Nauka jazdy na nartach

Data: 2009-11-18 23:04:18
Autor: Seba_Fan
Nauka jazdy na nartach
Chcialbym wiecej sie zapoznac z tematem
jakies strony polecacie
moze jakies filmiki, jak sie jezdzi jak sie skreca itd

oczywiscie troche juz czytalem i udalo mi sie ciekawy filmik znalezc na
jednym portalu.

jeden sezon mam za soba, czyli pare ladnych razy juz jezdzilem, ale jak z gorki jade to spoko skrecam jak zawodowiec :), ale na prostej zatrzymanie i skrecenie juz problem, instruktor mnie jak na teraz nie interesuje, zreszta braly osoby instruktora i dalej nie umialy jezdzic a ja po krotkiej chwili smigalem, no fakt mloda osoba mi powiedziala jadac jak sie skreca i hamuje :)

Data: 2009-11-19 08:19:43
Autor: MaRkS
Nauka jazdy na nartach

oczywiscie troche juz czytalem i udalo mi sie ciekawy filmik znalezc na
jednym portalu.

 to moze zamiescisz linka.. z tym co znalazles??

Data: 2009-11-19 17:32:46
Autor: Seba_Fan
Nauka jazdy na nartach

Użytkownik "MaRkS" <xxmarksxxxx@gazeta.pl> napisał w wiadomoœci news:he2rik$i7t$1inews.gazeta.pl...

oczywiscie troche juz czytalem i udalo mi sie ciekawy filmik znalezc na
jednym portalu.

to moze zamiescisz linka.. z tym co znalazles??
nie mam w tej chwili, to bylo cos na gazeta.pl

Data: 2009-11-19 10:39:33
Autor: Andrzej Ozieblo
Nauka jazdy na nartach

Najlepiej zamow plytke z programem nauczania w SITN. http://sitn.pl/?pg=sklepik OK. 30 zl. Mam taka z 2005 (teraz jest nowa edycja z 2009) i uwazam, ze jest OK. Na pewno pomocna.

Data: 2009-11-20 09:53:32
Autor: Toma
Nauka jazdy na nartach
Andrzej Ozieblo <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> napisał(a):
Najlepiej zamow plytke z programem nauczania w SITN. http://sitn.pl/?pg=sklepik OK. 30 zl. Mam taka z 2005 (teraz jest nowa edycja z 2009) i uwazam, ze jest OK. Na pewno pomocna.

Sama płyta nic nie da, bo filmików jest mnóstwo na Youtube, zresztą z ćwiczeniami SITN'owymi też.
A poza tym, chyba nie kupi płyty osoba "z zewnątrz",chyba,że przez znajomego członka SITN.Choć z drugiej strony jakby się miało znajomego-członka SITN, to i on by pokazał co i jak, chociażby po KK  :)

Pozdrawiam i myślę,że jednak lepszy jest instruktor niż sama płytka/film
Toma

Data: 2009-11-20 23:37:34
Autor: Andrzej Ozieblo
Nauka jazdy na nartach
Toma pisze:

[...]

Nie, plytke z programem moze kupic kazdy. Sam tez dokupie te z 2009. Duzo to lepsze i bardziej kompletne od filmikow z youtube. Ale oczywiscie nic nie zastapi nauki z instruktorem. Taka plytka bedzie tylko dodatkiem.

Data: 2009-11-27 00:47:47
Autor: August
Nauka jazdy na nartach
On 19 Lis, 10:39, Andrzej Ozieblo <ypozi...@cyf-kr.edu.pl> wrote:

Najlepiej zamow plytke z programem nauczania w SITN.http://sitn.pl/?pg=sklepikOK. 30 zl. Mam taka z 2005 (teraz jest nowa
edycja z 2009) i uwazam, ze jest OK. Na pewno pomocna.

a w tej twojej starej książce są opisane elementy szkolenia na
pomocnika instruktora PZN ? Albo np. jazda w głębokim sniegu ?

--
pozdrav,
August

Data: 2009-11-27 11:43:04
Autor: Andrzej Ozieblo
Nauka jazdy na nartach
August pisze:

[...]

Nie za bardzo. Mimo, ze sam jestem bylym instruktorem i kiedys duzo sie takich wytycznych i programow naczytalem, to i dla mnie nie jest to strawne.

Tak naprawde nie znalazlem dobrej ksiazki dydaktycznej. Najlepsze byly mimo wszystko te K. Szczesnego. Sa takie jak np. "Narciarz doskonaly" LeMastera czy ostatnio wydane (wlasnie kupilem i polecam) "Narciarstwo czyli jak przygotowac sie..." Andrzeja Peszke, ktore zajmuja sie rozpracowaniem poszczegolnych elementow techniki jazdy czy ogolnie fizyka w narciarstwie, ale tez nie sa podrecznikami do nauki jazdy.

Data: 2009-11-27 14:23:45
Autor: Jarek Spirydowicz
Nauka jazdy na nartach
In article <1d13ecbc-993e-46a3-8e3a-4151203d7ccf@v30g2000yqm.googlegroups.com>,
 August <45tf3r4gtf34gt345@gmail.com> wrote:

> [...]

a w tej twojej starej książce są opisane elementy szkolenia na
pomocnika instruktora PZN ? Albo np. jazda w głębokim sniegu ?

Trochę o jeździe w puchu dostałem stąd:
http://www.alpio.pl/
Siedmioczęściowy darmowy poradnik, nawet próbowałem i działało. Ale z tego co się orientuję to są zupełne podstawy.

--
Jarek
To tylko moje prywatne opinie.

Data: 2009-11-19 12:50:25
Autor: J.F.
Nauka jazdy na nartach
Użytkownik "Seba_Fan" <seba_fan@poczta.onet.skasuj-to.pl>
[...]

Bo to zly instruktor byl :-)

smigalem, no fakt mloda osoba mi powiedziala jadac jak sie skreca i hamuje

Na tym etapie to IMO jednak instruktor, ewentualnie kolegazanka, ktory/a wie o co w tym chodzi.

J.

Nauka jazdy na nartach