Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow

Data: 2011-03-28 21:38:26
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
W dniu 28.03.2011 18:48, Swierszcz pisze:
Witam,

czy nauczyciel w liceum ma prawo zmuszac ucznia do oddania pracy domowej
napisanej w komercyjnym programie MS WORD?
Nauczyciel nie chce przyjac pracy wykonanej w darmowym OpenOffice.

jeżeli możliwości Writera nie wystarczają do wykonania tej pracy, to nic
dziwnego, ĹĽe wymaga Worda.

jeżeli możliwości Writera wystarczają, zawsze możesz zapisać w formacie
DOC we writerze.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-28 20:54:18
Autor: januszek
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
Przemysław Adam Śmiejek napisa?(a):

jeżeli możliwości Writera nie wystarczają do wykonania tej pracy, to nic
dziwnego, ĹĽe wymaga Worda.

Jesli szkola zapewnia bezplatne dla ucznia licencje edu to jak najbardziej ma takie prawo. Jesli nie to czy mozna tu mowic o propagowaniu piractwa?

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-03-28 22:11:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 28.03.2011 22:54, januszek pisze:
[...]

Zawsze może skorzystać z pracowni szkolnej w ramach konsultacji.

Albo kupić stosowne oprogramowanie. Lub wykorzystać wersję 30dniową,
jeĹĽeli to jednorazowy projekt.

Nie można zaniżać poziomu tylko dlatego, że narzędzia treningowe są płatne.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-28 22:15:35
Autor: Stokrotka
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow

Zawsze może skorzystać z pracowni szkolnej w ramach konsultacji.
Zawsze???????????
A to nie miała być praca domowa?

Albo kupić stosowne oprogramowanie. Lub wykorzystać wersję 30dniow±,
jeżeli to jednorazowy projekt.
Zapomniałe¶ jeszcze o kupnie komputera.

Nie można zaniżać poziomu tylko dlatego, że narzędzia treningowe s± płatne.
Szkoda , że w ramah geografi nie wymagaj± zebrania listka z baobaba.

nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl

Data: 2011-03-28 22:34:00
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
W dniu 28.03.2011 22:15, Stokrotka pisze:
Zawsze mo�e skorzysta� z pracowni szkolnej w ramach konsultacji.
Zawsze???????????
A to nie mia�a by� praca domowa?

Eh...

Albo kupiďż˝ stosowne oprogramowanie. Lub wykorzystaďż˝ wersjďż˝ 30dniowďż˝,
je�eli to jednorazowy projekt.
Zapomnia�e� jeszcze o kupnie komputera.

No więc właśnie. Każde wymaganie można tak zbić. Kiedyś się bawiłem w
takie przepychanie na to, czego to uczeń nie ma. Wyszło, że nawet domu
nie ma i mieszka w kartonie.

Takie to ĹĽycie panie niesprawiedliwe.

Jak nie ma doma, to niech przyjdzie na konsultacje do pracowni. A jak
jest tak tępy, że uważa iż zadania domowe należy odrabiać wyłącznie w
domu, to trudno... Musi sobie kupić albo wynająć jakiś dom, bo pewnikiem
mieszka w mieszkaniu.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-28 22:49:40
Autor: to
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
begin Przemysław Adam Śmiejek
[...]

Nauczycieli (wykładowców) o takim podejściu zawsze tępiłem jako uczeń (a potem student) na wszelkie możliwe sposoby i z dużym powodzeniem. Nauczyciel jest dla ucznia, a nie na odwrót i ma psi obowiązek zachowywać w taki sposób, żeby nie tworzyć sztucznych utrudnień i nie generować niepotrzebnych kosztów. A wymóg napisania czegoś "w Wordzie" nie ma żadnego uzasadnienia pomijając jedną sytuację -- nauka programu MS Word.

Data: 2011-03-29 01:00:11
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 29.03.2011 00:49, to pisze:
Nauczyciel jest dla ucznia, a nie na odwrót i ma psi obowiązek zachowywać w taki sposób, żeby nie tworzyć sztucznych utrudnień i nie generować niepotrzebnych kosztów.

A gdzie napisałem o niepotrzebnych i sztucznych? W ferworze tępienia
krzewicieli wiedzy i strzelania sobie w stopÄ™ wyborami szajsĂłw,
odstrzeliłeś sobie także umiejętności czytania słowa pisanego?

Napisałem, że jeśli Writer podoła zadaniu, to można zapisać do DOCa z
Writera.
A jeśli nie podoła, to cała twoja opowieść jest o kant wiadomo czego...

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-28 23:24:02
Autor: to
[...]

Nigdzie nie musiałeś pisać, wiadomo, co jest kontekstem dyskusji.

Napisałem, że jeśli Writer podoła zadaniu, to można zapisać do DOCa z
Writera.
A jeśli nie podoła, to cała twoja opowieść jest o kant wiadomo czego...

Writer ma aż za dużo funkcji, jeśli chodzi o potrzeby przeciętnego
uĹĽytkownika edytora tekstĂłw. No chyba, ĹĽe chodzi o naukÄ™ MS Worda
(wspomniałem przecież o tym wyjątku). W takim jednak wypadku szkoła
powinna umożliwić wykonanie tej pracy domowej bez nabywania Windowsa i MS
Worda.

Data: 2011-03-29 07:11:01
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 29.03.2011 01:24, to pisze:
[...]

A OK. Jeśli dyskutujesz ze swoimi imaginacjami, to sobie dyskutuj. Mi
tam nic do twoich dewiacji.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-29 23:37:19
Autor: to
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
begin Przemysław Adam Śmiejek
A OK. Jeśli dyskutujesz ze swoimi imaginacjami, to sobie dyskutuj.

Często rozmawiasz sam ze sobą?

Mi
tam nic do twoich dewiacji.

....i uĹĽywasz wyrazĂłw, ktĂłrych nie rozumiesz?

Data: 2011-03-29 01:04:52
Autor: JK
W dniu 2011-03-29 01:00, Przemysław Adam ¦miejek pisze:
W dniu 29.03.2011 00:49, to pisze:
Nauczyciel jest dla ucznia, a nie na odwrót i ma psi obowi±zek zachowywać
w taki sposób, żeby nie tworzyć sztucznych utrudnień i nie generować
niepotrzebnych kosztów.

A gdzie napisałem o niepotrzebnych i sztucznych? W ferworze tępienia
krzewicieli wiedzy i strzelania sobie w stopę wyborami szajsów,
odstrzeliłe¶ sobie także umiejętno¶ci czytania słowa pisanego?

Napisałem, że je¶li Writer podoła zadaniu, to można zapisać do DOCa z
Writera.
A je¶li nie podoła, to cała twoja opowie¶ć jest o kant wiadomo czego...

Cała twoja ideologia opiera się na (jakże fałszywym) założeniu, że wszyscy używaj± windows. W Mac'u nie ma Writera - cokolwiek by to było. Na linuksie też nie.
Założenia błędne.

JK

Data: 2011-03-28 23:23:25
Autor: to
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
begin JK
Cała twoja ideologia opiera się na (jakże fałszywym) założeniu, że
wszyscy używają windows. W Mac'u nie ma Writera - cokolwiek by to było.
Na linuksie teĹĽ nie.
Założenia błędne.

Jemu chodzi chyba o OO Writera, a nie to defaultowe gówno z Windows (zresztą to się chyba "Write" nazywało, czy jakoś tak). A reszta się w sumie zgadza.

Data: 2011-03-29 01:07:52
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 29.03.2011 01:04, JK pisze:
Cała twoja ideologia opiera się na (jakże fałszywym) założeniu, że
wszyscy używaj± windows. W Mac'u nie ma Writera - cokolwiek by to było.

No widzisz, nie wiesz nawet o czym mówisz, a mówisz. Więc wyobraĽ sobie,
że i owszem, jest wersja nawet na Maca.

Na linuksie też nie.

No pacz pan, czego to się człowiek nie dowiaduje....

--
Przemysław Adam ¦miejek

aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2011-03-29 15:51:30
Autor: JK
W dniu 2011-03-29 01:07, Przemysław Adam ¦miejek pisze:
[...]

Dobra, strzeliłem babola. Czytałem Writer a jakim¶ cudem my¶lałem o Write. PóĽna pora.

JK

Data: 2011-03-28 23:03:12
Autor: Dysiek
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
Zawsze może skorzystać z pracowni szkolnej w ramach konsultacji.
Zawsze???????????
A to nie miała być praca domowa?

Napisalem ci jak u mnie lata temu rozwiazalismy ten problem - nauczyciel zostawal po lekcjach i udostepnial pracownie. Pozniej juz nic nie zadawal :-)

Dysiek

Data: 2011-03-28 23:15:20
Autor: Maciek
begin o nicku Stokrotka napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:
Nie można zaniżać poziomu tylko dlatego, że narzędzia treningowe s±
płatne.
Szkoda , że w ramah geografi nie wymagaj± zebrania listka z baobaba.
Koniec świata. Nie przypuszczałem, ze się zgodzę z Stokrotką.

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

Data: 2011-03-29 20:07:29
Autor: g673
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
W dniu 2011-03-28 22:15, Stokrotka pisze:

Nie mo�na zani�a� poziomu tylko dlatego, �e narz�dzia treningowe s�
p�atne.
Szkoda , �e w ramah geografi nie wymagaj� zebrania listka z baobaba.

Stokrotka!
Ustaw swoj program pocztowy i pomysl co moze sprawdzic Twoja ortografie, bo zal d... sciska ;(
g673

Data: 2011-03-29 20:12:42
Autor: Stokrotka
[...]

