Nasze Ojczyste Fonty - Problem

Data: 2010-11-11 17:23:14
Autor: Marek Czaplicki
Nasze Ojczyste Fonty - Problem
MH pisze w czwartek, 11 listopada 2010 16:04, na grupie pl.soc.polityka:
W miejscu Naszych Ojczystych znaków pojawiają się "krzaki". Nie sądzę , bym miał
coś natrąbione w swoim kompie , bo ten problem występuje tylko i wyłącznie na
tym portalu.
nie znam się na outlooku, ale spróbuj przestawić kodowanie w nim znaków na
iso-8859-2 .
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-11-11 17:06:53
Autor: apr...
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
> tym portalu.
nie znam się na outlooku, ale spróbuj przestawić kodowanie w nim znaków na
też to mam wchodząc przez łonet na niusy.pl
przez gw wsio normalne.

Data: 2010-11-11 18:15:02
Autor: Marek Czaplicki
 apr... pisze w czwartek, 11 listopada 2010 18:06, na grupie pl.soc.polityka:

> [...]

iso-8859-2 .
też to mam wchodząc przez łonet na niusy.pl

więc opisze jak przestawić kodowanie w knode. to może się przydać w innych
czytnikach. w knode w panelu >>widok na samym dole jest zakładka kodowanie i tam mam
różne kodowania. najczęściej używane kodowanie to utf-8 i iso 8859-2 należy
sprawdzić w jakim pojawiają się polskie znaki. na jakiejś grupie test.0 można
sprawdzić potem jak się wysyłają posty (zażółć gęślą jaźń) jeżeli odczytamy je w
porządku to wszystko w porządku.
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-11-11 19:14:15
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibh59j$sh7$1inews.gazeta.pl...
[...]

MH ma prawidłowo ustawione kodowanie.

Data: 2010-11-11 19:59:12
Autor: Marek Czaplicki
Nasze Ojczyste Fonty - Problem
Bogdan Idzikowski pisze w czwartek, 11 listopada 2010 19:14, na grupie
pl.soc.polityka:

[...]

to, że Ty prawidłowo odczytujesz posty MH nie znaczy, że prawidłowo odczytuje posty z
portalu onetu on, czyli MH. zaglądałem na grupy onetu i tam należy mieć ustawione
kodowanie iso 8859-2. nie wiem jak było poprzednio, przed wystąpieniem
niedogodności.
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-11-11 22:07:53
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@poczta.onet.eu> napisał w wiadomości news:ibhee0$gou$1news.onet.pl...
[...]

Słyszałeś coś o właściwościach (w OE - prawy klawisz - "właściwości")?

Data: 2010-11-12 08:15:35
Autor: Marek Czaplicki
Nasze Ojczyste Fonty - Problem
Bogdan Idzikowski pisze w czwartek, 11 listopada 2010 22:07, na grupie
pl.soc.polityka:
Słyszałeś coś o właściwościach (w OE - prawy klawisz - "właściwości")?
niestety nie mam jedynego właściwego OS.
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-11-12 09:18:54
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ibipim$s2r$1inews.gazeta.pl...
Bogdan Idzikowski pisze w czwartek, 11 listopada 2010 22:07, na grupie
pl.soc.polityka:
Słyszałeś coś o właściwościach (w OE - prawy klawisz - "właściwości")?
niestety nie mam jedynego właściwego OS.

Podałem przykład: (w OE - prawy klawisz - "właściwości").
W KNode może być inaczej.
I nie ma potrzeby kpić z OS.

Data: 2010-11-12 09:25:29
Autor: Marek Czaplicki
Bogdan Idzikowski pisze w piątek, 12 listopada 2010 09:18, na grupie pl.soc.polityka:

[...]

nie kpię. ja od początku mówiłem, ze nie znam się na OE, ale chciałem pokazać jak
ustawianie kodowania jest rozwiązane w innych programach. wszystkie programy
stosowane do tych samych celów są do siebie podobne. nie ma sensu kruszyć kopii. :)