Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow

Data: 2011-03-28 19:11:46
Autor: dK
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow

Użytkownik "Swierszcz" <nie@wiem.pl> napisał w wiadomości news:imqe4q$1dr$1news.dialog.net.pl...
Witam,

czy nauczyciel w liceum ma prawo zmuszac ucznia do oddania pracy domowej napisanej w komercyjnym programie MS WORD?
Nauczyciel nie chce przyjac pracy wykonanej w darmowym OpenOffice.

A co za problem w Open Office zapisać sobie wynik w formacie doc?
MoĹźe nauczyciel ma problem z otwarciem takiej pracy? Przecie Word nie otworzy pliku .odt.

dK

Data: 2011-03-28 19:16:58
Autor: .B:artek.
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
W dniu 28-03-2011 19:11, dK pisze:
Może nauczyciel ma problem z otwarciem takiej pracy? Przecie Word nie
otworzy pliku .odt.

Otworzy, na pewno Word 2007 i 2010.

--
..B:artek.

Data: 2011-03-28 19:33:20
Autor: dK

Użytkownik ".B:artek." <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości news:imqfq9$bdn$2news.onet.pl...
W dniu 28-03-2011 19:11, dK pisze:
Może nauczyciel ma problem z otwarciem takiej pracy? Przecie Word nie
otworzy pliku .odt.

Otworzy, na pewno Word 2007 i 2010.

Kiedys nie otwierał. Nie używam tego od lat :)
dK

Data: 2011-03-28 21:43:28
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 28.03.2011 19:16, .B:artek. pisze:
W dniu 28-03-2011 19:11, dK pisze:
Może nauczyciel ma problem z otwarciem takiej pracy? Przecie Word nie
otworzy pliku .odt.

Otworzy, na pewno Word 2007 i 2010.

Jajco, a nie odtworzy. To raz.
Niekoniecznie szkoła będzie miała wersję 2007/10

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-29 00:55:09
Autor: Massai
Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> Jajco, a nie odtworzy. To raz.
Niekoniecznie szkoła będzie miała wersję 2007/10

A to już problem szkoły, nie?

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-03-29 19:19:45
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
W dniu 29.03.2011 19:14, JaromirD pisze:
Word 2007 otworzy. Sprawdzone.

No ja sprawdzałem na arkuszu i arkusza w ogóle nie otwierał.
Z tekstem pewnie lepiej.

Pytanie, na ile skomplikowany musi być dokument, żeby nie otworzył. Ale z drugiej strony, nie sądzę, żeby takie dokumenty kazali tworzyć jako zadanie domowe.

jeśli są proste, to lepiej zadziała Writer -- > DOC. Doc jest dobrze
udokumentowany i ma lata tradycji, a jego implementacja we Writerze ma
na pewno więcej niż 10 lat, bo 10 lat temu już z tego korzystałem.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-29 23:39:11
Autor: to
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
begin Przemysław Adam Śmiejek
jeśli są proste, to lepiej zadziała Writer -- > DOC. Doc jest dobrze
udokumentowany i ma lata tradycji, a jego implementacja we Writerze ma
na pewno więcej niż 10 lat, bo 10 lat temu już z tego korzystałem.

Dłuższy, mało skomplikowany dokument (tekst, zdjęcia, jakieś tabelki, proste formatowanie) i tak się rozjeżdża, a w każdym razie rozjeżdżał się pół roku temu.

Data: 2011-04-02 17:40:56
Autor: Feromon

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:imqod0$fh3$4news.onet.pl...
[...]

Mój Word 2003 potraktowany łatką pobraną z M$ otwiera odt.
Do mojej firmy jednak niektórzy przysyłają kosztorysy w postaci pliku z Normy
oraz rysunki z Autocada naiwnie uważając, że każdy ma te nie tanie przecież programy.

A w sprawie tematu: uważam, że jeśli wymaganie formatu doc
przez nauczyciela nie miało zmusić do użycia Worda (bo na przykład był
to sprawdzian umiejętności korzystania ze specyficznych funkcji Worda),
to uczeń powinien wyeksportować to do formatu doc, obojętnie jakim edytorem
wykonał ten tekst.

Podobnie jak na "malunkach" - pani zadawała rysunek do wykonania na papierze z bloku rysunkowego,
to dzieci nie przynosiły rysunku na toaletowym.

Ale uważam też, że mądry nauczyciel przyjąłby pracę w innym formacie
lub w formie wydruku, a potem "wnikliwie" zająłby się jej sprawdzeniem.
Walka z nauczycielem przynosi szkodę procesowi edukacji ucznia.

Pozdrawiam
Feromon

Data: 2011-04-02 19:34:58
Autor: Feromon

Użytkownik "Feromon" <feromon@wp.pl> napisał w wiadomości news:in7g25$5cb$1pippin.nask.net.pl...

[...]

 Ups, pomyłka. Autosugestia... Otwiera docx po tej łatce.

Feromon

Data: 2011-04-02 22:49:34
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 02.04.2011 19:34, Feromon pisze:
Mój Word 2003 potraktowany łatką pobraną z M$ otwiera odt.

Ups, pomyłka. Autosugestia... Otwiera docx po tej łatce.

jesteś pewny? Skąd masz taką łatkę? Bo ja tylko takie znalazłem, że
przerabiały w locie do RTF i takiego RTFa podawały staremu officowi. W
efekcie oczywiście sporo się gubiło.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-04 21:04:23
Autor: Andrzej Kłos
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[...]

Microsoft Office Compatibility Pack for Word, Excel, and PowerPoint File Formats

andy_nek

Data: 2011-04-03 04:02:27
Autor: to
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
begin Feromon
Ale uważam też, że mądry nauczyciel przyjąłby pracę w innym formacie lub
w formie wydruku, a potem "wnikliwie" zająłby się jej sprawdzeniem.
Walka z nauczycielem przynosi szkodę procesowi edukacji ucznia.

Raczej typowy nauczyciel debil, którzy w realnym świecie nic nie znaczy, więc wyżywa się na uczniach.

Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow