Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii

Data: 2010-11-11 18:56:29
Autor: Robert Tomasik
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
Użytkownik "Greg" <ozma@op.pl> napisał w wiadomości news:ibgqv9$e52$1news.onet.pl...

Rzeczona zmiana regulaminu miała miejsce gdzieś w połowie roku. Związana była chyba z tym, że w ramach reklamy oni sobie wyswietlali takie karty kredytowe z wizerunkiem osoby, że to niby Twoja karta. Bez sensu, bo wiele osób jako podstawowe zdjęcie ma zdjecie dziecka czy w ogóle coś od rzeczy. No ale to Nasza Klasa robi z siebie kretyna, więec skoro im to nie przeszkadza? Oni zresztą mieli jakiś projekt na wykorzystanietych zdjęć do gier. Zdaje się, ze jakiś znerwicowany użytkownik pozwał ich za naruszenie wizerunku i chyba wygrał.

Wiele osób polikwidowało owczym pędem tam konta przy tej zmianie regulaminu. Ja konto mam dalej. Poza fotką w karcie kredytowej nie zaobserwowałem innych pomysłów na użycie moich zdjęć. Zresztą wkładam tam z uwagi na limity transferu fotki ze znacznie zmniejszoną jakością, więc nie sądze, by dało się te fotki jakoś inaczej wykorzystać. Poza tym widzę tu problem, bo co z fotkami, które użytkownik usunął z serwera? Musieliby cały czas monitorować to, by nie dać się złapać na naruszenie prawa poprzez cofnięcie ich praw w ten sposób.

Co do zapisu w regulaminie o prawie do korzystania z fotografii to ten kij ma dwa końce. Zapis jest oczywiście głupi. Ale ciężar odpowiedzialności oni zrzucili na użytkowników, bo jest tam zapis, że umieszczający oświadcza, że ma uprawnienia do zdjęcia. Teoretycznie ktoś umieszczając tam fotkę powinien się zastanowić nad prawami autorskimi (rzadko jest autorem zdjęcia, na którym jest) oraz ochroną wizerunku jeśli nie sam tam jest. Mało kto się nad tym zastanawia jednak.

Ja na wszelki wypadek zacząłem publikować fotki na PicassaWeb. Przynajmniej normalniejsze warunki licencyjne.

Data: 2010-11-11 20:32:43
Autor: animka
W dniu 2010-11-11 18:56, Robert Tomasik pisze:

Ja na wszelki wypadek zacząłem publikować fotki na PicassaWeb. Przynajmniej
normalniejsze warunki licencyjne.

MoĹĽna jeszcze na Fotosiku.

--
animka

Data: 2010-11-11 21:13:28
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:ibhgii$k1b$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2010-11-11 18:56, Robert Tomasik pisze:

MoĹĽna jeszcze na Fotosiku.

I pewnie w kilku innych miejscach :-)

Data: 2010-11-12 00:07:53
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibhscv$jk0$1inews.gazeta.pl...

MoĹĽna jeszcze na Fotosiku.
I pewnie w kilku innych miejscach :-)
najlepiej nigdzie.

Czemu? Ja mam ochotÄ™ akurat.

Data: 2010-11-12 15:50:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
On Thu, 11 Nov 2010, Robert Tomasik wrote:

te fotki jako¶ inaczej wykorzystać. Poza tym widzę tu problem, bo co
z fotkami, które użytkownik usun±ł z serwera?
Musieliby cały czas monitorować

  A sk±d pomysł, że mieliby tracić prawo wynikłe z art.6 regulaminu
wskutek "tylko" usunięcia jakiego¶ zdjęcia przez użyszkodnika?
"Użytkownik ... udziela NK niewył±cznej licencji...".
  Sugerujesz, że jak MS$ wykasuje u siebie wszystkie skompilowane
wersje Windows to ja też będę musiał tak uczynić i przez to że
nie "monitoruję" łamie prawo?
  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-12 16:30:28
Autor: Robert Tomasik
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1011121542190.3856quad...
[...]

Z zapisu, że udzielam licencji na wykorzystanie umieszczonych w portalu wnoszę, że jak przestaj± być umieszczone, to nie ma już zgody :-)

Data: 2010-11-12 16:54:26
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-11-12 16:30, Robert Tomasik pisze:

Z zapisu, że udzielam licencji na wykorzystanie umieszczonych w portalu
wnoszę, że jak przestaj± być umieszczone, to nie ma już zgody :-)

Słowo "umieszczone" można rozumieć na co najmniej dwa sposoby. To tak samo, jak z rozpowszechnieniem.

Data: 2010-11-12 17:00:18
Autor: Robert Tomasik
Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ibjnvl$345$1news.onet.pl...
[...]

Oczywi¶cie, ale pozostaje problem dowodowy. W razie czego to NK będzie musiało dowie¶ć, że osoba posiadaj±ca prawa autorskie umie¶ciła tę fotkę na portalu. A poza ich logami, które można obalić, to może być kłopot w wypadku zdjęć już usuniętych.

Data: 2010-11-12 21:50:51
Autor: animka
W dniu 2010-11-12 16:54, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
[...]

Chc± sprzedać NK:
http://wyborcza.pl/1,75248,8648510,Nasza_Klasa_u_szczytow__Wiecej_sie_z_niej_nie_wyciagnie.html

--
animka

Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii