Nawet Żyd może uniknąć piekła

Data: 2009-11-27 18:56:44
Autor: abc
Nawet Żyd może uniknąć piekła
Nawet Żyd może uniknąć piekła jeśli nawróci się i przyjmie Sakrament
Chrztu:

" Niech więc cały dom Izraela wie z niewzruszoną pewnością, że tego Jezusa,
którego wyście ukrzyżowali, uczynił Bóg i Panem, i Mesjaszem.

Gdy to usłyszeli, przejęli się do głębi serca: Cóż mamy czynić, bracia? -
zapytali Piotra i pozostałych Apostołów.

"Nawróćcie się - powiedział do nich Piotr - i niech każdy z was ochrzci się
w imię Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzechów waszych, a weźmiecie w
darze Ducha Świętego" .(Dz 2:36-38):

--
Extra Ecclesiam nulla salus - Poza Kościołem nie ma zbawienia

Data: 2009-11-27 18:09:07
Autor: Hans Kloss
abc <abc@wp.pl> napisał(a):
Nawet Żyd może uniknąć piekła jeśli nawróci się i przyjmie Sakrament
Chrztu:

Chyba trochę przesadziłeś. Przecież w tym momencie (o ile jego nawrócenie było
szczere) automatycznie przestaje byc Żydem ;), także według samych Żydów.
J-23

Data: 2009-11-27 20:08:50
Autor: abc
[...]

Przestaje być żydem czy Żydem?

--
Extra Ecclesian nulla salus - Poza Kościołem nie ma zbawienia

Data: 2009-11-27 19:33:08
Autor: Hans Kloss
abc <abc@wp.pl> napisał(a):
Przestaje być żydem czy Żydem?

Jednym i drugim. Według talmudystów Żydem jest każdy urodzony z matki Żydówki,
nawet jeśli to najgorszy menel, morderca a nawet boukun. Z jednym wszakże
wyjątkiem- przechrzczonych na chrystianizm, tacy Żydami być przestają. Miał o
tym ksiądz Chrostowski bardzo ciekawy odczyt. J-23

Data: 2009-11-27 20:38:23
Autor: abc
[...]

Ten dla kapelanów (odczyt)?

--
Extra Ecclesian nulla salus - Poza Kościołem nie ma zbawienia

Data: 2009-11-27 19:58:13
Autor: Karol
abc <abc@wp.pl> napisał(a):

> [...]
> wyjątkiem- przechrzczonych na chrystianizm, tacy Żydami być przestają.
> Miał o tym ksiądz Chrostowski bardzo ciekawy odczyt.

...tak, ten ktory mial odczyt dla ksiezy i katolikow (bardzo wazny dla
polskich katolikow). Ciekawe, ze ty jako katolik wydajesz sie go nie znac, bo
zadajesz takie dziecinne pytanie.

Ks.Chrostowski odniosl sie do prawa zydowskiego, zgodnie z ktorym Zydem jest
ten, kto urodzony jest z matki zydowki. Nie jest jednak rownoznaczne z
pojeciem *tozsamosci* zydowskiej.

* google sie klaniaja, sprawdz jesli masz watpliwosci.

Data: 2009-11-27 21:09:38
Autor: abc
[...]

Znam ten odczyt. Ale bardziej niż niuanse na temat kto jest, a kto nie jest
Żydem, moją uwagę przyciągnęły różnice między Polakami i Żydami w podejściu
do faktów historycznych.

--
Extra Ecclesian nulla salus - Poza Kościołem nie ma zbawienia

Data: 2009-11-27 20:17:05
Autor: Karol
abc <abc@wp.pl> napisał(a):

Znam ten odczyt. Ale bardziej niż niuanse na temat kto jest, a kto nie jest
Żydem, moją uwagę przyciągnęły różnice między Polakami i Żydami w podejściu
do faktów historycznych.

w takim razie polecam prace Feliksa Konecznego, sam niedawno znalazlem to polskiej sieci:

http://biblio.ojczyzna.pl/

Data: 2009-11-27 19:13:15
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Fri, 27 Nov 2009 18:56:44 +0100, abc napisał(a):

Nawet Żyd może uniknąć piekła jeśli nawróci się i przyjmie Sakrament
Chrztu:

A jak później wstąpi do seminarium i zostanie pedofilem to też do piekła
nie trafi?

Data: 2009-11-27 21:32:15
Autor: Polok_prawdziwy
Nawet Żyd może uniknąć piekła
abc wrote:

Powidz mi ABECADŁO, bojo cimniok jezem, jak jus siem ten Wsechświat skońcy,
to cy nas Jezusicek w Tsech łosobach tes siem skońcy...?

PS - a tarmosis sem casem gruchem...?

Data: 2009-11-28 11:11:14
Autor: games
abc pisze:
[...]

piekla nie ma zydzi nazywali szeolem miejsce za bramami miasta gdzie wyrzucali smieci

Nawet Żyd może uniknąć piekła