc w kosiarce to obok.
To samo motorower... też dwusuw.
I nie mówcie mi, że europejskie auta będą mieć jeszcze inny,
metryczny rozmiar, bo się popłaczę ze śmiechu:
No jak nie, jak tak ?
http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwincie-,3530.html
Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)
No wiem, ale duża i mała ma ten sam sześciokąt 16mm.
ale 16mm, a nie 5/8" :-)
No dokładnie :-))) Potłuczeni są...
Sami jestescie potluczeni, 5/8 cala, po co to komu :-P
Legacy.
P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)
Masz na myśli wykręcić stare, oryginalne świece 16mm
i wkręcić tam świece amerykańskie, 5/8" ?
nie, mam na mysli, ze jak 4 (6) razy nabijesz stare swiece 16mm,
to juz nowe nie beda wymagaly nabicia :-)
Aa... że "uformuję" swoją nasadkę? :-)))))
Tak jak "uformowałem" parę tygodni temu swoją sondę lambda?? :-)))
Tu nie ma szczeliny, to nasadka nie powinna sie az tak rozejsc.
I tak sie dziwie, ze tak precyzyjnie zrobili, a nie te 0.1mm szerzej.
Te nasadki do świec muszą mieć mniejsze tolerancje bo są robione
jako cienkościenne aby wejść w tuleję w której świeca schowana.
Moze masz tam jeszcze inne swiece, 17mm, 18 ?
Nie strasz! :-)
To Niemcy taki rozrzut mają w swoich Passatach Made in Germany???
Człowieku, Ty chcesz
abym sobie jeszcze zrypał gwint w obu głowicach tego V6-a??
Przecież tam na 100% w calowych świecach zapłonowych
nie mają gwintu M14x1,25 :-)))))
Z ciekawosci - poszukaj.
Moze sa takie z takim gwintem.
Nie będę kombinował - poszukam prawidłowego klucza/nasadki.
A jak nie znajdę to przecież mam nasadkę 16mm zwykłą "głęboką".
Może się tam zmieści? Może nie musi być "cienkościenna", specjalna do świec?
dwie rzeczy sa kluczowe - wlasnie dlugosc, i ile masz luzu po bokach.
Cienkoscienna moze byc potrzebna, ale przede wszystkim dluga.
No i jeszcze tą odkręconą świecę trzeba z tej długiej tulei wyciągnąć.
Palca tam nie włożysz :-))))
Nasadki do świec mają właśnie dwa najczęstrze patenty: albo gumową
tuleję chwytającą górną elektrodę albo namagnesowaną tulejkę
schowaną w nasadce tuż nad sześciokątem łba świecy aby ją
chwycić magnesem i wyciągnąć razem z nasadką...
PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)
Najwyraźniej jakoś ta transformacja ominęła sondy lambda i świece
zapłonowe...
A w Europie felgi i opony ciagle w calach :-)
No właśnie... Raz ustalonego porządku ciężko zmienić.
Rury i kolanka do wody i gazu chyba też w metryce calowej mają w Europie?
W wodzie zrobilismy rewolucje. Miedz lutowana, plastik klejony lub
zgrzewany, alu-plastik zaciskany - juz sie prawie nie gwintuje.
I przy okazji mm sie pojawily. Ale cale ciagle sa :-)
i długo będą...
|
|