Data: 2010-04-13 14:03:02 | |
Autor: krzysiek82 | |
Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna? | |
topek pisze:
Ostatnio znajomemu w Zafirze z 2005r zdechl filtr czastek stalych i 6500zl ma kosztowac naprawa. i wywalił kasę w błoto, trzeba było usun±ć z ECU i po temacie. 1. Nowoczesne diesle maja kola dwumasowe Nie tylko diesle i nie tylko nowoczesne. 2. Nowoczesne diesle maja DPF / filtr czastek stalych Sporo nowych już ma, bo zgodnie z normami musi mieć. 3. Nowoczesne diesle maja Turbo (jak moj pasek) to już raczej standard. 4. Nowoczesne diesle maja cholernie drogie w naprawie wtryski/listwy commonrail i pompy do nich zależy jakie, je¶li chodzi o JTD czyli fiat/alfa pompa jest praktycznie nie do zajechania, chyba że kto¶ lał opał. Wtryski je¶li padn± za 600zł da się kupić komplet sprawnych testowanych. 5. Nowoczesne diesle maja bardzo wyzylowane silniki (ogromne cisnienie) i przez to mniej odporne na kilometry. to fakt 6. Dodatkowo roznica w cenie ropy i benzyny bedzie sie wyrownywac. oby nie. 7. Diesle sa drozsze w zakupie. im starsze auto tym mniejsza różnica. 8. Poniewaz auto bedzie na niemieckich blachac posiadacz diesla w DE placi o wiele wiekszy podatek za auto. być może nie wiem. Czy zatem nowoczesna wolnossaca jednostka benzynowa to relatywnie prosta konstrukcja? je¶li ma wytrysk bezpo¶redni to nie, poza tym rozczaruje Cię spalaniem. Ja rocznie robie nieduzo kilometrow. 20-25.000km zwykle ma jeszcze jedn± wadę, nie miało wła¶ciciela i zwykle jeĽdził nim pracownik który wszystkie flustracje wyładowywał na aucie. listwa commonrail nie słyszałem o awarii listwy, tam sie nie ma co zepsuć :) Na ta chwile, wydaje mi sie, ze diesle maja sens tylko nowe (bo gwarancja). Kupowanie nowoczesnego diesla, dla osoby z moimi wymogami odnosnie nowego (poleasingowego), jest bez sensu. Je¶li zakładasz tak znikome przebiegi to faktycznie. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-04-13 12:23:29 | |
Autor: to | |
Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna? | |
krzysiek82 wrote:
1. Nowoczesne diesle maja kola dwumasowe Tak, ale kiedy ostatnio słyszałeś o tym, ze komuś padło koło dwumasowe w silniku benzynowym? W dieslu dwumas dostaje dużo bardziej po tyłku. 2. Nowoczesne diesle maja DPF / filtr czastek stalych Teraz chyba wszystkie już muszą, mylę się? -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-13 05:27:24 | |
Autor: Gom | |
Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna? | |
On 13 Kwi, 14:23, to <t...@abc.xyz> wrote:
Tak, ale kiedy ostatnio słyszałe¶ o tym, ze komu¶ padło koło dwumasowe w Mój kuzyn. Mondeo 1.8 z 2003 r. Dwumasa padła po ok. 100kkm (przebieg wg dokumentów z ASO). A kupić to dziadostwo w dobrej cenie nie sposób.. -- Gom |
|
Data: 2010-04-13 12:34:26 | |
Autor: to | |
Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna? | |
Gom wrote:
Mój kuzyn. Mondeo 1.8 z 2003 r. Dwumasa padła po ok. 100kkm (przebieg wg A jednomasowego nie da się tam założyć wraz z normalnym sprzęgłem? Jaka tam jest skrzynia? Już 6-cio biegowa? Dwumas do benzynowego 1,8 to jakiś chory pomysł... -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-13 14:35:30 | |
Autor: krzysiek82 | |
Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna? | |
Gom pisze:
Mój kuzyn. Mondeo 1.8 z 2003 r. Dwumasa padła po ok. 100kkm (przebieg Niestety jest to niedopracowane badziewie, producenci to traktuj± jako czę¶ć eksploatacyjn± jak klocki czy olej nie bior± jednak pod uwagę, że różnica w cenie jest tak kolosalna. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-04-13 14:26:21 | |
Autor: krzysiek82 | |
Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna? | |
to pisze:
Tak, ale kiedy ostatnio słyszałeś o tym, ze komuś padło koło dwumasowe w silniku benzynowym? W dieslu dwumas dostaje dużo bardziej po tyłku. prawda, ale to też zależy od stylu jazdy. Teraz chyba wszystkie już muszą, mylę się? chyba nie wszystkie, ale jakoś żaden mi do głowy nie przychodzi :) -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-04-13 12:32:27 | |
Autor: to | |
Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna? | |
krzysiek82 wrote:
Tak, ale kiedy ostatnio słyszałeś o tym, ze komuś padło koło dwumasowe Tak, ale dieslem z zasady jeździ się na niższych obrotach niż typowym silnikiem benzynowym, a dodatkowo taki silnik generuje większe wibracje. W sumie dlatego dlatego w dieslach powszechnie stosuje się dwumasowe koło zamachowe, które zastępuje tłumik drgań skrętnych obecny tradycyjnie w tarczy sprzęgła, a sama tarcza jest w wtedy sztywna. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-04-13 18:08:43 | |
Autor: newsy | |
Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna? | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomo¶ci news:4bc46241$1news.home.net.pl... Tak, ale kiedy ostatnio słyszałe¶ o tym, ze komu¶ padło koło dwumasowe wPoczytaj forum Subaru Pozdrawiam, Kuba |