Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Navara w zimie?

Navara w zimie?

Data: 2009-09-15 15:04:25
Autor: Michał B.
Navara w zimie?
Witam

Czy sa tu kierowcy Nissana Navara? Jak to auto sprawuje sie w zimie?
Czytam rozne testy i opinie i widze wlasnie, ze sa pewne ostrzezenia, ze w powodu braku czegostam w napedzie 4x4 (kompletnie sie na tym nie znam), oraz ze normalnie auto ma naped na tyl - w zimie moga byc powazne klopoty z trakcja? (spowodowane zapewne niedociazonym tylem?).

Bardzo prosze o opinie uzytkownikow.

Dzieki i pozdrawiam

Michal

Data: 2009-09-15 15:21:25
Autor: Maciek \"Sołtys\"
Navara w zimie?
Michał B. pisze:
Witam

Czy sa tu kierowcy Nissana Navara? Jak to auto sprawuje sie w zimie?
Czytam rozne testy i opinie i widze wlasnie, ze sa pewne ostrzezenia, ze w powodu braku czegostam w napedzie 4x4 (kompletnie sie na tym nie znam), oraz ze normalnie auto ma naped na tyl - w zimie moga byc powazne klopoty z trakcja? (spowodowane zapewne niedociazonym tylem?).

co prawda nie użytkuję ale na pewno chodzi o mechanizm różnicowy a raczej jego brak. W momencie załączenia 4x4 auto jest spięte na sztywno po 50% rozdziału między osie.
Co do zawieszenia i lekkiego tyłu. Sztywny most plus resory piórowe to szczyt wyrafinowania nie jest - na lekko lata bokami w zimie (szczególnie na terenowych oponach) ale da się - mam opinie z mitsubishi L200 na oponach M/T. Pytanie czy ktoś lubi emocje.
na śniegu śmiało można drzeć z 4x4.
Ponoć na suchym asfalcie niszczy się skrzynia przy jeździe z napędem na obie osie.

--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2009-09-15 15:41:05
Autor: Krzysztof Kop
Navara w zimie?
In article <h8o4b1$lmn$1@inews.gazeta.pl>,
 "Maciek \"So˝tys\"" <soltys_3@op.pl> wrote:

Ponoç na suchym asfalcie niszczy si´ skrzynia przy jeędzie z nap´dem na obie osie.

Na suchych nawierzchniach gdzie nie ma zadnego uslizgu kol nie wolno tym  jezdzic 4x4 - roznice w predkosci obrotowej kol na zakretach (wewnetrze kreci sie wolniej, zewnetrzne kreci sie szybciej) spowoduja uszkodzenie mostu predzej czy pozniej.

Kris

Data: 2009-09-16 09:43:26
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Navara w zimie?
Witam serdecznie.

Czy sa tu kierowcy Nissana Navara? Jak to auto sprawuje sie w zimie?
Dwa lata jeździłem, około 200kkm. Dwoma egzemplarzami. Da się. Trzeba uważać na
rondach i zakrętach, bo w momencie załączenia turbiny nawet na trójce  potrafi
zarzucić, ale łatwo do opanowania.

Czytam rozne testy i opinie i widze wlasnie, ze sa pewne ostrzezenia, ze w powodu braku czegostam w napedzie 4x4 (kompletnie sie na tym nie znam), oraz ze normalnie auto ma naped na tyl - w zimie moga byc powazne klopoty z trakcja? (spowodowane zapewne niedociazonym tylem?).
Nie ma centralnego dyferencjału. To powoduje, że nie można używać 4x4 na suchym.
Różnice w prędkości kół powodują błyskawiczne zużycie opon (po około 1000km.,
kiedyś kolega tak zajeździł latem), ogromne naprężenia w elementach
przeniesienia napędu i bardzo szybkie ich zużycie.
Na śliskiej szosie moim zdaniem także jest to niebezpieczne, bo cały czas cześć
kół jest w permanentnym, wymuszonym poślizgu i czuć to w czasie jazdy. Auto
prowadzi się wtedy niepewnie.
Napęd 4x4 nadaje się w nim, moim zdaniem tylko w teren.
Ogólnie odradzam to auto jak i wszelkie pick-up-u. Chyba, że jesteś rolnikiem i
chcesz wozić nawóz lub ziemniaki. Albo budowlańcem, który wozi palety z cegłą
lub cement itp.
Jazda nim to niezapomniane, wyczerpujące przeżycie, przyprawiające o
zwyrodnienia kręgosłupa a czasem i guza na głowie.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/


--


Data: 2009-09-16 13:13:35
Autor: Airacobra
Navara w zimie?
Michał B. pisze:
Witam

Czy sa tu kierowcy Nissana Navara? Jak to auto sprawuje sie w zimie?
Czytam rozne testy i opinie i widze wlasnie, ze sa pewne ostrzezenia, ze w powodu braku czegostam w napedzie 4x4 (kompletnie sie na tym nie znam), oraz ze normalnie auto ma naped na tyl - w zimie moga byc powazne klopoty z trakcja? (spowodowane zapewne niedociazonym tylem?).

Bardzo prosze o opinie uzytkownikow.

Dzieki i pozdrawiam

Michal
Duuża nadsterowność i nie lubi śliskich nawierzchni. Niedaleko mnie koło Łapanowa (ta tego gdzie mieszkał ś.p. Kulig) podczas wyprzedzania na lekkim łuku z mokrymi liścmi właśnie to auto zaliczyło rowa wraz z dachowaniem. Moich dwóch klientów jeździ takowym - oszczędne i solidne auto, ale komfort raczej niski, wielkie koła - typowy muł roboczy i do tego niebezpieczny w szybkiej jeździe po zakrętach. Na 6 biegu na autostradzie spoko.
Pzdr

Airacobra

Navara w zimie?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona