Następni niereformowalni.

Data: 2011-11-04 21:40:31
Autor: Przemysław W
Następni niereformowalni.
W rozmowie z "Gazetą" b. prezydent Aleksander Kwaśniewski doradził liderowi SLD Grzegorzowi Napieralskiemu, by po przegranych wyborach szlifował angielski i czytał książki. Jakie? O propozycje lektur zapytaliśmy naukowców

Prof. Mirosława Marody, socjolog, wiceprezes PAN

Na pewno doradzałabym przeczytanie:

* klasycznej już pracy Ulricha Becka ''Społeczeństwo ryzyka'',

* trylogii Manuela Castellsa, czyli: ''Społeczeństwo sieci'', ''Siła tożsamości'' i ''Koniec tysiąclecia'' - to swoista synteza współczesnych przekształceń społeczno-ekonomicznych,

* dla polityka lewicy użyteczna może być też książka Goesty Espinga-Andersena ''Trzy światy kapitalistycznego państwa dobrobytu'',

* świeżo wydanej praca Guya Standinga ''Precariat'',

* Janine Wedel ''Shadow Elite'' - to relatywnie świeże spojrzenie na współczesne elity władzy.

Dr Jarosław Flis, socjolog UJ

Moje propozycje dla każdego lidera, nie tylko dla Napieralskiego:

* Albert O. Hirschman ''Lojalność, krytyka, rozstanie. Reakcje na kryzys państwa, organizacji i przedsiębiorstwa''. Książka, która pomaga zrozumieć, dlaczego tłumienie krytyki jest niebezpieczne dla każdej instytucji.

* B. Guy Peters ''Administracja publiczna w systemie politycznym''. Książka, która pomaga zrozumieć, dlaczego do wcielenia swojej woli przez rządzących nie wystarczają dobre chęci.

* Robert D. Putnam ''Samotna gra w kręgle''. Opis kluczowego wyzwania dla współczesnego społeczeństwa.

Prof. Magdalena Środa, filozof

Nie mam książek tylko dla Napieralskiego, nie uważam, żeby był on jakoś szczególnie intelektualnie upośledzony, stanowi on absolutną normę w polityce. Głowę dam, że Tusk, Miller, Gowin, Niesiołowski czytają jeszcze mniej. Polecam wszystkim:

* Kinga Dunin ''Kochać i robić'',

* Urlich Beck ''Społeczeństwo ryzyka'',

* Paweł Dybel, Szymon Wróbel ''Granice polityczności'',

* Karol Marks ''Rękopisy ekonomiczno-filozoficzne'',

* Zygmunt Bauman ''Socjalizm. Utopia w działaniu''.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75478,10587907,Lista_lektur_obowiazkowych_dla_Napieralskiego__i_nie.html#ixzz1clr2AYzo

Wielokrotnie pisałem o infantylności Napieralskiego, dziwąc się jak doświadczona lewica mogła kogoś takiego wsadzić na fotel szefa SLD. W tej chwili wydaje się, że działano z rozmysłem, by powrócić do sprawdzonego betonu. W następnych wyborach będzie poniżej progu wyborczego, bo wiele osób będzie jeszcze pamietało co wyprawiał tow. Miller pełniąc funkcję premiera.

Przemek

--

"Fundusz Kościelny został ustanowiony w złych czasach PRL jako rekompensata
za odebrane mienie. Myślałem, że skoro Kościół odzyskuje mienie, to ten Fundusz

Data: 2011-11-05 09:16:58
Autor: Leprechaun
Następni niereformowalni.

Użytkownik "Przemysław W" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:j91ik3$8gm$1news.onet.pl...
W rozmowie z "Gazetą" b. prezydent Aleksander Kwaśniewski doradził liderowi SLD Grzegorzowi Napieralskiemu, by po przegranych wyborach szlifował angielski i czytał książki.

To samo doradzał Ziobrze prezes. ;)

BomBel

Następni niereformowalni.