Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii

Data: 2010-11-11 14:27:03
Autor: Greg
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
Witam!

Nigdy tam nie miałem konta, więc nie bardzo wiem co i jak, poza tym, że niektórzy lubią dodawać tam zdjęcia. Właśnie koleżanka napisała mi, że pokasowała tam wszystkie zdjęcia, bo podobno zmienił się regulamin na taki, który pozwala NK wykorzystywać dowolnie zamieszczane tam zdjęcia.

Hmmm... wiecie coś o tym? Przecież to byłby jakiś straszny bebol strzelony przez ichnich prawników. Zgodę na wykorzystanie fotografii mojego autorstwa dostaje konkretna osoba i nie ma ona możliwości, aby scedować te prawo dalej. Jeśli mieliby na to ochotę musieliby się o zgodę zwrócić do mnie, czyż nie? :-)

Podejrzewam bardziej, że walnęli zapis, który umożliwia im normalne funkcjonowanie serwisu, czyli m.in. wyświetlanie danej strony na dowolnym komputerze.

Ale mogę się też mylić, dlatego jestem ciekaw jakie macie zdanie :-)

Dodam jeszcze, że w dyskusji na ten temat ktoś powiedział, że w regulaminie jest zapis o tym, iż użytkownik posiada (osoba dodająca zdjęcie) prawa do tego zdjęcia, i przenosi je też na portal. Tak więc w sytuacji gdybym ich pozwał oni mogą się wykręcić tym, że roszczeń powinienem dochodzić u użytkownika, co wydaje mi się dziwne. Jak już to oni muszą się rozliczyć ze mną, a później oni mogą szukać rekompensaty u użytkownika, czy tak?

pozdrawiam

Data: 2010-11-11 07:30:43
Autor: witek
On 11/11/2010 7:27 AM, Greg wrote:
[...]

to moze przeczytaj ten regulamin.

Data: 2010-11-11 14:35:28
Autor: Greg
W dniu 2010-11-11 14:30, witek pisze:

to moze przeczytaj ten regulamin.

Kiedy nie interesuje mnie ani nasza klasa, ani to co wpisują sobie w regulamin. Interesuje mnie prawo :-) Nagminne jest, że firmy wrzucają w regulaminy teksty, które są zwyczajnie niezgodne z prawem. I tego dotyczy moje pytanie.

Data: 2010-11-11 14:40:23
Autor: spp
W dniu 2010-11-11 14:35, Greg pisze:

[...]

Cóż, mogę tylko potwierdzić że nagminne jest, że firmy wrzucają w
regulaminy teksty, które są zwyczajnie niezgodne z prawem. I tego
dotyczy moja odpowiedź.

--
spp

Data: 2010-11-11 14:57:57
Autor: Greg
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
W dniu 2010-11-11 14:40, spp pisze:

Cóż,

Dzięki za pomoc :-)

pozdrawiam

Data: 2010-11-11 15:27:38
Autor: Arek
[...]

Bo są bezkarne.
Dlaczego nas pytasz zamiast walić do UOKiK o niedozwolone klauzule?

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-11-11 15:36:06
Autor: Greg
W dniu 2010-11-11 15:27, Arek pisze:

Dlaczego nas pytasz zamiast walić do UOKiK

Bo myślałem, że na grupie pl.soc.prawo można podyskutować o prawnych niuansach :-)

Data: 2010-11-11 17:07:54
Autor: Palik

Użytkownik "Greg" <ozma@op.pl> napisał w wiadomości news:ibgv0n$os6$1news.onet.pl...
W dniu 2010-11-11 15:27, Arek pisze:

Dlaczego nas pytasz zamiast walić do UOKiK

Bo myślałem, że na grupie pl.soc.prawo można podyskutować o prawnych niuansach :-)

Było dużo w necie na ten temat i powtarzanie się to trochę nudne... Moim subiektywnym odczuciem to oni złamali prawo żądając praw [bliżej niejasnych] do moich materiałów...pod groźbą wyrzucenia mnie na zbity pysk z NK jeśli im odmówię...
Dałem sobie spokój z interpretacjami i poleciałerm to po innej linii.
Mam wrażenie , że to nie oni mi powinni grozić, że jestem na  portalu za który mają miliony dolców [nabijanych przez takich jak ja], a raczej to mnie powinni całować po d ...bo ja [i milionych podobnych nabijają im fortunę]. A jeśli mi grożą, to ...zamknałem konto i niech mnie całują w d....
Uważam NK za słaby portal i wstydzę się, ze tam miałem konto. Teraz mam na Facebooku i masa moich znajomyych też tam przeszła. Chwalą sobie go jako dużo lepszy portal i w zgodnej opinii nie jest takim obciachem mieć tam swoje konto.
I Facebook nie grozi swoim użytkownikom, ze jak nie da zgody na "przejęcie wszystkich praw" do wszystkich materiałów naszych prywatnych to konto zostanie zlikwidowane bezpowrotnie w najbliższych dniach...;{
Palik

Data: 2010-11-11 11:38:33
Autor: witek
On 11/11/2010 10:07 AM, Palik wrote:
[...]

a no tak, regulamin jest po angielsku
to pogooglaj troche na temat facebooka to sie dowiesz, ze wszystkie zdjecia umieszczone na facebooku naleza do portalu i od chwili umieszczenia nie masz do nich zadnych praw.
A poniewaz nie obowiązuje ich ustawa o ochornie danych osobowych to na twoich danych juz kupe szmalu zarobili.

Data: 2010-11-11 18:44:43
Autor: spp
W dniu 2010-11-11 18:38, witek pisze:

[...]

I najzabawniejsze jest to że oburzeni naszoklasowcy z satysfakcją że kopią nk przechodzą do facebooka a tam jeszcze mniejsza ochrona niż na nk. Ale są bardzo dumni ze swojej przebiegłości ... :)

--
spp

Data: 2010-11-11 12:01:03
Autor: witek
On 11/11/2010 11:44 AM, spp wrote:

I najzabawniejsze jest to że oburzeni naszoklasowcy z satysfakcją że
kopią nk przechodzą do facebooka a tam jeszcze mniejsza ochrona niż na
nk. Ale są bardzo dumni ze swojej przebiegłości ... :)

dokładnie tak,
ale im masa ciemniejsza tym łatwiej się nią steruje.
w polsce jak taką ochronę mają i łatwiej w razie czego dochodzić praw w sądzie.
w stanach mogą co najwyzej facebook w cztery litery pocałować.

Data: 2010-11-11 19:24:03
Autor: Greg
W dniu 2010-11-11 19:01, witek pisze:

w stanach mogą co najwyzej facebook w cztery
> litery pocałować.

No nie wiem... tam się wygrywa odszkodowania za poparzenie się gorącą kawą. Coś mi się też kołacze w pamięci jakiś pozew przeciwko władzom jakiegoś miasta o to, że nie uchronili jakichś osób przed uprowadzeniem przez UFO ;-)

Data: 2010-11-11 13:39:27
Autor: witek
On 11/11/2010 12:24 PM, Greg wrote:
> [...]

kawą. Coś mi się też kołacze w pamięci jakiś pozew przeciwko władzom
jakiegoś miasta o to, że nie uchronili jakichś osób przed uprowadzeniem

ale to byl "wypadek".
takie  sprawy prawnicy biorą za darmo za 1/3 wywalczonego odszkodowania.

na inne sprawy musialoby cie byc najpierw stac.

Data: 2010-11-11 20:28:55
Autor: animka
W dniu 2010-11-11 18:44, spp pisze:

I najzabawniejsze jest to że oburzeni naszoklasowcy z satysfakcją że
kopią nk przechodzą do facebooka a tam jeszcze mniejsza ochrona niż na
nk. Ale są bardzo dumni ze swojej przebiegłości ... :)

Z Faceboka ktoś wykradł dane osobowe ludzi. Było o tym jakiś czas temu.
Na Naszej Klasie zapłaciłam sms-em ponad 2 zł  za skórkę do zdjęcia mojego rocznego wnuczka.
2 dni temu patrzę, a kwiatuszków przy zdjęciu nie ma. Myślałam, że mnie szlag trafi.
Potem się okazało, że dorobkiewicze tak zrobili, żeby upiększać zdjęcia co 2 tygodnie. Od nowa.
Jakie dziady :-(

--
animka

Data: 2010-11-11 22:07:26
Autor: MadMan
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
Dnia Thu, 11 Nov 2010 18:44:43 +0100, spp napisa(a):

I najzabawniejsze jest to e oburzeni naszoklasowcy

A kto to "naszoklasowiec"? Naszej klasy od jakiego czasu ju nie ma.
Jest nk.pl, a to co zupenie innego. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-11 22:13:59
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-11 22:07, MadMan pisze:
Dnia Thu, 11 Nov 2010 18:44:43 +0100, spp napisa(a):

I najzabawniejsze jest to e oburzeni naszoklasowcy

A kto to "naszoklasowiec"? Naszej klasy od jakiego czasu ju nie ma.
Jest nk.pl, a to co zupenie innego.

   LOL w realu te jeste tak "ciko" mylcy? Chodzisz do Biedronki, czy do Jeronimo Marcotam sp. z o.o.?

   Pomijajc ju fakt, e Nasza Klasa sp. z o.o. nadal istnieje.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-11 22:41:20
Autor: MadMan
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
Dnia Thu, 11 Nov 2010 22:13:59 +0100, Liwiusz napisa(a):

A kto to "naszoklasowiec"? Naszej klasy od jakiego czasu ju nie ma.
Jest nk.pl, a to co zupenie innego.

   LOL w realu te jeste tak "ciko" mylcy? Chodzisz do Biedronki, czy do Jeronimo Marcotam sp. z o.o.?

Do Biedronki. Na portal nasza-klasa.pl nie wchodz bo nie istnieje. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-11 22:48:03
Autor: animka
W dniu 2010-11-11 22:41, MadMan pisze:
[...]

NK to skrt Nasza Klasa.

--
animka

Data: 2010-11-11 22:59:50
Autor: MadMan
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
Dnia Thu, 11 Nov 2010 22:48:03 +0100, animka napisa(a):

NK to skrt Nasza Klasa.

Nie sdz. NK to NK. W regulaminie jaki sugerowali mi zaakceptowa z
tego co kojarz nie byo nic o portalu "nasza-klasa.pl". Teraz to jest
nk.pl z zupenie wypaczon moim zdaniem ide portalu. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-11 23:47:56
Autor: animka
W dniu 2010-11-11 22:59, MadMan pisze:
[...]

Faktycznie! Jest teraz: "NK- miejsce spotka".
Niedugo pewnie przeksztac na: "NK-serwis randkowy"!

--
animka

Data: 2010-11-12 02:00:44
Autor: Krystian Zaczyk
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
Uytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa:

Dnia Thu, 11 Nov 2010 22:48:03 +0100, animka napisa(a):

NK to skrt Nasza Klasa.

Nie sdz. NK to NK. W regulaminie jaki sugerowali mi zaakceptowa z
tego co kojarz nie byo nic o portalu "nasza-klasa.pl".

http://nk.pl/nk_regulamin
"Uyte w Regulaminie pojcia oznaczaj:
1. NK - "Nasza Klasa Spka z ograniczon odpowiedzialnoci[...]

Wacicielem Serwisu jest "Nasza Klasa Spka z ograniczon odpowiedzialnoci[...]
Administratorem Danych Osobowych jest "Nasza Klasa Spka z ograniczon
odpowiedzialnoci"

http://nk.pl/press/about
"Informacje o przedsibiorstwie prowadzcym serwis nasza-klasa.pl
Nasza Klasa Sp. z o.o.
ul. Gen. J. Bema 2 50-265 Wrocaw"

Krystian

Data: 2010-11-11 22:48:18
Autor: Liwiusz
[...]

   A na jaki wchodzisz?

--
Liwiusz

Data: 2010-11-11 23:53:16
Autor: Arek
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
W dniu 2010-11-11 22:41, MadMan pisze:
Do Biedronki. Na portal nasza-klasa.pl nie wchodz bo nie istnieje.

Doprawdy? :)

Bo wpisuj nasza-klasa.pl i dziaa :)

Sprawdziem te

NAZWA DOMENY:

nasza-klasa.pl

id abonenta:

nta527303 (FIRMOWA)

serwery nazw:

ns1.one.lv.

ns2.nasza-klasa.pl. [195.93.178.18]

ns1.nasza-klasa.pl. [195.93.178.240]

utworzona:

2006.07.03 15:03:44

ostatnia modyfikacja:

2010.06.07 12:32:49

opcja:

utworzona 2010.11.10 08:23:17

ABONENT:

firma:

Nasza Klasa Sp. z o.o.

ulica:

ul. Gen.J.Bema 2

miasto:

50-265 Wrocaw

lokalizacja:

pl

ostatnia modyfikacja:

2010.06.04

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-11-12 00:11:04
Autor: spp
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
W dniu 2010-11-11 22:41, MadMan pisze:

A kto to "naszoklasowiec"? Naszej klasy od jakiego czasu ju nie ma.
Jest nk.pl, a to co zupenie innego.
                          ^^^^^^^^

Bardzo zupenie. :)
Wpisz adres www.nasza-klasa.pl i wejdziesz na zupenie inn stron ni .... www.nk.pl :)

--
spp

Data: 2010-11-12 00:20:31
Autor: animka

Mnie przekierowao na: http://nk.pl/

--
animka

Data: 2010-11-12 09:41:58
Autor: Krzysztof
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii

Uytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisa w wiadomoci news:13gvdcxgidpbg$.dlgrower.power.pl...
[...]

Miku, zdecyduj si wobec tego czy chodzi Ci o portal czy firm.
Bo firma o tej nazwie istnieje jak najbardziej.
Zreszt adres nasza-klasa.pl rwnie nadal dziaa i przekierowuje na nk.pl.
To jedynie kosmetyczna zmiana nazwy adresu, ktra miaa uatwi jego zapamitanie/wbijanie.

K.

Data: 2010-11-12 14:15:48
Autor: Przemysaw Adam miejek
W dniu 12.11.2010 09:41, Krzysztof pisze:
To jedynie kosmetyczna zmiana nazwy adresu, ktra miaa uatwi jego zapamitanie/wbijanie.

Raczej nie. Pocztkowo serwis by konkurencj dla sztambucha i mia
suy kojarzeniu dawnych znajomych z klas szkolnych. Gdy jednak si
okazao, e uytkownicy serwisu to plastyk-is-fantastic z gimnazjumu i
okolic, ktrzy nie tyle chc si kojarzy, co parzy i pisa teligentne
komentarze, wprowadzono rne Wysoce Rozwijajce gry i zabawy typu
,,Podlej marchewk i przele dziewk, taki pocztek za 100 eurogbek'',
a portal zmieni nazw bo ju nie ma wiele wsplnego z kojarzeniem
dawnych znajomych.

To tak na marginesie, bo oczywicie czepialstwo pana Damiana jest
ewidentne i a dziw, e tak duo osb si bawi w spieranie z nim czy nk
to nk czy nasza-klasa....

Jak ju tak cakiem odpynem w beztemacie,  to szalestwa modziey
szkolnej w sieci s do ciekawe... Najpierw bya moda na dzieci Neo,
potem bya fotka.pl, potem jej rol przeja nasza-klasa, a teraz
facebuk. Ciekawe co bdzie kolejne... Zwaszcza, e sam facebuk w
zasadzie to istnia ju dawno dawno temu, przed naszymi klasyma.

--
Przemysaw Adam miejek

Data: 2010-11-12 13:11:49
Autor: Jacek_P
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
Przemysław Adam Śmiejek napisal:
Najpierw była moda na dzieci Neo,

Eee, zapolemizuję. Najpierw to byli zdziczali 'freepolboksowcy'.
To był chyba pierwszy polski serwis z darmowymi kontami mailowymi
i dostępem do usenetu.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-11-12 17:35:15
Autor: Greg
W dniu 2010-11-12 14:11, Jacek_P pisze:

Najpierw była moda na dzieci Neo,
Eee, zapolemizuję. Najpierw to byli zdziczali
> 'freepolboksowcy'.

Wypraszam sobie - wtedy się wiedziało co to Netykieta, więc jakie zdziczenie? :-)

Data: 2010-11-12 21:51:12
Autor: Jacek_P
Greg napisal:
Wypraszam sobie - wtedy się wiedziało co to Netykieta, więc jakie zdziczenie? :-)

Napisałem precyzyjnie. Nie 'freepolboksowcy', ale 'zdziczali
freepolboksowcy'. Dziczenie towarzystwa było dość szybkie.
Trwało około dwóch miesięcy od chwili udostępnienia darmowych
kont i dostępu do usenetu. Na początku z freepolboxa szły normalne
posty, ale po dwóch miesiącach były już regularne bluzgi, gdyż
część towarzystwa zdziczała, gdy ustaliła, że w zasadzie,
w ówczesnych realiach, jest nienamierzalna, anonimowa, bo modemy były
przydzielane przez tepsę dynamicznie. Wcześniej bardziej pilnowano
języka, gdy dostęp był wyłącznie przez maszyny w dns-ie, a ewentualnego
chama można było łatwo zlokalizować i zidentyfikować.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-11-13 09:25:55
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 12.11.2010 22:51, Jacek_P pisze:
Napisałem precyzyjnie. Nie 'freepolboksowcy', ale 'zdziczali
freepolboksowcy'. Dziczenie towarzystwa było dość szybkie.

A potem i tak UseNet umarł i problem się rozwiązał :(

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-13 08:38:22
Autor: Palik

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:ibha2d$298$1news.onet.pl...
[...]

