Navi do osobówki, raz, dobrze i zapomnieć

Data: 2013-09-02 10:01:34
Autor: Ergie
Navi do osobówki, raz, dobrze i zapomnieć
Użytkownik "Irek N."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kvtknj$clk$1@news.dialog.net.pl...

Spodobała mi się Garmin Nuvi 3597LMT.

Garmin w miarę sprawdza się w Europie zachodniej gdzie nie przybywają nowe drogi. W Polsce niestety jest do niczego. Dopóki była GPMapa dało się na tym jeździć teraz gdy jest tylko CNE to z jednej strony nowe odcinki niektórych dróg krajowych i autostrad są dodawane dopiero po roku od ich wybudowania, a z drugiej np. przed Euro Garmin "otworzył" całą masę dróg zanim zostały wybudowane.

Co gorsza nie był to jednorazowy wypadek przy pracy bo w tegorocznej aktualizacji znowu coś "otworzyli" :-(

Mam Automapę i Garmina, oba od 7 lat. Od roku dodatkowo korzystam z Here Maps od Nokii i moje wrażenia są takie. Za granicą tylko Garmin w Polsce tylko AutoMapa, jak koniecznie chcę aby mnie nawigacja prowadziła łatwą trasą (mało manewrów i preferencje dla dróg wyższej klasy) wtedy Nokia.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-09-02 10:10:28
Autor: J.F
Użytkownik "Ergie"  napisał w wiadomości
[...]

W Niemczech co roku buduje sie wiecej km autostrad niz w Polsce, mimo ze oni te autostrady juz maja w olbrzymiej ilosci :-)
Ale moze o Niemcy bardziej dbaja.

jeździć teraz gdy jest tylko CNE to z jednej strony nowe odcinki niektórych dróg krajowych i autostrad są dodawane dopiero po roku od ich wybudowania, a

Googla tez to dotyczy.

z drugiej np. przed Euro Garmin "otworzył" całą masę dróg zanim zostały wybudowane.

A to z kolei przypadek Nokii.

[...]

To chyba jest do ustawienia i w Garminie i w AM ..

J.

Data: 2013-09-02 11:58:38
Autor: Ergie
Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:522447f4$0$1216$65785112@news.neostrada.pl...

W Niemczech co roku buduje sie wiecej km autostrad niz w Polsce, mimo ze oni te autostrady juz maja w olbrzymiej ilosci :-)
Ale moze o Niemcy bardziej dbaja.

Może, a może nie dodanie którejś jest mniej odczuwalne, bo można jechać sąsiednią równie dobrą.

jeździć teraz gdy jest tylko CNE to z jednej strony nowe odcinki niektórych dróg krajowych i autostrad są dodawane dopiero po roku od ich wybudowania, a

Googla tez to dotyczy.

Oczywiście, ale ja Googla w pl nie zaliczam do nawigacji.

z drugiej np. przed Euro Garmin "otworzył" całą masę dróg zanim zostały wybudowane.

A to z kolei przypadek Nokii.

Nokia ostatnio dość intensywnie poprawia jakość swoich map, więc ten problem powoli znika natomiast jest inny - nieaktualne ograniczenia prędkości, które sprawiają, że nie da się jechać przy włączonym ostrzeganiu.

[...]

Garmin w CNE ma skopaną kategoryzację więc ustawienie nic nie pomoże, a w AM typy trasy łatwa i bezpieczna działają dość losowo.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-09-02 12:58:43
Autor: J.F
Navi do osobówki, raz, dobrze i zapomnieć
Użytkownik "Ergie"  napisał
[...]

No nie wiem, ja z tego rzadko korzystam bo sie do d* nadaje, ale jak sie raz nacialem nad S11 pod Poznaniem, tak ciagle widze ze nie potrafia zrobic dobrze :-)

J.

Data: 2013-09-02 11:26:14
Autor: Michał Jankowski
W dniu 02.09.2013 10:01, Ergie pisze:
[...]

Do garmina jest mnóstwo map third-party, tylko nie należy ich szukać na stronie garmina, bo tam sprzedają tylko swoją, czemu zresztą trudno się dziwić.

Dla Polski polecam to: http://ump.waw.pl/

   MJ

Data: 2013-09-02 11:49:41
Autor: J.F
Użytkownik "Michał Jankowski"  napisał w wiadomości
Do garmina jest mnóstwo map third-party, tylko nie należy ich szukać na stronie garmina, bo tam sprzedają tylko swoją, czemu zresztą trudno się dziwić.
Dla Polski polecam to: http://ump.waw.pl/

Ma zalety, ma wady.

Ale Irek chcial Europe - to gdzie szukac UMP dla zagranicy ?

J.

Data: 2013-09-02 11:52:46
Autor: Michał Jankowski
W dniu 02.09.2013 11:49, J.F pisze:
[...]

Jak wszystko.

Ale Irek chcial Europe - to gdzie szukac UMP dla zagranicy ?

http://garmin.openstreetmap.nl/
(Polskę też mają, ale do nawigacji UMP lepsza).

   MJ

Data: 2013-09-02 12:00:08
Autor: Ergie
Użytkownik "Michał Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:l01ljr$epe$1@news.agh.edu.pl...

Do garmina jest mnóstwo map third-party, tylko nie należy ich szukać na stronie garmina, bo tam sprzedają tylko swoją, czemu zresztą trudno się dziwić.

Dla Polski polecam to: http://ump.waw.pl/

Znam, ale jej stabilnosc w długich trasach pozostawia "trochę" do życzenia.

Kiedyś była jeszcze komercyjna GPMapa i była bardzo dokładna, ale już jej nie ma.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2013-09-02 12:19:28
Autor: Michał Jankowski
W dniu 02.09.2013 12:00, Ergie pisze:
[...]

Co to znaczy 'stabilność w długich trasach'?

Na trasach typu 400-500km używałem w te wakacje bez problemu.

Inna rzecz, że przy dłuższych trasach to ja wole sam postawić ze 2-3 punkty pośrednie, bo tu chce coś zwiedzić, tu gdzieś zajechać, tu wolę własny skrócik... Ale trasę typu Warszawa-Hel wyznaczyło bez punktów pośrednich też poprawnie.

Oczywiście ta mapa nie ma informacji bieżącej o korkach, ale to już inna para kaloszy.

   MJ

Data: 2013-09-02 12:55:11
Autor: J.F
[...]

Mialo byc na dlugich :-)

bierzemy trase z Ustrzyk Gornych do Swinoujscia, no to wyznacza przez Radom, A2, S3.
W porzadku, 1106km, 13:20.

Ale dokladamy jeden punkt posredni na pod wroclawiem na A4 ... i wychodzi 1046km, 12:39.
To czemu mapsource znalazl ta pierwsza trase ?

Po przelaczeniu na stara GPmape wyszlo 1008km i 11:58, i to tez jest bardzo ciekawe :-)

J.

Navi do osobówki, raz, dobrze i zapomnieć