Nasadka o świec zapłonowych

Data: 2017-08-04 20:44:07
Autor: J.F.
Nasadka o świec zapłonowych
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:om2dl1$l21$1@dont-email.me...
Wydawało mi się, że producenci osiągnęli jakiś konsensus w kwestii
rozmiarów świec zapłonowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby odkręcić
dowolną świecę w aucie, motocyklu, kosiarce...

No jak chcesz jedna wielkosc do kosiarki i 8-litrowca ?

I nie mówcie mi, że europejskie auta będą mieć jeszcze inny, metryczny
rozmiar, bo się popłaczę ze śmiechu:

No jak nie, jak tak ?
http://www.iskra-kielce.pl/swiece-o-wydluzonym-gwincie-,3530.html

i 14mm ponoc jest, i 21mm ... prawde mowiac to nawet nie wiem, jaki byl rozmiar, bralo sie klucz do swiec i pasowal :-)

Nie będę ukrywał, że najbardziej mi zależy na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)

Niech sobie pobluzga, ja tam twierdze ze kluczem 16 wkrece swiece 5/8 (15.875mm).
A kluczem 5/8 wykrece swiece 16. Tylko mlotek moze byc potrzebny :-)

J.

Data: 2017-08-04 18:51:56
Autor: Pszemol
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

A dlaczego nie? Długość gwintu, decydującą o temperaturze pracy świecy,
będą mieć pewnie inną, ale czemu średnica gwintu albo sześciokątna głowa
pod nasadkę miałaby być inna?

[...]

No ale pokazałeś świece mające TEN SAM gwint M14x1,25 a różniące się tylko
długością gwintu, więc czemu miałbyś używać innego klucza do nich?

[...]

No stworzyłem ten wątek właśnie dlatego że WA MAĆ! znowu nie da się
wykręcić świecy z Passata amerykańskim zestawem trzech kluczy :-) Żaden nie
pasuje, bo oczywiście Niemcy chcą klucza 16mm a Stanley mi sprzedał 5/8,
czyli jest za ciasny :-) Dejavu do doświadczeń przy niedawnym odkręcaniu
sondy lambda w tym samym aucie :-)

Data: 2017-08-05 00:27:07
Autor: LordBluzg(R)
W dniu 2017-08-04 o 20:51, Pszemol pisze:

Nie będę ukrywał, że najbardziej mi zależy na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)

Przecież to ty twierdzisz że są nasadki uniwersalne, sam jotpegi wklejałeś i broniłeś tej tezy jak Matka Boska Częstochowy :D

[...]

Noi kurwa, #DOBRZECITAK :D:D:D Teraz masz fajowy przykład używania klucza calowego do śruby metrycznej ale odwrotny jak w poprzednim razie, tzn klucz jest za mały.
Zgiń, przepadnij, łosiu :D

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-08-04 23:38:13
Autor: Pszemol
LordBluzg(R) <mkawran@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No twierdzę, że są tak klientom przedstawiane jako uniwersalne.

[...]

:-DD Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupię nasadkę 16mm do świecy
zapłonowej... :-)

Data: 2017-08-05 07:58:23
Autor: P.B.
Dnia Fri, 4 Aug 2017 23:38:13 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupię nasadkę 16mm do świecy
zapłonowej... :-)

A skąd my w Polsce mamy to wiedzieć? Tutaj taką nasadkę, albo kompletny
klucz do świec kupisz w każdym OBI, Castoramie, motoryzacyjnym za rogiem,
na Allegro i wielu stacjach benzynowych.

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2017-08-05 06:36:33
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:um8eosqcmpop.lkddx22eobxz.dlg40tude.net...
[...]

Tak, tak... dokładnie jak klucz 5/8" tutaj. Obleciałem lokalne sklepy
i nie mają 16mm. A to wyżej to było pytanie retoryczne :-)

Data: 2017-08-05 11:07:27
Autor: J.F.
[...]

To idz do adwokata, wrocisz bogatszy :-)

[...]

No jak to gdzie ? W kazdy dobrym sklepie z narzedziami :-P

J.

Data: 2017-08-05 14:32:22
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2017-08-05 o 01:38, Pszemol pisze:
Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupię nasadkę 16mm do świecy
zapłonowej...:-)
Skoro u nas można kupić calowe to u was metryczne.
Pewnie w firmie gdzie sprzedają narzędzia dla warsztatów.

Robert

Data: 2017-08-06 10:20:12
Autor: m4rkiz
On 2017-08-05 01:38, Pszemol wrote:
Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupię nasadkę 16mm do świecy
zapłonowej... :-)

pewnie maja tez pilniki a zebrac 0,1 mm na kazdej sciance to chwila roboty

Data: 2017-08-06 07:51:39
Autor: Pszemol
On 2017-08-05 01:38, Pszemol wrote:
Pytanie teraz brzmi gdzie ja tu w USA kupię nasadkę 16mm do świecy
zapłonowej... :-)

pewnie maja tez pilniki a zebrac 0,1 mm na kazdej sciance to chwila roboty

:-) Dobre! Brawo za niestandardowe myślenie!

W innym samochodzie miałem mały chinski zestaw nasadek metrycznych
i tam akurat była nasadka uniwersalna opisana 5/8" (16mm)...
Wzbudzało to nadzieję, że jest ciut większa od 5/8" i rzeczywiście weszła
na świecę tego Passata! Brawo Chinczyki!

Data: 2017-08-05 07:53:58
Autor: P.B.
Dnia Fri, 4 Aug 2017 18:51:56 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

[...]

A wiesz jak w Europie mówią na quarter pounder with cheese?

https://youtu.be/uYSt8K8VP6k?t=59

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2017-08-05 06:40:40
Autor: Pszemol
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:1lkeya7h7fa8f$.jyv7eoo87f6m$.dlg40tude.net...
[...]

They have metric system, they wouldn't know what the fuck a quarter pounder means! :-))))

Dzięki za ten uśmiech, Przemku!

Data: 2017-08-05 11:05:33
Autor: J.F.
[...]

Moze i tak, bo w sumie nie wiem - tali litrowy cylinder wymaga
wiekszej iskry ? Chyba nie.
[...]

Ja ci pokazalem swiece z szesciokatem 16mm :-)

[...]

Nie wysilaj sie - wez ciezszy mlotek :-)
A potem napisz Bluzgowi czy sie dalo wykrecic :-)

P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)

PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)

J.

Data: 2017-08-05 06:45:22
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:ba8lzvlq5rmz.1ggugnb0vedbg$.dlg40tude.net...
[...]

Na dodatek, im więcej cylindrów tym pojedynczy cylinder będzie
mniejszy jeśli masz tą samą pojemność skokową silnika, nie? :-)

[...]

No wiem, ale duża i mała ma ten sam sześciokąt 16mm.

[...]

:-)

P.S. o wkreceniu nie pisalem, bo porcelana mlotkow nie lubi.
A po wykreceniu powinien juz pasowac na swiece 16mm :-)

Masz na myśli wykręcić stare, oryginalne świece 16mm
i wkręcić tam świece amerykańskie, 5/8" ? Człowieku, Ty chcesz
abym sobie jeszcze zrypał gwint w obu głowicach tego V6-a??
Przecież tam na 100% w calowych świecach zapłonowych
nie mają gwintu M14x1,25 :-)))))
Ty już takich herezji mi nie podpowiadaj!!! :-) Szkoda Passata :-))))

PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)

Najwyraźniej jakoś ta transformacja ominęła sondy lambda i świece zapłonowe...

Data: 2017-08-05 14:51:50
Autor: J.F.
Dnia Sat, 5 Aug 2017 06:45:22 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Ciagle litrowy cylinder jest znacznie wiekszy od takiego 50ccm w
kosiarce :-)

No, ciekawe. Tak trzeba, czy w samochodach swiece zawsze byly duze i
nikomu to nie przeszkadzalo, a kosiarkach juz przeszkadzalo.

[...]

ale 16mm, a nie 5/8" :-)

[...]

nie, mam na mysli, ze jak 4 (6) razy nabijesz stare swiece 16mm, to juz nowe nie beda wymagaly nabicia :-)

Człowieku, Ty chcesz
abym sobie jeszcze zrypał gwint w obu głowicach tego V6-a??
Przecież tam na 100% w calowych świecach zapłonowych
nie mają gwintu M14x1,25 :-)))))

Z ciekawosci - poszukaj.
Moze sa takie z takim gwintem.

PPS. A ponoc amerykanski przemysl samochodowy przeszedl na system
metryczny juz dawno temu. Jak widac nie wszedzie :-)

Najwyraźniej jakoś ta transformacja ominęła sondy lambda i świece zapłonowe...

A w Europie felgi i opony ciagle w calach :-)

J.

Data: 2017-08-05 08:31:29
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:16l1vkw4xazwx.1sg8u4y28965j$.dlg40tude.net...
[...]

Na to wygląda - albo po prostu chcieli mieć inne abyś kupił u Stihla.

[...]

No dokładnie :-))) Potłuczeni są...

[...]

Aa... że "uformuję" swoją nasadkę? :-)))))
Tak jak "uformowałem" parę tygodni temu swoją sondę lambda?? :-)))

[...]

Nie będę kombinował - poszukam prawidłowego klucza/nasadki.
A jak nie znajdę to przecież mam nasadkę 16mm zwykłą "głęboką".
Może się tam zmieści? Może nie musi być "cienkościenna", specjalna do świec?

[...]

No właśnie... Raz ustalonego porządku ciężko zmienić.
Rury i kolanka do wody i gazu chyba też w metryce calowej mają w Europie?

Data: 2017-08-05 16:16:38
Autor: J.F.
Dnia Sat, 5 Aug 2017 08:31:29 -0500, Pszemol napisał(a):
[...]

Byc moze, ale jak cylinder ma 4 cm srednicy, to 14mm swieca zajmuje
juz sporo miejsca. A jeszcze zawory trzeba wcisnac ... choc w kosiarce to obok.

[...]

Sami jestescie potluczeni, 5/8 cala, po co to komu :-P

[...]

Tu nie ma szczeliny, to nasadka nie powinna sie az tak rozejsc.
I tak sie dziwie, ze tak precyzyjnie zrobili, a nie te 0.1mm szerzej.

Moze masz tam jeszcze inne swiece, 17mm, 18 ?

[...]

dwie rzeczy sa kluczowe - wlasnie dlugosc, i ile masz luzu po bokach.

Cienkoscienna moze byc potrzebna, ale przede wszystkim dluga.

[...]

W wodzie zrobilismy rewolucje. Miedz lutowana, plastik klejony lub
zgrzewany, alu-plastik zaciskany - juz sie prawie nie gwintuje.
I przy okazji mm sie pojawily. Ale cale ciagle sa :-)

J.

Data: 2017-08-05 10:25:58
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:lnc7oulwks7g.l1i11xjc6480$.dlg40tude.net...
[...]

To samo motorower... też dwusuw.

[...]

Legacy.

[...]

Te nasadki do świec muszą mieć mniejsze tolerancje bo są robione
jako cienkościenne aby wejść w tuleję w której świeca schowana.

Moze masz tam jeszcze inne swiece, 17mm, 18 ?

Nie strasz! :-)
To Niemcy taki rozrzut mają w swoich Passatach Made in Germany???

[...]

No i jeszcze tą odkręconą świecę trzeba z tej długiej tulei wyciągnąć.
Palca tam nie włożysz :-))))
Nasadki do świec mają właśnie dwa najczęstrze patenty: albo gumową
tuleję chwytającą górną elektrodę albo namagnesowaną tulejkę
schowaną w nasadce tuż nad sześciokątem łba świecy aby ją
chwycić magnesem i wyciągnąć razem z nasadką...

i długo będą...

Nasadka o świec zapłonowych