Nasze Ojczyste Fonty - Problem

Data: 2010-11-11 16:04:19
Autor: MH
Nasze Ojczyste Fonty - Problem
Witajcie ,

Czasami piszę tutaj korzystając z serwisu :

http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watki&group=pl.soc.polityka&year=2010&month=11

Dlaczego ??  Ano dlatego , że od ho,ho czasu z tego korzystałem i było "klawo ja
cholera , Egon". Aż tu nagle od kilku dni , nie da się czytać Waszych postów.

W miejscu Naszych Ojczystych znaków pojawiają się "krzaki". Nie sądzę , bym miał
coś natrąbione w swoim kompie , bo ten problem występuje tylko i wyłącznie na
tym portalu.

Macie jakiś pomysł jak to naprawić ??  Albo w końcu będę musiał zadzwonić do
swojego prowajdera internetu , żeby podał mi niezbędne dane do skonfigurowania
"ałtluka".

Z góry dzięki za wszelakie porady.

MH

P.S. Za ewentualne hektoliry pomyj , które mogą co poniektórzy przy tej okazji
wylać na mój łeb , odpowiadam "i vice versa" --

Data: 2010-11-11 17:23:14
Autor: Marek Czaplicki
MH pisze w czwartek, 11 listopada 2010 16:04, na grupie pl.soc.polityka:
W miejscu Naszych Ojczystych znaków pojawiają się "krzaki". Nie sądzę , bym miał
coś natrąbione w swoim kompie , bo ten problem występuje tylko i wyłącznie na
tym portalu.
nie znam się na outlooku, ale spróbuj przestawić kodowanie w nim znaków na
iso-8859-2 .
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-11-11 17:06:53
Autor: apr...
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
> tym portalu.
nie znam się na outlooku, ale spróbuj przestawić kodowanie w nim znaków na
też to mam wchodząc przez łonet na niusy.pl
przez gw wsio normalne.

Data: 2010-11-11 18:15:02
Autor: Marek Czaplicki
 apr... pisze w czwartek, 11 listopada 2010 18:06, na grupie pl.soc.polityka:

> [...]

iso-8859-2 .
też to mam wchodząc przez łonet na niusy.pl

więc opisze jak przestawić kodowanie w knode. to może się przydać w innych
czytnikach. w knode w panelu >>widok na samym dole jest zakładka kodowanie i tam mam
różne kodowania. najczęściej używane kodowanie to utf-8 i iso 8859-2 należy
sprawdzić w jakim pojawiają się polskie znaki. na jakiejś grupie test.0 można
sprawdzić potem jak się wysyłają posty (zażółć gęślą jaźń) jeżeli odczytamy je w
porządku to wszystko w porządku.
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-11-11 19:14:15
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibh59j$sh7$1inews.gazeta.pl...
[...]

MH ma prawidłowo ustawione kodowanie.

Data: 2010-11-11 19:59:12
Autor: Marek Czaplicki
Nasze Ojczyste Fonty - Problem
Bogdan Idzikowski pisze w czwartek, 11 listopada 2010 19:14, na grupie
pl.soc.polityka:

[...]

to, że Ty prawidłowo odczytujesz posty MH nie znaczy, że prawidłowo odczytuje posty z
portalu onetu on, czyli MH. zaglądałem na grupy onetu i tam należy mieć ustawione
kodowanie iso 8859-2. nie wiem jak było poprzednio, przed wystąpieniem
niedogodności.
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-11-11 22:07:53
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@poczta.onet.eu> napisał w wiadomości news:ibhee0$gou$1news.onet.pl...
[...]

Słyszałeś coś o właściwościach (w OE - prawy klawisz - "właściwości")?

Data: 2010-11-12 08:15:35
Autor: Marek Czaplicki
Nasze Ojczyste Fonty - Problem
Bogdan Idzikowski pisze w czwartek, 11 listopada 2010 22:07, na grupie
pl.soc.polityka:
Słyszałeś coś o właściwościach (w OE - prawy klawisz - "właściwości")?
niestety nie mam jedynego właściwego OS.
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-11-12 09:18:54
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibipim$s2r$1inews.gazeta.pl...
Bogdan Idzikowski pisze w czwartek, 11 listopada 2010 22:07, na grupie
pl.soc.polityka:
Słyszałeś coś o właściwościach (w OE - prawy klawisz - "właściwości")?
niestety nie mam jedynego właściwego OS.

Podałem przykład: (w OE - prawy klawisz - "właściwości").
W KNode może być inaczej.
I nie ma potrzeby kpić z OS.

Data: 2010-11-12 09:25:29
Autor: Marek Czaplicki
Bogdan Idzikowski pisze w piątek, 12 listopada 2010 09:18, na grupie pl.soc.polityka:

[...]

nie kpię. ja od początku mówiłem, ze nie znam się na OE, ale chciałem pokazać jak
ustawianie kodowania jest rozwiązane w innych programach. wszystkie programy
stosowane do tych samych celów są do siebie podobne. nie ma sensu kruszyć kopii. :)
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-11-11 20:21:01
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-11 16:04, MH pisze:
[...]

Nie pokręciło Ci się coś? Jak możesz używać serwisu "Onet Nius" w Outlooku?

Data: 2010-11-12 00:12:05
Autor: MH
> [...]
> cholera , Egon". A&#191; tu nagle od kilku dni , nie da si&#234; czyta&#230; Waszych postów.
>
> W miejscu Naszych Ojczystych znaków pojawiaj&#177; si&#234; "krzaki". Nie s&#177;dz&#234; , bym mia&#179;
> co&#182; natr&#177;bione w swoim kompie , bo ten problem wyst&#234;puje tylko i wy&#179;&#177;cznie na
> tym portalu.
>
> Macie jaki&#182; pomys&#179; jak to naprawi&#230; ??  Albo w ko&#241;cu b&#234;d&#234; musia&#179; zadzwoni&#230; do
> swojego prowajdera internetu , &#191;eby poda&#179; mi niezb&#234;dne dane do skonfigurowania

Nie pokr&#234;ci&#179;o Ci si&#234; co&#182;? Jak mo&#191;esz u&#191;ywa&#230; serwisu "Onet Nius" w Outlooku?

--
 No przecież nie używam Outlooka!! MH

Data: 2010-11-12 22:06:20
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-12 00:12, MH pisze:

--

No przecież nie używam Outlooka!!

MH

No ale piszesz o konfiguracji "ałtluka"? Nie jest to przypadkiem program pocztowy i czytnik usenetu firmy Microsoft?

Data: 2010-11-12 22:37:10
Autor: MH
Nasze Ojczyste Fonty - Problem

> No przecie&#191; nie u&#191;ywam Outlooka!!
>
> MH

No ale piszesz o konfiguracji "a&#179;tluka"? Nie jest to przypadkiem program pocztowy i czytnik usenetu firmy Microsoft?

--

Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem główny wątek. To naprawdę nie jest trudne. Masz podany nawet link na serwis. Odpalasz go z dowolnej przeglądarki z
dowolnego kompa jaki Ci wpadnie pod łapy w dowolnym miejscu Świata !!  No i jak

MH

Data: 2010-11-13 10:50:32
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-12 22:37, MH pisze:
[...]

"ałtluka"."  -  Jak inaczej to rozumieć, niż tak jak Ci odpisałem ? Nie tłumacz mi jak używać serwisu "Onet News" czy tego na
Google, mam na nich konta.

Wszyscy zrozumieli to co napisałeś? Podaj kto Ci odpowiedział? Przytoczę pierwszą odpowiedź na twoje pytanie - Marek Czaplicki  niezwykle przenikliwie odgadł o co Ci chodzi i tak na to odpowiada:  "więc opisze jak przestawić kodowanie w knode. to może się przydać w innych

Data: 2010-11-13 14:00:23
Autor: Marek Czaplicki
jadrys pisze w sobota, 13 listopada 2010 10:50, na grupie pl.soc.polityka:

W dniu 2010-11-12 22:37, MH pisze:
Wszyscy zrozumieli to co napisałeś?
przeglądałem źródło strony onet.niusy i tam mają ustawione kodewanie na iso 8859-2. z
tym że same posty umieszczone na stronie wyświetlają się błędnie. najlepiej założyć
sobie konto na onecie i ściągnąc, zainstalowac i skonfigurować jakiś czytnik
usenetu. do pobrania z download.chip lub softpedii. dla gnu/linuxa KNode jest w
repozytoriach.
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-11-13 15:56:22
Autor: cytryna
Nasze Ojczyste Fonty - Problem

> Masz podany nawet link na serwis. Odpalasz go z dowolnej przegl&plusmn;darki z
> dowolnego kompa jaki Ci wpadnie pod &sup3;apy w dowolnym miejscu &brvbar;wiata !!  No
i jak
> dalej b&ecirc;d&ecirc; mia&sup3;  problemy z tymi krzakami , to b&ecirc;d&ecirc; musia&sup3; skonfigurowa&aelig;
> Outlooka i z niego korzysta&aelig;. Czy teraz jasne , czy dalej za trudne..
> Wszyscy pozostali , zrozumieli...
>
> MH

"Macie jaki&para; pomys&sup3; jak to naprawi&aelig; ??  Albo w ko&ntilde;cu b&ecirc;d&ecirc; musia&sup3; zadzwoni&aelig; do
swojego prowajdera internetu , &iquest;eby poda&sup3; mi niezb&ecirc;dne dane do skonfigurowania
"a&sup3;tluka"."  -  Jak inaczej to rozumie&aelig;, ni&iquest; tak jak Ci odpisa&sup3;em ? Nie t&sup3;umacz mi jak u&iquest;ywa&aelig; serwisu "Onet News" czy tego na
Google, mam na nich konta.

Wszyscy zrozumieli to co napisa&sup3;e&para;? Podaj kto Ci odpowiedzia&sup3;? Przytocz&ecirc; pierwsz&plusmn; odpowied&frac14; na twoje pytanie - Marek Czaplicki  niezwykle przenikliwie odgad&sup3; o co Ci chodzi i tak na to odpowiada:  "wi&ecirc;c opisze jak przestawi&aelig; kodowanie w knode. to mo&iquest;e si&ecirc; przyda&aelig; w innych
czytnikach. w knode w panelu >>widok na samym dole jest zak&sup3;adka kodowanie i tam mam
ró&iquest;ne kodowania. najcz&ecirc;&para;ciej u&iquest;ywane kodowanie to utf-8 i iso 8859-2 nale&iquest;y
sprawdzi&aelig; w jakim pojawiaj&plusmn; si&ecirc; polskie znaki. na jakiej&para; grupie test.0 mo&iquest;na
sprawdzi&aelig; potem jak si&ecirc; wysy&sup3;aj&plusmn; posty (za&iquest;ó&sup3;&aelig; g&ecirc;&para;l&plusmn; ja&frac14;&ntilde;) je&iquest;eli odczytamy je w
porz&plusmn;dku to wszystko w porz&plusmn;dku."....

*****************************

Panie Jadryś przejdź pan na cyrylicę, zawsze łatwiej list napisać do pańskiego
idola, adresując do mauzoleum na Krasnoj Płoszczadi.

Data: 2010-11-13 21:37:36
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-13 15:56, cytryna pisze:

*****************************

Panie Jadryś przejdź pan na cyrylicę, zawsze łatwiej list napisać do pańskiego
idola, adresując do mauzoleum na Krasnoj Płoszczadi.

A żeby pani wiedziała że kiedyś się szarpnę i śladem Chaveza odwiedzę to mauzoleum żeby oddać hołd pamięci po wielkim człowieku.

Data: 2010-11-14 00:50:28
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-11-13 21:37, jadrys pisze:
[...]

Jak tam już będziesz to naszczaj za mnie na niego.

....Z GÓRY DZIĘKI!!!

--

Tomy M.

Data: 2010-11-16 17:21:09
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-14 00:50, Tomy M. pisze:

[...]

Co On niby ci zrobił, o mądry inaczej? Pokazujesz tym swoim chamstwem tylko jak zdołano cie zindoktrynować. Propaganda wymyśliła ci wrogów i ty bezrozumny człowieczek nienawidzisz tych wydumanych wrogów z całego serca.

Data: 2010-11-13 00:19:19
Autor:
MH <logiznam@op.pl> napisał(a):
Witajcie ,

Czasami piszę tutaj korzystając z serwisu :

http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watki&group=pl.soc.polityka&year=2010&month=1

Potwierdzam, mam to samo. Myślałem nawet, że to wina aktualizacji
przeglądarki, ale wróciłem do starej wersji i bez zmian. Coś pokopali po
stronie Onetu. Filtrowanie? a może jakiś "niemiecki" wynalazek zapuścili i
zapomnieli o ogonkach? :)) Trzeba sprawdzić czy umlauty wchodzą ;))

Polecam pod rozwagę: www.gazeta.pl/usenet

P.S. Zaskoczony jestem ilością postów double-OT w tym wątku dotyczącym
konfiguracji kodowania znaków w outlooku (czy innym czytniku list
dyskusyjnych). Śmiech na sali normalnie.
 --

Nasze Ojczyste Fonty - Problem