NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!

Data: 2018-06-08 11:28:08
Autor: radekp@konto.pl
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!

Kupując Komputer Świat 7/2018 dostajemy za darmo 3 miesiące

Data: 2018-06-08 13:07:19
Autor: kosmos
W dniu 2018-06-08 o 11:28, radekp@konto.pl pisze:
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!

Kupując Komputer Świat 7/2018 dostajemy za darmo 3 miesiące

Dzięki, właśnie rozważałem standardowy abonament na miesiąc :)

Data: 2018-06-08 14:39:24
Autor: kosmos
W dniu 2018-06-08 o 13:45, T. pisze:
W dniu 2018-06-08 o 13:07, kosmos pisze:
[...]

Na 14 dni jest okres próbny za darmo.
T.
To prawda, ale ten już wykorzystałem dawno temu. A teraz będę potrzebował skorzystać w wakacje, więc taka promocja jak dla mnie jest super. Czasopismo w wersji elektronicznej to 8,90, a miesięczny abonament NE na Polskę to 14,90.

Data: 2018-06-08 21:18:52
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-08 o 14:39, kosmos pisze:

[...]

Tylko do tych 8.90 dodaj koszt dojazdu do kiosku a w tym zużycie klocków hamulcowych, oleju, filtrów wszelakich a także i opon. Może okazać się, że cena gazety wyniesie wtedy 14.91zł! Więc przepłacisz cały grosz! Ponadto narażony jesteś na szkodliwe działanie treści reklam zawartych w tej gazecie. Zastanów się dobrze :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-08 22:56:47
Autor: kk
W dniu 2018-06-08 o 22:36, Czarek pisze:

W dniu 08.06.2018 o 21:18, Marek S pisze:

[...]

Przeczytaj poniższe zdanie jeszcze raz i napisz dlaczego ma coś dodawać:

Ja pierniczę, przecież to reklama jest

Data: 2018-06-09 21:27:27
Autor: Marek S
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!

Po pierwsze - jeśli to reklama, to doczytaj o hakach. Może okazać się, że  są "ale". Ja nie czytałem warunków bo mi się nie chciało. Potraktowałem wątek nieco komicznie z uwagi na kwoty jakich on dotyczy. Dyskutujemy bowiem o kwotach rzędu wydatków na browar spożyty wieczorem na wakacjach.

Jest też inny aspekt - choć nie zamierzałem jego ujmować we wcześniejszej w wypowiedzi. Jeśli ktoś decyduje się na Naviexpert zamiast jakiejś darmowej wersji typu Yanosik czy Google, to jest świadomy korzyści jakie osiągnie. Uważam, że warto wspierać finansowo dobre produkty zamiast sadzić się na kilka zaoszczędzonych zł. "Roczna" prenumerata to 69zł. Cudzysłów dlatego, że za każdą wyjeżdżoną godzinę dostajemy 5 gratis więc opłata dotyczy dłuższego okresu korzystania.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-10 15:33:06
Autor: Cavallino
W dniu 09-06-2018 o 21:27, Marek S pisze:

> [...]

Jest też inny aspekt - choć nie zamierzałem jego ujmować we wcześniejszej w wypowiedzi. Jeśli ktoś decyduje się na Naviexpert zamiast jakiejś darmowej wersji typu Yanosik czy Google, to jest świadomy korzyści jakie osiągnie. Uważam, że warto wspierać finansowo dobre produkty

Tyle że to nie jest dobry produkt.
Może w niektórych aspektach jest lepszy od darmowych, ale w tych zasadniczych jest dużo gorszy.

Data: 2018-06-10 18:50:01
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-10 o 15:33, Cavallino pisze:

Tyle że to nie jest dobry produkt.
Może w niektórych aspektach jest lepszy od darmowych, ale w tych zasadniczych jest dużo gorszy.

Nie zamierzam rozwijać tego wątku bo było o tym już sporo. Napiszę jedynie o swoich spostrzeżeniach i urywam temat.

Nie ma idealnej nawigacji i pewnie długo nie będzie. Ja używam Naviexperta ponieważ świetnie podpowiada objazdy miejskich korków i może zaproponować (na żądanie) objazdy drogami gruntowymi nawet - gdy desperacja kierowcę ogarnia. Rewelacyjnie oznacza zakorkowane fragmenty dróg z czym np. Yanosik w ogóle sobie nie radzi i nagminnie robi numery w postaci pokazania dosłownie 200m z korka, który ma 4.5km. Nowe mapy Yanosika nawet tego nie nierzadko nie zrobią. Google są o dwie klasy lepsze w tym względzie - choć też nie radzą sobie z objazdami korków. W przypadku Google i Yanosika sam musiałem zmieniać trasę na swoje ulubione objazdy jeśli tylko dało się wizualnie zaobserwować korek. W NE zawsze podpowie.

Naviexpert zdarzeń praktycznie nie pokazuje, ale to jest średnio potrzebne. Jeśli jest jakiś korek, to jego przyczyna mnie mniej interesuje niż to aby go w porę nawigacja wykryła i szybko zaproponowała objazd. Tu jest przepaść względem Yanosika czy Google na korzyść NE. O policji również sporadycznie ostrzega, ale od tego jest Yanosik. Używam obu tych aplikacji jednocześnie. Świetny tandem.

Podoba mi się w NE błyskawiczne reagowanie ekipy na zgłoszone korekty map oraz słuchanie głosu "narodu" odnośnie pomysłów dla nowych wersji. Yanosik olewa takie zgłoszenia, a z Googlami nie ma praktycznie kontaktu w ogóle. I tak np. pojawi się niebawem lepsze zarządzanie głośnością plus parę innych fajnych zmian.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-10 18:59:25
Autor: Cavallino
W dniu 10-06-2018 o 18:50, Marek S pisze:
[...]

Ale yanosik nie jest jedyną nawigacją.
AutoMapa którą ostatnio testowałem robiła to też tak jak piszesz, a jest dużo lepszym programem sama z siebie.

Niestety- zarówno AM jak i NE, nie mają praktycznie w ogóle informacji o zdarzeniach na drodze - do ostrzegania są więc bezużyteczne.

Naviexpert zdarzeń praktycznie nie pokazuje, ale to jest średnio potrzebne.

Zależy komu.
Dla mnie funkcja antyradaru jest bardzo ważna - ważniejsza niż wytyczenie objazdu krótszego o minutę czy dwie.

Data: 2018-06-10 22:38:12
Autor: radekp@konto.pl
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Sun, 10 Jun 2018 18:59:25 +0200, w <pfjlda$a8e$1@node1.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> [...]

AutoMapa którą ostatnio testowałem robiła to też tak jak piszesz, a jest dużo lepszym programem sama z siebie.

Bzdura. Używałem AM ze 100 lat albo i dłużej.
Traffic jest tam słaby.
A co do ostrzegania o lotnych patrolach, to w zasadzie ta funkcja nie istnieje.

Data: 2018-06-11 18:22:58
Autor: Cavallino
W dniu 10-06-2018 o 22:38, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Na razie nie zawiódł mnie ani razu.
Pokazuje mniej więcej to samo co NE (przynajmniej gdy porównuję zaplanowane trasy na kompie przed wyjazdem).

Data: 2018-06-13 18:31:08
Autor: radekp@konto.pl
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Mon, 11 Jun 2018 18:22:58 +0200, w <pfm7ku$b5e$3@node2.news.atman.pl>,

:D
Przed wyjazdem to sobie możesz...

Data: 2018-06-13 19:36:44
Autor: Cavallino
W dniu 13-06-2018 o 18:31, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Mogę i robię i korki omijam.
Zresztą różnice z reguły nie przekraczają 2 minut, nawet w stosunku do tras w yanosiku.

Data: 2018-06-10 22:47:20
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-10 o 18:59, Cavallino pisze:

Ale yanosik nie jest jedyną nawigacją.

Przecież pisałem o Google jeszcze. Nie znam innych darmowych. Porównujemy NE do darmowych.

AutoMapa którą ostatnio testowałem robiła to też tak jak piszesz, a jest dużo lepszym programem sama z siebie.

Ona nie jest bezpłatna. Po drugie jak może być lepsza skoro "tak robi"?

[...]

Dla mnie również. Dlatego równolegle używam Yanosika jak pisałem. "Antyradar", czyli ostrzeżenie o pomiarze prędkości to co innego niż zdarzenia. Zdarzenia to: był wypadek, zepsuło się auto itp. W tym sensie napisałem, że nie interesują mnie one.

Nie rozumiem jeszcze ostatniego zdania. Wynika z niego, że skoro Yanosika używasz to NE już nie możesz. Ja używam (jak pisałem) jedno z drugim i świetnie to działa - i mam ostrzeżenia o suszących i mam optymalną trasę dojazdową.

Jeszcze sprostowanie: mi robi różnicę czy do domu jadę 35 minut czy 2h. Bo mniej więcej taka jest różnica gdy na obwodnicy dojdzie do byle stłuczki. Przypomnę też iż mój wątek na temat wyboru nawigacji powstał wskutek tego, że Yanosik wpakował mnie właśnie w taki korek, którego początku na horyzoncie nie było widać. Konkretnie 2.5h jazdy to mnie kosztowało. W tym czasie ulicą równoległą do obwodnicy, auta śmigały aż miło. Mogłem tylko im pomachać. Wtedy ostatecznie skończyłem z nawigacją Yanosik. NE takich rzeczy nie odwala.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-11 18:29:03
Autor: Cavallino
W dniu 10-06-2018 o 22:47, Marek S pisze:
W dniu 2018-06-10 o 18:59, Cavallino pisze:

Ale yanosik nie jest jedyną nawigacją.

Przecież pisałem o Google jeszcze. Nie znam innych darmowych. Porównujemy NE do darmowych.

Nie - bo NE nie jest darmowy.
Osobiscie porównuję do płatnych, offlinowych (choć z onlinowym traffikiem), wspomaganych yanosikiem w tle w kwestii suszarek.

NE wymięka niestety.
Szkoda, bo też wolałbym jeden program, który ma wszystko.

AutoMapa którą ostatnio testowałem robiła to też tak jak piszesz, a jest dużo lepszym programem sama z siebie.

Ona nie jest bezpłatna.

NE też nie.
Koszty są zbliżone.

Po drugie jak może być lepsza skoro "tak robi"?

Rozumiem, że jakby "tak nie robiła" to czepiłbyś się, że nie robi? ;-)

[...]

A dla mnie to wszystko co yanosik pokazuje.

Nie rozumiem jeszcze ostatniego zdania. Wynika z niego, że skoro Yanosika używasz to NE już nie możesz.

Nie.
Napisałem, że tą samą funkcjonalność posiadają lepsze programy (offlinowe), więc wolę takie.

Jeszcze sprostowanie: mi robi różnicę czy do domu jadę 35 minut czy 2h. Bo mniej więcej taka jest różnica gdy na obwodnicy dojdzie do byle stłuczki.

Jasne.
Ale nie tylko NE potrafi ominąć taki korek.
AM np. również.
Przetestowałem to praktyce przy wypadku na A2 w Poznaniu.
Zdziwiłem się, że pociągnęła mnie przez miasto, pewnie gdyby nie cb to bym nie posłuchał i pojechałbym obwodnicą.

[...]

Jak większość programów w tej cenie.

Data: 2018-06-11 23:20:52
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-11 o 18:29, Cavallino pisze:

> [...]

> Osobiscie porównuję do płatnych, offlinowych (choć z onlinowym
> traffikiem), wspomaganych yanosikiem w tle w kwestii suszarek.

Po pierwsze wątek jest o NE a po drugie odnoszę się do moich słów:

" Jeśli ktoś decyduje się na Naviexpert zamiast jakiejś darmowej wersji typu Yanosik czy Google, to jest świadomy korzyści jakie osiągnie"

skomentowanych przez Ciebie jako:

"Tyle że to nie jest dobry produkt.
Może w niektórych aspektach jest lepszy od darmowych, ale w tych zasadniczych jest dużo gorszy. "

Trzymajmy się więc Twojej tezy i nie wprowadzajmy zamieszania. Więc reasumując jest jak napisałem: porównujemy NE do darmowych.

NE wymięka niestety.
Szkoda, bo też wolałbym jeden program, który ma wszystko.

Niestety tylko Yanosik się liczy w kwestii suszarek. Też mnie wk.. to, że muszę 2 aplikacje odpalać szczególnie, że Yanosik ma w sobie nawigację. No ale cóż, oni mają swoje własne strategie rynkowe więc nie bardzo przejmują się użytkownikami.

Po drugie jak może być lepsza skoro "tak robi"?

Rozumiem, że jakby "tak nie robiła" to czepiłbyś się, że nie robi? ;-)

Nie... pytam o to w czym jest lepsza bo nie zrozumiałem co miałeś na myśli. Z jednej strony piszesz, że robi takie same fuckupy a z drugiej, że jest lepsza. Więc pytam o doprecyzowanie tej sprzeczności - o ile w ogóle musimy dyskutować o innych płatnych, które nie są przedmiotem dyskusji.

[...]

Ok, to mammy uzgodnione różnice nazewnictwa.

Jasne.
Ale nie tylko NE potrafi ominąć taki korek.
AM np. również.

Być może - ale nie rozmawiamy o innych płatnych. AM nie znam i nie wypowiadam się.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-13 18:32:21
Autor: radekp@konto.pl
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Mon, 11 Jun 2018 18:29:03 +0200, w <pfm80c$bmp$1@node2.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

NE wymięka niestety.
Szkoda, bo też wolałbym jeden program, który ma wszystko.

Nawet użytkownicy AM przyznają (jestem na forum AM), że traffic w AM jest
słabiutki, więc bajki musisz opowiadać w innym towarzystwie.

Data: 2018-06-13 19:35:25
Autor: Cavallino
W dniu 13-06-2018 o 18:32, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Zależy co przez to rozumiesz.
Jeśli ilość sygnalizowanych zdarzeń na drodze - to mają rację, i w NE i w AM leży to i kwiczy.

Z kolei jeśli chodzi o wyznaczanie tras, to przynajmniej w Poznaniu i okolicach działa to dokładnie tak samo w obu programach, w obu lepiej niż w yanosiku i w obu lepiej niż w offline'owych nawigacjach.

Albo mam dużo szczęścia i nie trafiłem w AM na żadną sytuację w której wpakowała mnie w korek.

Data: 2018-06-13 22:59:52
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-13 o 19:35, Cavallino pisze:

Zależy co przez to rozumiesz.
Jeśli ilość sygnalizowanych zdarzeń na drodze - to mają rację, i w NE i w AM leży to i kwiczy.

Że tak się wtrącę do Waszej dyskusji... to co piszesz nie ma nic wspólnego z traffic'em. Traffic to obciążenie ruchem drogowym / stopień zakorkowania. Konkretne zdarzenie (wypadek etc) jedynie wpływa na traffic lecz go nie stanowi.

Przy nawigowaniu do celu istotny jest czas dojazdu. Sygnalizowanie zdarzeń drogowych, które opóźniają go jest średnio interesujące. Jest mi obojętne czy spóźnię się z powodu wypadku, czy robót drogowych. Jeśli lubisz słuchać przyczyn opóźnień, to używaj Yanosika. On Ciebie doskonale poinformuje o przyczynie i wpakuje w najgorszy wariant drogi. Osobiście preferuję dostać informacje o tym jak ominąć zator niż wnikać w jego przyczyny. Przypuszczam, ze nie tylko ja tego oczekuję.

Co do AM vs NE nie wypowiadam się bo nie znam AM. Jednakże fora niezbyt pochlebnie się o AM wypowiadają. Osobiście zachwycam się NE w zakresie omijania codziennych zatorów drogowych. Oczywiście nie jeżdżę w N samochodów różnymi trasami by dowody porównawcze zbierać. Ale od czasu gdy używam NE mój średni czas dojazdu do pracy/domu skrócił się zasadniczo w porównaniu z Google i Yanosik. Przy czym Yanosik bije wszelkie rekordy robienia w ciula kierowcy i pakuje w najgorsze korki prawie zawsze.

Być może jest to kwestią specyfiki obszaru po jakim poruszamy się. Nie zaprzeczę.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-14 18:01:39
Autor: Cavallino
W dniu 13-06-2018 o 22:59, Marek S pisze:
[...]

Ale już suszarka na drodze może Ci taki przejazd znacznie opóźnić.

Data: 2018-06-15 13:28:09
Autor: Kris
W dniu czwartek, 14 czerwca 2018 18:01:41 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

Ale już suszarka na drodze może Ci taki przejazd znacznie opóźnić.

Jak jedziesz zgodnie zprzepisami to nic nie opóźni.
Pirat Kapelusznik PLONK WARNING
;)

Data: 2018-06-15 20:02:01
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-14 o 18:01, Cavallino pisze:

Ale już suszarka na drodze może Ci taki przejazd znacznie opóźnić.

Jasne. Wolałbym mieć w smartfonie golarkę zamiast aparatu fotograficznego i w związku z tym mam na co narzekać. Tymczasem jesteś w lepszej sytuacji: aby rozwiązać swój "problem" wystarczy zainstalować darmowego Yanosika i odpalać go równolegle z nawigacją. Marudzenie, że jakaś tam nawigacja, w tym NE, nie potrafi strzyc owiec tudzież informować o suszarkach jest bezpodstawne. Nawigacja służy do nawigowania. Yanosik natomiast wyspecjalizował swoją infrastrukturę unikaniu mandatów. To dwie różne rzeczy wymagające dwóch różnych podejść informatycznych. Możesz w nim do upadłego słuchać relacje typu: w pobliskich krzakach stoi zepsuty samochód. Po co więc poruszać temat komunikatów? Osobiście wolałbym aby ich wcale w NE nie było.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-15 22:31:52
Autor: J.F.
Dnia Fri, 15 Jun 2018 20:02:01 +0200, Marek S napisał(a):
[...]

A gdzie tam - na tyle rozne, ze sobie w ogole nie przeszkadzaja.
No i kiedys Y nie mial mapy wcale, ale teraz ma, i rzekomo to nawet
korki omija.

Dzis mnie Y wk* maksymalnie. Z premedytacja wprowadzil mnie w korek na A4, o ktorym wiedzial, bo go
pokazal. A GM nie chcial sie odpalic i nie wiem - wina GM, telefonu,
operatora ...
Ale gdzie sie korek konczy to pokazal precyzyjnie (na starej mapie).

Taka obserwacja przy okazji: dwa telefony z Y, adres ten sam, czas
dojazdu inny o 10 minut. Startowane w roznym czasie, wiec moze
dlatego.
Ale ... droga pusta, zap*, km ubywa, czasu ubywa ... a  roznica
pozostaje. A pare km przed celem nagle sie uzgadniaja ...
Chyba przelicza trase co kilkanascie minut, co akurat wydaje sie
rozsadne. Ale jesli w tym czasie zablokuje sie cos na trasie ?
Moglby dostawac ostrzezenie z serwera, ale podejrzewam ze nie
dostanie.
Moze dlatego mnie w korek wprowadzil ... ale czy to mozliwe, zeby
~10km korka zebralo sie w 15 minut ?

Ale potem ... oba mi mowia unisono skrec w prawo, a ja w lewo. Wiec oba przeliczaja trase ... i inna im wychodzi, i 2 minuty roznicy.
Czyzby pamietal jak jezdze i obliczyl stosownie do mozliwosci?
A moze dobor zalezy od tego czy stara czy nowa mapa - bo tym sie
roznily. J.

Data: 2018-06-15 23:02:28
Autor: Cavallino
W dniu 15-06-2018 o 22:31, J.F. pisze:

[...]

Na ile ten korek?
Bo może objazd wcale czasowo nie byłby krótszy?

Moglby dostawac ostrzezenie z serwera, ale podejrzewam ze nie
dostanie.

U mnie na 20 minutowej trasie do pracy, potrafi zmienić trasę, gdy zauważy korek.

Data: 2018-06-16 00:37:13
Autor: J.F.
Dnia Fri, 15 Jun 2018 23:02:28 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Ponad pol godziny. Objazd jest na stale wytyczony, ale mysle sobie - moze nie ma korka,
skoro tak prowadzi.

Moglby dostawac ostrzezenie z serwera, ale podejrzewam ze nie
dostanie.

U mnie na 20 minutowej trasie do pracy, potrafi zmienić trasę, gdy zauważy korek.

Moze trafiasz w ten czas gdy planowo sprawdza trase.
Swoja droga - zeby sie tak zmienila sytuacja w 10 minut ... no, duzo
zmienic nie musi, wystarczy o 1 minute, a moze i o 1 sekunde ...

J.

Data: 2018-06-16 09:51:26
Autor: Cavallino
W dniu 16-06-2018 o 00:37, J.F. pisze:

U mnie na 20 minutowej trasie do pracy, potrafi zmienić trasę, gdy
zauważy korek.

Moze trafiasz w ten czas gdy planowo sprawdza trase.
Swoja droga - zeby sie tak zmienila sytuacja w 10 minut ...

Zakładasz że programy nawigacyjne mają dane aktualne.
Ktoś już pisał, że z jego obserwacji, np. na GM opóźnienie jest rzędu 15 minut.

Data: 2018-06-17 00:03:10
Autor: J.F.
Dnia Sat, 16 Jun 2018 09:51:26 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

To zrozumiale - oni tez potrzebuja troche czasu na usrednienie danych.

Ale ... no, moze to i cos zmienia - korek sie zaczyna tworzyc,
ruszasz, nawigacja oblicza na starych danych, po paru minutach przy
kolejnym przeliczeniu  korek jest juz spory.

J.

Data: 2018-06-17 07:37:35
Autor: Cavallino
W dniu 17-06-2018 o 00:03, J.F. pisze:
[...]

Dokładnie o to mi chodziło.
A jeśli Yanosik ma jeszcz dodatkową zwłokę przy przeliczaniu danych, to już masz może i pół h.