1. Ustaw sobie w głowie gramatykę.
Powinno być :Stokrotko!
2. Ustaw polskie litery, bo tego się nie da czytać.
3. Mam poprawnie skonfigurowany program pocztowy.
Jak nie czytasz - masz problem, inni potrafi±,
ja też poprawnie czytam, więc się nie czepiaj kogo¶ tylko siebie.

Program czytaj±cy jest u mnie darmowym dodatkiem do Windowsa.

nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl

Data: 2011-03-29 20:16:12
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
W dniu 29.03.2011 20:12, Stokrotka pisze:
2. Ustaw polskie litery, bo tego siďż˝ nie da czytaďż˝.
3. Mam poprawnie skonfigurowany program pocztowy.

Nie masz. Siejesz krzaczkami.
Tu masz opis:
http://www.grzegorz.net/oe/config.php

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-29 20:46:48
Autor: Stokrotka
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow

2. Ustaw polskie litery, bo tego si? nie da czyta?.
3. Mam poprawnie skonfigurowany program pocztowy.

Nie masz. Siejesz krzaczkami.
Tu masz opis:
http://www.grzegorz.net/oe/config.php
Nie czytam php z zasady.

I mam wła¶ciwie.

nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl

Data: 2011-03-29 20:59:05
Autor: JK
W dniu 2011-03-29 20:46, Stokrotka pisze:
[...]

No, jednak nie masz.

JK

Data: 2011-03-30 00:35:28
Autor: animka
W dniu 2011-03-29 20:59, JK pisze:
[...]

Mój czytnik prawidłowo wy¶wietla Stokrotki tekst. Może powiniene¶ swój czytnik skonfigurować albo zmienić?

--
animka

Data: 2011-03-29 23:45:26
Autor: to
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
begin animka
Mój czytnik prawidłowo wyświetla Stokrotki tekst.

To nie ma nic do rzeczy.

MoĹĽe powinieneĹ› swĂłj
czytnik skonfigurować albo zmienić?

Nie, to Stokrotka ma Ĺşle skonfigurowany.

Data: 2011-03-29 21:18:09
Autor: qwerty
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
UĹĽytkownik "Stokrotka"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:imt9ev$qk4$1@news.onet.pl...
Nie masz. Siejesz krzaczkami.
Tu masz opis:
http://www.grzegorz.net/oe/config.php
Nie czytam php z zasady.

I mam w�a�ciwie.

Nie masz właściwie.
http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm
Ale studiowałaś informatykę bez komputerów. Pewnie kompilowałaś program na kartce.

Data: 2011-03-29 21:29:06
Autor: Stokrotka
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow

...Pewnie kompilowałaś program na kartce.

A żebyś wiedział, nie na jednym kolokwium.

--
(tekst w nowej ortografi: Ăł->u, ch->h, rz->ĹĽ lub sz, -ii -> -i)

Data: 2011-03-29 21:42:22
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
W dniu 29.03.2011 20:46, Stokrotka pisze:
Nie czytam php z zasady.

O ja pierdziu.... Informatyczka.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-29 21:47:24
Autor: Stokrotka
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow

Nie czytam php z zasady.

O ja pierdziu.... Informatyczka.

Wła¶nie dlatego, wiem czym to grozi.

nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl

Data: 2011-03-29 22:18:39
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 29.03.2011 21:47, Stokrotka pisze:

Nie czytam php z zasady.

O ja pierdziu.... Informatyczka.

Wła¶nie dlatego, wiem czym to grozi.

A czymże to? Jakie s± zagrożenia wynikaj±ce z tych literek w nazwie? Jak
dam w nazwie dupa to już będzie lepiej?

Data: 2011-03-29 22:21:48
Autor: Stokrotka
[...]

Na pewno bezpieczniej, ale czy lepiej, to nie wiem,
zwłaszcza na grupie prawo.
Kto¶ może się czepiać obrazy języka polskiego.

nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl

Data: 2011-03-29 22:39:43
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 29.03.2011 22:21, Stokrotka pisze:

A czymże to? Jakie s± zagrożenia wynikaj±ce z tych literek w nazwie? Jak
dam w nazwie dupa to już będzie lepiej?
Na pewno bezpieczniej, ale czy lepiej, to nie wiem,
zwłaszcza na grupie prawo.

Ponieważ mnie to bardzo, ale to bardzo, ale to rozpaczliwie bardzo
interesuje, czym grozi umieszczenie literek php w URLu, bardzo cię
proszę, żeby¶ jednak  mi to wyja¶niła oraz  opisała w jaki sposób ich
zmiana na inne literki zwiększa Twoje bezpieczeństwo.

Wiem, że grupa nie ku temu, ale w±tek i tak już się  zoftopizował, więc
możesz to dla mnie zrobić, proszę.

Data: 2011-03-29 22:52:01
Autor: Stokrotka
[...]

Samo umieszczenie literek, jeszcze nic.
To tak jak otwarcie zamka u furtki może nic nie zmienić:
bo pszecież furtka może być zalutowana i nie otwierać się,
ale to mało prawdopodobne.

Je¶li za¶ furtka nie będzie zalutowana, i kto¶ wejdzie,
to też nie wiadomo co będzie dalej.
Może pies pogoni, może posesja będzie całkiem pusta i nie da się nic ukra¶ć.
Ale po co się denerwować, hałas usłyszeć?
Furtka ma być zamknięta i już, to zasada, jej się nie otwiera.

nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl

Data: 2011-03-29 22:55:36
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 29.03.2011 22:52, Stokrotka pisze:
[...]

No szkoda, ale to może i dobrze, że zorientowała¶ się jednak, że
palnęła¶ głupotę.
Trochę mi jednak żal, bo lubię dowiadywać się ciekawych rzeczy.

Data: 2011-03-29 23:04:33
Autor: Stokrotka
[...]

Nie palnęłam głupoty, tylko ty nie zrozumiałe¶ zestawienia.
Można plikowi html nadać rozszeżenie inne , np. dupa,
i czytać taki plik, jak i z innym rozszeżeniem.

Jednak z założenia, pliki php moge więcej niż html -
html to prawie zwykły tekst z dodatkami
oznaczaj±cymi kolor, wielko¶ć itp.
Plik html się nie wykonuje, on się tylko biernie
wy¶wietla, jest bezpieczny.

Pliki php mog± więcej i ja nie pozwalam na to więcej.

Zalutowana furtka oznaczała html ze sztucznie nadanym rozszeżeniem html.

nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl

Data: 2011-03-29 23:12:48
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-03-29, Stokrotka <ortografia1@autograf.pl> wrote:

[...]

Pliki php mog± więcej i ja nie pozwalam na to więcej.

I co zrobisz, jak kto¶ skonfiguruje serwer tak, że pliki .html s± i tak przetwarzane przez php? Albo wręcz cały adres jest maskowany? :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-03-29 23:21:19
Autor: Maciek
[...]

No szkoda, ale to może i dobrze, że zorientowałaś się jednak, że
palnęłaś głupotę.

Nie palnęłam głupoty, tylko ty nie zrozumiałeś zestawienia.
Można plikowi html nadać rozszeżenie inne , np. dupa,
i czytać taki plik, jak i z innym rozszeżeniem.

Jednak z założenia, pliki php moge więcej niż html -
html to prawie zwykły tekst z dodatkami
oznaczającymi kolor, wielkość itp.
Plik html siÄ™ nie wykonuje, on siÄ™ tylko biernie
wyświetla, jest bezpieczny.

Pliki php mogą więcej i ja nie pozwalam na to więcej.
Rozumiem, że nie czytasz większości stron w internecie, a już na pewno
ĹĽadnego portalu.
Ty pseudoinfomatyczko z pseudoortografiÄ… - pliki php wykonujÄ… siÄ™ po stronie
serwera i na komputerze klienta nic nie mogą. A z ciekawości zapytam, co robisz z javascriptem, javą i flashem?

Data: 2011-03-29 23:26:35
Autor: Stokrotka
[...]

Czasem czytam, ale staram sie nie ze swojego komputera,
tylko jakiegoĹ› publicznego np.

--
(tekst w nowej ortografi: Ăł->u, ch->h, rz->ĹĽ lub sz, -ii -> -i)

Data: 2011-03-29 23:24:10
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 29.03.2011 23:04, Stokrotka pisze:
Pliki php mog± więcej i ja nie pozwalam na to więcej.

No więc dowcip polega na tym, że nie mog± nic więcej. Rodzaj technologii
server-side nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo użytkownika. A
umieszczanie literek php w nazwie wynika tylko z uniwersalnej
konfiguracji out-of-box serwera HTTP, który dzięki temu pozwala userowi
nie konfigurować mozolnie na starcie regułek analizuj±cych URLe, bo
podstawowe regułki s± po prostu wbudowane i bazuj± na
,,rozszerzeniach''. W URL możesz mieć jednak równie dobrze kaczka.jpg, a
to będzie plik generowany przez technologię PHP.

To co otrzymujesz w przegl±darce jest równie (nie)bezpieczne przy
generowaniu w dowolny sposób, czy to przez PHP czy to przez system
plików. Przegl±darka zawsze otrzymuje to samo.

Data: 2011-03-29 23:27:26
Autor: Stokrotka
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
..... Przegl±darka zawsze otrzymuje to samo.

Bzdura.

nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl

Data: 2011-03-29 23:43:24
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 29.03.2011 23:27, Stokrotka pisze:
..... Przegl±darka zawsze otrzymuje to samo.

Bzdura.

A cóż więcej otrzymuje ona od plików z literkami php w nazwie?

Oraz jak sobie radzisz z omijaniem stron pisanych z wykorzystaniem PHP,
które maj± usunięte literki php z nazw? W jaki sposób je rozpoznajesz?

Data: 2011-03-30 04:54:49
Autor: Szymon von Ulezalka
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
Jednak z za o enia, pliki php moge wi cej ni html -
html to prawie zwyk y tekst z dodatkami
oznaczaj cymi kolor, wielko itp.
Plik html si nie wykonuje, on si tylko biernie
wy wietla, jest bezpieczny.

Pliki php mog wi cej i ja nie pozwalam na to wi cej.

przeciez PHP jest generowany po stronie serwera, nie klienta.
javascript moga byc jak najbardziej i w php, i w "czystym" hateemelu

Data: 2011-03-30 08:21:17
Autor: Tomasz Kaczanowski
Stokrotka pisze:

[...]

Proponuję najpierw się douczyć, zanim się palnie głupotę... Pliki php pozwalaja na więcej, ale po stronie serwera, po stronie klienta pozwalaj± dokładnie na tyle samo....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-03-30 01:07:10
Autor: animka
W dniu 2011-03-29 22:52, Stokrotka pisze:

[...]

Stokrotko, co Cię skłoniło (wreszcie), że tak ładnie, po polsku zaczęła¶ pisać? :-)

--
animka

Data: 2011-03-30 16:42:05
Autor: Andrzej Lawa
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
W dniu 29.03.2011 21:47, Stokrotka pisze:

Nie czytam php z zasady.

O ja pierdziu.... Informatyczka.

Wła¶nie dlatego, wiem czym to grozi.

Ummm.... Ale wiesz... PHP to się zasadniczo wykonuje na serwerze... A nie w przegl±darce.

Data: 2011-03-31 10:17:53
Autor: Kamil
Dnia Mon, 28 Mar 2011 22:15:35 +0200, Stokrotka napisał(a):

Nie można zaniżać poziomu tylko dlatego, że narzędzia treningowe s± płatne.
Szkoda , że w ramah geografi nie wymagaj± zebrania listka z baobaba.

Great!!!
Przepiękny wjazd, bosko mu pojechała¶ :))
tristan teraz pewnie przeżuwa wrzutę :)

Data: 2011-03-31 10:58:44
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-03-31, Kamil <asdfg@asd.com> wrote:
[...]

A nibyż to dlaczego? Palmiarnie, czy ogrody botaniczne nie istniej±? Wyginęły? Nie można zrobic zajęć praktycznych i pokazać jak wygl±daj±
ro¶liny z różnych stref geograficznych?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-03-31 13:38:51
Autor: Kamil
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
Dnia 31 Mar 2011 11:58:44 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

A nibyż to dlaczego?

LOL
A my¶lałem że tylko doda ma niski poziom IQ :DDD
Ale jak widać, s± tacy co nie kmini± kompletnie.

Data: 2011-03-31 13:00:14
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-03-31, Kamil <asdfg@asd.com> wrote:

[...]

A nibyż to dlaczego?

LOL
A my¶lałem że tylko doda ma niski poziom IQ :DDD
Ale jak widać, s± tacy co nie kmini± kompletnie.

Kwestia któr± zapewne poruszasz (czytelno¶ć wypowiedzi) to odpowiedzialno¶ć przede wszystkim pisz±cego (i jego umiejętno¶ci albo wiedzy), a nie inteligencji czytaj±cego. I na ten przykład emotka ":)" nie służy  do przedstawienia ironii. ":D' też nie.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-03-31 14:17:42
Autor: Maciek
On 2011-03-31, Kamil <asdfg@asd.com> wrote:
Dnia Mon, 28 Mar 2011 22:15:35 +0200, Stokrotka napisał(a):

Nie można zaniżać poziomu tylko dlatego, że narzędzia treningowe są
płatne.
Szkoda , ĹĽe w ramah geografi nie wymagajÄ… zebrania listka z baobaba.

Great!!!
Przepiękny wjazd, bosko mu pojechałaś :))
tristan teraz pewnie przeĹĽuwa wrzutÄ™ :)

A nibyĹĽ to dlaczego? Palmiarnie, czy ogrody botaniczne nie istniejÄ…?
Wyginęły? Nie można zrobic zajęć praktycznych i pokazać jak wyglądają
rośliny z różnych stref geograficznych?
Właśnie. Przecież wiadomo, że każda gmina ma nie tylko Orliki, ale i Lokalny
OgrĂłd Botaniczny, i ZOO.

Data: 2011-03-31 13:57:13
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-03-31, Maciek <maciek@emti.one.nospam.pl> wrote:

[...]

[...]
Wła¶nie. Przecież wiadomo, że każda gmina ma nie tylko Orliki, ale i Lokalny
Ogród Botaniczny, i ZOO.

I Wawel też w każdej gminie jest.
A mimo to wycieczki na zwiedzanie Krakowa s± organizowane. *Magia*. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-03-31 16:11:24
Autor: Maciek
On 2011-03-31, Maciek <maciek@emti.one.nospam.pl> wrote:

[...]

[...]

I Wawel teĹĽ w kaĹĽdej gminie jest.
A mimo to wycieczki na zwiedzanie Krakowa sÄ… organizowane. *Magia*. :)
Sprawdź w prawdziwym świecie ile. Ile tych wycieczek szkolnych na Wawel z
jednego zadupia na Pomorzu, no i jaki jeszcze mają potencjał wycieczkowy,
że by obskoczyć baobaby, lamy, filharmonie, teatry i takie tam...
No i ilu uczniĂłw z klasy jedzie na kaĹĽdÄ… z tych wycieczek.

Data: 2011-03-31 16:42:43
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-03-31, Maciek <maciek@emti.one.nospam.pl> wrote:

[...]

I Wawel też w każdej gminie jest.
A mimo to wycieczki na zwiedzanie Krakowa s± organizowane. *Magia*. :)
SprawdĽ w prawdziwym ¶wiecie ile. Ile tych wycieczek szkolnych na Wawel z
jednego zadupia na Pomorzu, no i jaki jeszcze maj± potencjał wycieczkowy,
że by obskoczyć baobaby, lamy, filharmonie, teatry i takie tam...

Wiem. Ale nigdzie nie twierdziłem, że szkoły działaj± idealnie.

No i ilu uczniów z klasy jedzie na każd± z tych wycieczek.

No i ilu z nich potem zostaje bezrobotnymi magistrami, z wielce wygórowanymi
ż±daniami finansowymi i zerow± wiedz± praktyczn±. Ich wybór.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-03-31 17:49:09
Autor: Maciek
On 2011-03-31, Maciek <maciek@emti.one.nospam.pl> wrote:

[...]

[...]

Wiem. Ale nigdzie nie twierdziłem, że szkoły działają idealnie.

No i ilu uczniĂłw z klasy jedzie na kaĹĽdÄ… z tych wycieczek.

No i ilu z nich potem zostaje bezrobotnymi magistrami, z wielce
wygĂłrowanymi ĹĽÄ…daniami finansowymi i zerowÄ… wiedzÄ… praktycznÄ…. Ich wybĂłr.
SÄ…dzÄ™, ĹĽe ĹĽaden.
Bezrobotnymi magistrami zostajÄ… ci, ktĂłrzy obskakujÄ… wszystkie wycieczki.
Rodzice majÄ… kasÄ™.

Data: 2011-03-31 16:55:57
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-03-31, Maciek <maciek@emti.one.nospam.pl> wrote:

[...]

No i ilu z nich potem zostaje bezrobotnymi magistrami, z wielce
wygórowanymi ż±daniami finansowymi i zerow± wiedz± praktyczn±. Ich wybór.

S±dzę, że żaden.
Bezrobotnymi magistrami zostaj± ci, którzy obskakuj± wszystkie wycieczki.
Rodzice maj± kasę.

To mówisz, że te 25-40% bezrobotnych absolwentów, to z tych bogatych rodzin
gdzie rodzice maj± kasę? No, no, to zajebi¶cie mamy. Sk±d te narzekanie, że na Worda nie stać, skoro co 3, czy co 4 uczeń powinien mieć siano na Worda bez problemów.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2011-03-31 19:14:27
Autor: Maciek
On 2011-03-31, Maciek <maciek@emti.one.nospam.pl> wrote:

[...]

[...]

To mĂłwisz, ĹĽe te 25-40% bezrobotnych absolwentĂłw, to z tych bogatych
rodzin gdzie rodzice mają kasę? No, no, to zajebiście mamy. Skąd te
narzekanie, że na Worda nie stać, skoro co 3, czy co 4 uczeń powinien mieć
siano na Worda bez problemĂłw.
Szkoda kasy na worda skoro można go spiracić. Im kto bogatszy, tym
niechętniej placi za oprogramowanie.
:P

Data: 2011-03-31 12:39:45
Autor: Krystian Zaczyk
Użytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisał:

Dnia Mon, 28 Mar 2011 22:15:35 +0200, Stokrotka napisał(a):

Szkoda , że w ramah geografi nie wymagaj± zebrania listka z baobaba.

Great!!!
Przepiękny wjazd, bosko mu pojechała¶ :))

Bosko, czy nie bosko, ale błędnie. Listek jest z baobabu.

Krystian
--
Spadła baba z baobabu
i potłukła sobie tabu.

Data: 2011-03-31 14:18:51
Autor: Maciek
begin o nicku Krystian Zaczyk napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:
[...]

Stokrotka wynalazła nową ortografię, a teraz zapewne jest w trakcie
wynajdywania nowej gramatyki.

Data: 2011-03-31 12:44:06
Autor: spp
W dniu 2011-03-31 10:17, Kamil pisze:

Szkoda , że w ramah geografi nie wymagaj± zebrania listka z baobaba.

Great!!!
Przepiękny wjazd, bosko mu pojechała¶ :))
tristan teraz pewnie przeżuwa wrzutę :)

Tak?

Voila. :)

http://www.hodujbaobaby.republika.pl/glowna.html
A więc nie trzeba na Magadaskar jechać. :)

--
spp

Data: 2011-03-31 12:24:05
Autor: szerszen
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow

Użytkownik "Stokrotka" <ortografia1@autograf.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:imqq9d$re1$1@news.onet.pl...

