Nasz wielki ateista Józef

Data: 2013-04-07 15:13:42
Autor: Grzegorz Z.
Nasz wielki ateista Józef

W podobiźnie nagiego starszego mężczyźny Stalin dostrzegł podobieństwo do
jednego ze swoich kolegów, Michaiła Kalinina. - Co taki chudy jesteś,
Michaile Iwanowiczu? "Pracuję. " - Onanizm to nie praca. Zajmij się
marksizmem, he he – dopisał na obrazku.

http://img2.demotywatoryfb.pl/uploads/1263311559_by_AdrianMonk_600.jpg

Data: 2013-04-07 22:16:13
Autor: Grzegorz Z.
Nasz wielki ateista Józef
Do seminarium uczęszczał. Taki z niego był ateista jak z koziej...

--
"Niech będzie przeklęty bóg ojciec i syn i duch i matka najświętsza i całe
królestwo niebieskie!"

Data: 2013-04-07 15:23:01
Autor: Grzegorz Z.
Nasz wielki ateista Józef
Dnia Sun, 7 Apr 2013 22:16:13 +0200, Grzegorz Z. napisał(a):

Do seminarium uczęszczał. Taki z niego był ateista jak z koziej...

Związek Wojujących Bezbożników - organizacja propagująca ateizm, powstała w
ZSRR 7 lutego 1925 jako Liga Bezbożników (od 1929 pod nazwą Związek
Wojujących Bezbożników).

Organizacja była narzędziem Wszechzwiązkowej Partii Komunistycznej
(bolszewików), WKP(b), w walce z religią i kościołem. Jest odpowiedzialna
za stosowanie przemocy w celu zwalczania różnych grup wyznaniowych,
denuncjowanie osób wierzących, niszczenie obiektów sakralnych, profanację
miejsc pochówku (głównie cmentarzy) i przedmiotów kultu religijnego.
Działalność związku była wymierzona głównie w Rosyjski Kościół Prawosławny,
jako największy związek wyznaniowy w kraju, w mniejszym stopniu w inne
działające w ZSRR Kościoły. Ateizm był jednym z głównych elementów
ideologii komunistycznej, zmierzającej między innymi do zlikwidowania
religii.

Na czele Związku stał Jemielian Jarosławski (wł. Miniej Izrailewicz
Gubelman). Organizacja od początku ściśle współpracowała najpierw z OGPU, a
następnie z NKWD. Wydawała pisma ateistyczne: "Bezbożnik", "Nauka i Życie"
oraz "Antyreligioznik" w których m.in. głoszono tezę, iż rozwój nauki
przyczyni się do upadku wszelkich religii i triumfu rewolucji.

W latach największej ateizacji w ZSRR, Józef Stalin, nawiązując do słów
Karola Marksa (który w swojej pracy Przyczynek do krytyki heglowskiej
filozofii prawa napisał iż "religia jest opium dla ludu" ), stwierdził
m.in. iż: "Religia jest jadem dla naszych dzieci", "Kościół uciska wiedzę,
pali wynalazki", "Nie istnieją bajeczki opowiadane przez Kościół" oraz że
"Od rewolucji światowej dzieli nas tylko Chrystus".

W 1929 rozpoczęto działalność pod zmienioną nazwą (Związek Wojujących
Bezbożników) a centralnym organem prasowym stało się pismo "Ateist"
(wydawane w wielu językach, m.in. polskim), oprócz tego kontynuowano
wydawanie pozostałych tytułów. Przyjęta w ZSRR w 1929 ustawa antyreligijna
ułatwiała zwalczanie religii w czasach kolektywizacji - bolszewicy uważali
iż zwalczanie wpływów Cerkwi na wsi ułatwi walkę z chłopami. Na początku
lat 30. liczba członków związku wyniosła ok. 5 mln. Organizacja zajmowała
się w latach 30. i 40. organizowaniem muzeów ateizmu (m.in. w likwidowanych
masowo kościołach różnych wyznań religijnych), ekspozycji antyreligijnych w
domach kultury oraz szkoleń i kursów z zakresu ateizacji.

W propagandzie ateistycznej związek położył główny nacisk na materializm,
kult techniki i przemysłu - widząc w nim główną siłę która miała spowodować
zmianę nastawienia społeczeństwa do religii. Sporządzano także tzw. czarne
listy księży przeznaczonych do fizycznej likwidacji.

W 1941 w Związku Wojujących Bezbożników było 3,5 mln członków, pozyskanych
w większości metodami przymusu administracyjnego. Organizacja nieoficjalnie
została rozwiązana w 1941, po napaści Niemiec na ZSRR - ówczesne działania
WKP(b) zmierzały do wyciszenia ateistycznej propagandy i wykorzystania
religii prawosławnej jako czynnika jednoczącego społeczeństwo radzieckie w
obliczu agresji. Ostatni numer pisma "Bezbożnik" ukazał się w lipcu 1941, a
oficjalnie Związek Wojujących Bezbożników został rozwiązany w 1947. W jego
miejsce powołano nową strukturę mającą się zajmować propagandą ateistyczną
- Wszechzwiązkowe Towarzystwo "Wiedza". W PRL jego odpowiednikiem było
"Towarzystwo Krzewienia Kultury Świeckiej" powstałe w 1969 z połączenia
"Towarzystwa Szkoły Świeckiej" i "Stowarzyszenia Ateistów i
Wolnomyślicieli".

Data: 2013-04-07 22:23:33
Autor: Grzegorz Z.
Nasz wielki ateista Józef
Dnia Sun, 7 Apr 2013 15:23:01 -0500, Grzegorz Z. napisał(a):

[...]

"Od 1888 roku Stalin uczęszczał do szkoły parafialnej w Gori, a od 1894
roku kształcił się, za namową swojej matki oraz dzięki protekcji jej
przyjaciół, w seminarium duchownym w Tyflisie (obecnie Tbilisi)."

Data: 2013-04-07 15:27:23
Autor: Grzegorz Z.
Nasz wielki ateista Józef
Dnia Sun, 7 Apr 2013 22:23:33 +0200, Grzegorz Z. napisał(a):

[...]

Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich

 Do 1934 r. zamknięto tam 28% cerkwi, 42% meczetĂłw i 52% synagog[12].

Ateizm państwowy, znany był w ZSRR jako gosateizm[3] i opierał się na
ideologii marksizmu-leninizmu. Włodzimierz Lenin, twórca państwa
sowieckiego twierdził:

    Religia to opium ludu. (...) Współczesny uświadomiony robotnik,
wychowany przez wielki przemysł fabryczny, oświecony życiem miejskim,
odrzuca z pogardą przesądy religijne, pozostawia niebo klechom i
burżuazyjnym bigotom, zdobywając sobie lepsze życie tu, na ziemi.
Współczesny proletariat staje po stronie socjalizmu, który wprzęga naukę do
walki z religijnym otumanieniem i uwalnia robotnika od wiary w Ĺźycie
pozagrobowe przez to, Ĺźe jednoczy go do rzeczywistej walki o lepsze Ĺźycie
na ziemi. (...) Całkowity rozdział Kościoła od państwa oto żądanie, jakie
stawia socjalistyczny proletariat współczesnemu państwu i współczesnemu
Kościołowi.[13]

Marksizm-leninizm konsekwentnie opowiadał się za kontrolą, ograniczaniem i
ostateczną eliminacją wierzeń religijnych. W ciągu roku od wybuchu
rewolucji państwo znacjonalizowało cały majątek kościelny, wliczając w to
także kościoły. W latach 1922-1926 podobny los podzieliło 28 prawosławnych
Cerkwi. Komuniści zabili ponad 1200 księży, znacznie większą liczbę
postawiono w stan oskarĹźenia[14][15].

W latach 20. i 30. organizacje takie jak Związek Wojujących Bezbożników
(ros. Союз воинствующих безбожников) wyśmiewały religię i prześladowały
wierzących[16]. Ateizm był propagowany w szkołach, w środkach masowego
przekazu oraz organizacjach komunistycznych, takich jak np. Pionierzy. Choć
Lenin wprowadził w ZSRR kalendarz gregoriański, to kolejne starania w
kierunku zwiększenie wydajności pracy, wraz z reorganizacją tygodnia i
wprowadzeniem sowieckiego kalendarza rewolucyjnego, miały ten efekt
uboczny, że "wolne rzadko wypadało w niedzielę"[17].

Chociaż prześladowano wszystkie religie[14], to starania reżimu aby
wykorzenić je całkowicie różniły się jeżeli chodzi o okresy, a także tym,
którego wyznania konkretnie dotyczyły. Polityka taka skutkowała stałym
wzrostem wpływów władzy w społeczeństwie. Ponadto prześladowania miały
różne natężenie jeśli chodzi o narodowość. Jakkolwiek przywódcy radzieccy
mieli ten sam spójny, długookresowy cel - tj. stworzenie człowieka
radzieckiego, to jednak środki jakimi się posługiwali aby go osiągnąć były
różne. Kwestie wyznania i narodowości dla władz sowieckich zawsze były
blisko ze sobą związane. Stosunek władz do religii przyjmował formy od
całkowitego zakazu dla jednych, do oficjalnego, instrumentalnego poparcia
dla innych[potrzebne źródło].

Zamknięto większość seminariów, zakazano publikacji o charakterze
religijnym[14]. Rosyjska Cerkiew Prawosławna, która przed I wojną światową
miała 54 000 parafii, do 1940 r. zredukowana została do 500.[14] Pomimo iż
przytłaczającą większość w przedrewolucyjnej Rosji stanowili chrześcijanie,
to dziś według CIA World Factbook jest ich 17 do 22%

Data: 2013-04-07 22:28:52
Autor: Grzegorz Z.
Nasz wielki ateista Józef
Dnia Sun, 7 Apr 2013 15:27:23 -0500, u2 napisał(a):

Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich

Był i go nie ma. Gdzie pisałem że popieram pederastów?

Data: 2013-04-07 15:31:12
Autor: Grzegorz Z.
Nasz wielki ateista Józef
Dnia Sun, 7 Apr 2013 22:28:52 +0200, Grzegorz Z. napisał(a):

Dnia Sun, 7 Apr 2013 15:27:23 -0500, u2 napisał(a):

Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich

Był i go nie ma. Gdzie pisałem że popieram pederastów?

Mówią "zostancie gejami, zobaczycie jak fajnie!"

Data: 2013-04-07 22:36:14
Autor: Grzegorz Z.
Nasz wielki ateista Józef

Grzegorz Z. napisał:
Mówią "zostancie gejami, zobaczycie jak fajnie!"

Ale to nie ja, to Tomy M. twierdził że "gejów promuje nawet Macdonald's"

Data: 2013-04-07 15:39:05
Autor: Grzegorz Z.
Nasz wielki ateista Józef

Data: 2013-04-07 22:41:06
Autor: Grzegorz Z.
Nasz wielki ateista Józef

 Grzegorz Z. napisał:
Mówią "zostancie gejami, zobaczycie jak fajnie!"

Ale nie "mówię" tylko "mówią".

Teraz przytocz moją wypowiedź, gdzie "mówię" że popieram pederastów.

Data: 2013-04-07 22:43:45
Autor: u2
Nasz wielki ateista JĂłzef
W dniu 2013-04-07 22:41, Grzegorz Z. pisze:
Teraz przytocz moją wypowiedź, gdzie "mówię" że popieram pederastów.

Przyczepiles sie zgrzesiu swojego alter ego jak rzep psiego ogona. Poszukaj swoich wypowiedzi sprzed kilku lat. Bywaly nawet lepsze kawalki niz popieranie pederastii ...-;)

Data: 2013-04-07 22:49:16
Autor: Grzegorz Z.
Nasz wielki ateista JĂłzef
Dnia Sun, 07 Apr 2013 22:43:45 +0200, u2 napisał(a):

W dniu 2013-04-07 22:41, Grzegorz Z. pisze:
Teraz przytocz moją wypowiedź, gdzie "mówię" że popieram pederastów.

Przyczepiles sie zgrzesiu swojego alter ego

Ja tu żadnych "alter ego" nie tworzę, "Czekisto".

Poszukaj swoich wypowiedzi sprzed kilku lat.

Onus probandi. Wpisz sobie w Google.

"Bywaly nawet lepsze kawalki niz popieranie pederastii"

Najpierw przytocz moją wypowiedź (moją - a nie Beana, nie mkarwana, nie
Tomiego i nie twoją) w której "popieram pederastię". --

Data: 2013-04-07 22:53:35
Autor: u2
Nasz wielki ateista JĂłzef
W dniu 2013-04-07 22:49, Grzegorz Z. pisze:
> [...]

Tomiego i nie twoją) w której "popieram pederastię".

-- "Niech będzie przeklęty bóg ojciec i syn i duch i matka najświętsza i

Chodzi o teksty ktore przytaczales w obronie pederastow. Zwykla guglownica nie pomoze.

A tekst ktory masz w sygnaturce powinien zaprowadzic ciebie na sale sadowa, ale tobie jako prawnikowi to pewnie nie pierwszyzna ...-;)

Data: 2013-04-07 23:02:37
Autor: Grzegorz Z.
Nasz wielki ateista JĂłzef
Dnia Sun, 07 Apr 2013 22:53:35 +0200, u2 napisał(a):

A tekst ktory masz w sygnaturce powinien zaprowadzic ciebie na sale sadowa, ale tobie jako prawnikowi to pewnie nie pierwszyzna ...-;)

To cytat z filmu Jerzego Kawalerowicza, od 50 minuty.

http://www.youtube.com/watch?v=68PpXa3-3dw

Dobrze że zdecydowałeś się zostać orędownikiem Wielkiej Polski, a nie
prawnikiem :)

Data: 2013-04-07 23:09:33
Autor: u2
Nasz wielki ateista JĂłzef
W dniu 2013-04-07 23:02, Grzegorz Z. pisze:
[...]

Oczywiscie mozesz sie bronic, ze tylko cytujesz. Podobnie zreszta cytowales teksty popierajace pederastow zgrzesiu ze sztetina ...-;)

Data: 2013-04-07 23:13:34
Autor: Grzegorz Z.
Nasz wielki ateista JĂłzef
Dnia Sun, 07 Apr 2013 23:09:33 +0200, u2 napisał(a):

[...]

Jak cytuję dajmy na to posła Kalisza który popiera pederastów to czy przez
to staję się pederastą czy może tylko pederastów popieram?

Tak na szybko spojrzałem i Tobie również zdarzyło się przytaczać Kalisza,
np. w wątku "Kalisz wyrzucony z władz SLD".

Data: 2013-04-07 23:21:03
Autor: u2
Nasz wielki ateista JĂłzef
W dniu 2013-04-07 23:13, Grzegorz Z. pisze:
> [...]
Jak cytuję dajmy na to posła Kalisza który popiera pederastów to czy przez
to staję się pederastą czy może tylko pederastów popieram?

Z calkosztaltu twoich wypowiedzi mozna wywnioskowac, ze jestes antyklerykalnym zydkiem. Dlatego chetnie zacytujesz zydka Kawalerowicza, a juz o zydoubecji bedziesz milczal albo staral sie ja umniejszyc lub w ogole zaprzeczyc ze cus takiego mialo miejsce. No i oskarzysz swojego interlokutora o antysemityzm...-;)

Tak na szybko spojrzałem i Tobie również zdarzyło się przytaczać Kalisza,
np. w wątku "Kalisz wyrzucony z władz SLD".

Nie przypominam sobie, abym cokolwiek napisal o tym spaslaku, oprĂłcz tego, ze palil papierosy w Londynie na ulicy co jest tam zabronione. To pewnie jakis podszywaniec zgrzesiu. Popadasz w paranoje ...-;)

Data: 2013-04-07 23:26:38
Autor: Grzegorz Z.
Nasz wielki ateista JĂłzef
[...]

Pisząc "żydkiem" masz na myśli osobę wyznającą judaizm lub będącą
narodowości żydowskiej? (W tym drugim przypadku powinieneś napisać
"Żydkiem" z dużej litery, tak samo jakbyś napisał "Polaczkiem")

Nic mi nie wiadomo o tym bym był z pochodzenia Żydem, skoryguj więc swoje
wnioskowanie.

Data: 2013-04-08 06:05:50
Autor: u2
Nasz wielki ateista JĂłzef
W dniu 2013-04-07 23:26, Grzegorz Z. pisze:

Nic mi nie wiadomo o tym bym był z pochodzenia Żydem, skoryguj więc swoje
wnioskowanie.

Nigdy nie wiadomo jakich tam miales przodkow polaczku. hitler tysz sie nie przyznawal...-;)

Data: 2013-04-08 13:52:17
Autor: Grzegorz Z.
Nasz wielki ateista JĂłzef
Dnia Mon, 08 Apr 2013 06:05:50 +0200, u2 napisał(a):

W dniu 2013-04-07 23:26, Grzegorz Z. pisze:

Nic mi nie wiadomo o tym bym był z pochodzenia Żydem, skoryguj więc swoje
wnioskowanie.

Nigdy nie wiadomo jakich tam miales przodkow polaczku.

Nigdy też nie wiadomo za co mogę wylądować na sali sądowej.

Data: 2013-04-08 13:54:28
Autor: u2
Nasz wielki ateista JĂłzef
W dniu 2013-04-08 13:52, Grzegorz Z. pisze:
Nigdy nie wiadomo jakich tam miales przodkow polaczku.
Nigdy też nie wiadomo za co mogę wylądować na sali sądowej.

W III ubeckiej nie wiadomo. Ale gdyby co to ja bym ciebie wyslal za niepoprawne cytowanie zgrzesiu...-;)

Data: 2013-04-08 14:01:17
Autor: Grzegorz Z.
Nasz wielki ateista JĂłzef
Dnia Mon, 08 Apr 2013 13:54:28 +0200, u2 napisał(a):

[...]

Masz na myśli ten artykuł?

Art. 107. Kodeksu wykroczeń
Kto w celu dokuczenia innej osobie złośliwie wprowadza ją w błąd lub w inny
sposób złośliwie niepokoi, podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do
1 500 złotych albo karze nagany.

Data: 2013-04-08 14:18:08
Autor: u2
Nasz wielki ateista JĂłzef
W dniu 2013-04-08 14:01, Grzegorz Z. pisze:
[...]

E nie. Poducz sie zgrzesiu. Zamiast wypisywac dyrdymaly na psp lepiej bys sie wzial za doksztalt ...-;)

Data: 2013-04-07 22:18:06
Autor: u2
Nasz wielki ateista JĂłzef
W dniu 2013-04-07 22:16, Grzegorz Z. pisze:
Do seminarium uczęszczał. Taki z niego był ateista jak z koziej...

Turowski tez uczeszcal do jezuitow. 10 lat uczeszczal...-;)

Data: 2013-04-08 14:48:16
Autor: xan
Nasz wielki ateista Józef
W dniu 07.04.2013 22:16, Grzegorz Z. pisze:
Do seminarium uczęszczał. Taki z niego był ateista jak z koziej...

To ochrzczony/bierzmowany itp. ale zadeklarowany ateista nie jest wg. ciebie ateistą - to prawdziwych ateistów nie ma :D

Nasz wielki ateista Józef