Nauka i religia w kudłatej głowie

Data: 2013-01-13 03:40:14
Autor: Jacek Biały
Nauka i religia w kudłatej głowie
Schizoidalna wiara we wrodzone istnienie niezniszczalnej materii powstała w starożytnej Grecji. Wiara ta odziedziczona po Grekach i Rzymianach przetrwała w europejskiej nauce do początku XX wieku.

W newtonowskim modelu fizyki materia jest pojęciem czysto umownym. Według Teorii Względności materia tożsama z energią jest własnością zakrzywionej przestrzeni. Z kolei teoria kwantowa obaliła odwieczna zasadę, jakoby cząstki 'materialne' posiadały obiektywnie jednoznaczne cechy. Cała zaś materia Wszechświata miała powstać z fluktuacji pustej przestrzeni.

:

Karol Marks za głowę by się złapał, gdyby takie rzeczy słyszał. Naczytał się chłopina dziewiętnastowiecznej fizyki i pod jej wrażeniem wymyślił własna religię - upiorną karykaturę chrześcijaństwa.

Gdybym miał wehikuł czasu, zabrałbym do niego jakiś przystępny niemieckojęzyczny przewodnik po fizyce współczesnej i tym przedmiotem trzasnąłbym Marksa w jego kudłaty łeb. Ciekawe, co by spalił: książkę, czy własne bazgroły? Obawiam się, że to pierwsze.

Data: 2013-01-13 09:32:22
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-13 03:40, Jacek Biały pisze:
Schizoidalna wiara we wrodzone istnienie niezniszczalnej materii powstała w
starożytnej Grecji.

Czyżby? Moim zdaniem człowiek od samego swojego początku nie dawał wiary że jego byt kończy się z chwilą śmierci cielesnej powłoki. I ta nadzieja nie ma nic wspólnego kulturami czy ogólnie pojętymi religiami.

Data: 2013-01-13 09:38:58
Autor: Przemysław M.
Nauka i religia w kudłatej głowie
Dnia Sun, 13 Jan 2013 09:32:22 +0100, Trybun napisaů(a):

W dniu 2013-01-13 03:40, Jacek Biaůy pisze:
Schizoidalna wiara we wrodzone istnienie niezniszczalnej materii powstaůa w
staroýytnej Grecji.

Czyýby? Moim zdaniem czůowiek od samego swojego poczŕtku nie dawaů wiary ýe jego byt kończy sić z chwilŕ úmierci cielesnej powůoki. I ta nadzieja nie ma nic wspólnego kulturami czy ogólnie pojćtymi religiami.

A z czym?

--

ĽMusimy pamićtaă, ýe aby zwycićýyă, trzeba pamićtaă o maksymie
 Józefa Piůsudskiego  zwycićýyă i spoczŕă na laurach to klćska, byă

Data: 2013-01-13 09:52:25
Autor: Trybun
Nauka i religia w kudůatej gůowie
W dniu 2013-01-13 09:38, Przemysůaw M. pisze:
[...]

Z powodu niemoýliwoúci znajdowania odpowiedzi na zasadnicze pytania. Po co istniejesz, dokŕd zmierzasz itd. Pytania nadal aktualne jak wtedy, od czasów gdy czůowiek schodziů z drzewa.

--
Kapitalizm jest chorobŕ (zarazŕ) z którŕ naleýy walczyă..
  Instalujŕc Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2013-01-13 22:40:12
Autor: jr
Nauka i religia w kudůatej gůowie

Uýytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisaů w wiadomoúci news:kctskh$86h$1node1.news.atman.pl...

| Z powodu niemoýliwoúci znajdowania odpowiedzi na zasadnicze pytania. Po
| co istniejesz, dokŕd zmierzasz itd.

Moze byc wiele rzeczy dla ciebie niemoýliwych do zrozumienia. Jednak nie powinienes wůasna madroscia mierzyc innych.

 Pytania nadal aktualne jak wtedy, od
| czasów gdy czůowiek schodziů z drzewa.

Skad wiesz?

Data: 2013-01-14 10:27:40
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-13 22:40, jr pisze:

Moze byc wiele rzeczy dla ciebie niemoýliwych do zrozumienia. Jednak nie
powinienes wůasna madroscia mierzyc innych.

Swoją mądrość zdobywałem na własnych doświadczeniach, i to jest jedyna mądrość jaka mogę się pochwalić. Tak Jacek, ja nie robię mądrej miny tłumacząc dzieciakowi o tym że ziemia kręci się dookoła słońca. A ty, wiesz jak się będziesz wstydził gdy kolejny jakiś mądry obwieści wszem i wobec że jednak to słońce kręci się wokół ziemi.

  Pytania nadal aktualne jak wtedy, od
| czasów gdy czůowiek schodziů z drzewa.

Skad wiesz?

Podejrzewam że odpowiedzi i tak byś nie zrozumiał, a więc szkoda mojej fatygi.

Data: 2013-01-14 16:42:33
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisał w wiadomości news:kd0j2r$tgm$1node1.news.atman.pl...

| Swoją mądrość zdobywałem na własnych doświadczeniach, i to jest jedyna
| mądrość jaka mogę się pochwalić. Tak Jacek

Mimo wszystko, jak piszesz, na pewne pytania nie znasz odpowiedzi. Na jakiej podstawie sadzisz, że odpowiedzi tej nie zna nikt?

 , ja nie robię mądrej miny
| tłumacząc dzieciakowi o tym że ziemia kręci się dookoła słońca.

Znaczy to tylko tyle, że nie uczysz w szkole geografii, albo fizyki. Nic wiecej (i nie mysl, ze znaczysz cos wiecej)

 A ty,
| wiesz jak się będziesz wstydził gdy kolejny jakiś mądry obwieści wszem i
| wobec że jednak to słońce kręci się wokół ziemi.

Smieszny jestes. Niby czego mialbym sie wstydzic?

Data: 2013-01-14 16:44:17
Autor: jr
Nauka i religia w kudůatej gůowie
| > |

| Podejrzewam że odpowiedzi i tak byś nie zrozumiał, a więc szkoda mojej
| fatygi.

To oswiec-ze mnie wielki czlowieku. Schodziles kiedys z drzewa i zastanawiales sie nad sensem zycia?

Data: 2013-01-13 22:03:25
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisał w wiadomości news:kctrf1$72a$1node1.news.atman.pl...

| Czyżby? Moim zdaniem człowiek od samego swojego początku nie dawał wiary
| że jego byt kończy się z chwilą śmierci cielesnej powłoki.

A jaki to ma zwiazek z tematem?

Data: 2013-01-14 10:27:45
Autor: Trybun
W dniu 2013-01-13 22:03, jr pisze:
> [...]
| >

| Czyżby? Moim zdaniem człowiek od samego swojego początku nie dawał wiary
| że jego byt kończy się z chwilą śmierci cielesnej powłoki.

Taki że piszesz bzdety o tym że wiara w nieśmiertelność duszy zapoczątkowała się w starożytnej Grecji i Rzymie.

Data: 2013-01-14 16:47:18
Autor: jr

Użytkownik "Trybun" <CheIlih@.yachuoo.com> napisał w wiadomości news:kd0j2r$tgm$2node1.news.atman.pl...
> [...]
| > |

| Taki że piszesz bzdety o tym że wiara w nieśmiertelność duszy
| zapoczątkowała się w starożytnej Grecji i Rzymie.

Nie pisalem nic o zadnej duszy. Pisalem o wierze w istnienie materii (20 wierszy powyzej - nie kasuj tego).

Nauka i religia w kudłatej głowie