Szkoda , że w ramah geografi nie wymagaj± zebrania listka z baobaba.

a co za problem?
u mnie w domu rosn± dwa, nasionka na allegro kupiłem za kilka złotych

Data: 2011-03-31 12:03:46
Autor: Massai
szerszen wrote:

> [...]

a co za problem?
u mnie w domu rosn± dwa, nasionka na allegro kupiłem za kilka złotych

Ucieszysz sie jak wpadnie cała klasa pozrywać listki? ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-03-31 14:52:41
Autor: Krystian Zaczyk
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał:

a co za problem?
u mnie w domu rosn± dwa, nasionka na allegro kupiłem za kilka złotych

Ucieszysz sie jak wpadnie cała klasa pozrywać listki? ;-)

Po lekcji mogliby je spożyć. Jadłem kiedy¶ w knajpce wegetariańskiej
bardzo smaczny "szpinak" z li¶ci baobabu.

Krystian

Data: 2011-04-03 05:47:27
Autor: Szymon von Ulezalka
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
Po lekcji mogliby je spo y . Jad em kiedy w knajpce wegetaria skiej
bardzo smaczny "szpinak" z li ci baobabu.

obrzydlistwo
juz samo to ze toto wyglada jak szpinak potrafi spowodowac u mnie
odruchy wymiotne.

ps. miecho rulez!

;)

Data: 2011-03-31 15:51:15
Autor: szerszen
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:in1qj2$gl0$1@news.onet.pl...

Ucieszysz sie jak wpadnie cała klasa pozrywać listki? ;-)

pewnie nie, bo nawet by nie wystarczyło, strasznie wolno rosn± france ;)
ale o co innego chodziło

Data: 2011-03-31 15:26:07
Autor: Massai
szerszen wrote:

> [...]

> Ucieszysz sie jak wpadnie cała klasa pozrywać listki? ;-)

pewnie nie, bo nawet by nie wystarczyło, strasznie wolno rosn± france

Pomy¶lmy, że każdy może sobie kupić nasiona i wyhodować? No niby tak.
Tylko musieliby kilka lat wcze¶niej uprzedzić ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-04-01 09:49:17
Autor: szerszen
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:in26ef$582$1@news.onet.pl...

Tylko musieliby kilka lat wcze¶niej uprzedzić ;-)

aż tak wolno nie rosn±, no ale do pierwszych listków to kilka tygodni wcze¶niej na pewno :)

Data: 2011-03-28 22:17:18
Autor: januszek
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
Przemysław Adam Śmiejek napisa?(a):

Nie można zaniżać poziomu tylko dlatego, że narzędzia treningowe są płatne.

Pomysl na zadanie domowe: 1) Przygotowac w MS Word szablon papieru firmowego tak aby widziana na ekranie grafika, wklejona do dokumentu, nie byla drukowana na driukarce.

2) Przygotować w OO Writer dokument o tresci Lorem ipsum, ktory składa się z dwóch stron. Pierwsza ma orientację poziomą, drugą pionową.

j.

Data: 2011-03-29 00:08:09
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 29.03.2011 00:17, januszek pisze:
Przemysław Adam Śmiejek napisa?(a):
Nie można zaniżać poziomu tylko dlatego, że narzędzia treningowe są płatne.
Pomysl na zadanie domowe:

A jaki to ma zwiÄ…zek z omawianym tematem?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-28 23:12:54
Autor: januszek
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
Przemysław Adam Śmiejek napisa?(a):

[...]

A jaki to ma zwiÄ…zek z omawianym tematem?

Odrob to zadanie :) Sam zobaczysz ;P

j.

Data: 2011-03-29 00:21:15
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 29.03.2011 01:12, januszek pisze:
Przemysław Adam Śmiejek napisa?(a):

[...]

A jaki to ma zwiÄ…zek z omawianym tematem?

Odrob to zadanie :) Sam zobaczysz ;P

Drugie to banał, stosowałem milion razy w swoich dokumentach.
Znaczy mówię o układzie kartek, bo czy Writer ma generowanie
automatyczne tekstu Leum poleum ipseum, to nie mam bladoniebieskiego
pojęcia, bo mi na grzyba potrzebne.

Pierwsze, nie mam pojęcia, nie mam pod ręką Worda, a nie miałem takiej
potrzeby nigdy. W końcu WYSIWYG ma oznaczać ,,co widzisz, to dostaniesz
na drukowaczce'' a nie ,,co innego na ekranie, co innego w druku''.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-28 23:26:15
Autor: januszek
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
Przemysław Adam Śmiejek napisa?(a):

Drugie to banał, stosowałem milion razy w swoich dokumentach.

W Wordzie ;) W OO Writer nie do wykonania ;) Pierwsze odwrotnie, w OO Writer dwa klikniecia - w Wordzie nie do wykonania ;)

j.

Data: 2011-03-29 00:30:56
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 29.03.2011 01:26, januszek pisze:
Przemysław Adam Śmiejek napisa?(a):

Drugie to banał, stosowałem milion razy w swoich dokumentach.

W Wordzie ;)

A gdzie  tam, Worda uĹĽywaĹ‚em szerzej w latach 90. Mam zerowe wymagania w
tym zakresie, więc mi wystarcza Writer.

W OO Writer nie do wykonania ;)

Co jest nie do wykonania znĂłw? Pionowa i pozioma kartka w dokumencie?
Przecie to banał, wystarczy style odpalić.

Pierwsze odwrotnie, w OO Writer dwa klikniecia - w Wordzie nie do wykonania ;)

Nie mam pojęcia, jak pisałem, nie mam Worda i nie mam takiej potrzeby.
Ale biorąc pod uwagę, że uważasz typowe działanie z Writera za
niewykonywalne, to pewnie i tu jest podobnie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-29 00:36:54
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
Co jest nie do wykonania znĂłw? Pionowa i pozioma kartka w dokumencie?
Przecie to banał, wystarczy style odpalić.

O coĹ› takiego ci chodzi:
http://zasoby.tristan.b7.pl/smieci/forumy/pionowa.i.pozioma.png
?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-29 06:50:57
Autor: januszek
[...]

Tak jest :) 5-tka :) Jak to zrobiles?

j.

Data: 2011-03-29 09:29:48
Autor: Tomasz Kaczanowski
januszek pisze:
Przemysław Adam Śmiejek napisa?(a):
O coĹ› takiego ci chodzi:
http://zasoby.tristan.b7.pl/smieci/forumy/pionowa.i.pozioma.png
?

Tak jest :) 5-tka :) Jak to zrobiles?

To wykonać jest prosto, gorzej, jeśli chcesz mieć rozsądną numerację stron...

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-03-29 10:45:13
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 29.03.2011 09:29, Tomasz Kaczanowski pisze:
januszek pisze:
Przemysław Adam Śmiejek napisa?(a):
O coĹ› takiego ci chodzi:
http://zasoby.tristan.b7.pl/smieci/forumy/pionowa.i.pozioma.png
?

Tak jest :) 5-tka :) Jak to zrobiles?

No stylami, przecie mówiłem. Na styliście (F11, a w niektórych wersjach
F12) masz style stron i juĹĽ.

To wykonać jest prosto, gorzej, jeśli chcesz mieć rozsądną numerację
stron...

A jak wyglÄ…da rozsÄ…dna numeracja stron?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-29 09:25:10
Autor: Tomasz Kaczanowski
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[...]

i tak i nie... problem zaczyna się, gdy chcemy umieścić numeracje stron na wszystkich tych stronach....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-03-29 10:42:30
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 29.03.2011 09:25, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

No w obydwu stylach musisz zdefiniować stopkę i wstawić tam numer. No
ale to raczej zaleta, bo można inaczej sformatować stronę o stylu poziomym.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-29 10:48:44
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

Ale kwestia jest gdzie będzie wydrukowana - przykład - masz tabelę szeroką, więc zmieniasz orientację i - stopka znajdzie się u dołu tabeli, a w tym wypadku powinno być z boku....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-03-29 20:14:32
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 29.03.2011 10:48, Tomasz Kaczanowski pisze:
Ale kwestia jest gdzie będzie wydrukowana - przykład - masz tabelę
szeroką, więc zmieniasz orientację i - stopka znajdzie się u dołu
tabeli, a w tym wypadku powinno być z boku....

Hm... A Word sobie z tym radzi?

Jakimś rozwiązaniem jest zostawić stronę pionowo, a tekst w tabelce
robić obrócony.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-30 08:11:52
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

Nie mam pojęcia, nie używam worda, ale słyszałem, że da radę. Dla programów do składu tekstu nie jest to problemem...

Jakimś rozwiązaniem jest zostawić stronę pionowo, a tekst w tabelce
robić obrócony.

Nie sprawdza siÄ™, gdy tabelka jest na wiecej niz 1 strone...

Dlatego styl strony jest obejściem problemu i to takim nie do końca, a nie rozwiązaniem...
--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-03-29 23:46:25
Autor: Andrzej Lawa
[...]

szerok±, więc zmieniasz orientację i - stopka znajdzie się u dołu
tabeli, a w tym wypadku powinno być z boku....

Moment... Stopka zawsze znajduje się na dole... strony. I jak zmieniasz orientację strony na poziom±, to logiczne że stopka będzie wzdłuż dłuższej krawędzi.

Ty natomiast potrzebujesz zmiany orientacji tabeli lub wy¶wietlania.

Data: 2011-03-29 23:49:56
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 29.03.2011 23:46, Andrzej Lawa pisze:

Ty natomiast potrzebujesz zmiany orientacji tabeli lub wy¶wietlania.

No wła¶nie. A z tym jest już mały ZONK. Tekst pisany w miarę łatwo można
obrócić o 90 stopni, ale już z tabel± nie jest to takie proste. Trzeba
się nadłubać.

Data: 2011-03-30 08:25:50
Autor: Tomasz Kaczanowski
Andrzej Lawa pisze:
[...]

Zgadza się - bo jak złożysz to w publikację, to inaczej bedzie Ľle wygl±dało... No niestety nikt nie przewidział rozs±dnej zmiany orientacji tabeli w oo, szczególnie je¶li ma ona być na więcej niż jedn± stronę.... Wiec polecanym rozwi±zaniem jest zmiana stylu strony....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-03-29 22:59:52
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.03.2011 22:11, Przemysław Adam ¦miejek pisze:

Albo kupić stosowne oprogramowanie. Lub wykorzystać wersję 30dniow±,
jeżeli to jednorazowy projekt.

Nie można zaniżać poziomu tylko dlatego, że narzędzia treningowe s± płatne.

Zaniżać? Wła¶nie to, co ty proponujesz - czyli uczenie "na małpę" to zaniżanie. Szkoła powinna pozwalać na naukę wykorzystywania każdego narzędzia - a w rezultacie twojego "wysokiego" poziomu luserzy maj± problem, jak w nowej wersji ikonka się przesunie w inne miejsce albo w menu pomiędzy starymi dojdzie kolejna, nowa opcja.

Data: 2011-03-29 23:50:36
Autor: to
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
begin Andrzej Lawa
Zaniżać? Właśnie to, co ty proponujesz - czyli uczenie "na małpę" to
zaniżanie. Szkoła powinna pozwalać na naukę wykorzystywania każdego
narzędzia - a w rezultacie twojego "wysokiego" poziomu luserzy mają
problem, jak w nowej wersji ikonka siÄ™ przesunie w inne miejsce albo w
menu pomiędzy starymi dojdzie kolejna, nowa opcja.

Problem bierze się z matołectwa nauczycieli. Przygłupi nauczyciel wymaga wykonania prostego zadania tylko w jednym, konkretnym programie, bo tylko ten program zna, a jest na tyle ograniczony, że nie jest w stanie szybko zainstalować i poznać kilka innych, podobnych.

Data: 2011-03-30 08:45:50
Autor: Misiek

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d92704c$0$2460$65785112news.neostrada.pl...
[...]

ten program zna, a jest na tyle ograniczony, ĹĽe nie jest w stanie szybko
zainstalować i poznać kilka innych, podobnych.

Badz w jakimkolwiek innym programie i zapisanie w formacie *.doc, co pozwala na otworzenie w wordzie, ktory to program nauczyciel "preferuje" (Bog wie jeden nadal czemu).
Jak - powiedzcie - jak pozna ze  plik byl zapisany w innym programie skoro bedzie miec rozszerzenie *.doc?
Tak jak *.pdf. Skad wiecie w jakim programie zostal stworzony i wyeksportowany?

Data: 2011-03-30 07:57:09
Autor: januszek
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
Misiek napisa?(a):

Badz w jakimkolwiek innym programie i zapisanie w formacie *.doc, co pozwala na otworzenie w wordzie, ktory to program nauczyciel "preferuje" (Bog wie jeden nadal czemu).

Tego nie wiemy bo na prosbe o konkrety Tworca watku nie odpisal. Byc moze sprawa wyglada tak, ze nauczyciel wymagal formatu doc a opetany religia open source uczen robi dym o to, ze on uzywa tylko formatu odt ;)

j.

Data: 2011-03-30 21:20:03
Autor: Andrzej Kłos
Misiek pisze:
Jak - powiedzcie - jak pozna ze  plik byl zapisany w innym programie skoro bedzie miec rozszerzenie *.doc?

po magicznych "Word.Document.8" w tre¶ci pliku - niewidocznych dla
normalnego "zjadacza chleba"

Tak jak *.pdf. Skad wiecie w jakim programie zostal stworzony i wyeksportowany?

żartujesz prawda?

wła¶ciwo¶ci dokumentu/opis/aplikacja

andy_nek

Data: 2011-03-30 21:26:57
Autor: gacek
On 2011-03-30 21:20, Andrzej Kłos wrote:
Misiek pisze:
[...]

tiaaa

Application: PDF Creator
PDF producer: GPL Ghostscript

gacek

Data: 2011-03-31 08:24:17
Autor: Misiek
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow

Użytkownik "gacek" <gaceknews@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:in005r$alp$1news.task.gda.pl...
On 2011-03-30 21:20, Andrzej Kłos wrote:
Misiek pisze:
[...]

Dokladnie tak jak piszesz :-)
dodam ze PDF-y tworzone przez:
1. AutoCAD-a
2. Openoffice
3. corela
4. inne programy (przy pomocy "wydruku" do PDF-a)

Data: 2011-03-31 08:23:01
Autor: Misiek
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow

Użytkownik "Andrzej Kłos" <andy.klos@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d93826enews.home.net.pl...
Misiek pisze:
[...]

Gdzie to widzisz? Bo w XP-ku jakos tego nie widze...

Data: 2011-03-31 08:38:01
Autor: Misiek
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow

Użytkownik "Misiek" <pwr1@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d941dc7$0$2458$65785112news.neostrada.pl...

Misiek pisze:
[...]

Jedyne co widze to:
1. producent PDF : PDF Lib 3.X
2. corel PDF Engine version ...
3. acrobat Distiller 4.0
4. GTL Gostscript 8.54
5. MFPImgLib V 1.0
6. - przypadek eksportu z OO - tu widac faktycznie OpenOffice org 3.3
Ale - powtorze - w przypadku "wydruku" do PDF-a przy uzyciu PDF Creatora nie widac z jakiego programu to jest robione.

Data: 2011-03-28 23:13:23
Autor: Maciek
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
begin o nicku Przemysław Adam Śmiejek napisał(a) na pl.soc.prawo następujące
bzdety:
[...]

AleĹĽ pierdolisz. Jeszcze podaj jakim prawem wymagasz od uczniĂłw swoich, ĹĽeby
mieli w domu worda.

Data: 2011-03-29 00:08:59
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 28.03.2011 23:13, Maciek pisze:
AleĹĽ pierdolisz. Jeszcze podaj jakim prawem wymagasz od uczniĂłw swoich, ĹĽeby
mieli w domu worda.

W ogóle jakim prawem można cokolwiek wymagać. W końcu Walduś swoje wie,
Waldusia nie trzeba pytać.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-03-29 00:45:02
Autor: Maciek
[...]

Oczywiście możesz wszystko sprowadzić ad absurdum.

Data: 2011-04-02 22:45:36
Autor: KRZYZAK
Dnia Tue, 29 Mar 2011 00:08:59 +0200, Przemysław Adam ¦miejek napisał(a):

W ogóle jakim prawem można cokolwiek wymagać

No wlasnie - jakim?

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2011-04-05 10:52:53
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 29 Mar 2011, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

W dniu 28.03.2011 23:13, Maciek pisze:
Ależ pierdolisz. Jeszcze podaj jakim prawem wymagasz od uczniów swoich, żeby
mieli w domu worda.

W ogóle jakim prawem można cokolwiek wymagać.

  A to nie Ty powiniene¶ umieć na takie pytanie odpowiedzić? ;)
  Zaznaczam: trzymam się pytania które padło w cytacie wyżej
(a nie rozważań o tym, czy dobra szkoła udostępnia pracownię
i czy dobry nauczyciel tam siedzi wieczorami).

  OdpowiedĽ jest w art.31.2 zdanie drugie oraz w art. 31.3 Konstytucji RP.
  Dla leni gotowiec:
http://sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm

  Jako że mowa o realizacji administracyjnego przymusu obowi±zku szkolnego,
w odpowiedzi musi pa¶ć: "ustaw±".
  Jednocze¶nie kwoty o których mowa (komputer, system, office - również
w wersji "domowej") s± na tyle wysokie, że próba zastosowania art.5 KC
IMO nie ma szans przej¶ć, konkretnie komputer i klasa oprogramowania
musiałyby być wymienione *wprost* (w ustawie - w dziedzienach w których
komu¶ chce się s±dzić przed NSA s± wyroki tegoż NSA, że nie wolno
takich "uszczegółowień" przenosić np. na poziom rozporz±dzenia, z tego
powodu było już kilka nowelizacji ustawy o VAT).

pzdr, Gotfryd
PS: czy ta grupa ma w nazwie .prawo? Có¶ mało "paragrafów" widzę ;)

Data: 2011-04-05 11:32:44
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
 Jednocze¶nie kwoty o których mowa (komputer, system, office - również
w wersji "domowej") s± na tyle wysokie, że próba zastosowania art.5 KC

No to niech odrabia zadanie domowe w ramach konsultacji w pracowni.
Tylko nie mów jak Stokrotka, że domowe obowi±zkowo musi w domu. Jak
sobie wyobrażasz proces edukacji komputerowej bez zastosowania
komputerów i oprogramowania? No jasne, można zjechać z poziomem do zera
i tłuc teoretyczne regułki notowane w zeszytach. Ale czy tego chcemy?

Znajoma kończyła liceum plastyczne. Tam to w ogóle był odlot, bo różne
Corele, Phoptoszopy, Adoby. A teraz poszła na studia plastyczne. I
jeszcze więcej ma jakie¶ flesze i inne. No po prostu nie przeskoczysz
tego, że pewne technologie kosztuj±, a rezygnacja z nich powoduje
obniżanie poziomu.

Powiedzmy, że chcesz się nauczyć żeglować albo jeĽdzić autem, a
jednocze¶nie marudzisz, że wymagany jest samochód albo yacht i albo masz
albo wynajmujesz.

Problemem jest roszczeniowa postawa.