Piszesz jakbyś był z brygad NK.
NK opuściłem nie"z przebiegłości"...
Ale nikt nigdy nie będzie mi groził w momencie kiedy nabijam mu kasę. A jako groźbę potraktowałem komunikat NK ,że jeśli natychmiast nie wyrażę zgody na odstąpienie praw do swoich materiałów to likwidują mi konto które miałem kilka lat.
To obciach jakich mało.. I komunikat potraktowałem jako potworny szantaż,potwarz i hańbę..
Więc nie sugeruj, że chiałem być cwany i opuściułem żałosną NK.
Facebook jakoś nie grozi mi i nie ośmiesza do tej pory...A jestem zadowolony bo jest kilka poziomów lepszy, umożliwia większą mobilność...
Nie ma już wciąż miliony razy wiadomości, że jak chcesz usunąć śledzika to wpisz do śledzika kod : j#e&tQ@m^d@b&l

Palik

Data: 2010-11-13 03:13:32
Autor: witek
On 11/13/2010 1:38 AM, Palik wrote:

[...]

tam ci nei musza grozić, tam zostałeś gołodupcem od razu na dzień dobry, wiec grozić ci nie ma potrzeby.

spróbuj z facebook usunać zdjęcie.
wgraj zdjecie, zapisz do niego link, ale znajdz taki, ktory konczy sie .jpg
usun zdjecie, a potem zapamietany link wrzuc sobie do przeglądarki.

i co? ciągle działa? dziwne nie, przecież skasowałeś.

prawa do zdjecia przekazałeś wgrywając je, więc teraz możesz sobie co najwyżej powrzeszczec do lustra.

Data: 2010-11-13 08:49:04
Autor: spp
W dniu 2010-11-13 08:38, Palik pisze:

Piszesz jakbyś był z brygad NK.

Trochę zbyt osobiście to wziąłeś.

> [...]
zadowolony bo jest kilka poziomów lepszy, umożliwia większą mobilność...
Nie ma już wciąż miliony razy wiadomości, że jak chcesz usunąć śledzika

No a to wygląd mniej więcej tak że dobrowolnie zrezygnowałeś z możliwości ochrony choć części swoich praw i przeniosłeś się do konkurencji gdzie już jesteś zupełnie tego pozbawiony. Jedyna różnica - nk Twoim zdaniem groziła (bo, zdaje się, przeoczyli wcześniej parę spraw formalnych i musieli je uzupełnić więc miałeś okazję się z nimi zapoznać), w facebooku podpisałeś taką samą rezygnację nie czytając jej.

--
spp

Data: 2010-11-13 09:07:43
Autor: Jacek_P
Palik napisal:
[...]

Ehm, raptem całe DWA. Wiem, wiem, wrażenie jest, że konto było od dawna ;)

Facebook jakoś nie grozi mi i nie ośmiesza do tej pory...A jestem zadowolony bo jest kilka poziomów lepszy, umożliwia większą mobilność...

Nie grozi, bo nie musi. Tworząc konto na Facebooku zaakceptowałeś bardziej
'faszystowski' regulamin niż NK i kompletny brak ochrony danych osobowych.
Teraz czujesz się lepiej? ;)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-11-13 18:05:40
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 13.11.2010 10:07, Jacek_P pisze:
Nie grozi, bo nie musi. Tworząc konto na Facebooku zaakceptowałeś bardziej
'faszystowski' regulamin niż NK i kompletny brak ochrony danych osobowych.
Teraz czujesz się lepiej? ;)

Oczywiście. Psychologia się kłania.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-14 11:28:23
Autor: Krzysztof

Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:iblkgv$uov$3srv.cyf-kr.edu.pl...
Palik napisal:
[...]

Ehm, raptem całe DWA.

Mylisz się. NK istnieje od listopada 2006 roku, a że wcześniej nie była aż tak znana, to już inna sprawa.

K.

Data: 2010-11-14 11:25:55
Autor: Krzysztof

Użytkownik "Palik" <palik@TNIJktowie.pl> napisał w wiadomości news:iblf9a$n0f$1news.dialog.net.pl...

Ale nikt nigdy nie będzie mi groził w momencie kiedy nabijam mu kasę.

Z ciekawości - w jaki sposób nabijałeś kasę NK?? O ile dobrze pamiętam, to założenie konta i jego prowadzenie jest darmowe.

K.

Data: 2010-11-14 10:35:49
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 14.11.2010 Krzysztof <kdoriain@antyspam.pl> napisał/a:

[...]

To jeszcze istnieją tacy co uważają że za 'własne dane osobowe' == 'darmo'?
To że jeszcze za to nie płacą to cud, bo ludzie nie zdają sobie sprawy ile
są warte np dla reklamodawców.

Data: 2010-11-14 12:24:01
Autor: Krzysztof
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
"Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com> napisał

[...]

A możesz podać argumenty bardziej ad meritum i związane z rzeczywistością, a nie z science-fiction?
Najlepiej z uwzględniem zapisów w ustawie o ochronie danych osobowych.

K.

Data: 2010-11-14 12:58:40
Autor: RadoslawF
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
Dnia 2010-11-14 12:24, Uytkownik Krzysztof napisa:

Ale nikt nigdy nie bdzie mi grozi w momencie kiedy nabijam mu kas.

Z ciekawoci - w jaki sposb nabijae kas NK?? O ile dobrze pamitam, to
zaoenie konta i jego prowadzenie jest darmowe.

To jeszcze istniej tacy co uwaaj e za 'wasne dane osobowe' == 'darmo'?
To e jeszcze za to nie pac to cud, bo ludzie nie zdaj sobie sprawy ile
s warte np dla reklamodawcw.

A moesz poda argumenty bardziej ad meritum i zwizane z rzeczywistoci, a nie z science-fiction?
Najlepiej z uwzgldniem zapisw w ustawie o ochronie danych osobowych.

Nie bd mieszny, chcesz podstawy prawnej e portale w stylu
NK zarabiaj na reklamach wciskanych zarejestrowanym u siebie
ludkom ?
A moe zarabianie na banerach reklamowych to dla ciebie SF ?

Pozdrawiam

Data: 2010-11-14 14:04:59
Autor: Krzysztof
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisa w wiadomoci news:iboitj$73c$1node1.news.atman.pl...

Nie bd mieszny, chcesz podstawy prawnej e portale w stylu
NK zarabiaj na reklamach wciskanych zarejestrowanym u siebie
ludkom ?
A moe zarabianie na banerach reklamowych to dla ciebie SF ?

Czy Ty te jeste inteligentny inaczej Radosawie, e nie rozumiesz prostego pytania?
Pytam wic jeszcze raz wyranie i powoli - wyjanij mi w jaki sposb czowiek rejestrujc si na tym portalu NABIJA mu KAS? Ten konkretny czowie, nie nikt inny. Nie pytam w jaki sposb zarabia NK, tylko w jaki sposb tracisz Ty, jako uytkownik. Zakadajc, e masz tam tylko konto, a nie bawisz si w kupowanie jakich eurogbek czy innych pierd dla swoich kochanek.
A moe chcesz zasugerowa, e podczas zerknicia na baner reklamowy schodzi Ci z rachunku okrelona kwota pienidzy?

K.

Data: 2010-11-14 08:20:57
Autor: witek
On 11/14/2010 7:04 AM, Krzysztof wrote:
Pytam wic jeszcze raz wyranie i powoli - wyjanij mi w jaki sposb
czowiek rejestrujc si na tym portalu NABIJA mu KAS?

sam swoj obecnoci.
to wanie ludzie s wartoci portali spoecznociowych.
Bez nich portal jest wart zero.

Data: 2010-11-14 16:20:38
Autor: animka
W dniu 2010-11-14 14:04, Krzysztof pisze:
[...]

Ja tak wszystkie reklamy/bannery mam zablokowane i nie ogldam tego dziadostwa.

--
animka

Data: 2010-11-14 16:18:37
Autor: animka
W dniu 2010-11-14 12:58, RadoslawF pisze:
[...]

Sprzedadz wkrtce NK za bardzo due pienidze. Prawdopodobnie ruskim.
Nie mog znale teraz tego linka.

--
animka

Data: 2010-11-14 18:01:27
Autor: Jacek_P
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
animka napisal:
Sprzedadzą wkrótce NK za bardzo duże pieniądze. Prawdopodobnie ruskim.
Nie mogę znaleźć teraz tego linka.

Ależ masz refleks. NK została sprzedana juz dawno temu, w roku 2008.
Kupującym był estoński fundusz Erticom. I wtedy właśnie zaczęła się
degradacja tego portalu.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-11-14 19:55:25
Autor: animka
W dniu 2010-11-14 19:01, Jacek_P pisze:
animka napisal:
[...]

To sobie przeczytaj. Stronę znalazłam.

Portal został wystawiony na sprzedaż za 130 mln euro – donosi amerykański serwis technologiczny Techcrunch, powołując się na dwa niezależne źródła
http://www.rp.pl/artykul/555342-Nasza-Klasa-znow-zmieni-wlasciciela-.html

--
animka

Data: 2010-11-14 19:49:09
Autor: Jacek_P
animka napisal:
[...]

Hm, szkoda tego portalu. Koncepcja wyjściowa jako portalu spotkaniowego
'po latach' a nie dla aktualnych uczniów/studentów była niezła. Sam
odświeżyłem kontakty z dawną klasą z podstawówki i liceum. Potem przywlokła
się gówniażeria i koncepcja się skończyła.

Ale 130 mln euro?! Za schyłkowy portal?

"... Nasza Klasa wygenerowała 62,8 mln zł przychodu i 18,5 mln zł zysku netto. Jednym z głównych źródeł przychodu są reklamy oraz płatne usługi dodatkowe."

130 mln euro / (18,5 mln zł x 0,25 euro/zł) = 28

Dwudziestoośmiokrotność zysku? Z perspektywą spadkową tego zysku?
Jak uciągną 40 mln euro to IMO będą się mogli uważać za wygranych.
Ewentualnie jak znajdą jelenia.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-11-14 14:36:10
Autor: witek
On 11/14/2010 1:49 PM, Jacek_P wrote:

[...]

dokładnie.
zabrakło opcji "nie pokazuj usług dla smarkaczy".

Data: 2010-11-14 21:52:08
Autor: animka
W dniu 2010-11-14 20:49, Jacek_P pisze:
Hm, szkoda tego portalu. Koncepcja wyjściowa jako portalu spotkaniowego
'po latach' a nie dla aktualnych uczniów/studentów była niezła. Sam
odświeżyłem kontakty z dawną klasą z podstawówki i liceum.

No ja też spotkalam dawno niewidzianych ludzi z podstawówki i technikum. Najbardziej byłam kiedyś zaprzyjażniona z koleżankami i kolegami z podstawówki, bo wszyscy mieszkaliśmy w jednej okolicy. Na spotkanie naszej dawnej klasy przyjechała nawet koleżanka, która była kiedyś stewardessą (i nie raz przynosiła mi samolotowe cukierki, bo wtedy w sklepach nic nie było). Przyjechała ze Szwecji, bo tam teraz mieszka. Jeden kolega mieszka w Kanadzie i niestety nie mógł przyjechać, inny, najfajniejszy kolega  i najlepszy uczeń- okazało się, że niestety nie żyje. Umarł na serce.

--
animka

Data: 2010-11-14 22:12:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 14.11.2010 20:49, Jacek_P pisze:
[...]

Tylko ta koncepcja była chyba średnio dochodowa. Gimnazjumowcy sadzący
marchewki są lepsiejsi.

Poza tym, czemu skończyła? Przecie nadal możesz se szukać znajomych. Nie
musisz zaglądać na profile obcych.

Dla mnie koncepcja była i tak do dupy, bo co z tego, że znalazłem
profile dawnych kolegów z klasy, jak nic i tak z nich się nie
dowiedziałem? Jakaś niewyraźna fotka i tyle. To już Linkedin lepszy, bo
można sprawdzić jakie kto szkoły pokończył, gdzie pracował...

Dla mnie sens to by miało, jakbym znalazł Jana Nowaka z 3a w podstawówce
i nagle się dowiedział, że chłopak mieszka w Berlinie, pracuje u
Mercedesa, ożenił z Claudią Schiffer, na wakacjach był na Hawajach
ostatnio. A np. Wacek Konieczny siedział 3 lata za rozbój, ma trzecią
żonę i dwójkę nieślubnych dzieci, a pracuje jako kościelny na sąsiedniej
parafii katolickiej, a wakacje spędził w Szambowie Małym. Wtedy bym się
mógł podowiadywać, co inni robią. A tak, to po co mi lista z dziennika
przepisana? Przeca że tacy byli w klasie to pi razy drzwi pamiętam.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-14 16:53:42
Autor: witek
On 11/14/2010 3:12 PM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

ale zawsze.
Można z tego było wyciągnąć całkiem niezłą kasę jak na polskie warunki.
najbogatszym polakiem moze by sie nie zostało, ale trochę by tego było.

  Gimnazjumowcy sadzący
marchewki są lepsiejsi.

No i dlatego stało sie to co się stało.
Ale stało się tak dopiero po srzedaży NK, gdy kasa zaczęła być na pierwszym miejscu.

Poza tym, czemu skończyła? Przecie nadal możesz se szukać znajomych. Nie
musisz zaglądać na profile obcych.

dlatego ciągle mam tam jeszcze konto, chociaż zaglądam nie czesciej niz raz na miesiac.
Po co mi dowiadywać się, że jakaś magdzia cool xD dołączyła do mojej szkoły.
Nie da sie po prostu przefiltrować informacji, która ma dla mnie zerową wartość.

Dla mnie koncepcja była i tak do dupy, bo co z tego, że znalazłem
profile dawnych kolegów z klasy, jak nic i tak z nich się nie
dowiedziałem? Jakaś niewyraźna fotka i tyle.

najwyrazniej nikt nie chciał dzielić się wiekszą liczbą informacji dostepnej dla wszystkich, a ograniczyć dostępu tylko do pewnej grupy znajomych się nie dało.

Chetnie bym pokazał coś wiecej znajomym z klasy, ale tym z podwórka już nie.

Do tej pory zresztą nie da się podzilić znajomych na grupy.
Wszyscy do jednego wora.

To już Linkedin lepszy, bo
można sprawdzić jakie kto szkoły pokończył, gdzie pracował...

ale tylko dlatego, że ktoś je tam wpisał.
tak samo mógł w NK, ale z jakichś powodów nie chciał.
Pytanie dlaczego?

[...]

a co masz o sobie na profilu w NK? Co mogą dowiedzieć się o tobie inni?

chcesz sie o tych ludziach cos dowiedziec? zapytaj, zadzwon, spotkaj sie to sie dowiesz.

gdybym na NK mogl taką informację umiescic tylko dla ciebie, pewnie bym to zrobił, ale dla wszystkich? nie dziekuję. NK takiej funkcjonalnosci nie udostepnia. nie moge wklepac informacji i zdecydowac kto ja zobaczy, a kto nie.

Data: 2010-11-15 15:27:11
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 14.11.2010 23:53, witek pisze:
[...]

No ale celem biznesu jest maksymalizacja zysku. Skoro więc znaleźli
dochodowszy profil działania, to go wybrali. Np. pod adresem a.pl była
kiedyś hurtownia komputerowa Action. A teraz warzywniak.

To już Linkedin lepszy, bo
można sprawdzić jakie kto szkoły pokończył, gdzie pracował...

ale tylko dlatego, że ktoś je tam wpisał.
tak samo mógł w NK,

No w linkedinie takie są rubryczki i system ocenia kompletność profilu.
No i założeniem linkedina jest dzielenie się z innymi wiedzą o swoich
osiągnięciach i możliwościach.

A NK to by musiał tylko jako jakiś komentarz powpisywać.

[...]

Nie mam profilu NK wcale.

chcesz sie o tych ludziach cos dowiedziec? zapytaj, zadzwon, spotkaj sie
to sie dowiesz.

Aż tak mi nie zależy.  Nie jest mi to do niczego potrzebne, poza
ewentualną ciekawością ,,co też dawni znajomi porabiają''. Dzwonić do
gościa (telefonów zresztą też w NK nie ma) po 25 latach i wypytywać nie
mam ochoty.

gdybym na NK mogl taką informację umiescic tylko dla ciebie, pewnie bym
to zrobił, ale dla wszystkich? nie dziekuję.

No więc dlatego cała ta NK to do niczego się jak dla mnie nie nadaje.
Jako baza wiedzy o ludziach jeszcze by uszła, ale jest to baza
nieprzydatnych profili, bo ich ludzie nie chcą i tak wypełniać istotnymi
danymi.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-14 12:26:46
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 14.11.2010 11:25, Krzysztof pisze:
Z ciekawości - w jaki sposób nabijałeś kasę NK?? O ile dobrze pamiętam,
to założenie konta i jego prowadzenie jest darmowe.

Sądzisz, że to deficytowe przedsięwzięcie sponsorowane przez
posiadającego nadmiar kasy filantropa?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-14 12:49:40
Autor: Krzysztof

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:iboh1m$srm$1news.onet.pl...
[...]

Po pierwsze sądzę, że zakładając kiedyś konto NK nie wydałem na ten "zbożny" cel ani grosza.
Po drugie sądzę, że nie płacę żadnej kasy na rzecz TVN czy Polsatu, a mimo to jakimś automagicznym cudem jestem w stanie oglądać ich programy. Może pomocne będzie dla Ciebie hasło "reklamodawcy" :>
Ponawiam zatem pytanie do swego przedpiścy "w jaki sposób nabijałeś kasę NK"?

K.

Data: 2010-11-14 13:20:30
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 14.11.2010 12:49, Krzysztof pisze:

[...]

No i? Przecież napisał, że im nabijał kasę, a nie że im PŁACIŁ.

Po drugie sądzę, że nie płacę żadnej kasy na rzecz TVN czy Polsatu, a
mimo to jakimś automagicznym cudem jestem w stanie oglądać ich programy.
Może pomocne będzie dla Ciebie hasło "reklamodawcy" :>

No właśnie, w końcu zrozumiałeś.

Ponawiam zatem pytanie do swego przedpiścy "w jaki sposób nabijałeś kasę
NK"?

No przecie linijka wyżej sam sobie odpowiedziałeś.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-14 14:32:22
Autor: Krzysztof
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał

No i? Przecież napisał, że im nabijał kasę, a nie że im PŁACIŁ.

A czym to się wg Ciebie różni?
Skoro nabijasz komuś kasę (a po prawdzie to kabzę albo kieszeń), to znaczy, że Twoim kosztem ktoś się wzbogaca.
Pytam więc uparcie w jaki sposób NK wzbogaca się kosztem użytkowników? Czy oni coś tracą poprzez korzystanie z portalu? Co konkretnie?

[...]

Obawiam się, że raczej Ty. Z tą różnicą, że nie zrozumiałeś.

Ponawiam zatem pytanie do swego przedpiścy "w jaki sposób nabijałeś kasę
NK"?

No przecie linijka wyżej sam sobie odpowiedziałeś.

Zatem od dzisiaj będę żądał przywilejów od rady mojego miasta za to, że
codziennie, podczas drogi do pracy oglądam banery reklamowe jakiegoś
dewelopera albo banku. Wszak wg Twojego toku myślenia nabijam memu miastu
kasę.

K.

Data: 2010-11-14 08:22:32
Autor: witek
On 11/14/2010 7:32 AM, Krzysztof wrote:
Skoro nabijasz komuś kasę (a po prawdzie to kabzę albo kieszeń), to
znaczy, że Twoim kosztem ktoś się wzbogaca.

a czemu od razu "twoim".
Słyszałeś o katalizatorach?

Data: 2010-11-14 15:08:44
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 14.11.2010 14:32, Krzysztof pisze:
[...]

A skąd ten wniosek? Jak nabijam ci guza drewnianą pałką, to ja coś tracę?
Tobie rośnie guz, a mi wcale nie ubywa niczego. Co nie zmienia faktu, że
jak się obrażę na ciebie, to przestanę cię tą pałką walić po łbie i sam
się martw, jak inaczej zwiększać rozmiar guza.

Działania osoby, do której słów się doczepiłeś, powodowały wzrost
dochodu osób czerpiących zyski z naszej klasy. Więc ta osoba,
niezadowolona z działania serwisu, zagłosowała ,,nogami'' i uznała, że
nie będzie dalej prowadziła działań przynoszących wzrost dochodu tym
osobom. I tyle.

[...]

Owszem. I możesz zagłosować ,,nogami'' i omijać te drogi, analogicznie
jak niezadowoleni klienci NK omijają ten portal. Możesz też próbować
negocjować różne inne warunki ze wspomnianą Radą Miasta.

Oczywiście sprawą drugorzędną jest siła twojego przebicia. To, że ja nie
oglądam TVNu niespecjalnie przeszkadza mu się rozwijać, bo
wykształciuchów w Polsce jest od groma
i zarząd TVN podejmuje takie a nie inne decyzje o doborze grupy
docelowej. Analogicznie zapewne zarząd NK nie przejął się odejściem
Palika, na tym jednak polega rynek i głosowanie ,,nogami'', że nie da
się krzyknąć Liberum Veto i pozostaje jedynie robić swoje w nadziei, że
jak więcej osób tak zrobi, to docelowo albo obecny dostawca zmieni
profil albo znajdzie się inny dostawca usług, nakierowany na zbliżony do
nas profil odbiorcy.

Ja przykładowo po 10 latach powiedziałem w zeszłym miesiącu umowę
zabrskimu potentatowi w dziedzinie ISP (Betasoftowi), bo płacenie 60zł
miesięcznie za łącze w porywach 1M mi nie odpowiadało. Wcześniej
rozmawiałem z przedstawicielami firmy na temat zwiększenia prędkości lub
zmniejszenia ceny. Firma uznała jednak, że im się to nie opłaca i że
właściwym wyjściem będzie rozwiązanie umowy i moje przejście do
konkurencji. Nie odbieram tego ,,na złość Bnetowi'', ale po prostu ja
wybieram optymalne dla mnie rozwiązanie. Nie można jednak bagatelizować
decyzji jednostki. Ani Bnet się nie zawali po moim odejściu ani NK po
odejściu Palika, skoro jednak jakość świadczonych usług nam u tych
dostawców nie odpowiada, to odchodzimy.

Czy teraz dość przystępnie wyjaśniłem, czy nadal będziesz krzyczał ,,jak
nabijał kasę''?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-14 15:44:30
Autor: Krzysztof
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał

A skąd ten wniosek?

Ze znajomości języka polskiego.

Jak nabijam ci guza drewnianą pałką, to ja coś tracę?

Chcesz teraz publicznie udowodnić, że nie wiedziałeś dotąd o tym, że te
same słowa mają różne znaczenia?

Działania osoby, do której słów się doczepiłeś, powodowały wzrost
dochodu osób czerpiących zyski z naszej klasy.

Widzisz, sęk w tym, że za owe działania (masz zapewne na myśli rejestrację
konta) ta osoba otrzymywała jakieś korzyści, tu konkretnie możliwość
uczestnictwa w serwisie. W przeciwnym razie, gdyby tych korzyści nie
otrzymała, nie podejmowałaby żadnych działań. Zatem bilans między NK a
użytkownikiem jest zerowy. Ktoś się rejestruje, NK świadczy usługę. Finito.
A to, w jaki sposób NK pozyskuje fundusze na swoją działalność, to zupełnie
inna sprawa i twierdzenie, że korzystanie z darmowego portalu
informacyjnego czy społecznościowego to nabijanie kasy właścicielom tego
portalu świadczy o wyjątkowo wysokim mniemaniu owego twierdzącego.
Zwłaszcza w sytuacji, gdy - jak sądzę - nawet do tych reklam nie zagląda.

niezadowolona z działania serwisu, zagłosowała ,,nogami'' i uznała, że
nie będzie dalej prowadziła działań przynoszących wzrost dochodu tym
osobom. I tyle.

O tym nie dyskutujemy, to przecież jej wolna wola.
Uznała, że zasady panujące na portalu są nieakceptowalne, a korzyści coraz
mniejsze, więc zrezygnowała.
Czy to znaczy, że portal przestał zarabiać na siebie, przestał się bogacić,
bo ona przestała nabijać mu kabzę?

[...]

Wiesz co... albo nie, nie będę komentować, bo musiałbym użyć niewybrednych
wyrazów :)
Spytam tylko czy urwałeś się może z choinki?

K.

Data: 2010-11-14 19:45:52
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 14.11.2010 15:44, Krzysztof pisze:
"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał
A skąd ten wniosek?
Ze znajomości języka polskiego.

A jaki to język? Bo wg SJP wydanego przez PWN:

http://sjp.pwn.pl/slownik/2485402/nabic-i

nabić I — nabijać
1. «napełnić coś czymś»
2. «uderzając, osadzić coś na czymś; też: przybić coś na czymś»
3. pot. «zadać komuś wiele razów»

i twoja definicja tam nie występywa.

Jak nabijam ci guza drewnianą pałką, to ja coś tracę?
Chcesz teraz publicznie udowodnić, że nie wiedziałeś dotąd o tym, że te
same słowa mają różne znaczenia?

Ale ta sama zasada....

[...]

Jedno drugiego nie wyklucza. BA! Bardzo często jest powiązane, no chyba
że mamy do czynienia z rabunkiem/wyzyskiem/etc. Jak ja idę do dentysty
to on ma korzyść finansową, ja w zębach. Ty natomiast twierdzisz, że nie
mogę krytykować pracy dentysty stwierdzeniem, że skoro ja nabijam mu
kasę, to wymagam od niego określonego rodzaju usług.

W przeciwnym razie, gdyby tych korzyści nie
otrzymała, nie podejmowałaby żadnych działań. Zatem bilans między NK a
użytkownikiem jest zerowy. Ktoś się rejestruje, NK świadczy usługę. Finito.

No i jeżeli NK świadczyła usługę, która się Palikowi nie podobała, to
postanowił zrezygnować. Gdyby jeszcze ta usługa była świadczona
charytatywnie, to mógłby się zastanowić nad tym, czy nie zaakceptować
jej taką, jaka jest. Uznał jednak, że skoro usługodawca zarabia na tej
usłudze realne i to niemałe pieniądze, to on jednak zagłosuje nogami i
zlikwiduje konto, aby nie popierać usług wg niego nieodpowiednio
świadczonych.

[...]

Nie, świadczy o zrozumieniu mechanizmów działania takiego portalu oraz
generowaniu dochodu przez użytkowników.

Zwłaszcza w sytuacji, gdy - jak sądzę - nawet do tych reklam nie zagląda.

Bez związku.

Czy to znaczy, że portal przestał zarabiać na siebie, przestał się bogacić,
bo ona przestała nabijać mu kabzę?

A gdzie takie twierdzenie padło? Nie widzę zapisu ,,postanowiłem odejść
aby doprowadzić do bankructwa portalu''. To, że wpływ jednego odejścia
nie spowoduje załamania się całego systemu to wiadome.

[...]

Nie bądź taki dla siebie krytyczny, twoją ignorancję i brak zrozumienia
mechanizmu działania takich portali jak NK można nazwać bez uciekania
się do ,,niewybrednych'' wyrazów. Cokolwiek byś nie miał na myśli pod
tym sformułowaniem.

Spytam tylko czy urwałeś się może z choinki?

Odpowiem tylko, że dalszą dyskusję z tobą uważam za bezcelową.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-11-15 10:04:58
Autor: Krzysztof
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał

i twoja definicja tam nie występywa.

Ale występywa tutaj:
http://sjp.pwn.pl/slownik/33713/

Ale ta sama zasada....

Nie. W nabiciu guza chodzi o uderzenie, w nabiciu kabzy chodzi o upchnięcie czegoś w tej kabzie.
Między uderzeniem a upchnięciem spora różnica.

[...]

Absolutnie nie mówię, że w przypadku dentysty nie możesz krytykować.
Zapłaciłeś mu - otrzymałeś jakąś usługę. Nie podoba Ci się ta usługa - krytykujesz, bo straciłeś pieniądze.
A w przypadku NK co takiego dałeś i co straciłeś chcąc rościć sobie prawo do krytykowania?
Tzn. krytykować możesz, jak najbardziej, ale żadnego efektu nie osiągniesz, co widać na załączonym obrazku.
Nie podasz NK do UOKiK, tak jak mógłbyś podać niesolidnego dentystę, bo dostałeś ich usługę za darmo.

[...]

I co do tego nie mam żadnych "ale".
Dziwiło mnie jedynie, że Palik uważa, że nabija kasę NK. Nie wiem, może jestem nie z tego świata, ale korzystając z *darmowych* usług (TV, gazety elektroniczne, e-booki, portale infrormacyjne) nie uważam, bym nabijał kabzę ich właścicielom. Tak samo, jak nie nabijam kabzy miastu, które stawia billboard, tylko dlatego, że jestem mieszkańcem tego miasta. Choć oczywiście nabijam ją płacąc podatki.

Nie, świadczy o zrozumieniu mechanizmów działania takiego portalu oraz
generowaniu dochodu przez użytkowników.

Wiem jakie jest działanie takiego portalu. Niemniej jednak jest inne, niż to, które opisywałeś w przypadku z dentystą.
Podobnie jest w przypadku innych usług, gdzie jesteś bezpośrednim płatnikiem za owe usługi. Tu masz prawo wymagać, stawiać warunki, negocjować, podawać do sądu itp. Bo jesteś klientem, bo za to PŁACISZ, bo nabijasz komuś kabzę, bo dzięki *Twoim* pieniądzom, ktoś może się utrzymać.
W przypadku NK i jego użytkowników (bo nawet nie klientów!) jest inaczej. I tylko o ten niuans mi chodziło. Wszelkie wzajemne roszczenia o niedopełnienie warunków istnieją tylko na linii NK i reklamodawcy (ew. innego rodzaju sponsorzy). Bo to NK świadczy im usługę, a oni mu za to płacą. Użytkownicy są tylko narzędziem.

Zwłaszcza w sytuacji, gdy - jak sądzę - nawet do tych reklam nie zagląda.

Bez związku.

A dlaczego bez związku?
Kłóci się to z tym, co usiłujesz cały czas przeforsować :)

Odpowiem tylko, że dalszą dyskusję z tobą uważam za bezcelową.

I ja takoż, ponieważ Twoje rady, bym zgłosił się do rady miasta w celu wynegocjowania profitów z tytułu zamieszczania reklam na billboardach każą mi sądzić, że mam do czynienia z nie do końca trzeźwo myślącym człowiekiem :)

K.

Data: 2010-11-15 13:00:44
Autor: mvoicem
(11/15/2010 10:04 AM), Krzysztof wrote:
[...]

A czy tam gdziekolwiek jest napisane że mowa o napychaniu *własnymi* pieniędzmi?

Jeżeli burmistrz ustawia przetarg tak że jego szwagier wygrywa, to nabija mu kabzę, mimo że miejskimi pieniędzmi.

p. m.

Data: 2010-11-15 17:20:49
Autor: Krzysztof
"mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości news:4ce120ec$0$27034$65785112news.neostrada.pl...

Jeżeli burmistrz ustawia przetarg tak że jego szwagier wygrywa, to nabija mu kabzę, mimo że miejskimi pieniędzmi.

OK, ale czy użytkownik portalu nabija mu kabzę pieniędzmi reklamodawców?
Czy ma na to jakiś realny wpływ? Tak, jak realny wpływ na wynik przetargu i dysponowanie pieniędzmi podatników ma burmistrz?
Nie, więc naprawdę trudno mówić o nabijaniu kabzy NK w takim kontekście.
Użytkownik jest tylko *narzędziem* portalu, by ten mógł zarabiać w taki, a nie inny sposób.
Tak, jak narzędziem jest samochód, młotek, komputer.
A jednak nie powiesz, że komputer nabija Ci kabzę, bo z niego korzystasz wykonując swoją pracę zarobkową, że dzięki niemu zarabiasz.
No chyba, że powiesz, ale wówczas koniec dyskusji, bo się nie zrozumiemy :)

K.

Data: 2010-11-15 19:08:37
Autor: mvoicem
(11/15/2010 05:20 PM), Krzysztof wrote:
[...]

Jakościowo - tak. Ilościowo - oczywiście znacznie mniejszy.

Reklamodawcy płacą róznie, od wyświetlenia, od kliknięcia, może jeszcze inaczej.

Rejestrując się na NK i odwiedzając ich stronę, dodajesz jakiś ułamek grosza do konta NK z kieszeni reklamodawcy.

Poza tym, zwiększasz potencjał serwisu - który mierzy się ilością użytkowników. Jeżeliby serwis miał pójść na sprzedaż, to inna kwota by wchodziła w grę jakby miał 1000 użytkowników a inna niż jak ma 1mln.

[...]

Jeżeli komuś za darmo dostarczę narzędzie dzięki któremu zaczyna zarabiać/zarabia więcej - wtedy tak - nabijam mu kabzę.

No chyba, że powiesz, ale wówczas koniec dyskusji, bo się nie zrozumiemy :)

Trudno, przeżyję ten brak zrozumienia :).

p. m.

Data: 2010-11-16 13:12:11
Autor: niusy.pl
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii

Użytkownik "Krzysztof" <kdoriain@antyspam.pl>

Użytkownik jest tylko *narzędziem* portalu, by ten mógł zarabiać w taki, a nie inny sposób.
Tak, jak narzędziem jest samochód, młotek, komputer.

Myślisz, że samochód, młotek i komputer mogą same pisać na niusy ?

Data: 2010-11-16 13:10:09
Autor: niusy.pl

Użytkownik "Krzysztof" <kdoriain@antyspam.pl> napisał w wiadomości news:ibqt41$spv$1news.onet.pl...

Nie podasz NK do UOKiK, tak jak mógłbyś podać niesolidnego dentystę,

Mógłbym ???

bo dostałeś ich usługę za darmo.

Nie mógłbym ???

[...]

Ale już udzielając się społecznie możesz nabijać. Taki sam jest udział zarejestrowanych użytkowników portalu takiego czy innego.

[...]

Daruj ... jest tak samo tylko waluta inna. Zawierasz umowę, możesz negocjować jej warunki.

[...]

Reklamy są narzędziem, portal jest narzędziem, użytkownicy są .. użytkownikami. Mogą pozwać właściciela portalu, zgłosić do UOKiK, do sądu, założyć własny portal itp itd

[...]

Ale myślącym w odróżnieniu od Ciebie (w tym temacie)

Data: 2010-11-16 12:55:09
Autor: niusy.pl
[...]

Nikt przy zdrowych zmysłach nie zapisuje się do portalu by oglądać reklamy. Oglądają zupełnie przypadkowi ludzie którzy trafili na reklamę szukając informacji udostępnianych przez zarejestrowanych użytkowników portalu. O tyle właśnie większy jest udział zarejestrowanych od niezarejestrowanych.

Data: 2010-11-16 12:12:57
Autor: niusy.pl
[...]

Powiedziałbym, że wręcz przeciwnie, tj nie jego kosztem.

Pytam więc uparcie w jaki sposób NK wzbogaca się kosztem użytkowników? Czy oni coś tracą poprzez korzystanie z portalu? Co konkretnie?

Bez związku

[...]

Dokładnie tak :-) Zamiast płacić Tobie za oglądanie reklamy (o ile się zgodzisz oglądać) płacą miastu (a Ty już nie masz nic do gadania).

Data: 2010-11-16 12:08:52
Autor: niusy.pl
[...]

No właśnie tak :-) Pieniądze za oglądane reklamy lądują u właściciela serwisu.

Data: 2010-11-11 17:48:05
Autor: Greg
W dniu 2010-11-11 17:07, Palik pisze:

Teraz mam na Facebooku i masa moich znajomyych
> też tam przeszła.

Z tego co wiem (też konta nie mam), mają podobny punkt. Różnica taka, że NK ma podane pola eksploatacji, a facebook traktuje temat dość ogólnie.

Już pomijając naszą klasę zastanawia mnie jak ogólnie taka sytuacja wygląda w polskim prawie. Powiedzmy, że jestem autorem zdjęć, które komuś przekazuję do domowego albumu. Za jakiś czas widzę te zdjęcia powiedzmy w jakimś czasopiśmie, które zorganizowało konkurs z podobnym punktem jaki można znaleźć na NK, tzn. użytkownik udziela niewyłącznego prawa do swobodnego wykorzystania materiałów. Kto tu jest winien i kto kogo pociąga do odpowiedzialności? Ja czasopismo, a czasopismo użytkownika? A może od razu ja użytkownika, bo czasopismo niewinne?

Data: 2010-11-11 11:39:39
Autor: witek
On 11/11/2010 10:48 AM, Greg wrote:
> [...]

Z tego co wiem (też konta nie mam), mają podobny punkt. Różnica taka, że
NK ma podane pola eksploatacji, a facebook traktuje temat dość ogólnie.

bo amerykanskie prawo nie zakazuje handlu danymi.
moga sobie z nimi zrobic co chca i przekazac komu chca.

Data: 2010-11-11 19:08:45
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Greg" <ozma@op.pl> napisał w wiadomości news:ibh6o7$nm6$1news.onet.pl...
> [...]

Już pomijając naszą klasę zastanawia mnie jak ogólnie taka sytuacja wygląda w polskim prawie. Powiedzmy, że jestem autorem zdjęć, które komuś przekazuję do domowego albumu. Za jakiś czas widzę te zdjęcia powiedzmy w jakimś czasopiśmie, które zorganizowało konkurs z podobnym punktem jaki można znaleźć na NK, tzn. użytkownik udziela niewyłącznego prawa do swobodnego wykorzystania materiałów. Kto tu jest winien i kto kogo pociąga do odpowiedzialności? Ja czasopismo, a czasopismo użytkownika? A może od razu ja użytkownika, bo czasopismo niewinne?

Ścigasz tego, kto przekazał im zdjęcie z licencją, któej sam nie miał. Tylko kto z nas dając zdjęcie znajomemu określa zakres licencji?

Data: 2010-11-11 19:22:28
Autor: Greg
W dniu 2010-11-11 19:08, Robert Tomasik pisze:

Ścigasz tego, kto przekazał im zdjęcie z licencją,

A co z przypadkami, gdy ciężko taką osobę znaleźć? Dla przykładu jakiś czas temu pewna firma odzieżowa wykorzystała na koszulkach autoportret pewnej dziewczyny. Pozwała firmę nie wnikając skąd miała te materiały.

Tylko kto z nas dając zdjęcie znajomemu określa
> zakres licencji?

Mam zboczenie do podpisywania umów z określeniem jak zdjęcia mogą zostać wykorzystane ;-)

Data: 2010-11-11 21:05:18
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Greg" <ozma@op.pl> napisał w wiadomości news:ibhc97$a6u$1news.onet.pl...
[...]

No i miała rację. Jak bierzesz rzecz, to musisz się upewnić, czy masz do tego prawo. Alb poszukać innego zdjęcia.

Tylko kto z nas dając zdjęcie znajomemu określa
> zakres licencji?

Mam zboczenie do podpisywania umów z określeniem jak zdjęcia mogą zostać wykorzystane ;-)

Jesteś raczej w mniejszości.

Data: 2010-11-11 19:23:17
Autor: qwerty
Użytkownik "Palik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ibh4cn$du5$1@news.dialog.net.pl...
[...]

Obciach to mieć konto na portalu społecznościom.
Skoro obawiałeś się NK to FB jest już w porządku?:
http://like-a-geek.jogger.pl/2010/11/05/facebook-usuniecie-uzytkownika-nie-kasuje-zdjec/

Data: 2010-11-11 20:23:20
Autor: animka
[...]

Ale ten facebok jest jeszcze głupszy, szczególnie to: "Lubię to". Tak jakby nie było sposobu innego wysławiania się. Beznadzieja.

--
animka

Data: 2010-11-12 00:31:03
Autor: mvoicem
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
(11/11/2010 05:07 PM), Palik wrote:
[...]
Uważam NK za słaby portal i wstydzę się, ze tam miałem konto. Teraz mam
na Facebooku i masa moich znajomyych też tam przeszła.

Heh, sorry za porównanie, ale to tak jakby Żyd uciekał od sowietów do nazistów :).

p. m.

Data: 2010-11-12 05:11:13
Autor: Szymon von Ulezalka
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
I Facebook nie grozi swoim uytkownikom, ze jak nie da zgody na "przejcie
wszystkich praw" do wszystkich materiaw naszych prywatnych to konto
zostanie zlikwidowane bezpowrotnie w najbliszych dniach...;{
Palik

alez oczywiscie.
nie grozi, ze konto zostanie zlikwidowane, bo od poczatku zglaszajacy
sie uzer musi sie zgodzic na taki regulamin, ktory daje pelne prawa
fejsbukowi.
szymon

Data: 2010-11-15 11:14:52
Autor: boukun

Użytkownik "Palik" <palik@TNIJktowie.pl> napisał w wiadomości news:ibh4cn$du5$1news.dialog.net.pl...

[...]

Bo Facebook to inwigiluje totalnie bez pytania o zgodę. Każdy, kto połączy (powiąże) swoje konto w googlach z facebookiem, you tube i twitterem jest już na dłoni u wszelkich służb specjalnych...

boukun

Data: 2010-11-11 19:01:26
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:ibgugt$66e$3inews.gazeta.pl...
[...]

Nie wiem, czy nie przeceniam Cię, ale może jednak spróbuję: mógłbyś wskazać jakie interesy zbiorowe konsumenta narusza zapis w regulaminie, na podstawie któego operator serwisu społecznościowego nabywa ograniczone prawe do publikacji zdjęcia umieszczonego tam dobrowolnie przez użytkownika? Moim zdaniem brak tego zapisu od samego początku był po prostu niedopatrzeniem, bo co do zasady serwis społecznościowy na tym polega, że rozpowszechnia między innymi fotki. Jak ten błęd naprawiali, to rozpętała się zupełnie nieuzasadniona burza.

Data: 2010-11-11 19:28:34
Autor: Greg
W dniu 2010-11-11 19:01, Robert Tomasik pisze:

Moim zdaniem brak tego zapisu od samego początku
> był po prostu niedopatrzeniem, bo co do zasady
> serwis społecznościowy na tym polega, że rozpowszechnia
> między innymi fotki.

No i to mnie też dziwi. Również pomyślałem, że zapis być może powstał tylko po to, aby zapewnić normalne funkcjonowanie serwisu. Z drugiej strony jednak był chyba zbędny. W końcu jest ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną:

http://lex.pl/bap/student/Dz.U.2002.144.1204.html

Art. 14. 1. Nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania danych przez usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych.

Dodali dla świętego spokoju, czy jednak próbują ugrać coś więcej? A jeśli tak... to zgodnie z prawem, czy liczą, iż ktoś machnie ręką?

Data: 2010-11-11 19:33:31
Autor: Greg
W dniu 2010-11-11 19:28, Greg pisze:

w celu przechowywania danych

Mogłem palnąć głupotę jednak z tym artykułem, bo chyba da się rozróżnić działalność związaną z przechowywaniem danych (np. e-dyski) i serwisy społecznościowe.

Data: 2010-11-11 21:07:29
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Greg" <ozma@op.pl> napisał w wiadomości news:ibhckk$bdv$1news.onet.pl...

Dodali dla świętego spokoju, czy jednak próbują ugrać coś więcej? A jeśli tak... to zgodnie z prawem, czy liczą, iż ktoś machnie ręką?

Coś więcej, bo oni zaczęli włąśnie te fotki wkładać w jakieś dziwne ramki. To nie jest normalne udostępnianie.

Data: 2010-11-11 19:42:15
Autor: Arek
[...]

1. Pisałem o niedozwolonych klauzulach w umowie, to nie jest to samo co
naruszanie zbiorowych interesów konsumenta (to mniejszy zbiór).

2. Odniosłem się ogólnie do wypowiedzi przedmówcy, że przedsiębiorcy robią co chcą - im więksi tym bardziej - bo... są bezkarni.
A są bezkarni bo:
a) Urzędy powołane do ochrony konsumentów pozorują tylko swoją pracę
b) Ludzie tylko potrafią narzekać
c) A jak niektórzy dadzą do sądu to sądy i tak ich wydymają - vide: mbank, operatorzy GSM -  bo cały system w Polsce jest nastawiony na dymanie owieczek, a nie na ich ochronę.

3.Regulamin nie zawierał ograniczonych praw.
4. Mam głęboko w d.pie niewolników, którzy zaakceptowali ten regulamin prawie sprzedając się tam razem ze swoją dusz.

> [...]
polega, że rozpowszechnia między innymi fotki. Jak ten błęd naprawiali,
to rozpętała się zupełnie nieuzasadniona burza.

To nie serwis rozpowszechnia fotki, tylko użytkownicy.
Przynajmniej nie powinien.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-11-11 21:12:49
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Arek" <arek@eteria.net> napisał w wiadomości news:ibhdeb$qrs$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ale UOKiK jest powołany do ochrony tych zbiorowych interesów.

[...]

Realizują ustawy, a że ustawodawcy czasem robią wszystko, by się czasem nic nie dało zrobić, to ...

b) Ludzie tylko potrafią narzekać

To racja

c) A jak niektórzy dadzą do sądu to sądy i tak ich wydymają - vide: mbank, operatorzy GSM -  bo cały system w Polsce jest nastawiony na dymanie owieczek, a nie na ich ochronę.

Tyle, że czasem to czyste pieniactwo, a nie ochrona włąsnych interesów.

3.Regulamin nie zawierał ograniczonych praw.

Regulamin, to nie wszystko. W prawie cywilnym mamy do czynienia z pewnymi domniemaniami czy tzw. zwyczajem. Jak umieszczasz zdjęcie na serwerze to normalne jest, że mają prawo to publikować, skoro to serwer do publikacji.

> [...]

to rozpętała się zupełnie nieuzasadniona burza.

To nie serwis rozpowszechnia fotki, tylko użytkownicy.

Już pisałem, że nie była problemem sama publikacja tych fotek, tylko ich przerabianie i wykorzystywanie przykładowo do tych kart kredytowych z reklamy. Moim zdaniem problem marginalny, ale ktoś tam poczuł się urażony.

Data: 2010-11-11 23:51:24
Autor: Arek
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
W dniu 2010-11-11 21:12, Robert Tomasik pisze:
[..]
Realizują ustawy, a że ustawodawcy czasem robią wszystko, by
> się czasem nic nie dało zrobić, to ...

Nie. Po prostu pozorują swoją pracę.
Czepiają się o jakieś przecinki, które MOGŁYBY krzywo popatrzeć,
a nie reagują w ogóle na dymanie klientów.

[...]

Właśnie. A oni napisali to tak, że mogą sobie nawet zrobić z Twoich fotek kampanię reklamową w telewizji, na tablicach itd.

Już pisałem, że nie była problemem sama publikacja tych fotek, tylko ich
przerabianie i wykorzystywanie przykładowo do tych kart kredytowych z
reklamy. Moim zdaniem problem marginalny, ale ktoś tam poczuł się urażony.

To właśnie nie jest marginalny problem tylko ZASADNICZY.

pozdrawiam
Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2010-11-12 15:41:27
Autor: Gotfryd Smolik news
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
On Thu, 11 Nov 2010, Robert Tomasik wrote:

[...do Arka...]

Nie wiem, czy nie przeceniam Ci, ale moe jednak sprbuj: mgby wskaza jakie interesy zbiorowe konsumenta narusza zapis w regulaminie, na podstawie ktego operator serwisu spoecznociowego nabywa ograniczone prawe do publikacji zdjcia umieszczonego tam dobrowolnie przez uytkownika?

  IMVHO:
1. Nie chodzi o interes konsumenta. Jeli co jest naruszone, to IMO
  PA, a konkretnie zapis o bezprawnoci dania praw do nieokrelonego
  zbioru utworw przyszych. MONA si umwi o przekazanie dowolnego
  zakresu praw (od najwszej licencji do najszerszej moliwej w danej
  chwili postaci wycznego przekazania praw) do *konkretnego*
  utworu, rwnie przyszego (ktry ma powsta w wyniku umowy),
  ale danie "wszystkich utworw" w bliej nieokrelonej przyszoci
  IMVHO przyblia si mocno do "wszystkich majcych powsta
  w przyszoci" (bo co, umowa na najblisze 90 lat przecie
  *rwnie* byaby "tylko terminowa", prawda? :P)
2. IMVHO nijak nie chodzi o fakt prezentacji zdjcia *przez uytkownika*
  portalu, lecz *przez portal*.
  Licencja to jedno - e mog "wykorzysta dla siebie" (czyli nie
  na stronie uyszkodnika jak rozumiem).
  I nie tylko o licencj, lecz szersze prawo, bo wspominane tu ju
  "ujmowanie w ramki" czyli tworzenie utworw zalenych, ktre w PA jest
  tak ostro chronione, e wymaga odrbnego zapisu w umowie dotyczcej
  przekazywania praw.

Moim zdaniem brak tego zapisu od samego pocztku by po prostu niedopatrzeniem, bo co do zasady serwis spoecznociowy na tym polega, e rozpowszechnia midzy innymi fotki.

IMO jak uytkownik wgrywa zdjcie do publicznie dostpnego katalogu,
to *udostpnia* uytkownik, a nie portal!
  Jeli portal domaga si jakich praw (choby tylko licencji), to po to,
aby mogli udostpni *tam* i *wtedy* (a by moe - choby tylko w takiej
formie) gdzie, kiedy (i w ktrej) uytkownik tego *nie* zrobi!
  I by moe nie zrobiby jakby wczeniej wiedzia.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-11 18:56:29
Autor: Robert Tomasik
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
Użytkownik "Greg" <ozma@op.pl> napisał w wiadomości news:ibgqv9$e52$1news.onet.pl...

Rzeczona zmiana regulaminu miała miejsce gdzieś w połowie roku. Związana była chyba z tym, że w ramach reklamy oni sobie wyswietlali takie karty kredytowe z wizerunkiem osoby, że to niby Twoja karta. Bez sensu, bo wiele osób jako podstawowe zdjęcie ma zdjecie dziecka czy w ogóle coś od rzeczy. No ale to Nasza Klasa robi z siebie kretyna, więec skoro im to nie przeszkadza? Oni zresztą mieli jakiś projekt na wykorzystanietych zdjęć do gier. Zdaje się, ze jakiś znerwicowany użytkownik pozwał ich za naruszenie wizerunku i chyba wygrał.

Wiele osób polikwidowało owczym pędem tam konta przy tej zmianie regulaminu. Ja konto mam dalej. Poza fotką w karcie kredytowej nie zaobserwowałem innych pomysłów na użycie moich zdjęć. Zresztą wkładam tam z uwagi na limity transferu fotki ze znacznie zmniejszoną jakością, więc nie sądze, by dało się te fotki jakoś inaczej wykorzystać. Poza tym widzę tu problem, bo co z fotkami, które użytkownik usunął z serwera? Musieliby cały czas monitorować to, by nie dać się złapać na naruszenie prawa poprzez cofnięcie ich praw w ten sposób.

Co do zapisu w regulaminie o prawie do korzystania z fotografii to ten kij ma dwa końce. Zapis jest oczywiście głupi. Ale ciężar odpowiedzialności oni zrzucili na użytkowników, bo jest tam zapis, że umieszczający oświadcza, że ma uprawnienia do zdjęcia. Teoretycznie ktoś umieszczając tam fotkę powinien się zastanowić nad prawami autorskimi (rzadko jest autorem zdjęcia, na którym jest) oraz ochroną wizerunku jeśli nie sam tam jest. Mało kto się nad tym zastanawia jednak.

Ja na wszelki wypadek zacząłem publikować fotki na PicassaWeb. Przynajmniej normalniejsze warunki licencyjne.

Data: 2010-11-11 20:32:43
Autor: animka
W dniu 2010-11-11 18:56, Robert Tomasik pisze:

Ja na wszelki wypadek zacząłem publikować fotki na PicassaWeb. Przynajmniej
normalniejsze warunki licencyjne.

Można jeszcze na Fotosiku.

--
animka

Data: 2010-11-11 21:13:28
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:ibhgii$k1b$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2010-11-11 18:56, Robert Tomasik pisze:

Można jeszcze na Fotosiku.

I pewnie w kilku innych miejscach :-)

Data: 2010-11-12 00:07:53
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibhscv$jk0$1inews.gazeta.pl...

Można jeszcze na Fotosiku.
I pewnie w kilku innych miejscach :-)
najlepiej nigdzie.

Czemu? Ja mam ochotę akurat.

Data: 2010-11-12 15:50:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
On Thu, 11 Nov 2010, Robert Tomasik wrote:

te fotki jako inaczej wykorzysta. Poza tym widz tu problem, bo co
z fotkami, ktre uytkownik usun z serwera?
Musieliby cay czas monitorowa

  A skd pomys, e mieliby traci prawo wynike z art.6 regulaminu
wskutek "tylko" usunicia jakiego zdjcia przez uyszkodnika?
"Uytkownik ... udziela NK niewycznej licencji...".
  Sugerujesz, e jak MS$ wykasuje u siebie wszystkie skompilowane
wersje Windows to ja te bd musia tak uczyni i przez to e
nie "monitoruj" amie prawo?
  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-12 16:30:28
Autor: Robert Tomasik
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
Uytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisa w wiadomoci news:Pine.WNT.4.64.1011121542190.3856quad...
[...]

Z zapisu, e udzielam licencji na wykorzystanie umieszczonych w portalu wnosz, e jak przestaj by umieszczone, to nie ma ju zgody :-)

Data: 2010-11-12 16:54:26
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-11-12 16:30, Robert Tomasik pisze:

Z zapisu, e udzielam licencji na wykorzystanie umieszczonych w portalu
wnosz, e jak przestaj by umieszczone, to nie ma ju zgody :-)

Sowo "umieszczone" mona rozumie na co najmniej dwa sposoby. To tak samo, jak z rozpowszechnieniem.

Data: 2010-11-12 17:00:18
Autor: Robert Tomasik
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
Uytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisa w wiadomoci news:ibjnvl$345$1news.onet.pl...
[...]

Oczywicie, ale pozostaje problem dowodowy. W razie czego to NK bdzie musiao dowie, e osoba posiadajca prawa autorskie umiecia t fotk na portalu. A poza ich logami, ktre mona obali, to moe by kopot w wypadku zdj ju usunitych.

Data: 2010-11-12 21:50:51
Autor: animka
W dniu 2010-11-12 16:54, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
[...]

Chc sprzeda NK:
http://wyborcza.pl/1,75248,8648510,Nasza_Klasa_u_szczytow__Wiecej_sie_z_niej_nie_wyciagnie.html

--
animka

Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii