Navi do osobówki, raz, dobrze i zapomnieć

Data: 2013-09-01 11:52:16
Autor: ZIWK
Navi do osobówki, raz, dobrze i zapomnieć
W dniu 2013-08-31 22:46, Irek N. pisze:
Spodobała mi się Garmin Nuvi 3597LMT. Garmin głównie z powodu dodatku
LMT. Pytanie czy tak naprawdę jest, czy też ich termin LifeTime oznacza
jedynie okres produkcyjny i za 2 lata funkcja padnie.

Garmin jest akurat IMHO takim sobie rozwi±zaniem :(
Jeste¶ ograniczony do programu oraz map tylko jednego producenta :(
Je¶li Ci nie pasuje to nic nie zrobisz. Tak wiem, s± darmowe mapy do garmina UMP i OpenStreet ale sprzęt/program s± nienaruszalne.
Dodatkowo cena :( - za 1/10 przewidywanych przez Ciebie wydatków masz już spełniaj±c± Twoje wymagania np:
http://www.agito.pl/nawigacja-gps-goclever-navio-505-pl-2266-589370.html?utm_medium=Feed&utm_source=ceneo.pl&utm_campaign=wszystkie&utm_content=589370
Nie ma tylko BT :(
Cena ma znaczenie - czasem nawigacja lubi "wypa¶ć razem z boczn± szyb±" - a po co koszty.

Osobi¶cie bym szukał czego¶ na Windows (CE 6.0 i 128MB RAM koniecznie) lub Androidzie - masz wtedy wybór programów - często możesz sobie ze strony producenta nawet pobrać program X czy Y (ograniczone czasowo) i przetestować czy Ci odpowiada logika programu, łatwo¶ć obsługi, czytelno¶ć map czy nawet forma komunikatów głosowych.
Dla mnie osobi¶cie użycie Automapy to przepis na wypadek lub morderstwo ;)

Wybór programów do nawigacji masz większy, a je¶li masz "elastyczne podej¶cie" ;) to aktualizacje programu oraz ¶wieże mapy masz za darmo.

--
/\    Wojciech Smagowicz - Kraków      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-09-01 13:14:49
Autor: J.F.
Dnia Sun, 01 Sep 2013 11:52:16 +0200, ZIWK napisał(a):
[...]

Irek chcialby kupic zestaw i zapomniec.

A inne ... co z tego ze bardziej otwarte, skoro program trzeba ukrasc,
bo luzem drozszy niz razem ze sprzetem :-)

[...]

Zestaw glosnomowiacy na BT tez zaleta.

Ale czy ma -dobra mape Polski -dobra mape Europy
-dobra mape Europy drugiej kategorii (od Polski do Grecji czy Turcji)
-TMC,
-wspomaganie on-line (bez BT ? jak ?),
-czeste aktualizacje,

Co prawda co do Garmina tez nie jestem przekonany :-)

Dla mnie osobi¶cie użycie Automapy to przepis na wypadek lub morderstwo ;)

A ja sobie chwale.

J.

Data: 2013-09-01 14:38:42
Autor: ZIWK
Navi do osobówki, raz, dobrze i zapomni eć
W dniu 2013-09-01 13:14, J.F. pisze:

Garmin jest akurat IMHO takim sobie rozwiÄ…zaniem :(
JesteĹ› ograniczony do programu oraz map tylko jednego producenta :(
Jeśli Ci nie pasuje to nic nie zrobisz. Tak wiem, są darmowe mapy do
garmina UMP i OpenStreet ale sprzęt/program są nienaruszalne.

Irek chcialby kupic zestaw i zapomniec.
Jak większość - co najwyżej klnąc pod nosem na drogowców, którzy właśnie wczoraj otwarli kolejny odcinek drogi a nawigacja prowadzi objazdami ;) ...

A inne ... co z tego ze bardziej otwarte, skoro program trzeba ukrasc,
bo luzem drozszy niz razem ze sprzetem :-)
Nie namawiam do kradzieży - można potraktować dostępne wersje jako "do testów" np. pojeździć po znanych trasach przez tydzień, aby sprawdzić czy "pasuje" :).
Ale sprzęt + program legalnie kupiony już się bardziej opłaca niż bardzo drogi Garmin.
Dodatkowo w razie W - program zostaje :) - co najwyżej trzeba go ponownie aktywować na nowym żelastwie.

Zestaw glosnomowiacy na BT tez zaleta.
Być może - mój sprzęt jest antyczny... A teraz mam inne priorytety.

[...]

Dlatego właśnie polecam rozdzielenie sprzęt - program: jak mapy słabe czy jak obsługa "nieteges" to łatwiej szukać czegoś innego.
Cena np programu Navigon to 59€ - z mapÄ… Europy  i 99€ za 2 lata aktualizacji.
Jest dostępny "trial" aby przetestować czy pasuje :)

Co prawda co do Garmina tez nie jestem przekonany :-)
Właśnie - zbyt "zamknięty" system...

Dla mnie osobiście użycie Automapy to przepis na wypadek lub morderstwo ;)
A ja sobie chwale.
Dla tego napisałem "dla mnie osobicie" - próbowałem "oswoić" 3,4,5,6 - ciągła niezgodność charakterów.

--
/\    Wojciech Smagowicz - KrakĂłw      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-09-01 21:49:17
Autor: Axel

"J.F."  wrote in message news:1dsyo9ap9lgrg.eis8pyhzfrnv.dlg40tude.net...

Dla mnie osobi¶cie użycie Automapy to przepis na wypadek lub morderstwo ;)

A ja sobie chwale.

Używam AM  od dobrych kilku lat i byłem zadowolony, ale po ostatnich 3 tygodniach używania AM Europe w Niemczech -zmieniłem zdanie. Gdyby to był darmowy program - mógłbym zaakceptować niedoróbki i mnóstwo błędów, ale do cholery za co płacę co roku? W okolicach Frankfurtu - mnóstwo błędów, brak zakazów skrętu, wjazdu itp. Ale to pryszcz. Szczytem jest wywalanie się prowadzenia z błędem "Brak dróg odpowiedniej kategorii" (nie pamiętam dokładnie komunikatu) jak się zjedzie chociaż na chwilę z jezdni np. na parking przed sklepem. Oczywi¶cie o wyznaczeniu drogi z użyciem punktu poza jezdni± należy zapomnieć - ten sam komunikat. Przez cał± drogę do Frakfurtu od granicy Hołek przy każdym zjeĽdzie z autostrady upominał mnie, żebym się trzymał lewego pasa (co wg twórców AM oznacza, żeby jechać prosto, a nie zjeżdżać - bez sensu), za to na rozjeĽdzie na obrzeżach F-frtu, gdzie droga rozwidlała się na prosto-w lewo o prosto-w prawo Hołek nabrał wody w usta i tylko patrz±c na ekran zorientowałem się, którędy mam jechać. W wielu miejscach brak asystenta pasa ruchu, całkowity brak pikietażu w Niemczech. Mam wrażenie, że dużo mniej błędów ma darmowa nawigacja w Nokii, której używałem w wielu krajach, m.in. na Malcie, która w/g Automapy nie leży w Europie....

--
Axel

Data: 2013-09-01 22:30:26
Autor: J.F.
Dnia Sun, 1 Sep 2013 21:49:17 +0200, Axel napisał(a):
Przez cał± drogę do Frakfurtu od granicy Hołek przy każdym zjeĽdzie z autostrady upominał mnie, żebym się trzymał lewego pasa (co wg twórców AM oznacza, żeby jechać prosto, a nie zjeżdżać - bez sensu)

Ale to akurat z sensem i Niemcy tak jezdza, Polacy zreszta podobnie
:-)

[...]

No coz, mapy innych krajow traktuja pewnie podobnie jak zagraniczne
programy mape Polski - byle jak :-)

Mam wrażenie, że dużo mniej błędów ma darmowa nawigacja w Nokii, której używałem w wielu krajach, m.in. na Malcie, która w/g Automapy nie leży w Europie....

Nawigacja Nokii wcale nie jest darmowa, bo trzeba za telefon Nokii
zaplacic. A bledy - proponuje spojrzec na Poznan - najpierw S11 byla na mapie w
calosci, mimo ze kawalka nawet nie rozpoczeli, teraz jak poprawili, to
skasowali jeden wybudowany odcinek.

J.

Data: 2013-09-02 13:13:26
Autor: ZIWK
W dniu 2013-09-01 22:30, J.F. pisze:
[...]

To jest element kultury jazdy :) - ale w sytuacji jazdy prosto główn± dziewczę w moim Navigonie zachowuje się bardzo nietypowo - milczy! I co już zupełnie niekobieco potrafi to robić przez setki km...

[...]
Nie zapłacili to nie maj±...

No coz, mapy innych krajow traktuja pewnie podobnie jak zagraniczne
programy mape Polski - byle jak :-)
Porównuj±c z Navigonem (mapy Navteq) - AM ma obrysy budynków i bardziej szczegółowe adresy...

[...]

Każda mapa ma błędy - Navteq w Krakowie nie może uwierzyć w całkowicie ¶lep± 4 pasmow± ulicę (hucznie otwarta na wybory i z zakazem ruchu...)
Próbował mnie też prowadzić A1 z Włocławka do Torunia...

Data: 2013-09-02 14:00:46
Autor: radekp@konto.pl
Navi do osobówki, raz, dobrze i zapomnieć

Igo?

Data: 2013-09-02 15:06:56
Autor: ZIWK
<wsmag@o2.pl> napisał(-a):

[...]

Navigon, ale kupuj± may u tego samego dostawcy (Navteq)

Data: 2013-09-02 17:41:33
Autor: Cavallino
Navi do osobówki, raz, dobrze i zapomnieć

Użytkownik "ZIWK" <wsmag@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:l022gu$itq$1@dont-email.me...
<wsmag@o2.pl> napisał(-a):

[...]

Igo może mieć 3 typy map, więc tylko masochista kupowałbym z I-go badziewnego Navteqa.

Data: 2013-09-03 14:29:08
Autor: radekp@konto.pl
Navi do osobówki, raz, dobrze i zapomnieć
Mon, 2 Sep 2013 17:41:33 +0200, w <5224b19f$0$1252$65785112@news.neostrada.pl>,
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> Navigon, ale kupuj± may u tego samego dostawcy (Navteq)

Igo może mieć 3 typy map, więc tylko masochista kupowałbym z I-go badziewnego Navteqa.

Oryginalne Igo ma mapy Emapy (jeżeli nic nie zmieniło się), natomiast TA i
Navteq s± skrakowane i dlatego maj± mnóstwo błędów (brak blokad).

Data: 2013-09-02 21:15:26
Autor: jerzu
Navi do osobówki, raz, dobrze i zapomnieć
On Sun, 1 Sep 2013 22:30:26 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Nawigacja Nokii wcale nie jest darmowa, bo trzeba za telefon Nokii
zaplacic.

Powiedzmy że jest warto¶ci± dodan± do telefonu :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2013-09-02 13:27:54
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2013-09-01 21:49, Axel pisze:
"J.F."  wrote:

[...]

(...)

Hy, hy, hy - pisałem już o tym. Taki mały dodatek do fatalnego
interfejsu :P

Data: 2013-10-22 11:11:54
Autor: Jarek Andrzejewski
On Sun, 1 Sep 2013 21:49:17 +0200, "Axel" <axel.usunto@op.pl> wrote:

[...]

jest gorzej. Przy której¶ aktualizacji  po prostu popsuli mapy i mój
"Dom" przestał być dopuszczalny jako punkt docelowy. Tak, jakby moja
ulica przestała istnieć. Potem naprawili, ale czasem inne "kwiatki"
wyskakuj± typu zjazd z "jedynki", żeby za parę km na ni± wrócić (bo
niby krócej).
W tym roku zdecydowałem się nie przedłużać subskrypcji, a jak uznam,
że mapa zrobiła się za stara, to poszukam innego produktu..

Navi do osobówki, raz, dobrze i zapomnieć