Data: 2018-06-16 00:48:18
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-15 o 22:31, J.F. pisze:

[...]

No to masz Yanosika: nawigacja i ostrzeganie w jednym jak chciałeś. I co? Zadowolony chyba nie jesteś? :-D :-D

A GM nie chcial sie odpalic i nie wiem - wina GM, telefonu,
operatora ...

Też tak miałem przy czym GM nie chciały odpalić się gdy Yanosik pracował. Nie za każdym razem tak było. Przypuszczam, że w obszarach o słabym zasięgu internetu tylko.

Taka obserwacja przy okazji: dwa telefony z Y, adres ten sam, czas
dojazdu inny o 10 minut. Startowane w roznym czasie, wiec moze
dlatego.

To również obserwowałem. We wcześniejszych wersjach Yanosik potrafił zawiesić się więc nierzadko trzeba było go restartować. Po takim restarcie czasy dojazdu były dość często znacząco inne. Loteria.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-16 11:50:05
Autor: radekp@konto.pl
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Fri, 15 Jun 2018 22:31:52 +0200, w
<gfni79pij04e$.102fygc0gb52v$.dlg@40tude.net>, "J.F."

W NE masz przeliczanie co 2 min.

Data: 2018-06-16 23:12:06
Autor: J.F.
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Dnia Sat, 16 Jun 2018 11:50:05 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):
Fri, 15 Jun 2018 22:31:52 +0200,  "J.F."
[...]

Patrzac na ostatnia przygode - fajnie.

Ale ... jesli maja duzo klientow - obciaza im to serwery.

J.

Data: 2018-06-17 22:23:06
Autor: radekp@konto.pl
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Sat, 16 Jun 2018 23:12:06 +0200, w
<2ynt19jjwa2m$.9xhvkiqm50ry$.dlg@40tude.net>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Dnia Sat, 16 Jun 2018 11:50:05 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

Patrzac na ostatnia przygode - fajnie.
Ale ... jesli maja duzo klientow - obciaza im to serwery.

Możliwe. W końcu za to płacisz.
Zresztą AFAIK przeliczanie odbywa się tylko, gdy na trasie pojawiają się
zmiany.

Data: 2018-06-15 22:54:49
Autor: Cavallino
W dniu 15-06-2018 o 20:02, Marek S pisze:
[...]

No właśnie tak nie do końca, bo u mnie na stacji multimedialnej z Androidem 8, kiepsko działają te ostrzegacze.

Nie chcą gadać gdy są w tle.
Czort wie dlaczego.

Dlatego wolałbym jedną nawigację, która chodziłaby na pierwszym planie i zarówno nawigowała jak i ostrzegała.

Data: 2018-06-16 00:54:33
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-15 o 22:54, Cavallino pisze:

No właśnie tak nie do końca, bo u mnie na stacji multimedialnej z Androidem 8, kiepsko działają te ostrzegacze.

Nie chcą gadać gdy są w tle.
Czort wie dlaczego.

A to problem lokalny... Na 8.1 nie mam z tym kłopotu. Praktycznie zawsze używam nawigacji NE z Yanosikiem w tle.

Dlatego wolałbym jedną nawigację, która chodziłaby na pierwszym planie i zarówno nawigowała jak i ostrzegała.

Ok, ale nie można uogólniać (w sensie robienia zarzutów pod kątem aplikacji X czy Y, że nie potrafi wszystkiego) z tego powodu, że u Ciebie nie działa.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-16 09:49:59
Autor: Cavallino
W dniu 16-06-2018 o 00:54, Marek S pisze:
[...]

Nie masz kłopotu na telefonie, co nie znaczy że na radionawigacji też by działało poprawnie.
Tam jest funkcja która miksuje dźwięk radia z dźwiękiem z aplikacji i wg mnie to ona zawodzi.

[...]

A której aplikacji która u mnie nie działa coś takiego zarzuciłem?
Jedyna która robi zadowalająco ostrzeganie oraz posiada nawigowanie, to yanosik.

A on na pierwszym planie działa bez zarzutu.

Żadna inna tego kryterium nie spełnia w temacie ostrzegania, a to do nich miałem zastrzeżenia, nie do yanosika.

Data: 2018-06-17 00:47:47
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-16 o 09:49, Cavallino pisze:

Nie masz kłopotu na telefonie, co nie znaczy że na radionawigacji też by działało poprawnie.
Tam jest funkcja która miksuje dźwięk radia z dźwiękiem z aplikacji i wg mnie to ona zawodzi.

Możliwe, ale nadal to problem lokalny więc nie ma sensu go uogólniać.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-16 11:49:08
Autor: radekp@konto.pl
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Fri, 15 Jun 2018 20:02:01 +0200, w <pg0uur$91g$1@node1.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

[...]

Przecież NE ma informacje o patrolach, szuszarkach.
A jak to działa sam ocenisz, bo b. rzadko używam Yanosika, więc moje porównanie
jest mało miarodajne.

Data: 2018-06-17 00:51:36
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-16 o 11:49, radekp@konto.pl pisze:

Przecież NE ma informacje o patrolach, szuszarkach.

Ale g... warte.

A jak to działa sam ocenisz, bo b. rzadko używam Yanosika, więc moje porównanie
jest mało miarodajne.

Więc właśnie. Mógłbym zaryzykować twierdzenie, że NE zgłasza 10% suszarek i lotnych patroli względem Yanosika. Nie zaryzykowałbym jazdy bez Yanosika mając ciężką stopę.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-17 07:38:42
Autor: Cavallino
W dniu 17-06-2018 o 00:51, Marek S pisze:
W dniu 2018-06-16 o 11:49, radekp@konto.pl pisze:

Przecież NE ma informacje o patrolach, szuszarkach.

Ale g... warte.

Tak jak Waze - czysto teoretycznie ma, bo nikt tego nie zgłasza, albo ma mało userów..

[...]

I tu się zgadzamy.

Data: 2018-06-17 14:07:32
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-17 o 07:38, Cavallino pisze:

Przecież NE ma informacje o patrolach, szuszarkach.

Ale g... warte.

Tak jak Waze - czysto teoretycznie ma, bo nikt tego nie zgłasza, albo ma mało userów..

Właśnie. Stąd moja teza: Yanosik się sprawdza przy zdarzeniach/suszarkach, więc to jedyne sensowne narzędzie do monitorowania dróg. Natomiast nawigacje niech służą do nawigowania i tylko tą funkcję najeży w nich ewentualnie porównywać.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-17 14:15:46
Autor: Cavallino
W dniu 17-06-2018 o 14:07, Marek S pisze:
[...]

No właśnie ja oczekuję jednak czegoś więcej, dlatego nie do końca zgadzam się z takim stanowiskiem.
Oczywiście masz rację, że to moja indywidualna ocena.

Data: 2018-06-17 14:28:33
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-17 o 14:15, Cavallino pisze:

No właśnie ja oczekuję jednak czegoś więcej, dlatego nie do końca zgadzam się z takim stanowiskiem.
Oczywiście masz rację, że to moja indywidualna ocena.

Ja również wolałbym mieć jedną aplikację na wszystko, co potrzebuję. Ale to się nie da zrobić i to raczej nie z powodów technicznych lecz organizacyjnych / politycznych / marketingowych i pewnie jakiś jeszcze.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-17 22:24:12
Autor: radekp@konto.pl
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Sun, 17 Jun 2018 00:51:36 +0200, w <pg449p$3t0$1@node2.news.atman.pl>, Marek S
<precz@spamowi.com> napisał(-a):

> [...]

Więc właśnie. Mógłbym zaryzykować twierdzenie, że NE zgłasza 10% suszarek i lotnych patroli względem Yanosika. Nie zaryzykowałbym jazdy bez Yanosika mając ciężką stopę.

Nawet więcej :)
Dziś na trasie NE zgłosił mi 0 suszarek, Yanosik dwie.
Nie było żadnej.

Data: 2018-06-17 23:20:44
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-17 o 22:24, radekp@konto.pl pisze:

Nawet więcej :)
Dziś na trasie NE zgłosił mi 0 suszarek, Yanosik dwie.
Nie było żadnej.

Jak dla mnie NE powinien zrezygnować z powiadomień takowych. Inaczej będą kopać się z koniem w postaci Yanosika. Nigdy im nie dorównają.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-11 08:19:31
Autor: abn140
NaviExper
-- Pozdrawiam,
Marek
ok to ja z innej beki.
o ile te navi jakos dzialaja, to po zeszlorocznej wycieczce do francji
uznalem ze umiejetnosc objechania tam platnych autostrad oddziela mezczyzn
od chlopcow w zakresie navi...
po zapodaniu takich warunkow dziewczynki wyczyniaja istne cuda.
skonczylo sie na imporcie do osmand trasy wyznaczonej z palca...
no dobra. bylo minelo.
ale pytanie pozostaje.
jaka navi potrafi dobrze to zrobic?
perwersyjnym marzeniem byloby dodanie kierowcy wariantow z malymi odcinkami
jednak platnymi /obok calkiem nieplatnych, co niby potrafi kazda navi/,
jesli to pozwoli naprawde ostro zarobic na czasie lub uciazliwosci....
zna ktos?
widzial ktos?
jest mi to niepotrzebne ale pytam przy okazji z ciekawosci...

Data: 2018-06-11 10:01:21
Autor: radekp@konto.pl
NaviExper
Mon, 11 Jun 2018 08:19:31 +0200, w <pfl49j$7sp$1@dont-email.me>, "abn140"
<abn140@googlemail.com> napisał(-a):

[...]

Kiedyś na forum NE była taka sugestia, aby zrobić jakiś przelicznik
"oszczędzania na płatnych typu 1zł za 1km".
Ale pomysł upadł, chyba za dużo z tym roboty, a za mało potrzebujących.

W Igo w jakimś dodatku miałem pływającą ikonę płatnej autostrady, po jej
kliknięciu przeliczał trasę wykluczając płatne i odwrotnie.

Data: 2018-06-11 18:31:02
Autor: Cavallino
NaviExper
W dniu 11-06-2018 o 08:19, abn140 pisze:
[...]

I-go.
Ale z kolei nie ma wyznaczania tras z wykorzystaniem danych o czasie przejazdu z traffika.
Co najwyżej objazdy w przypadku zgłoszonej blokady drogi, albo spowolnienia ruchu.

Do tego potrafi wykluczyć płatne winietką od płatnych za przejazd i odwrotnie.

Data: 2018-06-11 21:00:05
Autor: jerzu.xyz
NaviExper
On Mon, 11 Jun 2018 08:19:31 +0200, "abn140" <abn140@googlemail.com>
wrote:

widzial ktos?

I-Go Primo Truck.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2018-06-11 08:41:14
Autor: J.F.
Dnia Sun, 10 Jun 2018 18:50:01 +0200, Marek S napisał(a):
[...]

Zaczalem sie Y przygladac po poprzedniej dyskusji - i faktycznie
pokazywanie u niego lezy.
Na starej mapie jest nawet niezle, ale tylko na wyznaczonej trasie.

Wyznacza ... chyba w miare dobrze, bez floty aut to sie nie dowiem.

Ale za to ... mam do domu zakaz skretu w lewo, i trzeba kombinowac.
I yanosik ostatnio kombinuje jak czlowiek - przez supermarket,
zawrocic na ulicy z prawej ... ktora nawigacja to potrafi :-)

Podoba mi się w NE błyskawiczne reagowanie ekipy na zgłoszone korekty map oraz słuchanie głosu "narodu" odnośnie pomysłów dla nowych wersji. Yanosik olewa takie zgłoszenia,

Nowa mapa bazuje chyba na OSM ? To IMO - w miare aktualna.

Zreszta nawet stara byla w miare aktualna.

a z Googlami nie ma praktycznie kontaktu w ogóle.

Ale jakos coraz szybciej reaguja na zmiany.

J.

Data: 2018-06-11 23:46:12
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-11 o 08:41, J.F. pisze:

Zaczalem sie Y przygladac po poprzedniej dyskusji - i faktycznie
pokazywanie u niego lezy.
Na starej mapie jest nawet niezle, ale tylko na wyznaczonej trasie.

Ja jak koń zaprzęgowy podążam z pracy do domu i na odwrót. Na ciągle tej samej trasie, na której warunki zmieniają się o 180 stopni w godzinach 7-9 i 15-17, Yanosik na starej mapie praktycznie konsekwentnie zawodzi. Są dwa objazdy do głównej trasy, jest droga równoległa do obwodnicy. Yanosik w zasadzie nigdy nie pokazał mi lepszego wariantu w danej chwili czasu.

Wyznacza ... chyba w miare dobrze, bez floty aut to sie nie dowiem.

Tak się składa, że mam oczy i widzę. Ulice są równoległe w w/w miejscach i jedną widać z drugiej. Żadna flota nie jest potrzebna. Jak nawigacja wpier...  mnie w korek to nie mam jak zmienić trasy. Mogę jedynie machać szczęśliwcom jadącym alternatywną trasą. Przy NE to mi machają.

Ale jakos coraz szybciej reaguja na zmiany.

Nie zaprzeczę i nie potwierdzę. Dla mnie Google to twór egzystujący obok rzeczywistości. Nie tylko w zakresie nawigacji. Oni w ogóle jacyś odjechani są.Spróbuj zapytać się odnośnie Androida o cokolwiek. Mimo iż jest oficjalny kanał, to 1.5 roku czekam na odpowiedź :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-13 20:05:23
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pfmqj7$cek$1@node1.news.atman.pl...
[...]

No coz, na starej mapie i wyznaczonej trasie wielokrotnie widzialem, ze korek pokrywal z tym co Y pokazywal, wiec informacje o korkach ma.

A reszta to tak jak juz ustalilismy - poza wyznaczoną trasą to kolory chyba z sufitu, albo srednie, a na nowej mapie to w ogole jakies dziwne - moze i masz racje, ze korek musi byc stojacy.

Jak oblicza trase to nie mam zdania - za male korki, za malo alternatyw.

Wyznacza ... chyba w miare dobrze, bez floty aut to sie nie dowiem.
Tak się składa, że mam oczy i widzę. Ulice są równoległe w w/w miejscach i jedną widać z drugiej. Żadna flota nie jest potrzebna.

To ja tak dobrze nie mam.

Ostatni przypadek - Y proponuje trase A i przewiduje dojazd na 9:10.
Google proponuje A lub B, i mowi, ze czas na obu podobny, i tez 9:10.
Zjezdzam na B, Y mowi ze dojazd bedzie 9:17.
Dojezdzam 9:10 ... Y w miare jazdy prognoze skracal ... ale ja lubie zap*, to czy mial prawo przewidywac ze dojade szybciej ?
No ale google jakos przewidzial ... a moze zle przewidzial, tylko ja lubie zap* ? :-)

Innym razem trafilem na troche ciezarowek w trasie i czas sie wydluzal ....

A po miescie to juz w ogole trudno ocenic - jak nie ma jakiegos stojacego korka, to pare skrzyzowan z pechem i pare minut dodatkowych.
Niby tylko pare minut, ale ze trasa krotka, to procentowo sporo wychodzi.

A wystarczylby jeden samochod mniej i przejechalbym na zielonym ...

[google]
Ale jakos coraz szybciej reaguja na zmiany.
Nie zaprzeczę i nie potwierdzę.

Byl grudzien 2010 i otwarto pierwszy odcinek AOW (A8).
W sierpniu 2011 otwarto most Redzinski i calą obwodnice.
A w googlu nic.

Przyszedl kwiecien czy marzec 2012 - w googlu nadal nic, choc na zdjeciach lotniczych u nich juz widac caly przebieg - choc z etapu budowy.
A przeciez tedy mieli jechac turysci z zachodu na Euro2012.

Ktos im to chyba powiedzial, bo narysowali w koncu.
Ale ... gdzies im tam jakiego pikselka zabraklo, bo wyznaczanie trasy starannie omijalo nowy wezel, i to wcale nie ten ostanio oddany.

Poprawili chyba z rok pozniej.

Wiec rok biore za punkt odniesienia, a teraz jednak sa szybsi.

Dla mnie Google to twór egzystujący obok rzeczywistości. Nie tylko w zakresie nawigacji.

No coz, kiedys im sie nie dziwie - jakis kraik czwartego swiata gdzies na zadupiu - kogo to interesuje.
Ale widac awansowalismy :-)
Pewnie dajemy wiecej zarobic.

Oni w ogóle jacyś odjechani są.Spróbuj zapytać się odnośnie Androida o cokolwiek. Mimo iż jest oficjalny kanał, to 1.5 roku czekam na odpowiedź :-)

Jak to w wielkiej korporacji. Myslisz, ze ich stac na support dla miliardow uzytkownikow ?
Ale nawigacja ... IMO coraz lepsza, a w zasadzie to juz calkiem dobra.
Ma co prawda pare cech ktorych akurat nie lubie - brak widoku 2D, maly zoom ...

Nawiasem mowiac - zamienilem ostatnio telefony funkcjami ... i wydaje mi sie, ze GM bierze wiecej pradu niz Yanosik.

J.

Data: 2018-06-13 20:11:34
Autor: Cavallino
W dniu 13-06-2018 o 20:05, J.F. pisze:

Nawiasem mowiac - zamienilem ostatnio telefony funkcjami ... i wydaje mi sie, ze GM bierze wiecej pradu niz Yanosik.

Neta też - tak ze 30 razy więcej.

Data: 2018-06-13 23:14:26
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-13 o 20:05, J.F. pisze:

No coz, na starej mapie i wyznaczonej trasie wielokrotnie widzialem, ze korek pokrywal z tym co Y pokazywal, wiec informacje o korkach ma.

Zupełnie nie mogę tego potwierdzić. Nie pamiętam przypadku aby choć raz Yanosik podał wiarygodne informacje na temat trafficu. Jak pisałem - 4.5km korek, który jest prawie codziennie w dni robocze w godzinach 7-9 i 15-17 skraca konsekwentnie do odcinka może 200m - i tylko przy dobrych wiatrach to czyni.

Codziennie jeżdżę w tych samych kierunkach o stałych porach. Prawie zawsze widzę co dzieje się na omijanej drodze przez NE (bo jest obok równoległa).

Jak oblicza trase to nie mam zdania - za male korki, za malo alternatyw.

I to pewnie jest clue sprawy.  Jeśli w korkach nie jeździsz to opiniowanie nie ma sensu. W moim przypadku przy dobrej i Yanosikowej nawigacji, różnica czasów dojazdu na odcinku 32km wynosi 30 minut a nawet do 1h.

No ale google jakos przewidzial ... a moze zle przewidzial, tylko ja lubie zap* ? :-)

No więc Twoja definicja korka nie ma nic wspólnego z pojęciem korka w moim rozumieniu. A już w szczególności, że nierzadko mam możliwość optycznej weryfikacji czy wyznaczoną trasą jadę szybciej niż równoległą tuż obok.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-14 18:09:03
Autor: Cavallino
W dniu 13-06-2018 o 23:14, Marek S pisze:
[...]

I to pewnie jest clue sprawy.

Nie - clue sprawy to ilość użytkowników (aktywnych) w okolicy.
Widać w Poznaniu Yanosik ma ich tyle samo co NE, a już w Trójmieście nie.
Stąd zupełnie rozbieżne wrażenia z używania tych samych programów.

Data: 2018-06-14 21:50:12
Autor: radekp@konto.pl
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Thu, 14 Jun 2018 18:09:03 +0200, w <pfu3v0$gbu$1@node1.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

Nieprawda. Najwięcej użytkowników ma Google Maps i jak widać niespecjalnie się
to przekłada na cokolwiek.

Widać w Poznaniu Yanosik ma ich tyle samo co NE, a już w Trójmieście nie.
Stąd zupełnie rozbieżne wrażenia z używania tych samych programów.

jw.

Data: 2018-06-15 17:45:50
Autor: Cavallino
W dniu 14-06-2018 o 21:50, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Pytanie czy GM w ten sam sposób przekazuje do siebie dane o trafficu i czy od każdego usera.

Data: 2018-06-15 20:14:40
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-14 o 18:09, Cavallino pisze:

Jak oblicza trase to nie mam zdania - za male korki, za malo alternatyw.

I to pewnie jest clue sprawy.

Nie - clue sprawy to ilość użytkowników (aktywnych) w okolicy.

Tu się nie zgodzę. Płatne nawigacje, w tym NE, mają zdecydowanie mniej użytkowników. Tymczasem NE działa o dwie klasy lepiej niż Yanosik w zakresie radzenia sobie z miejskimi korkami. Przynajmniej na trasach jakie codziennie przemierzam.

Widać w Poznaniu Yanosik ma ich tyle samo co NE,

Może masz rację ale szczerze mówiąc śmiem wątpić aby 3miasto uwzięło się na hurtowe zakupy NE. Nie ma tu żadnych ekstra billboardów z gołymi panienkami reklamującymi NE.

a już w Trójmieście nie.
Stąd zupełnie rozbieżne wrażenia z używania tych samych programów.

Mam inną teorię - być może fałszywą. Sprostuj więc. Jak wspomniałem, z pracy do domu mam ok 32 km. Zwykle to 35 min jazdy. Korkiem nazywam sytuację gdy z 35 minut robi mi się 1h lub więcej. Wtedy mówimy o nawigowaniu przez korki lepszym lub gorszym. Jeśli objazd korka to +30% trasy więcej ale czasowo 50% mniej, to dla mnie różnica.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-15 23:00:07
Autor: Cavallino
W dniu 15-06-2018 o 20:14, Marek S pisze:
[...]

Ja mam 12, ale czas niewiele lepszy.
Tyle że nie ma tak, że jak jedna przeprawa przez Wartę stoi, to druga jest pusta - najczęściej wszystkie są pełne.
Więc różnice w przejazdach są nieduże, ale AM i NE znajdują lepsze trasy (sprawdzam na kompie przed wyjazdem, albo po przyjeździe).

Ale już w przypadku dalszych wyjazdów na zachód od Poznania, potrafi się zatkać autostrada A2 w przypadku jakiegoś wypadku - ale tutaj radzą sobie wszystkie nawigacje online, oraz część offline (AM).
Yanosik zwykle też.

Więc kluczowe dla mnie jest ostrzeganie o kontrolach, w połączeniu z dobrym nawigowaniem.
Na razie jestem zawiedziony wszystkimi przetestowanymi nawigacjami.
Yanosik jest jeszcze najlepszy całościowo, ale z kolei nawiguje najgorzej, no i ma fatalny interfejs.

Data: 2018-06-16 01:14:33
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-15 o 23:00, Cavallino pisze:

> Tyle że nie ma tak, że jak jedna przeprawa przez Wartę stoi, to druga > jest pusta - najczęściej wszystkie są pełne.

Właśnie sam sobie odpowiadasz dlaczego różnic nie dostrzegasz. Jeśli nie ma alternatywnej drogi, to nawet jeśli kupiłbyś nawigację za milion $, to i tak Ci jej nie wskaże. Tymczasem w 3mieście w wielu przypadkach alternatywa jest. Chodzi tylko o poinformowanie, która opcja jest szybsza.

[...]

Jak długo korzystałem z Yanosika, to praktycznie nigdy sobie nie poradził. W dodatku pakuje w najgorsze korki. Poczytaj, co doświadczył dziś J.F. Przypomnę, że dokładnie taka sama historia spowodowała, że obiecałem sobie nigdy nie używać yanosikowej nawigacji i zakupiłem NE. Chodziło o wpakowanie w 10km korek na obwodnicy kiedy droga obok była prawie pusta. Tamtego dnia 32km jechałem 2.5h.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-16 09:55:27
Autor: Cavallino
W dniu 16-06-2018 o 01:14, Marek S pisze:
> [...]

Właśnie sam sobie odpowiadasz dlaczego różnic nie dostrzegasz. Jeśli nie ma alternatywnej drogi, to nawet jeśli kupiłbyś nawigację za milion $, to i tak Ci jej nie wskaże. Tymczasem w 3mieście w wielu przypadkach alternatywa jest. Chodzi tylko o poinformowanie, która opcja jest szybsza.

Alternatywna w Poznaniu też jest, ze 3 warianty przynajmniej.
Tylko że różnice małe.

Ale zarówno NE jak i AM pokazują praktycznie te same trasy, za to yanosik bardzo lubi drogi główne, nawet jak są w części zakorkowane i on o tym wie, a na alernatywnych spokój, ale z kolei jedzie się wolniej.

[...]

No widzisz - dlatego piszę że mamy inne doświadczenia i doszukuję się przyczyn dlaczego tak może być.

Data: 2018-06-17 00:57:38
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-16 o 09:55, Cavallino pisze:

Alternatywna w Poznaniu też jest, ze 3 warianty przynajmniej.
Tylko że różnice małe.

Ciężko z Tobą dyskutować. Logiczne jest, że skoro różnice są małe, to nie ma o czym gadać. Oczywiste dla mnie przynajmniej jest, że jeśli różnica jest rzędu 1 minuty, to nie ma co dyskutować. Natomiast jeśli różnica jest 2 godzin, to dyskusja ma sens.

Ale zarówno NE jak i AM pokazują praktycznie te same trasy, za to yanosik bardzo lubi drogi główne, nawet jak są w części zakorkowane i on o tym wie, a na alernatywnych spokój, ale z kolei jedzie się wolniej.

Taaaa... sęk w tym, że jeśli na odcinku 32km jedzie się wolniej o 2h to Yanosikowi to zwisa. Taka subtelna różnica nie robi na nim wrażenia. Mi robi to różnicę więc zainwestowałem w NE.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-17 01:56:11
Autor: J.F.
Dnia Sun, 17 Jun 2018 00:57:38 +0200, Marek S napisał(a):
[...]

Po prostu - masz dobre warunki do testowania, a my nie.

[...]

Tylko z drugiej strony - widzimy jak czasem jednak dobiera trase,
widac 1 minuta mu robi wrazenie.

Nie mowie ze zawsze dobrze, nie mam jak sprawdzic, jak pojade jedna
trasa, to nie wiem jak na drugiej.

Tez mam wrazenie ze lubi glowne drogi, mozliwe ze po miescie to z
jakis usrednionych danych korzysta - wszak tu wystarczy na jedne
swiatla zle trafic i czas wydluzy sie o ~2 minuty.

J.

Data: 2018-06-17 14:22:26
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-17 o 01:56, J.F. pisze:

Po prostu - masz dobre warunki do testowania, a my nie.

Zapewne tak. Właśnie to podkreślam. W końcu trudno ocenić gaśnicę gdy nie ma pożaru :-)

[...]

Yanosikowi czy NE? Bo Yanosik prawie nigdy nie podpowiada mi objazdów 1-minutowych. Mój ulubiony przykład z Sopotu:

https://drive.google.com/file/d/19YXw1alj_x34H6t-l0fxEVTM3GPIjCm1/view?usp=sharing

Gdy widzę korek, jadę w ciemno, tak jak strzałki prowadzą. Yanosik nigdy mi nie zaproponował tego objazdu a to jest ok 1km więc całkiem sporo minut można być do przodu. NE zawsze mi go proponuje gdy jest ciasno. Oczywiście tu w 100% przypadków sam wiem, że sporo zyskam, ale nie w tym rzecz.

Tez mam wrazenie ze lubi glowne drogi, mozliwe ze po miescie to z
jakis usrednionych danych korzysta - wszak tu wystarczy na jedne
swiatla zle trafic i czas wydluzy sie o ~2 minuty.

Tu możesz mieć rację. Jak się zastanawiam teraz, to Trójmiasto to główna ulica plus pajęczyna nie głównych. Ten schemat jest prawie wszędzie tutaj. No i faktycznie jeśli wyobrazimy sobie trasę bez tych "pajęczyn" to Yanosik konsekwentnie będzie pakował kierowców w najgorsze korki.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-17 14:29:35
Autor: Cavallino
W dniu 17-06-2018 o 14:22, Marek S pisze:

[...]

Ja tu bym stawiał na to, że yanosik ma jakiś błąd w mapie, który wyklucza nawigację tą konkretną trasą.
Albo np. jezdnie mu się na niej nie łączą, albo któraś z dróg nie jest oznaczona jako utwardzona, albo coś jeszcze w ten deseń.

U mnie nawiguje nawet przez drogi wewnętrzne galerii handlowej, jeśli u Ciebie robi inaczej, to przyczyna musi być inna niż jego algorytm.

Dla testów spróbuj pobawić się ustawieniami (np. włącz drogi gruntowe), albo ustaw mu punkt docelowy w różnych miejscach tej trasy - będziesz widział kiedy odmówi wyznaczenia sensownej trasy.
Może z powiększenia mapy zobaczysz gdzie tkwi problem.

Data: 2018-06-17 23:18:36
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-17 o 14:29, Cavallino pisze:

[...]

Kłopot w tym, że to nigdy nie działa. Kolejny konkretny przykład:

https://drive.google.com/file/d/12O8YanIdswWBi6lvrqHRZsFbChDebcYO/view?usp=sharing

Doszło do wypadku, obwodnica stoi od dłuższego czasu. Yanosik kieruje mimo to na obwodnicę. Normalna droga asfaltowa wiedzie dosłownie poza barierkami obwodnicy. Kierowcy jadący obwodnicą i tą drogą widzą się wzajemnie. Żal dupę ściska gdy chodzisz wokół własnego auta czekając aż coś się ruszy gdy tymczasem inni śmigają sobie bez utrudnień. To jest ta sytuacja, o której wspominałem: Yanosik pakuje w 2.5h korek a inni pokonują tą trasę w godzinę lub krócej.

[...]

Powiększenie mapy niczego nie zmienia. Mnóstwo racy to sprawdzałem na starych i nowych mapach.

Drogi gruntowe w Yanosiku? Nie widziałem takiej opcji.

https://drive.google.com/file/d/1QOmTivmyEx1Xfa2JV6K-RmGukOtrGbUP/view?usp=sharing

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-19 19:24:45
Autor: Marek S
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
W dniu 2018-06-18 o 23:25, Cavallino pisze:

Chodzi o mapy być może, nie o soft.
Błędy w mapach same się nie zgłoszą.

Mam doświadczenie w zgłaszaniu błędów do ekipy Yanosika. Lepiej pójść w tym czasie na piwo. Skutek będzie ten sam.

Zgłoszenie do NE było zrealizowane następnego dnia.

Pomijam już fakt, że nie wiedziałbym co zgłosić bo ulice są na mapie Yanosika. Skąd mam wiedzieć, że są dla niego niewidoczne?

Teraz mała dygresja. Dziś na obwodnicy znów wielokilometrowy korek i ..... Yanosik go pokazał na czarno!!! Oczy przecierałem ze zdumienia. Żałuję, że nie uruchomiłem nawigacji Yanosikowej zanim znalazłem się w okolicy lecz jechałem z NE. Ciekaw jestem czy Yanosik wpakowałby mnie w ten korek. Pewnie tak i musiałbym obwodnicę zgłosić do nich jako niewidoczną :-D

Nie - sprawdź tą konkretną którą chciałbyś jechać w przypadku objazdu.

Dawno czyniłem takie testy przy okazji poprzedniego wątku - z marnym efektem dla Yanosika. Przecież pisaliśmy o tym. W końcu wskutek doradzenia mi zakupu NE zmieniłem nawigację a nie przez własne upodobania czy fochy.

Ja Ci mówię o sprawdzaniu trasy, a Ty mi o powiększeniu.
Odczep się NA RAZIE od tego powiększenia i sprawdź czy jest w stanie poprowadzić nawigację do tej Twojej alternatywnej trasy.

Wiele razy odpowiedziałem, że nie. Głównie w poprzednim wątku. Konsekwentnie Yanosik pakował mnie w największe korki.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-19 19:37:12
Autor: Cavallino
W dniu 19-06-2018 o 19:24, Marek S pisze:

Nie - sprawdź tą konkretną którą chciałbyś jechać w przypadku objazdu.

Dawno czyniłem takie testy przy okazji poprzedniego wątku - z marnym efektem dla Yanosika.

Nie - po prostu czekałeś na cud, zamiast sprawdzić co jest przyczyną problemu.

Odczep się NA RAZIE od tego powiększenia i sprawdź czy jest w stanie poprowadzić nawigację do tej Twojej alternatywnej trasy.

Wiele razy odpowiedziałem, że nie.

Ani razu tego nie sprawdziłeś, więc nie mogłeś pisać.

Konsekwentnie Yanosik pakował mnie w największe korki.

Nie rozumiesz co się do Ciebie pisze, czy o co chodzi?

To że yanosik nie wyznacza trasy którą byś chciał jechać to już wiemy, nie musisz tego sto razy powtarzać.

Tyle że to nie jest żadne sprawdzenie, DLACZEGO tak jest.

Jak piszę Ci w jaki sposób to sprawdzić (wyznaczyć punkt docelowy w połowie tej trasy alternatywnej, a nie u Ciebie w domu), to zamiast to zrobić, to po raz sto pierwszy piszesz, że sam z siebie nie zmienia trasy na jaką Ty chcesz.

Po co?
Grafomania jakaś czy co?

Chyba wiedza co do przyczyn jakieś zdarzenia, jest cenniejsza niż kilka minut poświęcone na kilkukrotne wyznaczenie trasy, prawda?

Data: 2018-06-19 19:53:08
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-19 o 19:37, Cavallino pisze:

Nie - po prostu czekałeś na cud, zamiast sprawdzić co jest przyczyną problemu.

Cud się stał i za Waszym doradztwem nabyłem NE i jestem zadowolony. Po co mi debugować Yanosika? Zresztą nawet jeśli znalazłbym przyczynę, to i tak ich ekipa nic z tym nie zrobi.

Ani razu tego nie sprawdziłeś, więc nie mogłeś pisać.

Piszesz niejasno więc nie wiem co i jak mam sprawdzać. Klikać jakieś punkty pośrednie? No ok i no? Mam w dzienniku pokładowym odnotować kliknięcie? Czy może coś jeszcze? Telepatą nie jestem by zinterpretować Twoje intencje.

Ponadto, tak jak napisałem - nie potrafię w Yanosiku dodawać punktów pośrednich i to w trakcie prowadzenia auta.

Nie rozumiesz co się do Ciebie pisze, czy o co chodzi?

No przecież cały czas powtarzam, że nie rozumiem.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-19 20:03:31
Autor: Cavallino
W dniu 19-06-2018 o 19:53, Marek S pisze:
[...]

Zrobi albo nie zrobi - sądzę że na błędy w mapie zareagują dużo szybciej niż na propozycje usprawnień w programie.
Inna klasa błędu.

Ani razu tego nie sprawdziłeś, więc nie mogłeś pisać.

Piszesz niejasno więc nie wiem co i jak mam sprawdzać. Klikać jakieś punkty pośrednie?

Bo nie czytasz co Ci się pisze.
Wyznacz trasę do połowy drogi alternatywnej.
Tzn. z punktem docelowym w jej połowie.

Albo narysuj gdzieś w GM tą trasę którą yanosik nie chce Cię poprowadzić, zrób zrzut screena i wrzuć link do niego na grupę, to sam sprawdzę w yanosiku ten odcinek, jeśli Ty nie chcesz.

Np. w ten sposób:
https://goo.gl/maps/6DHgEDzGuJM2

Data: 2018-06-19 20:20:53
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-19 o 20:03, Cavallino pisze:

Bo nie czytasz co Ci się pisze.

Nieprawda.

Wyznacz trasę do połowy drogi alternatywnej.

Skąd mam wiedzieć jaka jest alternatywna? Z innej nawigacji?

[...]

Uczyniłem to ze 2x. I co to dało? Nie czytasz tego, co się do Ciebie pisze? :-D

Linki nadal są aktywne. Już chciałem je usunąć, ale skoro nie czytasz, to zachowam je na dłużej dostępnymi. Przytaczam je raz jeszcze. I raz jeszcze wyjaśnię, że czerwone strzałki to lepsza droga alternatywna.

Pogranicze Gdańsk / Sopot

https://drive.google.com/file/d/17qBlKPnBixLPoZUQ-XLWkn2SiQqCHI8i/view?usp=sharing

Obwodnica 3miasta:

https://drive.google.com/file/d/1rRju7TjIy3vwCEj6Q5D7j2VgtpMOxm7H/view?usp=sharing

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-19 22:51:19
Autor: Cavallino
W dniu 19-06-2018 o 20:20, Marek S pisze:

Wyznacz trasę do połowy drogi alternatywnej.

Skąd mam wiedzieć jaka jest alternatywna? Z innej nawigacji?

Przecież mówiłeś wiele razy, że są tylko dwie drogi, a on tą drugą nie chce Cię poprowadzić.

[...]

Czytam, tylko wprowadzasz chaos w swoich wypowiedziach, co rusz pokazując jakieś inne miejsce.

To ile w końcu masz tych dróg alternatywnych, którymi yanosik nie chce Cię prowadzić, jedną czy więcej?

Bo jak więcej, to nie ma tematu, to nie błąd mapy.

To samo dotyczy przypadku, gdy yanosik nie sygnalizował korka w który Cię wpuścił - potrzebny jest przypadek, w którym wpuszcza Cię w korek o którym wie.

Data: 2018-06-20 09:14:09
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2018-06-19 o 19:53, Marek S pisze:

Nie - po prostu czekałeś na cud, zamiast sprawdzić co jest przyczyną problemu.

Cud się stał i za Waszym doradztwem nabyłem NE i jestem zadowolony.

Kto kobiety nie zaznał kozy chwalić będzie ;)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2018-06-20 11:57:49
Autor: radekp@konto.pl
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Wed, 20 Jun 2018 09:14:09 +0200, w <5b29fec1$0$614$65785112@news.neostrada.pl>,
Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał(-a):

Kto kobiety nie zaznał kozy chwalić będzie ;)

To chwal dalej te kozy ;)

Który tam TT był w zeszłorocznym teście Motoru?

Bo w tym przedostatni i wygrał tylko z Google Maps:
https://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci/nawigacje-w-smartfonie-test/

Data: 2018-06-20 05:14:08
Autor: Mirek Ptak (nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl)
W dniu środa, 20 czerwca 2018 12:01:12 UTC+2 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

To chwal dalej te kozy ;)

Który tam TT był w zeszłorocznym teście Motoru?

Ktoś o TT wspominał? Kompleks jakiś?

Bo w tym przedostatni i wygrał tylko z Google Maps:
https://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci/nawigacje-w-smartfonie-test/

Test robiony gdzie? Niech ten NE mnie przeprowadzi przez tak zakorkowaną Bratysławę jak wczoraj to zacznę *płacić* abonament. Na razie spasuję - wolę sprawdzone rozwiązania działające w całej Europie:)

PZDR - Mirek
PS.
Nie bijcie jak coś nie tak z wyglądem i kodowaniem - chyba pierwszy raz z googla piszę :)

Data: 2018-06-20 15:54:24
Autor: radekp@konto.pl
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Wed, 20 Jun 2018 05:14:08 -0700 (PDT), w
<16d3af03-3884-49dc-a2a3-e8d53d06c9cf@googlegroups.com>, "Mirek Ptak
(nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl)" <kolczan0@gmail.com> napisał(-a):

Ktoś o TT wspominał? Kompleks jakiś?

Bo tak mi się skojarzyło :) Co do TT to chyba nikt nie może mieć kompleksów.

> [...]

Test robiony gdzie? Niech ten NE mnie przeprowadzi przez tak zakorkowaną Bratysławę jak wczoraj to zacznę *płacić* abonament. Na razie spasuję - wolę sprawdzone rozwiązania działające w całej Europie:)

A nie wiem -- chyba można doczytać.

Data: 2018-06-17 07:43:06
Autor: Cavallino
W dniu 17-06-2018 o 00:57, Marek S pisze:

[...]

Akurat opisywałem odwrotną sytuację, więc czytaj uważniej.
Przecież Ty właśnie chcesz, żeby poprowadził się trasą teoretycznie wolniejszą, ale akurat w danym momencie wolną od korków.

Inaczej - yanosik ma za dużą preferencję do limitów na danej drodze, w stosunku do jej aktualnego zakorkowania.
Reaguje dopiero na kompletny beton i korek stojący, a z tego co piszesz, to często nawet wtedy nie.

Ja na szczęście nigdy na nic takiego nie wpadłem a yanosikiem, kluczowy fragment mojej drogi DO PRACY zmienia w zależności od jego zakorkowania.
Bywa że codziennie prowadzi mnie na tym samym odcinku inną drogą.
Więc nie mogę potwierdzić tego co piszesz.

Data: 2018-06-17 14:26:00
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-17 o 07:43, Cavallino pisze:

[...]

Dokładnie. Ale jest niezła teoria na to. Poczytaj, co napisał JF powyżej i moją odpowiedź. Chyba jest w tym jakiś schemat logiki działania Yanosika.

[...]

Zadam tylko dwa pytania: czy do pracy jedziesz "główną" drogą? Czy Yanosik proponuje Ci objazdy wyłącznie "głównymi" alternatywami?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-17 14:32:43
Autor: Cavallino
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
W dniu 17-06-2018 o 14:26, Marek S pisze:

Ja na szczęście nigdy na nic takiego nie wpadłem z yanosikiem, kluczowy fragment mojej drogi DO PRACY zmienia w zależności od jego zakorkowania.
[...]

W przypadku korka na ul. Krzywoustego przed Rondem Rataje, każe skręcać na drogi totalnie lokalne, czasem nawet wytycza trasy przez drogi wokół galerii handlowej (Posnania).

Data: 2018-06-17 23:22:33
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-17 o 14:32, Cavallino pisze:

Nie.
W przypadku korka na ul. Krzywoustego przed Rondem Rataje, każe skręcać na drogi totalnie lokalne, czasem nawet wytycza trasy przez drogi wokół galerii handlowej (Posnania).

No to ja wymiękam. Nie wiem czemu nawigacja Yanosika nie działa skutecznie mi i JF. Wszelkie teorie upadły.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-18 03:34:53
Autor: J.F.
Dnia Sun, 17 Jun 2018 23:22:33 +0200, Marek S napisał(a):
[...]

Mi nie zadzialala raz. No moze i wiecej razy - ale ogolnie dziala.

Dzis wracalem z Klodzka - proponowal zjazd w inna trase gdzies od
Zabkowic.
Pojechalem prosto - przewidywal 4 minuty dluzej.
Kiepsko tylko, ze musialem wybrac  w ciemno.

Jakis korek pokazal ~200m wczesniej niz w rzeczywistosci.
Ale on na swiatlach - moze sie skrocil.

J.

Data: 2018-06-19 13:25:54
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pg96vs$b9r$2@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-06-18 o 03:34, J.F. pisze:
[...]

W moim wyobrażeniu to co piszesz, to nie są żadne korki. Rozumiałbym gdyby na 10km była różnica 40+ minut.

No bo nie sa - podaje dla przykladu, ze Y i takie widzi, i omija, i nawet dosc precyzyjnie je pokazuje - czasami.
Wrecz bym powiedzial ze zazwyczaj.

Dlaczego u Ciebie nie dziala - ciekaw jestem.

Pretensje mam tylko o to, ze jak juz zaplanowal trase objazdem, to nie pokazuje co sie dzieje na innych drogach,
wiec jadac prosto nie wiem w co sie pakuje - tu sie za chwile dowiedzialem, ze bedzie 4 minuty dluzej (a chyba nawet nie bylo),
ale przeciez mogla byc godzina ...

Choc po Twoich postach zaczalem sie przygladac ... faktycznie, ostatnio jakby gorzej dzialal ...

J.

Data: 2018-06-19 19:43:04
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-19 o 13:25, J.F. pisze:

No bo nie sa - podaje dla przykladu, ze Y i takie widzi, i omija, i nawet dosc precyzyjnie je pokazuje - czasami.
Wrecz bym powiedzial ze zazwyczaj.

Dlaczego u Ciebie nie dziala - ciekaw jestem.

Tego się nie dowiemy.

Ale muszę Ci powiedzieć, że dziś znów obwodnica była zabetonowana bo motocyklista się rozwalił. Gdy NE prowadził mnie objazdami, odpaliłem Yanosika, tak dla poglądu. I oczom nie wierzyłem... pokazał korek taki sam jak NE!!! Gdybym wcześniej wiedział o tym korku, to i wcześniej uruchomiłbym Yanosika po to by sprawdzić czy mimo wszystko wpakuje mnie w niego. Żal dupę ściska, ehhh... okazja zmarnowana.
Tymczasem NE pięknie mi pokazał, że mimo wszystko mam się na chwilę wpakować w korek aż do następnego zjazdu, kanałami jechać równolegle do obwodnicy by wyjechać pod koniec korka. Straciłem 9km a zyskałem 15 minut. Sprawdziłem też trasę rekomendowaną (= przez korek, co mnie zdziwiło) vs. najszybszą. Różnica była ok 20 minut. Trasa zupełnie inna.

[...]

To kolejna istotna wada Yanosika. Ma informacje ale z nich nie korzysta.

Choc po Twoich postach zaczalem sie przygladac ... faktycznie, ostatnio jakby gorzej dzialal ...

Sądzę, że to nie o to chodzi lecz zawsze było "gorzej". Po pierwsze specyfika 3miasta - czyli 1 czyt 2 główne ulice i mnóstwo pomniejszych wokół. Po drugie - jeżdżąc pierdylion razy danymi trasami, nawet bez nawigacji, w końcu zaczyna się dostrzegać reguły. Wtedy konfrontacja z jakąkolwiek nawigacją daje wyobrażenie o jej skuteczności. Czyli gdy zaczynasz wnikać to zaczynasz dostrzegać, tak to działa.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-19 22:56:03
Autor: Cavallino
W dniu 19-06-2018 o 19:43, Marek S pisze:

[...]

W sensie, że rekomendował Ci trasę, która była dłuższa czasowo o 20 minut od najszybszej?

Data: 2018-06-20 10:15:07
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pgbfbb$gm6$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Ja teraz mam okazje codziennie - z powodu remontu na A4 pod wroclawiem tworzy sie korek.

No i np z centrum do Brzegu janosik prowadzi autostrada i przewiduje 1:20 (70km), a GM prowadzi przez Oławe i mowi 1:03 (50km), a autostrada bedzie 1:05.

Niestety - nie jade, wiec nie wiem kto ma racje :-)
Z powodu korka te 1:20 jest wielce prawdopodobne, 1:03 przez Olawe rowniez jest prawdopodobne ... ale drobne zatwardzenie i moze sie zrobic 1:30.

[...]

Moze i korzysta do planowania, ale sie nie podzielic

[...]

Ja mam specyfike inna - niewielki wybor. Zazwyczaj jest jedna trasa.
Szczegolnie po miescie. A roznice beda minutowe, wiec tyle co dwa swiatla.

[...]

No i efekt taki, ze Yanosik prowadzi mnie trasa, o ktorej wiem, ze jest ogolnie dobra.
Wiec nie widze powodow do narzekania :-)
I poki sie korek nie trafi, to tym bardziej nie widze powodow :-)

A jak sie trafi, to nie wiem - nie wiedzial, wiedzal ale olal, korek sie zaczal 15 minut temu ...

Taki maly przyklad Wroclaw-Wągrowiec.
GM proponuje przez przez Srem-Poznan-Murowana Gosline 3:20, 229km.
Lub przez Leszno-Oborniki 3:30, 240km.
lub przez Krotoszyn-Srode 3:44, 231km.

Z praktyki wiem, ze najlepiej przez Rawicz-Srem-Kórnik, potem S5 na Gniezno i sie jakos przebijac.
No i Y wlasnie prowadzi przez Rawicz-Srem-Gniezno 3:19, 251km - ale to dlatego, ze proponuje S5 wyskoczyc az za Gniezno, dawniej tego kawalka nie bylo.
To mam na Y narzekac ?

Ale czasem te nawigacje potrafia zaskoczyc - pokaza ci trase, o ktorej bys nawet nie pomyslal, mimo ze 20 lat jezdzisz ... bo dobrales sobie optymalna trase i nie zjezdzasz.

J.

Data: 2018-06-19 19:47:11
Autor: Marek S
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
W dniu 2018-06-18 o 23:22, Cavallino pisze:

Technicznie nie do zrealizowania.

Niby dlaczego?
Nie potrafisz wskazać punktu docelowego z mapy?

Jadąc autem - nie. Jadąc w ślimaczym tempie najłatwiej o stłuczkę gdy zajmujesz się innymi sprawami. A już w szczególności gdy masz 1 urządzenie i 2 nawigacje.

Ponadto nie wiem jak w Yanosiku dodawać kolejne punkty pośrednie.

  No chyba, że stoję w korku typu
betonowego. Zresztą wiem co Yanosik mi podpowie bez jego uruchamiania. Prowadzi tak, jakby nie było korka. Czasem doznaje olśnienia i pokaże inną trasę.

Poza tym, to nie bardzo rozumiem po co miałbym te punkty stawiać? Co mi to miałoby dać?

Żeby sprawdzić dlaczego nie chce prowadzić tą trasą.

Nie widzę związku przyczynowo skutkowego. Jak z dodawania kolejnych punktów pośrednich mam cokolwiek wnioskować?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-19 19:56:40
Autor: Cavallino
W dniu 19-06-2018 o 19:47, Marek S pisze:
W dniu 2018-06-18 o 23:22, Cavallino pisze:

Technicznie nie do zrealizowania.

Niby dlaczego?
Nie potrafisz wskazać punktu docelowego z mapy?

Jadąc autem - nie.

To wyznacz z domu/pracy.

Ponadto nie wiem jak w Yanosiku dodawać kolejne punkty pośrednie.

Nie da się, dlatego sugerowałem wyznaczenie punkt z mapy (przytrzymanie palcem punktu) w połowie trasy alternatywnej.

  No chyba, że stoję w korku typu
betonowego. Zresztą wiem co Yanosik mi podpowie

Dlatego masz wymusić jazdę do trasy alternatywnej, nie czekając na podpowiedzi.

Żeby sprawdzić dlaczego nie chce prowadzić tą trasą.

Nie widzę związku przyczynowo skutkowego. Jak z dodawania kolejnych punktów pośrednich mam cokolwiek wnioskować?

Jeśli będzie przerwa w ciągłości mapy, to nie wyznaczy trasy do tego punktu (docelowego, nie pośredniego), albo zrobi to bez sensu i dookoła.
Uwierz, jestem informatykiem, oprogramowanie przez siebie zrobione testuję codziennie, więc mam pojęcie jak sprawdzać dane.

Data: 2018-06-19 22:24:35
Autor: J.F.
Dnia Tue, 19 Jun 2018 19:47:11 +0200, Marek S napisał(a):
[...]

IMO - nie ma posrednich. Ale dosc latwo wskazac docelowy - przytrzymasz palcem na mapie.

Tylko nie w czasie jazdy ...

[...]

Kiedy on sie przelacza na zakorkowana trase.

J.

Data: 2018-06-10 22:23:16
Autor: radekp@konto.pl
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Sun, 10 Jun 2018 15:33:06 +0200, w <pfj9af$u28$2@node1.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

Tyle że to nie jest dobry produkt.
Może w niektórych aspektach jest lepszy od darmowych, ale w tych zasadniczych jest dużo gorszy.

Nie korzystałeś więc wiesz tyle ile dziś zjadłeś.

Data: 2018-06-10 13:47:58
Autor: Zenek Kapelinder
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Jak jest taki dobry to skad bierze dane? Maja satelity do obserwacji, szklane kule?

Data: 2018-06-11 00:51:25
Autor: Bolko
W dniu niedziela, 10 czerwca 2018 22:48:00 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Jak jest taki dobry to skad bierze dane? Maja satelity do obserwacji, szklane kule?

Nie, od użytkowników.
Jeśli będziesz miał włączoną nawigacje NE przez 35 godzin na tydzień.
To wtedy masz ją za darmo.

Mam taką teorię:
Moja żona ostanio dużo jeżdzi i zamiast dzwonić do niej gdzie jesteś to podpiąłem jej telefon do konta.
I jeśli wchodzę na google maps i wybieram moja lokalizacja.
To wtedy pokazuje mi lokalizacje telefonu z opóżnieniem
tak do 10 minut, rzadko większym.
Chociaż wczoraj jak wracała od teściowej to rozjazd był 45 minut.

Natomiast google mam taką opcję find my android.
I wtedy po chwili dostaję jej aktualną lokalizację.
I jak do tej pory się to zgadzało.

Wiec myślę że te płatne częściej "pytają" o stan aktualny
+ lepsze (droższe) algorytmy wyszukiwania objazdów.

Data: 2018-06-11 10:02:47
Autor: radekp@konto.pl
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Mon, 11 Jun 2018 00:51:25 -0700 (PDT), w
<a379aea1-a18a-4da4-8872-18a0c1d63a02@googlegroups.com>, Bolko
<suryga@gmail.com> napisał(-a):

Nie, od użytkowników.

Także od flotowych i z monitoringu GPS.
Nie korzystają z NE, ale są dawcami danych.

Data: 2018-06-10 22:39:16
Autor: Cavallino
W dniu 10-06-2018 o 22:23, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Sprawdzałem na tyle na ile było to potrzebne.
Wypadło blado, bardzo blado.

Data: 2018-06-10 22:44:35
Autor: radekp@konto.pl
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Sun, 10 Jun 2018 22:39:16 +0200, w <pfk29g$bag$4@node2.news.atman.pl>,

Masa argumentów mnie przekonała.

Data: 2018-06-08 17:21:20
Autor: Zenek Kapelinder
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
W czym te mapy lepsze od map googla? Dzisiaj mapy googla doprowadzily mnie do miejsca za ktorym w odleglosci moze trzystu metrow diabel chujem wode pil. Jak jechalismy to duzo osob mialo wlaczona nawigacje oparta na mapach googla bo wszystkie korki pokazywaly z duza precyzja. Proponowaly sensowne objazdy. I to wszystko za jednorazowa oplate przy kupnie telefonu i jakies grosiki za laczznosc z operatorem. Uwazam ze nic innego niz mape googla nie warto miec a placenie za cos innego to jakas bzdura.

Data: 2018-06-09 07:19:04
Autor: kk
[...]

No tak sobie uważasz a tutaj pisano jak jest tylko nie chciało Ci się czytać.

Data: 2018-06-09 21:31:40
Autor: Marek S
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!

W czym te mapy lepsze od map googla? Dzisiaj mapy googla doprowadzily mnie do miejsca za ktorym w odleglosci moze trzystu metrow diabel chujem wode pil.

Tak jak napisał Ci kk: nie chciało Ci się czytać wątku o tym, zresztą mojego autorstwa. Pokrótce powiem, że od zawsze Googla używałem a mimo to od paru miesięcy płacę za Naviexpert. Frajer ze mnie, co? :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-13 21:08:55
Autor:

[...]

Raczej retard niz frajer, skoro to co dostarcza google to dla ciebie za malo.

Data: 2018-06-13 21:46:45
Autor: radekp@konto.pl
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Wed, 13 Jun 2018 21:08:55 +0200, w <5b216bca$0$684$65785112@news.neostrada.pl>,
<test> napisał(-a):

> [...]

Raczej retard niz frajer, skoro to co dostarcza google to dla ciebie za malo.

Jak Google zacznie dostarczać dane, a nie żarty, to wtedy się rozważy ich
propozycję.
Na razie pozostań sobie nawigacyjnym retardem :D

Data: 2018-06-15 18:17:26
Autor:

<test> napisał(-a):

> [...]

>od paru miesięcy płacę za Naviexpert. Frajer ze mnie, co? :-)

Raczej retard niz frajer, skoro to co dostarcza google to dla ciebie za

Naviexpert jest z tych danych zadowolony.

Data: 2018-06-13 23:18:43
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-13 o 21:08, test pisze:

Raczej retard niz frajer, skoro to co dostarcza google to dla ciebie za malo.

Tak, jestem widocznie debilem skoro na odcinku 32km przemierzanych do pracy i z powrotem jestem w stanie zaoszczędzić czasem 30 minut używając innej nawigacji.

Przypomnę iż jestem w stanie zazwyczaj wizualnie weryfikować czy jadę szybciej zaproponowaną trasą niż równoległą.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-15 18:15:32
Autor:

Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pfs1np$qdv$1@node2.news.atman.pl...

W dniu 2018-06-13 o 21:08, test pisze:

Raczej retard niz frajer, skoro to co dostarcza google to dla ciebie za malo.

Tak

Uhm

Data: 2018-06-08 19:50:22
Autor: Shrek
W dniu 08.06.2018 o 11:28, radekp@konto.pl pisze:
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!

Kupując Komputer Świat 7/2018 dostajemy za darmo 3 miesiące

Sprawdź licencję, czy nie przesyłają danych do ubezpieczycieli. Z link 4 dają za "darmo";)

Shrek

Data: 2018-06-10 15:31:46
Autor: Cavallino
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
W dniu 08-06-2018 o 11:28, radekp@konto.pl pisze:
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!

Kupując Komputer Świat 7/2018 dostajemy za darmo 3 miesiące

Szkoda na to nawet ceny gazety.
Trasy wyznacza może i nieźle, ale o zdarzeniach na drodze informuje kiepsko - dużo gorzej od janosika.

Data: 2018-06-10 22:25:24
Autor: radekp@konto.pl
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Sun, 10 Jun 2018 15:31:46 +0200, w <pfj97u$u28$1@node1.news.atman.pl>,
> [...]

Szkoda na to nawet ceny gazety.
Trasy wyznacza może i nieźle, ale o zdarzeniach na drodze informuje kiepsko - dużo gorzej od janosika.

Heh, bo z reguły jedziesz już objazdem tych zdarzeń, więc i ciężko o
informacje.

Chyba nigdy, ale to absolutnie nigdy nie zostałem powiadomiony o "wypadku".

Data: 2018-06-10 22:38:37
Autor: Cavallino
W dniu 10-06-2018 o 22:25, radekp@konto.pl pisze:
[...]

No właśnie.
I o miśkach z suszarką też nie.
Nawet niektórych stacjonarnych fotoradarów ten badziew nie zna,

Data: 2018-06-10 22:46:56
Autor: radekp@konto.pl
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Sun, 10 Jun 2018 22:38:37 +0200, w <pfk28a$bag$3@node2.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> Chyba nigdy, ale to absolutnie nigdy nie zostałem powiadomiony o "wypadku".

No właśnie.

A wiesz dlaczego? Bo zawsze byłem już na objeździe.

I o miśkach z suszarką też nie.
Nawet niektórych stacjonarnych fotoradarów ten badziew nie zna,

A ja tak. I nie przypominam sobie żadnej pominiętej stacjonarki.
(Pamiętam jedynie, że gdy szare przestawały działać, to z aplikacji znikały
stopniowo).
Czy bzdury gadasz i tyle.

Data: 2018-06-11 18:21:36
Autor: Cavallino
W dniu 10-06-2018 o 22:46, radekp@konto.pl pisze:

I o miśkach z suszarką też nie.
Nawet niektórych stacjonarnych fotoradarów ten badziew nie zna,

A ja tak.

Ale co tak?
Powiadamiał Cię o każdym radarze?

I nie przypominam sobie żadnej pominiętej stacjonarki.

A ja tak.
Głównie dlatego, że nie ufam testowanym nowościom i w tle zawsze działał yanosik.

Nie raz zdarzało się, że yanosik sygnalizuje kontrolę, a  Rysiek nie.
Ze stacjonarnym również się zdarzyło - to przelało czarę goryczy, odinstalowałem badziew jako niepotrzebny.

Data: 2018-06-13 18:37:42
Autor: radekp@konto.pl
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Mon, 11 Jun 2018 18:21:36 +0200, w <pfm7ic$b5e$2@node2.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

Ale co tak?
Powiadamiał Cię o każdym radarze?

Stacjonarnym? Oczywiście (także o tych "czerwone światło").
(Mimo moich uwag nie zaimplementowali natomiast radarów typu "przekraczasz
prędkość - zapalamy ci czerwone światło".

> I nie przypominam sobie żadnej pominiętej stacjonarki.

A ja tak.
Głównie dlatego, że nie ufam testowanym nowościom i w tle zawsze działał yanosik.

Możliwe, że był niekatywny i już został usunięty z bazy.

Nie raz zdarzało się, że yanosik sygnalizuje kontrolę, a  Rysiek nie.
Ze stacjonarnym również się zdarzyło - to przelało czarę goryczy, odinstalowałem badziew jako niepotrzebny.

Yanosika używam tylko na dalszych trasach. Jakbym mial porównywać skuteczność
to jakieś 9:8 dla Y, ale tylko dla lotnych patroli.

Data: 2018-06-13 19:38:59
Autor: Cavallino
W dniu 13-06-2018 o 18:37, radekp@konto.pl pisze:
[...]

No to sprawdź czy masz taką fotopułapkę w Poznaniu na skrzyżowaniu Estkowskiego/Garbary.

[...]

Dla lotnych to z moich doświadczeń jest tak 9:2.

Data: 2018-06-11 21:07:34
Autor: jerzu.xyz
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
On Sun, 10 Jun 2018 22:38:37 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Nawet niektórych stacjonarnych fotoradarów ten badziew nie zna,

Na stałe z NE jeżdżę od około 4 lat. Albo nawet dłużej. Nie spotkałem
się z przypadkiem braku stacjonarnego FR w tym programie. Ale co ja
tam wiem, widocznie za krótko jeżdżę.

Data: 2018-06-14 00:45:26
Autor: Marek S
W dniu 2018-06-11 o 21:07, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

Na stałe z NE jeżdżę od około 4 lat. Albo nawet dłużej. Nie spotkałem
się z przypadkiem braku stacjonarnego FR w tym programie. Ale co ja
tam wiem, widocznie za krótko jeżdżę.

Tak na marginesie... mam pytanie do Ciebie. Zawsze równolegle odpalam Yanosika. Czy da się w NE wyłączyć powiadamiania o czymkolwiek nie związanym z trasą? Wolałbym aby NE pracował w trybie nawigacji wyłącznie. Yanosik z kolei ma świetne powiadomienia o wszystkim na bieżącej trasie z wyjątkiem nawigowania po optymalnej trasie. Taki tandem mi odpowiada i nie chciałbym aby te same zdarzenia się dublowały.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-06-14 18:20:10
Autor: jerzu.xyz
On Thu, 14 Jun 2018 00:45:26 +0200, Marek S <precz@spamowi.com> wrote:

[...]

To chyba będzie tutaj: Ustawienia > Dźwięk > Ostrzeżenia głosowe

https://images84.fotosik.pl/1094/f903d4bb832adc70.png --

Data: 2018-06-19 08:58:17
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 10.06.2018 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:

Trasy wyznacza może i nieźle, ale o zdarzeniach na drodze informuje kiepsko - dużo gorzej od janosika.

No nie wiem, czy nieźle. Zacząłem testować NE, wpakowała w remontowaną
484, podczas gdy istnieje wygodny objazd (który proponował GM).
Z aktualnością map też nie najlepiej (choćby brak ronda w Łękawie).

Może w miejskich korkach się sprawdza, ale ja jak na razie
jestem raczej zawiedziony. No i za dużo gada ;-)

Data: 2018-06-19 16:51:33
Autor: Cavallino
W dniu 19-06-2018 o 10:58, Dominik Ałaszewski pisze:
[...]

Wygoda raczej nie jest kryterium, tylko czas przejazdu.

Data: 2018-06-19 15:50:15
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 19.06.2018 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:

Wygoda raczej nie jest kryterium, tylko czas przejazdu.

Czas jest porównywalny, a w takim pezypadku
wygodniej jest jechać, niż stać.
Przynajmniej dla mnie.

Data: 2018-06-20 05:12:35
Autor: Dominik Ałaszewski
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
Dnia 19.06.2018 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał/a:

Skoro czas jest porównywalny, to jednak wychodzi mu, że szybciej przez remont.

Pewnie tak. A Google Mapsom wychodzi, że szybciej nie przez remont.

A skoro mówisz, że jedziesz a mimo to czasu nie zyskujesz, to pewnie alternatywna trasa jest dłuższa, więc nie dziwota, że jej nie proponuje, bo i po co?

Czasem lepiej jechać dłużej, niż stać. Przy porównywalym czasie
na dłuższej trasie możesz spalić mniej, jadąc ze stałą prędkością.
Poza tym, jak pisałem, efekt psychologiczny. Zwłaszcza pasażerka
się wkurza :-)

Oczywiście, jakby zysk czasowy był znaczący to bym się nie
czepiał. Ale nie jest.

Powtarzam - czyjeś prywatne upodobania nie są i nie mogą być kryterium dla nawigacji.

Oczywiście. Jeszcze by sobie użytkownik pomyślał, że nawigacja
jest dla niego, a nie na odwrót.

Data: 2018-06-20 09:11:41
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2018-06-20 o 07:12, Dominik Ałaszewski pisze:
[...]

No ale to chyba żaden problem - dotykasz ikonki korka, wybierasz omiń (jeśli masz takie preferencje) i jazda :)
Trudno wymagać, żeby navi wysyłała Cie na dłuższy objazd o podobnym czasie przejazdu jak przez korek.

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2018-06-14 08:38:17
Autor: Trybun
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
W dniu 2018-06-08 o 11:28, radekp@konto.pl pisze:
NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!

Kupując Komputer Świat 7/2018 dostajemy za darmo 3 miesiące

A w PcFormat jakaś inna komercyjna nawigacja na tablet czy telefon.

NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!