Nasadka o ¶wiec zap³onowych

Data: 2017-08-10 06:47:59
Autor: Pszemol
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:om2dl1$l21$1dont-email.me...
Wydawa³o mi siê, ¿e producenci osi±gnêli jaki¶ konsensus w kwestii
rozmiarów ¶wiec zap³onowych i wystarczy jeden rozmiar nasadki aby odkrêciæ
dowoln± ¶wiecê w aucie, motocyklu, kosiarce...

Myli³em siê widocznie, bo Stanley w USA sprzedaje zestaw trzech nasadek o
rozmiarach calowych: 5/8-in, 3/4-in, 13/16-in.

http://www.stanleytools.com/products/automotive-tools/other-tools/ratchets/3-pc-spark-plug-socket-set/85-721

Kto¶ siê orientuje jaki jest najpopularniejszy standard i do czego siê
nadaj± pozosta³e dwie?

I nie mówcie mi, ¿e europejskie auta bêd± mieæ jeszcze inny, metryczny
rozmiar, bo siê pop³aczê ze ¶miechu: jak± nasadkê kupiæ do ¶wiec w Passacie
GLX?

Nie bêdê ukrywa³, ¿e najbardziej mi zale¿y na odpowiedzi LordBluzga,
grupowego eksperta od calowych nasadek uniwersalnych ;-)

Znalaz³em nasadkê 5/8 wykonan± tak, ¿e pasuje na ¶wiece od Hondy i Passata.
Jest to produkt marki Duralast dostêpny w Autozone.com
http://www.autozone.com/test-scan-and-specialty-tools/spark-plug-socket/duralast-3-8-in-drive-5-8-in-spark-plug-socket/482599_0_0?location=

Mimo bardzo klarownego oznaczenia calowego 5/8" kodowania
na niebiesko (metryczne maj± pier¶cieñ czerwony) i ani s³owa
o 16mm, jest to nasadka pasuj±ca na metryczne ¶wiece bardzo
³adnie, nieciasno i zamiast "gumki" chwytaj±cej izolator ¶wiecy
jak w tanich nasadkach bywa ma pier¶cieñ magnetyczny.

Niestety pier¶cieñ ten jest na górze, przy górnej elektrodzie ¶wiecy
a nie na dole, przy sze¶ciok±tnej ¶rubie.
To powoduje ¿e przy wkrêcaniu nowych ¶wiec ciê¿ko sobie ¶wiec±
trafiæ do klucza bo magnes przyci±ga/odchyla elektrodê w jedn±
lub drug± stronê i ¶wieca zacina siê o krawêd¼ klucza...
Lepsze s± te nasadki, które magnes maj± na dole, przy krawêdzi dolnej.

Data: 2017-08-10 14:21:48
Autor: LordBluzg(R)
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
W dniu 2017-08-10 o 13:47, Pszemol pisze:
[...]

To sobie æmoku utnij kawa³ek wê¿a gumowego albo zajeb to zu¿yt± gum± do ¿ucia :D Grrr jaki nieogar.

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-08-10 14:50:45
Autor: J.F.
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
U¿ytkownik "Pszemol"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:omhgt0$vig$1@dont-email.me...
[...]

Chodziles z suwmiarka, ze swieca, czy kupiles kilka w ciemno ?

J.

Data: 2017-08-10 13:34:15
Autor: Pszemol
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Chodzi³em i szuka³em ze ¶wiec± w rêku. Dos³ownie :-))))

Data: 2017-08-10 17:17:45
Autor: J.F.
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
U¿ytkownik "Pszemol"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:omhncn$jmu$1@dont-email.me...
[...]

I duzo trzeba bylo szukac ?
Ile kluczy 5/8" naprawde jest 5/8" ?

J.

Data: 2017-08-10 15:38:15
Autor: Pszemol
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
[...]

Nie wiem, bo wcze¶niesze trzy sklepy obskoczy³em bez ¶wiecy, szukalem tylko
16mm i nie by³o. Ten zestaw Stanleya co kupi³em bez sprawdzania by³ za
ciasny.

Co do tego Duralast to ciekawi mnie czy robi± jaki¶ oficjalny klucz tego
typu, który by³by oznaczony 16mm i mia³ czerwon± obwódkê zamiast
niebieskiej. No i czy by³by rzeczywi¶cie szerszy :-) Bo ten 5/8 moim
zdaniem pasowa³ idealnie: nie za ciasno, nie za lu¼no, na ¶wiecê prawdziwie
5/8" by³by chyba zbyt lu¼ny. Na szczê¶cie ¶wiec nikt chyba na chama w
g³owicê nie wkrêca, jak to by³o w przypadku mojej sondy lambda.

Swoj± drog±: czy zdarzy³o siê Wam ¿eby silnik wydmucha³ ¶wiecê z silnika?
Bo w³a¶nie mój kumpel, ten od wiertarki, wczoraj mi z tak± spraw± zadzwoni³
:-) Jego 2003 Honda Accord rano wystrzeli³a ¶wiec± robi±c dziurê w
podszyciu klapy silnika, wypuklenie blachy w klapie silnika i ³ami±c po
drodze plastikow± fajkê... :-) Ciekawa przygoda :-))))) Musia³ poprzedni
macher nie dokrêciæ ¶wiecy na odpowiedni moment, czy co? Jak± si³± dokrêcaæ
trzeba ¶wiece?

Data: 2017-08-10 18:06:42
Autor: J.F.
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
U¿ytkownik "Pszemol"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:omhul7$bl4$1@dont-email.me...
Swoj± drog±: czy zdarzy³o siê Wam ¿eby silnik wydmucha³ ¶wiecê z silnika?
Bo w³a¶nie mój kumpel, ten od wiertarki, wczoraj mi z tak± spraw± zadzwoni³
:-) Jego 2003 Honda Accord rano wystrzeli³a ¶wiec± robi±c dziurê w

Widzisz, Hondy tez sie psuja :-P

[...]

Chodzi mi po glowie, ze kiedys widzialem swiece, w ktorej porcelanowy srodek wylecial z tej metalowej tulei z gwintem.

A google znajduje fajne zdjecia :-)

J.

Data: 2017-08-10 16:16:03
Autor: Pszemol
Nasadka o ¶wiec zap³onowych
[...]

Jasne :-)) Jak sie bardzo postarasz i znajdziesz taniego mechanika to ka¿dy
samochód dasz rade zepsuæ.

[...]

U niego ¶wieca by³a dobra, osmolona nieco ale wkrêcona do silnika na próbê
zadzia³a³a dobrze. Trzeba by³o ja "przekonac" aby weszla pierwsze 2-3
obroty bo chyba przy tym wydmuchiwaniu zdeformowalo sie kilka ostatnich
zwojow gwintu.

Ale kumpel ma teraz nowy komplet ¶wiec i kabli WN... fajna okazja do
wymiany, nie? :-)

Nasadka o ¶wiec zap³onowych