Data: 2011-04-05 12:18:32
Autor: Maddy
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
  JednoczeĹ›nie kwoty o ktĂłrych mowa (komputer, system, office - rĂłwnieĹĽ
w wersji "domowej") sÄ… na tyle wysokie, ĹĽe prĂłba zastosowania art.5 KC

No to niech odrabia zadanie domowe w ramach konsultacji w pracowni.
Tylko nie mĂłw jak Stokrotka, ĹĽe domowe obowiÄ…zkowo musi w domu. Jak

Powiedzmy, że chcesz się nauczyć żeglować albo jeździć autem, a
jednocześnie marudzisz, że wymagany jest samochód albo yacht i albo masz
albo wynajmujesz.

A to nauka ĹĽeglowania albo prowadzenia samochodu jest obowiÄ…zkowa i narzucona ustawÄ…?

Problemem jest roszczeniowa postawa.

Przecież jest tu problem prawny, a nie moralno-filozoficzno-społeczny.
Nauczyciel nie może zadać uczniowi zadania domowego, które wymaga znacznych nakładów finansowych.
Są w polsce biedne rodziny, takie naprawdę biedne, gdzie nowe buty na zimę są problemem. I dzieci z takich rodzina chodzą do szkoły, bo taki jest ustawowy obowiązek.
Nauczyciel ma zadać takie zadania, żeby każdy uczeń był w stanie im sprostać fizycznie, w tym finansowo.

Jak jest w szkole pracownia i uczeń ma do niej dostęp po lekcjach - ok.
Ale jeżeli jej nie ma albo jest otwarta tylko wtedy, gdy uczeń ma inne zajęcia, to już nauczyciel nie może go ukarać, w tym oceną niedostateczną, za to że dzieciak nie ma w domu konkretnego komercyjnego programu. A moze i komputera w ogóle.

W podstawie programowej dla szkół podstawowych, gimnazjów i średnich nie ma wymagania obsługi konkretnych programów konkretnego producenta. I być nie może.

I tyle problem prawny.

Reszta to są już osobiste fiksacje Twoje i paru innych, co wiedzą lepiej co jest dobre dla cudzych dzieci i nie przyjmują do wiadomości prostego faktu, że w Polsce nabiedniejszą grupą społeczną są rodziny z dziećmi a nie emeryci. Najbardziej zagrożone ubóstwem są dzieci w wieku szkolnym.

Może w tym przypadku nie bieda wchodzi w grę, ale prawo jest jedno dla wszystkich i ci, którzy nie są aż tak bardzo poszkodowani przez los też mogą z niego korzystać. Nawet jeżeli to tylko kwestia ideologiczna (np. bo tatuś nie lubi Windowsa).

Nauczyciel może próbować narzucać swoje zasady. Do pierwszego buntu jakiegoś ucznia lub rodzica to nawet będzie działało. Ale nie dłużej.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-05 12:42:27
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 05.04.2011 12:18, Maddy pisze:
[...]

I dlatego zaniĹĽmy poziom do najgorszego ze stada. A lepsi niech dostanÄ…
w plecy.

Problemem jest roszczeniowa postawa.
Przecież jest tu problem prawny, a nie moralno-filozoficzno-społeczny.
Nauczyciel nie może zadać uczniowi zadania domowego, które wymaga
znacznych nakładów finansowych.

Jakich znacznych? Przyjście do pracowni w terminie konsultacji to
znaczne nakłady?
Albo masz samochód (znaczny nakład) albo go wynajmujesz od OSK (niski
nakład). Albo masz żaglówkę (znaczny nakład) albo go czarterujesz na
godziny.

SÄ… w polsce biedne rodziny, takie naprawdÄ™ biedne, gdzie nowe buty na
zimę są problemem. I dzieci z takich rodzina chodzą do szkoły, bo taki
jest ustawowy obowiÄ…zek.

I dlatego zaniżymy poziom reszty, którą stać?

Nauczyciel ma zadać takie zadania, żeby każdy uczeń był w stanie im
sprostać fizycznie, w tym finansowo.

No jasne. I jak będzie miał w klasie tępą blacharę, która macha nóżką
(mam takie), to w ogĂłle nic nie zadawajmy, bo nie sprosta fizycznie.

A jak wczoraj wystawiłem 10 jedynek na sprawdzianie, to mam im dać
piątki i obniżyć poziom, bo się 10 osobom nie chce uczyć i nie dają rady
psychicznie?

Reszta to sÄ… juĹĽ osobiste fiksacje Twoje i paru innych, co wiedzÄ… lepiej
co jest dobre dla cudzych dzieci i nie przyjmują do wiadomości prostego
faktu, że w Polsce nabiedniejszą grupą społeczną są rodziny z dziećmi a
nie emeryci. Najbardziej zagroĹĽone ubĂłstwem sÄ… dzieci w wieku szkolnym.

No więc generujmy kolejne pokolenia wykluczonych. Obniżmy poziom do
zera, wiedzmy lepiej, że biedaków trzeba wielbić i im wszystko dawać na
tacy, wyszkolmy kolejne pokolenia klientĂłw MOPS.

MoĹĽe w tym przypadku nie bieda wchodzi w grÄ™, ale prawo jest jedno dla
wszystkich i ci, ktĂłrzy nie sÄ… aĹĽ tak bardzo poszkodowani przez los teĹĽ
mogą z niego korzystać.

No właśnie to jest obrzydliwość naszych czasów. Ciążymy w dół, bo nie
można ,,dyskryminować''.

Nawet jeĹĽeli to tylko kwestia ideologiczna (np.
bo tatuĹ› nie lubi Windowsa).

No oczywiście. Tatuś niepełnosprawny umysłowo, wiec zaniżamy poziom
całej klasy.

Nauczyciel może próbować narzucać swoje zasady. Do pierwszego buntu
jakiegoś ucznia lub rodzica to nawet będzie działało. Ale nie dłużej.

To niestety przykra prawda dzisiejszych czasów. Ja już nawet nie żałuję
tych, co sobie tak chcą strzelić w stopę. Ich wybór, ich stopa... Trochę
żałuję tych, co strzela im w stopę rodzic sprawny umysłowo inaczej. No
ale całego świata nie zbawię, miał pecha urodzić się w takiej rodzinie,
mogÄ™ mu pomĂłc tyle, ile mogÄ™. Najbardziej mi ĹĽal tych, co dostajÄ… w dupÄ™
rykoszetem, w imię właśnie równania w dół, o którym piszesz.

I nawet jeżeli prawo to sankcjonuje (choć nie jestem przekonany), to
najwyższa pora to zmienić. Bo ja swoje dzieci chciałbym posłać do
szkoły, w której się równa poziom w górę, a nie w dół.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-05 12:45:48
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

Wszystko pięknie, tylko czemu uważasz, że wykonanie danego zadania w innym edytorze niż msword jest równaniem w dół?

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-04-05 12:52:41
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 05.04.2011 12:45, Tomasz Kaczanowski pisze:
Wszystko pięknie, tylko czemu uważasz, że wykonanie danego zadania w
innym edytorze niż msword jest równaniem w dół?

A jakie jest DANE zadanie?
Bo sęk w tym, że każdy widzi w tej dyskusji to, co chce widzieć.
Na samym starcie napisałem kilka warunków. Niestety Pieniacz zniknął
wraz z pojawieniem się i nie odpowiedział na żadne z pytań ,,kontrolnych''.

Na samym początku napisałem mniej więcej tak:

Jeżeli zadanie jest tak proste, że może być wykonane we writerze, to
owszem, niech zostanie wykonane we writerze. A skoro klient zamawia
format DOC, to można zapisać we writerze format DOC i problem się
rozwiązuje. Nie ma żadnego wymagania nakładów finansowych.

Jeżeli zadanie jest niewykonywalne w ten sposób, to widać potrzebny jest
poziom Worda, a wtedy mĂłj wywĂłd nabiera sensu.

Wielokrotnie tę opinię powtarzałem.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-05 13:12:53
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

Zależy co będzie oceniane, np umiejętność korzystania ze styli itp, z tego co pamiętam trochę się to rozjeżdża - mimo, że czasem nawet wyglada to tak samo (no przynajmniej dawniej się rozjeżdżało). Umiejętność taka można sprawdzić zarówno pod wordem, jak i we writterze, jednak, aby mieć pewność, że ktoś wykonał to dobrze, trzeba by raczej sprawdzić konkretny program. Dlatego zgadza się, wszystko zależy od problemów doprecyzowania, ale nadal nie wiem co to ma wspólnego z zaniżaniem poziomu.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-04-05 13:40:42
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 05.04.2011 13:12, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]
program. Dlatego zgadza siÄ™, wszystko zaleĹĽy od problemĂłw
doprecyzowania,

No więc nie można postawić ogólnej tezy, że nauczyciel nie może wymagać.

ale nadal nie wiem co to ma wspĂłlnego z zaniĹĽaniem poziomu.

No jeśli w imię niewymagania czegoś rezygnujemy ze stawiania wymagań, to
zaniżamy poziom. Kwestia oczywiście problemu, bo możliwe, że da się
poziomu nie zaniżyć. Ale niestety część wypowiedzi Maddy szła w kierunki
zaniĹĽania. ,,Problemem dla dzieci sÄ… buty, a co dopiero komputer''. No
więc niestety takie nastawienie prowadzi do rychłego zaniżania poziomu.

Oczywiście jeśli szkoła ma możliwości udostępniania pracowni, to jak
najbardziej. Tylko to też kwestia możliwości. Np. ja udostępniam w
ramach godzin karcianych oraz z własnej kieszeni osobistej (co już
pomału mi się przestaje uśmiechać, bo moja rodzina za to płaci).

Jeżeli szkoła nie ma takiej możliwości, a uczeń nie ma własnych środków,
to niestety pozostają dwa wyjścia: równać poziom w dół i dawać po tyłku
tym, co ich stać, albo równać poziom w górę i dawać po tyłku
biedniejszym. To drugie jest lepsze, bo generalnie generuje większy
rozwój społeczny, wzrost bogactwa oraz dopinguje biedniejszego do
działania (w końcu nawet jeśli szkoła nie daje pracowni, a biednego nie
stać na swój sprzęt/oprogramowanie, może się skumplować z kimś w
klasie/szkole kto ma.

Już nieraz takie akcje słyszałem... Nie mam, nie umiem, nie stać mnie...
Ale nawet wizyt na konsultacjach  dotowanych przeze mnie odmawiali.

Jestem przeciwnikiem zdania ,,wszystkim siÄ™ naleĹĽy po rĂłwno''.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-05 13:53:19
Autor: Maddy
[...]

rozwiÄ…zuje.

Jaki klient? Jakie "zamawia"?? Coś Ci się popiórkowało kompletnie.
Nauczyciel w publicznej szkole, zwiÄ…zany podstawÄ… programowÄ…, zadaje zadanie domowe uczniom.
To nie klient. Jeżeli już, to klientami są tu uczniowie i pośrednio ich rodzice.

To nie jest wolny rynek. To jest POWSZECHNY obowiązek szkolny do 18 roku życia. Każdy ma się uczyć, więc program nauczania ma być dla każdego i wymagania, które spełni każdy uczeń.
Ekstra wymogi to może nauczyciel na dodatkowych zajęciach, jakimś kółku komputerowym itp stawiać.

Jak Ci się nie podoba perspektywa, że Twoje dziecko byłoby w klasie z jakimś biednym synem alkoholika, który nie ma na zeszyt, a co dopiero na komputer, to wybierz szkołę prywatną.
Będziesz miał gwarancję, że ci się dziecko nie zborsuczy w kontakcie z plebsem.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-05 15:01:56
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 05.04.2011 13:53, Maddy pisze:

[...]

Tak. I wciela się w rolę klienta składającego zamówienie.
Jako trener mam symulować warunki przyszłe. Też się ostatnio jedna
uczennica bardzo denerwowała, że zrobiła całą pracę, że ja widziałem, że
ona ją zrobiła, ale ostatecznie nie zapisała na dysku i nie miała mi co
przysłać.

Odpowiedź była taka: Ja zamawiam wykonanie (grafiki akurat w tym
wypadku) i płacę punktami. Nie ma zamówienia, nie ma zapłaty.

To nie jest wolny rynek. To jest POWSZECHNY obowiÄ…zek szkolny do 18 roku
ĹĽycia.

I właśnie dlatego nie chcę, żeby moje dzieci miały zaniżany poziom, bo
skoro obowiÄ…zek, to nie wymagajmy...

Niech zrobią szkoły dla strzelających sobie w stopę, skoro tak wolisz.

Każdy ma się uczyć, więc program nauczania ma być dla każdego i
wymagania, które spełni każdy uczeń.

PrzeraĹĽajÄ…ca wizja.

Jak Ci się nie podoba perspektywa, że Twoje dziecko byłoby w klasie z
jakimĹ› biednym synem alkoholika, ktĂłry nie ma na zeszyt, a co dopiero na
komputer, to wybierz szkołę prywatną.

No jasne. Jak mi siÄ™ nie podoba, ĹĽe medyk w kitlu mnie nie leczy, mogÄ™
sobie płacić prywatnie. To niech mnie jednak nie okradają na NFZ albo na
szkołę, to będę miał z czego zapłacić.

Będziesz miał gwarancję, że ci się dziecko nie zborsuczy w kontakcie z
plebsem.

Nie jest kwestia plebsu, a kwestia wymagań. Jezus się też zadawał z
celnikami i dziwkami, ale stawiał im wymagania! Jak mi będzie to dziecko
alkoholika ciągnęło poziom klasy w dół, to mam to w dupie. Albo się
dostosuje albo niech przegra swoje życie, a nie życie całej klasy.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-06 09:41:57
Autor: Michal

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości news:4d9b02b0$0$2436$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Rozumiem, że w takiej sytuacji (nie stać na zeszyt)nie należy zadawać domowych prac pisemnych?
Michał

Data: 2011-04-05 13:12:36
Autor: Maddy
[...]

Specjalnie wyciąłeś z mojej wypowiedzi ten kawałek o pracowni komputerowej, prawda?
W końcu jakbyś nie wyciął, to nie miał byś się czego czepić. A to by cię mogło zabić albo co najmniej spowodować niestrawność.

Oczywiście pozostaje opcja druga - jesteś funkcjonalnym analfabetą.
Tertium o datur.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-04-05 13:20:23
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 05.04.2011 13:12, Maddy pisze:
Specjalnie wyciąłeś z mojej wypowiedzi ten kawałek o pracowni
komputerowej, prawda?

WyciÄ…Ĺ‚em, bo w tym zakresie siÄ™ zgadzamy.
To co, miałem komentować?

W końcu jakbyś nie wyciął, to nie miał byś się czego czepić.

No właśnie nie miałem, wiec wyciąłem. Dyskutowałem inne fragmenty.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-04-05 23:25:48
Autor: Stokrotka
[...]

Nie tylko idzie o to gdzie fizycznie będzie odrobiona praca domowa.
Uczeń powinien zasadniczo uczyć się w szkole.
Zadawanie pracy do domu jest także włażeniem w jego prywatny czas.
Żeby nauczyć się jeĽdzić autem, jak napisał kto¶ obok,
nie tylko nie tszeba mieć prywatnego auta,
ale nawet NIE WOLNO używać prywatnego auta do nauki.
Ilo¶ć godzin powinna być tak policzona, by dało się nauczyć w szkole
bez specjalistycznego spszętu w domu, i zajęcia dodatkowego czasu.

nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl

Data: 2011-04-06 13:28:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 5 Apr 2011, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

No to niech odrabia zadanie domowe w ramach konsultacji w pracowni.

  Umiesz czytać?
  Na wszelki wypadek przytoczę to co wyci±łem:
+++
  Zaznaczam: trzymam się pytania które padło w cytacie wyżej
(a nie rozważań o tym, czy dobra szkoła udostępnia pracownię
i czy dobry nauczyciel tam siedzi wieczorami).
-- -

Tylko nie mów jak Stokrotka

  Nie wiem w czyje idziesz ¶lady, ale tendencyjne cytowanie wychodzi
Ci bardzo dobrze.

Powiedzmy, że chcesz się nauczyć żeglować albo jeĽdzić autem

  A to s± rzeczy *obowi±zkowe* na *obowi±zkowym* poziomie edukacji?
  Patrz wyżej i dołóż, że do tendencyjnego cytowania tendencyjne
przykłady też masz opanowane :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-06 15:14:28
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
[...]

No to niech odrabia u kolegi.

Powiedzmy, że chcesz się nauczyć żeglować albo jeĽdzić autem
 A to s± rzeczy *obowi±zkowe* na *obowi±zkowym* poziomie edukacji?

No i? Pomijaj±c, że w pewnych szkołach obowi±zkowe, to nadal nie zmienia
faktu, że nie zgadzam się, aby moje dzieci były równane w dół, bo skoro
edukacja jest obowi±zkowa, to nie można nic wymagać. Nie zgadzam się na
to, żeby zmarnować dziecku 18 lat życia, bo obowi±zkowo musi chodzić do
równanego w dół, getcianego szkolnictwa.

Jak kto¶ bardzo chce dobrze robić strzelaj±cym sobie w stopy, to
ewentualnie budujcie im szkoły specjalne.

Ja uważam, że nawet biedota totalna z problemami z zakupem butów i
majtek jest w stanie pokombinować, je¶li tylko zechce. Można prosić
szkołę o udostępnienie narzędzi, można prosić kolegów bogatszych, można
szukać np. wsparcia na parafii. Wiele parafii ma już komputery, a jak
nie sam proboszcz pomoże, to pewnie znajdzie kogo¶, kto chętnie użyczy
innym parafianom komputera, je¶li to będzie elementem pomocy biednym.

S± też miejsca komputerowe w różnych bibliotekach, punktach unijnych.
Już kilka lat temu na wielkiej podlaskiej wiosze korzystałem w takim
punkcie z komputera.

Data: 2011-04-06 20:15:39
Autor: Stokrotka
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
To wy¶lij dzieciaka do prywatnej szkoły.

nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl

Data: 2011-04-07 10:45:04
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 06.04.2011 20:15, Stokrotka pisze:
To wy¶lij dzieciaka do prywatnej szkoły.

To oddaj pieni±dze, jakie zapłaciłem za państwow±

Data: 2011-04-07 21:12:54
Autor: Stokrotka
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow

To wy¶lij dzieciaka do prywatnej szkoły.

To oddaj pieni±dze, jakie zapłaciłem za państwow±

Za państwow± zapłaciłe¶ pszez podatki.
Oczywi¶cie, że nie oddam, bo ci się nie należ±.
Także w twoim interesie i twego dziecięcia jest by inni potrafili: pisać, liczyć, i stosować te umiejętno¶ci, by cię taki niedouczony nie okradł, także z głodu.

nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl

Data: 2011-04-07 21:03:25
Autor: Gotfryd Smolik news
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
On Wed, 6 Apr 2011, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

No to niech odrabia u kolegi.

  Miły jeste¶, nie ma co.
  Zaproponuję Ci to rozwi±zanie, jak Tobie kto¶ nadepnie
na odcisk trudnym do spełnienie wymaganiem :P

Powiedzmy, że chcesz się nauczyć żeglować albo jeĽdzić autem
 A to s± rzeczy *obowi±zkowe* na *obowi±zkowym* poziomie edukacji?

No i?

  Co "i"?
  Gał±Ľ dyskusji do której się wetkn±łem należy do dziedziny
w której istnieje *zobowiazanie* z mocy prawa.
  To nie to samo, co *dobrowolne* dbania o cokolwiek (wł±cznie
ze swoim wykształceniem).

że nie zgadzam się, aby moje dzieci były równane w dół, bo skoro
edukacja jest obowi±zkowa, to nie można nic wymagać.

  Ależ Ty możesz wymagać od swoich dzieci!
  Nikt Ci nie broni, naprawdę.
  MIMO, że chodzi do szkoły (państwowej).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-07 23:39:53
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
On Wed, 6 Apr 2011, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

No to niech odrabia u kolegi.

 Miły jeste¶, nie ma co.

Bardzo miły....

 Zaproponuję Ci to rozwi±zanie, jak Tobie kto¶ nadepnie
na odcisk trudnym do spełnienie wymaganiem :P

No i?

Lepiej równać w dół i wygenerować 29 poszkodowanych, bo jeden nie umie
zrównać w górę z pomoc± kolegów?

Powiedzmy, że chcesz się nauczyć żeglować albo jeĽdzić autem
 A to s± rzeczy *obowi±zkowe* na *obowi±zkowym* poziomie edukacji?
No i?
 Co "i"?

To i, że obowi±zkowo¶ć nie rzutuje. Chodzi o to, że pewne rzeczy
wymagaj± pewnych nakładów. I to, że co¶ jest obowi±zkowe, nie znaczy że
należy wymagać, aby reszta ponosiła koszty mojego niedostosowania się.

Przykładowo: Jaki¶ biznesman z bożej łaski powie, że nie ma komputerów w
firmie, bo go nie stać, a zatrudnia np. 10 pracowników i nie będzie
korzystał z Płatnika, bo tak....
Jest obowi±zkowe, co nie znaczy, że ZUS mu kupi komputer.

że nie zgadzam się, aby moje dzieci były równane w dół, bo skoro
edukacja jest obowi±zkowa, to nie można nic wymagać.
 Ależ Ty możesz wymagać od swoich dzieci!

Ale ja nie mam ku temu wykształcenia, przygotowania ani możliwo¶ci.
Dlatego płacę szkole. Ani dziecko nie ma czasu z gumy. Dlatego ma w
czasie ,,zużywanym'' przez szkołę zostać fachowo obsłużone.

Gdy uczniowie przychodz± mi zrzędzić, żeby ich zwolnić, żeby zrobić
woln± lekcję itp. zawsze odmawiam. Mówię im, że ich rodzice płac± mi za
rzetelnie wykonan± pracę.

Mówisz, że ja sobie mogę umyć klatkę schodow± sam, więc nie mam co
narzekać na opierdzielaj±c± się gospodynię. Tak się jednak składa, że
płacę jej za sprz±tanie, tak jak płacę nauczycielowi za uczenie. I to,
że Sasiad-Brudas złożył weto i zabronił gospodyni sprz±tać, nic nie
zmienia.

Doprowadzasz sprawę do absurdu: szkoła jest obowi±zkowa, więc może mieć
zerowy poziom.

Data: 2011-04-08 08:16:44
Autor: Tomasz Kaczanowski
[...]

Ale tu nie ma równania, ani w górę ani w dół, jest tylko bzdurne wymaganie zrobienia czego¶ w konkretnym narzędziu, co w 99% na tym poziomie nauczania nie ma uzasadnienia.

[...]

W zasadzie tak powinno w tym przypadku być, bo zabezpieczenia prokom zrobił idiotyczne, tzn poprzez nieujawnianie specyfikacji dokumentu i poł±czenia. Jest to zazwyczaj upierdliwe, bo np kupuj±c program do obsługi finansów firmy, moduł podobny do płacznika mógłby być jako dodatek.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2011-04-08 09:04:30
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 08.04.2011 08:16, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

A nie, tego nie ustalili¶my, bo Pieniacz znikn±ł. Więc roboczo w dalszej
dyskusji przyjęli¶my oczywi¶cie sensowno¶ć takiego działania dla poziomu
nauczania. Jeżeli jest to nieuzasadnione niczym, to owszem, nie ma o
czym dyskutować i cało¶ć sprawy się zamyka.

Ja dyskutuję sytuację, gdy jest uzasadnione i rezygnacja ci±gnie poziom
w dół.
Bo je¶li jest to tylko fanaberia uczyciela, to oczywi¶cie nie ma sprawy.

[...]

Protokół jest znany, specyfikacje dokumentów były znane od zawsze i
udokumentowane przez ZUS.

Jest to zazwyczaj upierdliwe, bo np kupuj±c program do
obsługi finansów firmy, moduł podobny do płacznika mógłby być jako dodatek.

Ale nie jest, bo żaden z producentów nie chce zaryzykować ani nie chce
ponosić tych nakładów.

Nie ma to jednak żadnego zwi±zku z moim przykładem.

Data: 2011-04-08 20:09:43
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 7 Apr 2011, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

 Co "i"?

To i, że obowi±zkowo¶ć nie rzutuje.

  Ależ RZUTUJE.
  I podałem przepis z Konstytucji.
  Za wyj±tkiem art.5 KC i ew. podobnych zapisów "wymaganie"
wymaga podstawy prawnej *W USTAWIE*.
  Tyle i tylko tyle.

Chodzi o to, że pewne rzeczy
wymagaj± pewnych nakładów.

  Wymagaj±.
  Nikt z tym nie dyskutuje.

Doprowadzasz sprawę do absurdu: szkoła jest obowi±zkowa, więc może mieć
zerowy poziom.

  Ależ nie, to Ty czytasz rzeczy których nie napisałem:
szkoła MOŻE wymagać, ale NIE ponoszenia nakładów - chyba,
że na to pozwala ustawa (patrz "sprawa mundurków").

  Szkoła da komputery (udostępni, i to w rozs±dnym czasie),
to może wymagać "na komputerze".

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-10 21:24:31
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
[...]

No to przerażaj±ce, że nie do¶ć, że MUSZĘ tam posłać dziecko, że
zabieraj± mi kasę na utrzymanie to jeszcze musi to być kiła, mogiła i
dno...

Data: 2011-04-13 17:22:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 10 Apr 2011, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

No to przerażaj±ce, że nie do¶ć, że MUSZĘ tam posłać dziecko, że
zabieraj± mi kasę na utrzymanie to jeszcze musi to być kiła, mogiła
i dno...

  Nie, to już dodałe¶ od siebie.
  Nie znam przepisu zabraniaj±cego szkole mieć komputery
i udostępniać je uczniom (przypominam: mowa WYŁACZNIE
o konkretnym przypadku "ż±dania przez szkołę", przy
którym NIE było mowy o udostępnieniu).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-08 20:14:01
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Tristan, wielkimi literami:

  MUSI BYĆ PODSTAWA USTAWOWA.

Jest obowi±zkowe, co nie znaczy, że ZUS mu kupi komputer.

  Nie kupi, bo tamten ma USTAWOWY obowi±zek!

  Czy to dla Ciebie za trudne, że Konstytucja dopuszcza nakładanie
obowi±zków *wył±cznie* *literalnym* zapisem w ustawie?

  Jak w ustawie będzie "uczeń na ż±danie nauczyciela ma oddać
pracę w formacie Worda", to owszem, to BĘDZIE obowi±zek.
  Wtedy.

Gdy uczniowie przychodz± mi zrzędzić, żeby ich zwolnić

  Nie rozwadniaj dyskusji.
  Dyskusja NIE JEST o tym, czy szkoła ma i może WYMAGAĆ,
tylko czy może wymagać WYDATKÓW.

  Różnica taka jak między krzesłem a krzesłem elektrycznym.
  Chcesz usi±¶ć na krze¶le? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-04-10 21:26:14
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
 Dyskusja NIE JEST o tym, czy szkoła ma i może WYMAGAĆ,
tylko czy może wymagać WYDATKÓW.

No więc lekcje WF też zlikwidujemy, bo wymaga stroju do ćwiczeń.

Poza tym, nie wymaga wydatków, tylko pogłówkowania. Nie masz
komputera,popro¶ kolegę o udostępnienie. Zadanie zrobione, a jeszcze cel
socjalny osi±gnięty.

Data: 2011-04-13 17:28:13
Autor: Gotfryd Smolik news
Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
On Sun, 10 Apr 2011, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

No więc lekcje WF też zlikwidujemy, bo wymaga stroju do ćwiczeń.

  Dasz głowę za to, że nie ma *przepisu* iż od ucznia można wymagać
stroju do ćwiczeń? *Przepisu*, nie czyjego¶ "zarz±dzenia".
  Bo ja co prawda nie znam, ale "w szkolnictwie" nie siedzę.
  Niemniej z tego co mi wychodzi np. przy podatkach, wynika że
na bardzo wiele takich pozornie kuriozalnych przypadków
przepisy *Sˇ*.
  Pamiętasz może sławne dyskusje (a raczej: sławne argumenty)
w dyskusjach nt. "nieodpłatnych ¶wiadczeń", w których co
poniektórzy z chęci zabły¶nięcia (jak s±dzę) rzucali przykładem
kanapek przygotowywanych dzieciom do szkoły?
  Oni tylko nie wiedzieli, że "na to jest przepis" (skutkuj±cy
zwolnieniem od podatku, a że dzieje się to po¶rednio i to
w sposób który np. dla podatku VAT by nie zadziałał to już
inna sprawa).

Poza tym, nie wymaga wydatków, tylko pogłówkowania. Nie masz
komputera,popro¶ kolegę o udostępnienie.

  To już Ci chyba kto¶ skomentował.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-29 09:17:05
Autor: Tomasz Kaczanowski
Maciek pisze:
[...]

Albo windowsa....

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow