Nasi pos³owie znowu przeszar¿owali

Data: 2018-06-09 19:36:07
Autor: Janusz
Nasi pos³owie znowu przeszar¿owali
Z nowymi przepisami zakazuj±cymi wjazdu do centr miast,
co zrobili? dizle truj±, to zaka¿my wszystkim samochodom
spalinowym wjazdu za wyj±tkiem wodorowych i elektrycznych :(
tzn mo¿na wjechaæ ale trzeba za to zap³aciæ :(
Nie wiadomo czy ¶miaæ siê czy p³akaæ nad ich g³upot±, udowodniono ju¿ jest
¿e to nie samochody u nas odpowiadaj± za smog ale oni wiedz± lepiej.
https://moto.wp.pl/diesle-truja-niezaleznie-od-normy-euro-problem-stanowi-emisja-rakotworczych-zwiazkow-6260554258933889a

najciekawsze cytaty z artyku³u dla nieklikaj±cych.

"Sejm zaaprobowa³ mo¿liwo¶æ tworzenia w polskich miastach stref wolnych od samochodów spalinowych. Niepotrzebnie. Wed³ug najnowszych badañ wystarczy zakazaæ wjazdu do centrów samochodom z silnikami Diesla, nawet tym zupe³nie nowym, by ograniczyæ ryzyko zachorowañ na raka."

Co mówi nauka?

Powi±zanie pomiêdzy powstawaniem smogu, a tym, co wydobywa siê z rur samochodów osobowych, jest stosunkowo niewielkie. W raporcie "Stan ¶rodowiska w Polsce. Sygna³y 2016" czytamy: "Najwiêkszy problem ¶rodowiskowy stanowi± przekroczenia poziomu dopuszczalnego dla py³u zawieszonego PM10 i PM2,5. (...) Stê¿enia py³u zawieszonego mierzone na stacjach komunikacyjnych s± nieco wy¿sze ni¿ na stacjach t³a miejskiego, które nie znajduj± siê pod bezpo¶rednim wp³ywem emisji z transportu samochodowego. Jednak i w tym przypadku decyduj±cy wp³yw na stê¿enia maj± emisje pochodz±ce ze spalania paliw w sektorze komunalno-bytowym i warunki meteorologiczne".

W 2012 r. ¦wiatowa Organizacja Zdrowia oficjalnie potwierdzi³a, ¿e spaliny z silników Diesla s± rakotwórcze. Dok³adniej chodzi o zawarte w nich tlenki azotu (NOx).

Nie ma czystych diesli

Z raportu Miêdzynarodowej Rady Czystego Transportu (ICCT) wynika, ¿e emisja NOx przekracza europejskie normy w stu procentach testowanych samochodów z silnikiem Diesla spe³niaj±cych normê Euro 5 lub ni¿sz±. W przypadku samochodów realizuj±cych wytyczne Euro 6, odsetek ten wyniós³ 91 proc.

Zgodnie z prawem samochody spe³niaj±ce normê Euro 6 w te¶cie laboratoryjnym musz± emitowaæ nie wiêcej ni¿ 0,06 g NOx na km w przypadku aut benzynowych i nie wiêcej ni¿ 0,08 g NOx na km dla diesli. W przypadku testów drogowych powinno to byæ odpowiednio 0,126 oraz 0,168 g NOx na km. Z badañ przedstawionych przez ICCT wynika, ¿e emisja NOx w rzeczywistych warunkach w przypadku ok. 45 proc. testowanych samochodów z silnikiem Diesla spe³niaj±cych normê Euro 6 przekracza³a 0,5 g/km. Najgorsze samochody przekracza³y europejskie normy 18-krotnie. Mowa tu jednak wy³±cznie o najnowszych autach. Norma Euro 6 obowi±zuje od wrze¶nia 2014 r. Jak wygl±da to w przypadku starszych aut, ³atwo sobie wyobraziæ.

Benzyna znacznie lepsza

Przeprowadzone w rzeczywistych warunkach testy samochodów benzynowych wypad³y znacznie lepiej. Czerwony znaczek ICCT, oznaczaj±cy znaczne przekroczenie europejskich norm, otrzyma³y wszystkie diesle spe³niaj±ce normê Euro 5 lub starsz± i 91 proc. diesli z norm± Euro 6. W przypadku samochodów benzynowych w ogóle nie pojawi³ siê on w grupie aut spe³niaj±cych normê Euro 6 (obowi±zuj±c± od 2014 r.).

Je¶li chodzi o starsze samochody benzynowe, to na czerwon± notê zas³u¿y³o jedynie 4 proc. samochodów benzynowych spe³niaj±cych normê Euro 5 (od wrze¶nia 2009 r.) oraz 8 proc. aut z norm± Euro 4 (od 2005 r.). Znacznie gorzej by³o w przypadku samochodów benzynowych spe³niaj±cych normê Euro 3. Tu czerwony znaczek nale¿a³ siê ju¿ 44 proc. aut z silnikiem benzynowym.

Z raportu ICCT wynika prosty wniosek. Dba³o¶æ o jako¶æ powietrza w miastach powinna siê przejawiaæ w zakazie poruszania siê po centrum w samochodach z silnikiem Diesla. Polski pomys³ wy³±czenia ze ¶ródmie¶ci wszystkich samochodów spalinowych jest zbyt radykalny. Oznacza on komunikacyjny parali¿ równie¿ dla posiadaczy aut benzynowych, czyli tych, którzy w ¶wietle nowych badañ s± szcz±tkowo odpowiedzialni za obecno¶æ niebezpiecznych substancji w powietrzu. Co prawda produkuj± one CO2, ale jego emisja jest problemem globalnym, z którym nie powinno siê walczyæ tylko lokalnie.

Tymczasem wed³ug ICCT w ruchu miejskim obecno¶æ diesli powinna byæ powa¿nie ograniczona bez wzglêdu na spe³nian± przez nie normê. Dotyczy to równie¿ zupe³nie nowych samochodów.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-06-09 20:40:35
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Nasi pos³owie znowu przeszar¿owali
Powitanko,

emisja NOx przekracza europejskie normy w stu procentach testowanych samochodów z silnikiem Diesla

Jak kto¶ chemiê w szkole przespa³ (a w¶ród pos³ów to chyba wiêkszosæ przespa³a nie tylko chemiê), to wie, ¿e NOx powstaja przy du¿ej temperaturze. Wysoka temp spalin jest potrzebna do poprawnej pracy katalizatora. Charakterystyczny zapach NOx ci±gnie siê g³ównie za nowoczesnymi autami. Mój 20 letni diesel co najwy¿ej dymi³ przed regeneracja g³owicy i wtrysków, ale raczej niewiele NOx powstawa³o.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2018-06-09 21:07:50
Autor: Jacek Maciejewski
Nasi pos³owie znowu przeszar¿owali
Dnia Sat, 9 Jun 2018 20:40:35 +0200, Pawel "O'Pajak" napisa³(a):

[...]
Podziwiam wnioskowanie :)
Mój 20 letni diesel co najwy¿ej dymi³ przed regeneracja g³owicy i wtrysków, ale raczej niewiele NOx powstawa³o.
Oraz optymizm :)

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-06-10 11:47:20
Autor: J.F.
[...]

To po co te katalizatory daja - zeby NOx produkowac ?

Wysoka temperatura jest potrzebna w cylindrze, aby silnik mial wysoka
sprawnosc, a diesel ma wysoka.

Oprocz temperatury potrzebne sa jeszcze azot i tlen.
Azotu nie brakuje ... a tlen ... benzyniak pracuje na mieszance o
odpowiednim skladzie i tlenu w spalinach prawie nie ma.
Diesel ma jednak duzy nadmiar powietrza - chyba, ze ma pedal w
podlodze.

https://en.wikipedia.org/wiki/Catalytic_converter

J.

Data: 2018-06-10 09:39:50
Autor: Akarm
W dniu 2018-06-09 o 19:36, Janusz pisze:
Z nowymi przepisami zakazuj±cymi wjazdu do centr miast,
co zrobili?

Ale o co chodzi, z jakimi przepisami zrobili?
Gdzie masz te przepisy zakazuj±ce wjazdu?

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2018-06-10 16:05:56
Autor: Janusz

W dniu 2018-06-10 o 09:39, Akarm pisze:

> Ale o co chodzi, z jakimi przepisami zrobili?
"Sejm zaaprobowa³ mo¿liwo¶æ tworzenia w polskich miastach stref wolnych od samochodów spalinowych."
"Pos³owie poparli nowelizacjê ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciek³ych, która wprowadza mo¿liwo¶æ tworzenia przez samorz±dy stref czystego transportu. Zgodnie z procedowanym prawem do takich stref bezkarnie mogliby wje¿d¿aæ jedynie kierowcy samochodów o napêdzie elektrycznym lub wodorowym.

Pozostali zmotoryzowani mogliby siê w nich poruszaæ wy³±cznie po uiszczeniu op³aty, wynosz±cej 2,5 z³ za godzinê. Strefy mia³yby byæ p³atne w dni powszednie od godz. 9 do 17. Co wa¿ne, op³aty za wjazd bêd± stanowiæ dochód gmin, "

> Gdzie masz te przepisy zakazuj±ce wjazdu?
Spokojnie, jak ju¿ sejm o tym my¶li to reszta to pestka,
bêd± szybciej ni¿ my¶lisz.
Miasta na to chêtnie pójd± bo odkorkuj± trochê centrum poza tym trochê
grosza do kasy wpadnie.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-06-10 17:13:08
Autor: Akarm
W dniu 2018-06-10 o 16:05, Janusz pisze:

 > Ale o co chodzi, z jakimi przepisami zrobili?

[...]

> [...]
bêd± szybciej ni¿ my¶lisz.
Miasta na to chêtnie pójd± bo odkorkuj± trochê centrum poza tym trochê

Ponawiam pytanie:
Gdzie masz te przepisy o których poinformowa³e¶ - te nowe przepisy zakazuj±ce wjazdu do centrów miast? No bo chyba nie jeste¶ kretynem informuj±cym o zakazach, których nie ma, prawda?

Data: 2018-06-10 18:27:31
Autor: Janusz
W dniu 2018-06-10 o 17:13, Akarm pisze:
> [...]

Gdzie masz te przepisy o których poinformowa³e¶ - te nowe przepisy zakazuj±ce wjazdu do centrów miast? No bo chyba nie jeste¶ kretynem informuj±cym o zakazach, których nie ma, prawda?

Sam jeste¶ kretyn, czytaj co Ci sejm przygotowuje, mam Ci jeszcze
raz wkleiæ?
"Sejm zaaprobowa³ mo¿liwo¶æ tworzenia w polskich miastach stref wolnych od samochodów spalinowych"

sejm zaaprobowa³ czyli dopu¶ci³, jeszcze senat i prezio i masz gotowe pole do popisu dla miast.

Czego nie rozumiesz?

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-06-10 19:11:49
Autor: Akarm
W dniu 2018-06-10 o 18:27, Janusz pisze:
W dniu 2018-06-10 o 17:13, Akarm pisze:
W dniu 2018-06-10 o 16:05, Janusz pisze:

 > Ale o co chodzi, z jakimi przepisami zrobili?

[...]

 > Gdzie masz te przepisy zakazuj±ce wjazdu?

Wszystkie centra miast zapchane samochodami. Czy¿by policjanci nie pilnowali przestrzegania tych zakazów?
Nie rozumiem, gdzie s± te zakazy wjazdu do centrów miast. Poka¿ mi zakazy wjazdu, o których nas informujesz. Albowiem na pewno nie jeste¶ kretynem, który informuje o nieistniej±cych zakazach wjazdu.

Data: 2018-06-11 08:36:06
Autor: Janusz
W dniu 2018-06-10 o 19:11, Akarm pisze:
> [...]

Nie rozumiem, gdzie s± te zakazy wjazdu do centrów miast. Poka¿ mi zakazy wjazdu, o których nas informujesz. Albowiem na pewno nie jeste¶ kretynem, który informuje o nieistniej±cych zakazach wjazdu.

Sam jeste¶ kretyn. PLONK.

Data: 2018-06-12 14:42:08
Autor: Zenek Kapelinder
Nasi pos³owie znowu przeszar¿owali
Przy okazji zakorkuja wszystkie ulice w okolicach, te na ktorych zakaz nie bedzie obowiazywal. Poza tym bedzie zajebiscie jak ludzie po 19 beda wjezdzali na zimnych silnikach zeby samochody na noc zaparkowac.

Data: 2018-06-10 12:01:13
Autor: Trybun
[...]

Przeszar¿owali tylko z tym ¿e mo¿na truæ o ile za to siê zap³aci. Natomiast wcze¶niej czy pó¼niej trzeba jako¶ sytuacjê uzdrowiæ, czyli w ogóle nie wpuszczaæ do miast prywatnych pojazdów spalinowych. Nie ma znaczenia diesel, benzyna czy gaz - truj± i smrodz± przecie wszystkie.

Data: 2018-06-10 15:38:35
Autor: Cavallino
W dniu 10-06-2018 o 12:01, Trybun pisze:

Natomiast wcze¶niej czy pó¼niej trzeba jako¶ sytuacjê uzdrowiæ, czyli w ogóle nie wpuszczaæ do miast prywatnych pojazdów spalinowych.

Najlepiej w ogóle ludzi nie wpuszczaæ.
Tylko konto do wp³acania podatków przes³aæ i takie miasto by³oby super dla w³adzy.....

Data: 2018-06-10 17:55:17
Autor: Trybun
W dniu 2018-06-10 o 15:38, Cavallino pisze:
[...]

My¶lê ¿e chyba dla ka¿dego.. Ju¿ nie mówiê o smrodzie i ha³asie. Jaki¶ miesi±c temu kiedy w pobliskiej S³upcy by³ zakaz poruszania siê i parkowania aut na rynku (centralnym placu miasta), i plac i okolica wygl±da³y ¶liczne bez tych z³omów na ulicy, poutykanych wszêdzie gdzie tylko siê da.

Data: 2018-06-10 18:42:05
Autor: Cavallino
W dniu 10-06-2018 o 17:55, Trybun pisze:
[...]

My¶lê ¿e chyba dla ka¿dego..

Ale wiesz, ¿e Ciebie tez by nie wpu¶cili?

Data: 2018-06-12 12:46:44
Autor: Trybun
W dniu 2018-06-10 o 18:42, Cavallino pisze:

Ale wiesz, ¿e Ciebie tez by nie wpu¶cili?

Jasne, i nie widzê nic z³ego w tym abym przyje¿d¿aj±c do np. Poznania musia³ zostawiæ swoje auto gdzie¶ na peryferiach, a do centrum dojechaæ autobusem czy tramwajem. W takim Singapurze jako¶ nikt nie narzeka ¿e ³atwiej im polecieæ w kosmos ni¿ poje¼dziæ swoim autem w centrum.

Data: 2018-06-10 15:54:02
Autor: Janusz
W dniu 2018-06-10 o 12:01, Trybun pisze:
[...]

A autobusy to fio³kami pewnie pachn±.
Najlepiej ogrodziæ i wody napu¶ciæ, po co nam centra miast?

  Nie ma
znaczenia diesel, benzyna czy gaz - truj± i smrodz± przecie wszystkie.

Ale jedne mniej drugie wiêcej, wiêc z ekologi± nie ma to nic wspólnego,
to tylko skok na dodatkow± kasê od kierowców.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-06-10 17:56:04
Autor: Trybun
W dniu 2018-06-10 o 15:54, Janusz pisze:
[...]

Autobus to póki co konieczno¶æ, i przewozi nawet kilkadziesi±t osób, a we wiêkszo¶ci tych mniejszych ¶mierdzieli tylko kierowca, chyba nie powiesz ¿e to jest idea³?
Centra miast? - Na pewno nie po to aby siê w nich truæ spalinami z aut.

[...]

Dodatkowy podatek na pewno nic w tej kwestii nie zmieni.

Data: 2018-06-10 18:34:31
Autor: Janusz
W dniu 2018-06-10 o 17:56, Trybun pisze:
[...]

Oczywi¶cie ¿e nie, ale s± ludzie co np pracuj± w centrum i musz± jechaæ
swoim autem bo np w pracy czêsto wyje¿d¿aj± i co nie do¶æ ¿e p³ac±
za parkingi to jeszcze bêd± p³aciæ za mo¿liwo¶æ wjazdu, genialne,
mnie to w sumie rybka, ale dla wielu to ju¿ tak± rybk± nie bêdzie.

A co do smrodzenia to masz 2 czê¶æ artyku³u gdzie udowadniaj± ¿e najbardziej smrodz± dizle a w ogóle smog u nas nie pochodzi od aut, wiêc jest to typowe
wylewanie dziecka z k±piel±.

[...]

Pewnie bo tych co nie musz± jezdziæ do centrum to siê mo¿e z 10-20% znajdzie.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-06-11 08:46:03
Autor: J.F.
Nasi pos³owie znowu przeszar¿owali
Dnia Sun, 10 Jun 2018 18:34:31 +0200, Janusz napisa³(a):
[...]

Kupia sobie abonament.
Tam "sobie" - firma kupi, albo sie przeprowadzi :-)

Byle nie skonczyc jak Detroit :-)

Ciekawe - ropa sie skonczy i Detroit odzyje, czy na prowincji wiecej
miejsca na solary :-)

Dodatkowy podatek na pewno nic w tej kwestii nie zmieni.

Pewnie bo tych co nie musz± jezdziæ do centrum to siê mo¿e z 10-20% znajdzie.

Zalezy jak to "centrum" rozumiec, bo na moj gust to z 80-90% nie musi,
ewentualnie musi ale rzadko.

Zreszta juz dzis tam niechetnie jezdza, bo nie ma gdzie zaparkowac :-)

J.

Data: 2018-06-12 12:48:44
Autor: Trybun
W dniu 2018-06-10 o 18:34, Janusz pisze:

[...]

Nie jestem za podatkiem czy dodatkowymi op³atami. W³adze maj± wymy¶liæ sposób aby ludzie przestali je¼dziæ swoim ¶mierdzielem nawet do WC. Okaza³o siê ¿e mo¿na by³o ³atwo i w miarê bezbole¶nie rozwi±zaæ terror na³ogowych palaczy, to i z autami powinno siê udaæ.

[...]

Potrafisz podaæ rzeczowy powód na to czemu codziennie musisz siê sam meldowaæ w centrum swoj± 3litrow± Toyot± Land Cruiser?

Data: 2018-06-12 21:41:18
Autor: Cavallino
W dniu 12-06-2018 o 12:48, Trybun pisze:

Potrafisz podaæ rzeczowy powód na to czemu codziennie musisz siê sam meldowaæ w centrum swoj± 3litrow± Toyot± Land Cruiser?

0,5 h oszczêdno¶ci czasu w ka¿d± stronê w drodze do/z pracy.
Ale nie je¿d¿ê LC.

Od miejskiej komunikacji to ju¿ lepiej wypada rower, zw³aszcza elektryczny i poci±g.

Data: 2018-06-13 14:48:59
Autor: Trybun
[...]

I w porz±dku, o ile by¶ jeszcze mia³ w kabinie komplet pasa¿erów i pe³en baga¿nik, ale ty jedziesz sam! Bez wzglêdu na to jakim ¶mierdzielem je¼dzisz wydzielasz przy tym tyle trucizny ¿e mo¿na tym by zagazowaæ kompaniê wojska..

Nie zawsze mo¿na je¼dziæ rowerem. Elektryczne pojazdy to ju¿ jakie¶ rozwi±zanie, i tu pole do popisu dla naszych w³adców.. nie tylko gadaæ o tym ale co¶ robiæ.

Data: 2018-06-13 17:03:50
Autor: Cavallino
W dniu 13-06-2018 o 14:48, Trybun pisze:
[...]

A co to Ciebie obchodzi?
Mo¿esz sobie decydowaæ co u Ciebie na wsi siê robi, ale dopóki w wielkim mie¶cie nie mieszkasz, to nie masz prawa wypowiadaæ siê na jego temat.
To ¿e na wsi idzie przej¶æ pieszo z jednego koñca na drugi w pó³ h, nie oznacza, ¿e wszêdzie tak jest.

i pe³en
baga¿nik, ale ty jedziesz sam!

Nie jadê sam, jadê przynajmniej w dwie osoby.
Od wrze¶nia w trzy.

Bez wzglêdu na to jakim ¶mierdzielem je¼dzisz wydzielasz przy tym tyle trucizny ¿e mo¿na tym by zagazowaæ kompaniê wojska..

Do czasu kiedy s±siad bêdzie mi dzieñ w dzieñ syfi³ w okno spalaniem plastików, uwa¿am ¿e jad±c samochodem oczyszczam atmosferê spalaj±c syf, który w niej jest.

Data: 2018-06-14 08:36:13
Autor: Trybun
W dniu 2018-06-13 o 17:03, Cavallino pisze:
[...]

Chodzi ogólnie o transport, pe³en za³adunek pojazdu to ju¿ jakie¶ uzasadnienie. Przewo¿enie powietrza przy jednoczesnym zatruwaniu wszystkiego w oko³o i zu¿ywaniu zasobów to jaka¶ parodia normalno¶ci, która w jaki¶ dziwny sposób sta³a siê norm±, no, przynajmniej dla Ciebie. Wie¶ czy miasto, nie maj± w takim zagadnieniu ¿adnego znaczenia.

i pe³en
baga¿nik, ale ty jedziesz sam!

Nie jadê sam, jadê przynajmniej w dwie osoby.
Od wrze¶nia w trzy.

To ju¿ trochê lepiej, i przecie nie twierdzê ¿e to akurat Ty zachowujesz siê nieracjonalnie. Powy¿ej to by³ tylko taki przyk³ad na zachowania jakich¶  80% kierowców osobówek.

[...]

S±siad robi to nielegalnie - Ty, przynajmniej na razie, nie ³amiesz prawa, mimo tego ¿e trujecie obydwaj.

Data: 2018-06-14 08:44:53
Autor: kk
W dniu 2018-06-14 o 08:36, Trybun pisze:
[...]

Za swoje pieni±dze zatruwa.

Data: 2018-06-14 15:47:26
Autor: Trybun
W dniu 2018-06-14 o 08:44, kk pisze:

[...]

Có¿ za wspania³omy¶lna bezinteresowno¶æ..

Data: 2018-06-14 13:46:58
Autor: Uzytkownik
[...]

Ale Ty tak¿e zatruwasz innych, Wszak oddychasz i wydzielasz CO2, a CO2 nie do¶æ, ¿e powoduje efekt cieplarniany to jeszcze odbiera tlen innym.

Proponujê zakazaæ oddychania, albo chocia¿ na³o¿yæ wysoki podatek na oddychanie. Zdecydowanie podatek, bo przecie¿ potrzeba na 500+

Data: 2018-06-14 15:48:43
Autor: Trybun

[...]

Jedno ¿e twór natury sam siebie nie mo¿e byæ  dla niej toksyczny, drugie - z t± szkodliwo¶ci± CO2 to sprawa wielce dyskusyjna - cz³owiek i za tysi±c lat nie dorówna w "produkcji" tego gazu np. oceanom.

Data: 2018-06-14 18:23:22
Autor: Cavallino
W dniu 14-06-2018 o 08:36, Trybun pisze:

[...]

Maj± zasadnicze - w mie¶cie bez sprawnej komunikacji nie da siê funkcjonowaæ bez samochodu.
Na wsi siê da.

Data: 2018-06-14 19:13:15
Autor: J.F.
Nasi pos³owie znowu przeszar¿owali
U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:pfu4pq$gn9$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Oj ... na codzien moze i na wsi wszedzie blisko, mozna piechota,
ale inne zakupy niz lokalny sklepik spozywczy, czy np wizyta u lekarza i juz sie okazuje, ze bez samochodu funkcjonowac sie nie da, bo wszedzie daleko, a sprawnej komunikacji zbiorowej nie ma :-)

No dobra, sa rowery, sa autobusy, bywa kolej - jakos sie dawalo.
Ale co to za funkcjonowanie.

J.

Data: 2018-06-15 12:46:39
Autor: Trybun
W dniu 2018-06-14 o 18:23, Cavallino pisze:
[...]

Oj, nie znasz warunków panuj±cych na wiêkszo¶ci polskich wsi. Np na mojej bez auta nie da siê funkcjonowaæ. Nie ma sklepów, tak ¿e nawet chleba  nie ma gdzie kupiæ, liczbê kursów autobusów zredukowano do jednego, o siódmej rano. Praktycznie z wszystkimi zakupami czy za³atwieniem spraw urzêdowych to do pobliskiego miasta, oddalonego o 10km. Bez w³asnego auta nic nie da siê zrobiæ.

Data: 2018-06-15 22:49:37
Autor: J.F.
Nasi pos³owie znowu przeszar¿owali
Dnia Fri, 15 Jun 2018 12:46:39 +0200, Trybun napisa³(a):
[...]

Rodzina na wsi na brak sklepow nie narzeka - sa trzy i podjezdzaja pod
dom :-)
No ale trzeba byc emerytem zeby moc czekac az podjada i towary trzeba
zamawiac dzien wczesniej, bo wiekszosc zarezerwowana.

Praktycznie z wszystkimi zakupami czy za³atwieniem spraw urzêdowych to do pobliskiego miasta, oddalonego o 10km. Bez w³asnego auta nic nie da siê zrobiæ.

Jeszcze sa rowery. O ile zdrowie i pogoda pozwalaja.

J.

Data: 2018-06-16 09:42:12
Autor: Trybun
W dniu 2018-06-15 o 22:49, J.F. pisze:
[...]

To i nie maj± powodów do narzekañ i nie musz± korzystaæ z tych swoich mobilnych komór gazowych.

[...]

No w³a¶nie, i jeszcze by musia³y mieæ odpowiednio du¿e baga¿niki, których nie maj±.

Data: 2018-06-16 09:41:40
Autor: Trybun
W dniu 2018-06-15 o 17:55, Cavallino pisze:

[...]

No patrz - i co robisz, idziesz pieszo?
Czy postulujesz zakazu dla samochodów na Twojej wsi?

A jak nie - to dlaczrgo nie, moralno¶æ Kalego?
Mieszkañcy przedmie¶æ wielkich miast maj± identycznie, ale im chcesz zakazaæ.

Ja nie mowie ¿e nie mam i nie je¿d¿ê autami. Ja tylko mówiê ¿e to z³o. Na dwie rêce zag³osuje gdy w³adze wprowadz± ukaz ograniczaj±cy ruch prywatnych samochodów, ale oczywi¶cie maj± wróciæ PRLowskie kursy PKS i PKP. Bo inaczej siê nie da funkcjonowaæ.

 Praktycznie z wszystkimi zakupami czy
za³atwieniem spraw urzêdowych to do pobliskiego miasta, oddalonego o 10km.

Ano widzisz - jak do centrum swojego miasta mam jeszcze dalej, ale mi chcia³by¶ zakazaæ jazdy samochodem, ale sam dupsko wozisz i nie widzisz w tym nic z³ego.
Jed¼ sobie najpierw komunikacj± wiejsk± (i nikogo nie obchodzi, jak funkcjonuje i czy jest) a dopiero potem pyszcz o zakazach dla samochodów.

Do centrum dojedziesz autobusem, tramwajem, naprawdê nie jeste¶ skazany na ¶mierdziela truj±cego wszystko wokó³.. Ja niestety praktycznie nie mam wyboru.

Data: 2018-06-16 10:00:21
Autor: Cavallino
W dniu 16-06-2018 o 09:41, Trybun pisze:
[...]

I ¿eby ¼le nie czyniæ, to potrzebujesz zakazu?

Czy chcia³by¶ ¿eby zakaz dotyczy³ tylko innych którzy s± w identycznej sytuacji, ale Ciebie nie?

Na dwie rêce zag³osuje gdy w³adze wprowadz± ukaz ograniczaj±cy ruch prywatnych samochodów,

Te¿ tak mówiê.
Najpierw Fujibana w Poznaniu, ze stacj± w mojej dzielnicy, a potem mogê rozwa¿yæ zmianê ¶rodka lokomocji.

ale oczywi¶cie maj± wróciæ PRLowskie kursy PKS i PKP.

Akurat PKP siê poprawia.
W Poznaniu i okolicach od tygodnia je¼dzi kolej aglomeracyjne - mega sprawa, kursy co max pó³ h, klima, mniejsze zat³oczenie.

[...]

Autobusem + tramwajem.
Razem z doj¶ciem na/z przystanki i przesiadkami zajmie mi to ponad godzinê.
Samochodem jestem czêsto w 15-20 minut, a rowerem w pó³ h.

G.... a nie alternatywa.

naprawdê nie jeste¶ skazany na ¶mierdziela truj±cego wszystko wokó³.. Ja niestety praktycznie nie mam wyboru.

Masz.
10 km to dystans na elektryczny rower.
Zmie¶cisz siê w 20 minut.

Data: 2018-06-17 08:32:01
Autor: Trybun
W dniu 2018-06-16 o 10:00, Cavallino pisze:

Ja nie mowie ¿e nie mam i nie je¿d¿ê autami. Ja tylko mówiê ¿e to z³o.

I ¿eby ¼le nie czyniæ, to potrzebujesz zakazu?

Czy chcia³by¶ ¿eby zakaz dotyczy³ tylko innych którzy s± w identycznej sytuacji, ale Ciebie nie?

Zakaz to niew³a¶ciwe s³owo a i ostateczno¶æ, Polacy powinni przede wszystkim byæ u¶wiadamiani ¿e jazda pustym autem nawet do kibla do z³o. I w ¿yciu prywatnym nie oczekuje jakich¶ extra przywilejów dla siebie, powiem wiêcej - da³bym w mordê gdyby takie kto¶ mi proponowa³.

[...]

Oczywi¶cie, w zamian na maksa sprawna komunikacja miejska.

ale oczywi¶cie maj± wróciæ PRLowskie kursy PKS i PKP.

Akurat PKP siê poprawia.
W Poznaniu i okolicach od tygodnia je¼dzi kolej aglomeracyjne - mega sprawa, kursy co max pó³ h, klima, mniejsze zat³oczenie.

Dobry dowcip! Kuzynkê jad±c± niedawno do Warszawy z Konina wyprosili w Kutnie ze sk³adu poniewa¿ mia³a bilet "nie na TEN poci±g",. i jeszcze bezczelnie powiedzieli ¿e tylko ze wzglêdu na jej podesz³y wiek nie dali mandatu jako gapowiczce.. Qr*a - w Polsce Polak musi kupowaæ bilet na konkretny poci±g..

[...]

A gdzie tak pêdzisz ¿e wyliczasz czas do minuty?  A wyskoczyæ z kumplami na piwsko po robocie, jako pasa¿erowi nie grozi dmuchanie w balonik.. Patrzmy na to równie¿ z pozytywnej strony.

[...]

Elektryczny czy tradycyjny, nie ma ró¿nicy. Ka¿dy rower to i tak tylko sezonowe rozwi±zanie.

Data: 2018-06-20 09:47:06
Autor: Trybun
W dniu 2018-06-18 o 17:50, Cavallino pisze:
W dniu 18-06-2018 o 17:45, Trybun pisze:
W dniu 2018-06-17 o 09:47, Cavallino pisze:
W dniu 17-06-2018 o 08:32, Trybun pisze:

[...]

Poznañska kolej to Koleje Wielkopolskie, nijak nie mówi³em o ca³o¶ci i w szczególno¶ci Intercity.

PKP to mi siê kojarzy z polskimi kolejami, a nie komunikacj± miejsk±.

Kolej metropolitarna to nie komunikacja miejska.
Poci±g z Jarocina czy (po remoncie) z Konina, obecnie z Wrze¶ni, ciê¿ko nazwaæ komunikacj± miejsk±.

No tak, ale ja o tym ¿e mo¿na ograniczyæ ruch prywatnych samochodów, jednak w zamian PKP i PKS musz± wróciæ co najmniej do stanu PRLowskiego. A same MPK tak¿e oczywi¶cie wymaga³aby usprawnienia.

Co ten kapitalismus z Polaków porobi³... Wszêdzie z zegarkiem. Ca³y czas w pêdzie. To auto tak naprawdê to potrzebne Ci przede wszystkim do urywania minut.

I do wygody.

Tylko te koszty tej wygody.. Smród, ha³as, stopniowa degeneracja ¶rodowiska. Stanowczo w z³ym kierunku to posz³o. Dwutonowy potwór wo¿±cy 50kg kierownicê i jej siatkê z zakupami...

10 km to dystans na elektryczny rower.
Zmie¶cisz siê w 20 minut.

Elektryczny czy tradycyjny, nie ma ró¿nicy. Ka¿dy rower to i tak tylko sezonowe rozwi±zanie.

Za to marsz w ¶nie¿ycy z buta, na stacjê czy przystanek, jest megaprzyjemno¶ci±, du¿o lepsz± ni¿ odpalenie samochodu we w³asny gara¿u....

Wyprawa rowerem do miasta gdy na dworze mróz mo¿e siê dla cyklisty skoñczyæ tragicznie. Miejski ma³y spacer na przystanek nie niesie jakich¶ zagro¿eñ.

To sobie chod¼ i d.. nie zawracaj.
Ja wolê jechaæ samochodem, a gdy jest ³adna pogoda rowerem.
W ka¿dym razie swoje reformy KONIECZNIE zaczynaj od siebie i swojej wsi.

Nic nie rusza ¿e trujesz innych, ¿adnych hamulców? Tylko za pysk kto¶ musi trzymaæ, bo jak nie trzyma to wszystko wolno?

Data: 2018-06-20 20:53:13
Autor: Cavallino
W dniu 20-06-2018 o 09:47, Trybun pisze:

[...]

Ciebie nie rusza ¿e Ty trujesz dla w³asnej wygody, to czemu mnie by mia³o?

Jak ju¿ zaczniesz chodziæ wy³±cznie z buta, to bêdziesz mia³ prawo otworzyæ twarz w kierunku trucia.

Data: 2018-06-21 02:46:44
Autor: kk
W dniu 2018-06-20 o 09:47, Trybun pisze:
[...]

Po co jak koñ wystarczy ?

Data: 2018-06-16 13:29:04
Autor: Zenek Kapelinder
Nasi pos³owie znowu przeszar¿owali
Nie jestes niezniszczalny, wysiadzie Ci kolano, zlapie podagra, uszkodzi kregoslup ze starosci. Wtedy zobaczymy jak bedziesz gadal.

Data: 2018-06-17 08:33:59
Autor: Trybun
Nasi pos³owie znowu przeszar¿owali
Nie jestes niezniszczalny, wysiadzie Ci kolano, zlapie podagra, uszkodzi kregoslup ze starosci. Wtedy zobaczymy jak bedziesz gadal.

Niepe³nosprawni to ju¿ zupe³nie inna para kaloszy.

Data: 2018-06-17 11:53:40
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-06-17 o 08:33, Trybun pisze:

Nie jestes niezniszczalny, wysiadzie Ci kolano, zlapie podagra, uszkodzi kregoslup ze starosci. Wtedy zobaczymy jak bedziesz gadal.

Niepe³nosprawni to ju¿ zupe³nie inna para kaloszy.

Niepe³nosprawno¶æ to jak ci nogê upierdoli lub nie w³adasz ni±
od urodzenia. Jak komu¶ ze staro¶ci noga zaczyna szwankowaæ
w okolicy piêædziesi±tego roku ¿ycia to formalnie niepe³nosprawnym
nie jest. A do lekarza czy do urzêdu trzeba go dowie¼æ i to nie
zbiorkomem a osobówk±.

Pozdrawiam

Data: 2018-06-20 09:48:20
Autor: Trybun
W dniu 2018-06-18 o 20:15, RadoslawF pisze:
W dniu 2018-06-18 o 17:44, Trybun pisze:

[...]

  Starcze i nie tylko, niedomaganie, to jak najbardziej NIEPE£NOSPRAWNO¦Æ. Chcesz to im jeszcze bardziej dokop, stawiaj±c ich w jednym szeregu pe³nosprawnymi bykami, ale je do tego rêki nie bêdê przyk³ada³.

Nie musisz, przepisy ich stawiaj± w jednym szeregu.
A nie dla ka¿dego mo¿na wyrobiæ odpowiednie kwity ¿eby
przynajmniej miejsce parkingowe dostaæ bli¿ej wej¶cia
w markecie.

Pozdrawiam

Nazwa³bym to bandyckim kodeksem a nie przepisami które w za³o¿eniu maja u³atwiaæ ¿ycie s³abym i z takiego czy innego powodu - niedomagaj±cym.

Ten który "da" ma du¿o wiêksze szanse na otrzymanie takich kwitów. W ogóle to dzicz i barbarzyñstwo nasta³o w kraju nad Wis³±. W takim Poznaniu to nie mo¿na na chwilê stan±æ za darmo aby wsadziæ/wysadziæ chorego z/do szpitala.

Data: 2018-06-16 17:23:50
Autor: kk
W dniu 2018-06-16 o 09:41, Trybun pisze:
[...]

No i konie. Za PRLu by³y konie :-)

[...]

Jak to nie ? Mo¿esz przecie¿ mieæ konia.

Data: 2018-06-17 08:32:54
Autor: Trybun
W dniu 2018-06-16 o 17:23, kk pisze:

Jak to nie ? Mo¿esz przecie¿ mieæ konia.

I pewnie furmankê, albo jaki¶ inny powóz? My¶lisz ¿e rozmawiasz z jakim¶ bogaczem?

Data: 2018-06-18 02:00:10
Autor: kk
W dniu 2018-06-17 o 08:32, Trybun pisze:
W dniu 2018-06-16 o 17:23, kk pisze:

Jak to nie ? Mo¿esz przecie¿ mieæ konia.

I pewnie furmankê, albo jaki¶ inny powóz? My¶lisz ¿e rozmawiasz z jakim¶ bogaczem?

Nie, na oklep pojedziesz

Data: 2018-06-12 23:02:11
Autor: kk
W dniu 2018-06-12 o 12:48, Trybun pisze:
[...]

Czemu kto¶ mia³by sterowaæ lud¼mi ? Nie maj± w³asnej woli ?

Data: 2018-06-13 14:50:18
Autor: Trybun
W dniu 2018-06-12 o 23:02, kk pisze:

Nie jestem za podatkiem czy dodatkowymi op³atami. W³adze maj± wymy¶liæ sposób aby ludzie przestali je¼dziæ swoim ¶mierdzielem nawet do WC.

Czemu kto¶ mia³by sterowaæ lud¼mi ? Nie maj± w³asnej woli ?

Bo niektórym do tego aby doszli do oczywisto¶ci musi zajmowaæ tak du¿o czasu. By¶ siê zdziwi³ jak ma³o ludzi ma naprawdê swoj± w³asn± wolê i potrafi siê trzymaæ jej zasad.

Data: 2018-06-15 11:09:48
Autor: T.
[...]

A gdyby tak wysiedliæ ludzi z miasta? Wtedy problem smogu w centrum powinien siê sam rozwi±zaæ...
T.

Data: 2018-06-15 12:52:47
Autor: Trybun
W dniu 2018-06-15 o 11:09, T. pisze:

[...]

A niby z jakiego powodu? ¯e niby nie da siê mieszkaæ w mie¶cie bez trucia innych? Oczywi¶cie w takim kontek¶cie ¿e albo bêdê móg³ doje¿d¿aæ swoim ¶mierdzielem do wc, albo likwidujê miasto..

Nasi pos³owie znowu przeszar¿owali