Nasz Dziennik: "Wrocławiem rządzą folksdojcze"... ;}

Data: 2009-09-15 08:39:29
Autor: Tzva Adonai
Nasz Dziennik: "Wrocławiem rządzą folksdojcze"... ;}
Rydzykowi najbardziej by pasowało, gdybyśmy byli skłóceni z naszymi
sąsiadami...

***

"Germanizacja Dolnego Śląska to rozbicie Polski!"

"Nasz Dziennik" krytykuje, że we Wrocławiu radni postanowili, że
obiekt nazwany w PRL Halą Ludową wróci do swojej niemieckiej nazwy -
Hali Stulecia.

"Nasz Dziennik" zwraca też uwagę, że w Muzeum Sztuki Mieszczańskiej,
dzieciom organizowano na przykład "rozprawę sądową i złożenie hołdu
królowi pruskiemu". Odtwarzane wydarzenia dotyczyły 1740 roku, kiedy
miał miejsce hołd rajców miejskich Wrocławia i stanów śląskich, jaki
złożyli Fryderykowi II. Wówczas Wrocław stracił swoją niezależność.
Suchej nitki na pomyśle nie zostawia prof. Grzegorz Kucharczyk,
historyk z poznańskiego Uniwersytetu Adama Mickiewicza. Dla niego
eksponowanie sukcesów Fryderyka II to kompromitacja.

http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article444114/Germanizacja_Slaska_to_rozbicie_Polski.html

Data: 2009-09-15 08:52:26
Autor: Tzva Adonai
On 15 Wrz, 17:39, Tzva Adonai <tzva.ado...@yahoo.com> wrote:

"Nasz Dziennik" krytykuje, że we Wrocławiu radni postanowili, że
obiekt nazwany w PRL Halą Ludową wróci do swojej niemieckiej nazwy -
Hali Stulecia.

"Hala ludowa" to nazwa nadana przez komunistów bezpośrednio odnosząca
się do ideologii komunistycznej... To ciekawe, że Nasz Dziennik z
takim zapałem broni peerelowskiej nomenklatury nazewniczej..

Data: 2009-09-15 08:57:07
Autor: Antenka
On 15 Wrz, 17:52, Tzva Adonai <tzva.ado...@yahoo.com> wrote:
> [...]

się do ideologii komunistycznej... To ciekawe, że Nasz Dziennik z
takim zapałem broni peerelowskiej nomenklatury nazewniczej..

Znowu piszesz sam ze sobą? :D

Antenka

Data: 2009-09-15 19:06:20
Autor: Piotr
Nasz Dziennik: "Wrocławiem rządzą folksdojcze"... ;}
Dnia Tue, 15 Sep 2009 08:57:07 -0700 (PDT), Antenka napisał(a):

Znowu piszesz sam ze sobą? :D

Pewnie chce zaaplikować podwójną porcję jadu. Bardzo się musi kupie podobać, że wrcławska hala znowu będzie
nazywana, jak po wybudowaniu, na cześć zwycięstwa armii pruskiej w
1813 roku. Co za prostytut wpadł na taki pomysł, musi jakiś kupi klon.
Piotr

Data: 2009-09-15 10:24:57
Autor: Tzva Adonai
On 15 Wrz, 19:06, Piotr <p...@wp.pl> wrote:

Co za prostytut wpadł na taki pomysł

Ty się tak nie pultaj, bo do twoich ziomków też się dopierdolili... ;}

***

Także w Katowicach można odnaleźć "ciekawe" inicjatywy, jak chociażby
Muzeum Hansa Klossa. Można w nim nie tylko wrócić do atmosfery serialu
"Stawka większa niż życie", ale też nabyć kubek lub koszulkę z
wizerunkiem komunistycznego superagenta Klossa lub Hermanna Brunnera.
"Z dzisiejszej perspektywy razić może wizja patrioty szukającego
pomocy w ZSRR i opiewanie zasług wspieranej przez Moskwę Armii
Ludowej, przy jednoczesnym marginalizowaniu zasług Armii Krajowej,
czyli największej siły zbrojnej w okupowanej Polsce.

Jak zaznaczył Rajmund Pollak, były radny Sejmiku Śląskiego, tego typu
inicjatywy nie są przypadkowe i w domyśle ukierunkowane są na
uzyskanie autonomii dla Śląska. Pollak przypomniał publikowane na
Śląsku życiorysy Adolfa Hitlera i jego dowódców czy próby
relatywizacji zbrodni nazistowskich i wielkości polskiego czynu
zbrojnego w czasie II wojny światowej.

http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20090915&typ=po&id=po01.txt

Nasz Dziennik: "Wrocławiem rządzą folksdojcze"... ;}