Następca okazał się kretynem.

Data: 2011-04-10 15:26:21
Autor: Przemysław W
Następca okazał się kretynem.
Polityczne, antyrządowe kazanie w rocznicę katastrofy smoleńskiej wygłosił następca ks. Romana Indrzejczyka, proboszcza żoliborskiej parafii Dzieciątka Jezus i kapelana prezydenta RP.
Po roku ani śladu dawnej atmosfery, którą przez 18 lat tworzył tu ks. Roman. On stronił od polityki, był otwarty na każdego, niezależnie od jego poglądów. Na jego msze zjeżdżali ludzie z sąsiednich parafii, nawet z innych dzielnic.

W niedzielę na mszy o godz. 10.30 dużo wolnych miejsc w ławkach. Odprawia ks. Paweł Piotrowski. Wspomina prezydenta Lecha Kaczyńskiego i ks. Indrzejczyka. Ich zdjęcia stoją przed ołtarzem na tle biało-czerwonej flagi. Płoną znicze. Jest też duża tablica z krzyżami i przewróconymi kołami samolotu. Ma być wmurowana 15 maja i upamiętniać tragicznie zakończoną podróż do miejsca sowieckiego ludobójstwa w Katyniu. Proboszcz przedstawia intencje mszalne: - Modlimy się też za kłamców i potwarców, którzy nie próżnowali przez ostatni rok, by ranić pamięć i powodować jeszcze większe rozdarcia.

Jednak jego ponad 20-minutowe kazanie to właśnie takie dzielenie na złych i dobrych Polaków. W zawoalowany sposób ks. Piotrowski sugeruje, że rząd jest winien rozpowszechniania nieprawdziwych informacji na temat przyczyn i przebiegu katastrofy prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem. - To jest skandal nad skandale, że najpierw wylądowała tam jedna grupa 7 kwietnia, że nie byli razem, że woleli słuchać dyrektyw z Moskwy - mówi grobowym głosem z ambony. - Pozwala się, by od początku było kłamstwo za kłamstwem. Już wtedy po katastrofie. Rozpowszechniano, że cztery razy podchodzili do lądowania, że nie znali rosyjskiego i lądowali wbrew wszelkim zasadom. Tak mówili. A okazało się, że przez miesiąc leżała informacja w Polsce, że jednak odczytano: kapitan wydał rozkaz "Odchodzimy!". Dlaczego samolot nie zareagował? Dlaczego do końca im mówili: "Jesteście na ścieżce, na kursie"?. Łaskawcy przez miesiąc fałszowali nawet godzinę katastrofy, że to się stało później.

To wszystko ks. Piotrowski odnosi do komunistycznej propagandy, która zakłamywała prawdę o Powstaniu Warszawskim, zbrodni katyńskiej i śmierci ks. Jerzego Popiełuszki: - Pozwalacie poniżać naszych zmarłych, a świat chętnie to przyjmuje. Jak kłamstwo katyńskie po drugiej wojnie światowej. Teraz chętnie przyjęli oświadczenie, że Polaczkowie sami sobie winni. Student pierwszego roku prawa może obalić to, co komisja MAK-u powiedziała o pijanym generale w kabinie samolotu, ale nikt nie zaprzeczał. Lepiej sobie wtedy jeździć na nartach. I jeszcze słowa pani minister [zdrowia Ewy Kopacz - red.], jakie to kompetentne służby były na miejscu i jak dokładnie przesiały ziemię. A potem wychodziły na wierzch szczątki. Mam taki jeden maleńki fragment samolotu. Przywieźli mi. Nie wiem, ile czasu przyjdzie nam czekać, ile ofiar będzie trzeba, żeby ukazała się cała prawda tak jak o Katyniu - stwierdza proboszcz parafii Dzieciątka Jezus.

Przed kościołem ludzie zapalają znicze i układają kwiaty pod zdjęciami Marii i Lecha Kaczyńskich i ks. Romana Indrzejczyka. Na jego pogrzebie 24 kwietnia zeszłego roku nie było przemówień. Odczytano tylko ujmujący testament, który zostawił: "Próbowałem wam służyć dobrze. Kochałem was i kochałem swoją pracę. Dziękuję wam za to, że chcieliście mnie słuchać i okazywaliście tyle życzliwości".

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,9408497,Ostre_kazanie_na_Zoliborzu__Ksiadz_oskarza_rzad.html#ixzz1J7t6e0Z3

Przemek

--

"Natrętna retoryka męczeństwa, ofiary, spisku i smoleńskiego kłamstwa złączyła się z moralnym szantażem - wymuszaniem kultu prezydenta Lecha Kaczyńskiego.
Jedność pierwszych dni zamieniono w spektakl wykluczania z polskości, a z krzyża uczyniono symbol podziału społeczeństwa i Kościoła."

Data: 2011-04-10 16:17:17
Autor: cytryna
Następca okazał się kretynem.
ciach GWno

[...]

Gustowny zestaw ławy oskarżonych plus Przemek, który okazał się kretynem:
W niedzielnej ceremonii pod pomnikiem na Powązkach Wojskowych spotkali się prezydent Bronisław Komorowski, premier Donald Tusk, marszałkowie Sejmu Grzegorz Schetyna i Senatu Bogdan Borusewicz. Byli przedstawiciele wszystkich ugrupowań politycznych - z wyjątkiem PiS.  Obecny był także b. prezydent Aleksander Kwaśniewski, pierwszy premier wolnej Polski Tadeusz Mazowiecki, przewodniczący Parlamentu Europejskiego Jerzy Buzek i ambasador Rosji Aleksander Aleksiejew.
[...]

Więcej... nie trzeba!

Przemek

--

Następca okazał się kretynem.