Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna?

Data: 2010-04-13 14:39:15
Autor: Olek
On 2010-04-13 13:46, topek wrote:

1. Nowoczesne diesle maja kola dwumasowe

no popatrz ja mam A100 C4 z 92 roku benzyna i mam dwumas :) Co innego , że ten dwumas (ostatnio wyciągałem przy wymianie sprzęgła/uszczelniacza wału) już ma nabite 300kkm i cały czas ma luz jakby był nowy :)

2. Nowoczesne diesle maja DPF / filtr czastek stalych

gdzieś czytałem , że to można wywalić + jakaś specjalna blaszka z otworkiem, żeby ECU nie głupiał...

3. Nowoczesne diesle maja Turbo (jak moj pasek)

eee :)

Ja rocznie robie nieduzo kilometrow. 20-25.000km

ja robie jeszcze mniej :)

W sumie jakaś fajna benzynka czemu nie :)

Moim nastepnym autem ma byc (pewnie sie zmieni 15 razy :) na ta chwile
nowa Mazda 6 z dwulitrowa benzyna + automat.

2.0 benzyna w automacie - licz się ze spalaniem ok 11-12 litrów w mieście.

pozdro

Data: 2010-04-13 06:53:45
Autor: tadek
On 13 Kwi, 14:39, Olek <alexh...@dupaonet.pl> wrote:
On 2010-04-13 13:46, topek wrote:

> [...]

> nowa Mazda 6 z dwulitrowa benzyna + automat.

2.0 benzyna w automacie - licz się ze spalaniem ok 11-12 litrów w mieście.

mój 2.o benzyna w automacie do 13,5 l zimą w mieście.Zawsze jeździłem
benzynowymi silnikami i zawsze kupowałem nowe.

Data: 2010-04-13 16:11:03
Autor: kamil
"tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> wrote in message news:9819587c-93c4-417b-b07e-dcc9d789b0c6r18g2000yqd.googlegroups.com...
On 13 Kwi, 14:39, Olek <alexh...@dupaonet.pl> wrote:

mój 2.o benzyna w automacie do 13,5 l zimą w mieście.Zawsze jeździłem
benzynowymi silnikami i zawsze kupowałem nowe.

To w koncu w automacie, czy w miescie?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-04-13 09:44:34
Autor: tadek
On 13 Kwi, 17:11, "kamil" <ka...@spam.com> wrote:
"tadek" <tadekl...@poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
> mój 2.o benzyna w automacie do 13,5 l zimą w mieście.Zawsze jeździłem
> benzynowymi silnikami i zawsze kupowałem nowe.

automat w mieście zimą krótkie przebiegi ,teraz 12,5

Data: 2010-04-13 17:29:37
Autor: topek
kamil pisze:
[...]

Nie wygra sie juz chyba z ta maniera.
Praktycznie wszyscy tak mowia.
Maniera mowienia: TAK tez sie przyjela i nawet w TV czy radiu tak mowia.
"Mam auto w automacie, tak, jade sobie, taaak, skrecam w lewo, tak? patrze czerwone swiatlo, taaak, auto nie tylko w automacie ale i w gazie i pelna opcja bez skory, taak"

:)

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2010-04-13 18:15:10
Autor: PSYLO
Olek pisze:
2.0 benzyna w automacie - licz się ze spalaniem ok 11-12 litrów w mieście.

Pobożne życzenia ;) Chyba, że masz na myśli "miasto", a nie miasto. Bo w przeciwnym wypadku życzę powodzenia w schodzeniu poniżej 13-14 litrów na 100 km, szczególnie przy krótkich odcinkach jazdy.

--
PSYLO

Data: 2010-04-13 17:13:28
Autor: Massai
PSYLO wrote:

Olek pisze:
> [...]

Bo w przeciwnym wypadku życzę powodzenia w schodzeniu poniżej 13-14
litrów na 100 km, szczególnie przy krótkich odcinkach jazdy.

hehe.
Ostatnio w niedzielę w trasie sobie spalanie testowałem. Akurat mi się
nigdzie nie spieszyło.
Benzyna, V6 2.7l, automat stary zwykły czterobiegowy.

Pierwszy odcinek Kielce-Radom. 75 km, głównie jednojezdniowa droga,
spory ruch, praktycznie cały czas w kilometrowej kolumnie osobówek za
jakimiś ciężarówkami. Skoro tak, to jedziemy dla testów
oszczędnościowo. Prędkość około 70 km/h (oscylująca miedzy 60 a 80),
tylko miejscami po garach tam gdzie były dwa pasy.
Standardowo 1h05m jazdy, średnie spalanie - 6,3l/100km.
Zaraz na początku przejechałem z 10km równo 65 km/h, płynnie kolumna
się toczyła - spalanie się trzymało około 5,6l/100km.

Nastepny odcinek - od Jedlińska do końca drogi szybkiego ruchu, tzn. do
końca obwodnicy Białobrzegów. Jazda "moja szybka", czyli około 140
km/h, utrzymująca się pomiędzy 130 a 150. Wiem że może dla wielu to
wcale nie jest szybko, ale ja szybciej w PL nie jeżdżę, i tyle.
Srednie spalanie na tym odcinku - 10l/100km.

Potem trzeci odcinek, od końca obwodnicy Białobrzegów - do Magdalenki.
Jazda "emerycka szybka" czyli około 100 km/h. Minimalne wahania,
praktycznie przez cały czas na tempomacie. No, z hamowaniem w
Tarczynie, i w co gorszych miejscach.
Spalanie 7,5l/100km.

Letnie gumy, nowe, jakieś "rain" Uniroyala (całkiem fajne, o dziwo
ciche).

Nie miałem ostatnio okazji potestować na dłuższym odcinku w mieście,
tzn. przez dłuższy czas, bo sporo wyjazdów było i mi zaniżały średnią,
ale od niedzieli, mam w sumie około 70km na trasie i ze 100 km w
mieście i komp pokazuje 9,4... Po mieście trasy krótkie 8-10km, start
zimnego. Wyzeruję sobie dziś i się zobaczy.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-04-13 19:28:19
Autor: PSYLO
Massai pisze:
mam w sumie około 70km na trasie i ze 100 km w
mieście i komp pokazuje 9,4... Po mieście trasy krótkie 8-10km, start
zimnego. Wyzeruję sobie dziś i się zobaczy.

Czyli pewnie trasa 6-7l, według tego co pisałeś wcześniej, a miasto ~14. Jakby do tego jeszcze wziąć poprawkę na tradycyjne zaniżanie wyników podawanych przez komputer to wychodzi jeszcze ciekawiej. No i 8-10 km to już nie jest krótka trasa w mieście, za taką uważam raczej 2-4 km.

--
PSYLO

Data: 2010-04-13 18:30:57
Autor: Massai
PSYLO wrote:

Massai pisze:
> mam w sumie około 70km na trasie i ze 100 km w
> mieście i komp pokazuje 9,4... Po mieście trasy krótkie 8-10km,
> start zimnego. Wyzeruję sobie dziś i się zobaczy.

Czyli pewnie trasa 6-7l, według tego co pisałeś wcześniej,

Trasa 7,5, to jest te 70km od Białobrzegów do Wawy.

 a miasto
~14.

Żeby średnia którą mi pokazuje wyszła to łatwo policzyć ile musiałby
spalić po mieście:
Na tych 70km spalił 5,25 litra (7,5l/100km), a w sumie 9,4l/100km * 1,7
(170 km mam przejechane od tamtego kasowania= prawie 16l.

Czyli na tych 100km w mieście musiał spalić około 10,5-11l.

Ale to smieszne dystanse, na trasie to sobie można ot tak popatrzeć "co
by było gdybym się pilnował", ale już w mieście to nic nie mówi.

[...]

Tyle że te 8km jadę zazwyczaj 30-40 minut...
No, poranne 8km jadę 20 minut. Gorzej w ciągu dnia i wieczorem.

Z drugiego wskazania, czasu jazdy i dystansu (7000 km) mam średnią
prędkość 27km/h :-( A nie wiem czy się liczenie czasu nie zatrzymuje
jak się stoi...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-04-14 12:22:30
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-04-13 19:28,  *PSYLO* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Jakby do tego jeszcze wziąć poprawkę na tradycyjne zaniżanie wyników
podawanych przez komputer...

U mnie zawyża :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-04-13 21:04:17
Autor: Olek
On 2010-04-13 18:15, PSYLO wrote:
Olek pisze:
[...]

spoko nie mam doświadczenia - miałem A90 B3 z 2 litrowym silnikiem to paliła ok 10 w manualu, teraz mam A100 C4 2.6 V6 i pali mi ok 12-13 w mieście (też manual)...

Data: 2010-04-14 18:16:03
Autor: RadekNet
PSYLO pisze:
Olek pisze:
[...]

Nie wiem jak oni to robia, ale moj Rover 414 w ruchu miejskim (2-3 km na zimnym zilniku) palil miedzy 11 (lato) a 16 (zima) a to tylko 1.4 silnik! Dwulitrowym Saharnem ponizej 16 latem nie schodze w miescie. W zimie nawet nie licze, bo jakies kosmiczne ilosci sie robia. Jak na polskie warunki jezdze jak kapelusz.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-04-15 00:57:02
Autor: amos
On 14 Kwi, 19:16, RadekNet <radek...@rejsy-czartery.com> wrote:

[...]

Pozostaje tylko zalozyc magnetyzer na prawa stope ;)

amos

Data: 2010-04-13 19:55:56
Autor: V-Tec
Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna?
Olek pisze:
[..]
2. Nowoczesne diesle maja DPF / filtr czastek stalych

gdzieś czytałem , że to można wywalić + jakaś specjalna blaszka z otworkiem, żeby ECU nie głupiał...

Blaszkę wkłada się do EGR (zawór recyrkulacji spalin) z dziurką lub bez - żeby zabezpieczyć przed dostawaniem się syfu.

--
pozdr,
W.

Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna?