Nawalanka w PO

Data: 2013-03-02 14:19:38
Autor: u2
Nawalanka w PO
.... juz w poniedzialek :

http://wpolityce.pl/artykuly/48264-zjazd-gospodarki-po-rowni-pochylej-przelom-zbliza-sie-szybkimi-krokami

1. W rządzącej Platformie nawalanka, tydzień po rekonstrukcji rządu, w najbliższy poniedziałek zostanie najprawdopodobniej usunięty z niego minister Gowin, któremu przecież niewiele ponad rok temu premier Tusk powierzył wielkie dzieło deregulacji zawodów.

Pierwszy projekt ustawy deregulacyjnej wpłynął wprawdzie do Sejmu, obyło się jego pierwsze czytanie, ale następnie wylądowała w komisji, w której koalicja ma wprawdzie większość, ale postępów prac jakoś nie widać. Kolejne projekty ustaw w tym zakresie ugrzęzły w uzgodnieniach międzyresortowych. Ale to nie to ma być przyczyną odwołania ministra Gowina.

Okazuje się teraz, że ministrowie, żeby dowiedzieć się co ich czeka, muszą śledzić wpisy na Twitterze i to już niekoniecznie samego premiera Tuska, teraz jego myśli i zamierzenia coraz częściej na tym portalu społecznościowym prezentuje bowiem minister Graś.

2. Te wszystkie spektakle organizuje premier Tusk przy udziale swojego najbliższego otoczenia w sytuacji kiedy z każdym kolejnym komunikatem GUS dotyczącym gospodarki, dowiadujemy się, że dosłownie stacza się ona po równi pochyłej.

Właśnie GUS podał wstępne dane za IV kwartał 2012 roku i jak się można było tego spodziewać wzrost gospodarczy był wyraźnie niższy niż w III kwartale i wyniósł zaledwie 1,1%.
To, że w gospodarce dzieje się źle, widać już było w I półroczu 2012 roku. W I kwartale wzrost PKB wyniósł jeszcze o 3,6%, w II kwartale już tylko o 2,3%, a w III kwartale zaledwie o 1,4%.
W III kwartale 2012 roku wzrost PKB wyniósł tylko 1,4%, ale dodatnio na ten wzrost wpływała jeszcze konsumpcja ale tylko 0,1 pkt procentowego, ujemnie akumulacja w tym inwestycje, które odnotowały spadek aż o 0,8 pkt procentowego i wreszcie dodatnio wskaźnik eksportu o 2,1 pkt procentowego.
W IV kwartale konsumpcja wpływała już ujemnie na wzrost w wysokości 0,5 pkt procentowego, akumulacja także ujemnie w wysokości 0,2 pkt procentowego, a wzrost uratował już tylko dodatni wpływ eksportu netto w wysokości 1,8 pkt procentowego co wynikało z szybszego niż w poprzednim kwartale wzrostu eksportu przy wolniejszym spadku importu.
Czynniki krajowe ciągną naszą gospodarkę już tylko w dół, a symboliczny wzrost utrzymujemy tylko właśnie na korzystne kształtowanie się eksportu w relacji do importu.

3. Trzeba jednak pamiętać, że to wszystko to już przeszłość, właśnie bowiem skończył się już drugi miesiąc 2013 roku i zostało tylko 30 dni do końca jego I kwartału.
Te negatywne tendencje w gospodarce są niestety kontynuowane i wygląda na to, że w tym kwartale odnotujemy jeszcze głębszy spadek konsumpcji i inwestycji, a liczenie tylko na korzystne relacje pomiędzy wzrostem eksportu i importu w sytuacji recesji w gospodarkach głównych odbiorców naszych towarów i usług, ma jednak bardzo krótkie nogi.

W konsekwencji wręcz dramatycznie pogarsza się sytuacja na rynku pracy, za parę dni dowiemy się ze wstępnych danych resortu pracy, że stopa bezrobocia w miesiącu lutym, zbliżyła się do 15% i przybyło około 80 tysięcy nowych bezrobotnych.

4. Premier Tusk po raz kolejny rzuca więc opinii publicznej tematy zastępcze, odwołanie ministra sprawiedliwości, bezpośrednie wybory przewodniczącego w Platformie, z wahaniami wiceprzewodniczącego Schetyny wystartować w nich czy też nie, wreszcie z jednym czy dwoma klubowymi projektami ustawy o związkach partnerskich.

Pewnie im bardziej będzie się pogarszać sytuacja gospodarcza, a w konsekwencji i społeczna, pojawią się kolejne pomysły jak skutecznie odwracać uwagę opinii publicznej od spraw zasadniczych.

Strategia ta ciągle jest skuteczna tylko dlatego, że dziennikarze głównych mediów posłusznie relacjonują te kolejne show premiera Tuska.

Ale i tutaj sytuacja powoli zaczyna się zmieniać. Nawet ci, którzy w okienkach telewizyjnych jeszcze wykonują polecenia telewizyjnych magnatów już na swoich profilach na portalach społecznościowych, nie zostawiają na premierze Tusku i Platformie suchej nitki.

Przełom zbliża się szybkimi krokami.

Data: 2013-03-02 16:11:01
Autor: pluton_
Nawalanka w PO
Prze³om zbli¿a siê szybkimi krokami.

A co sie bedzie przelamywac ?

Nullification

Data: 2013-03-02 16:10:54
Autor: u2
Nawalanka w PO
W dniu 2013-03-02 16:11, pluton_ pisze:
Przełom zbliża się szybkimi krokami.

A co sie bedzie przelamywac ?

Starosc Donka z wyzwaniami jutra.

Data: 2013-03-02 16:37:26
Autor: pluton_
Nawalanka w PO

> A co sie bedzie przelamywac ?

Starosc Donka z wyzwaniami jutra.

Pewnie ten mlodzieniaszek z PiSu wygra.
Tylko niech zabki sobie naprawi.

Nullification

Data: 2013-03-02 16:37:29
Autor: u2
Nawalanka w PO
W dniu 2013-03-02 16:37, pluton_ pisze:

Tylko niech zabki sobie naprawi.

Jak patrze na twoje zabki i twojej ferajny to mnie to po prostu powala. Jak mozna sie tak zaniedbac ? Haratanie w gale to nie wszystko...-;)

Data: 2013-03-02 18:59:48
Autor: pluton_
Nawalanka w PO

> Tylko niech zabki sobie naprawi.

Jak patrze na twoje zabki i twojej ferajny to mnie to po prostu powala.

To byla dupa. Zagladales nam w dupe.

Nullification

Data: 2013-03-02 18:57:26
Autor: u2
Nawalanka w PO
W dniu 2013-03-02 18:59, pluton_ pisze:

Tylko niech zabki sobie naprawi.

Jak patrze na twoje zabki i twojej ferajny to mnie to po prostu powala.

To byla dupa. Zagladales nam w dupe.

No nie, patrze na oficjalnie dostepne zdjecia. Pisalem juz o zdjeciach zebow Olszewskiego, Schettino itd...-;)

Data: 2013-03-02 19:29:00
Autor: u2
Nawalanka w PO
W dniu 2013-03-02 18:57, u2 pisze:
[...]

Nie zapominajmy o Arlukowiczu czy Kopacz. O nich tysz pisalem. O stanie ich zebow, stanie zebow nalogowych palaczy...-;)

Nawalanka w PO