Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Nawet z tylu jest bezpieczniej

Nawet z tylu jest bezpieczniej

Data: 2013-04-23 06:26:09
Autor: AZ
Nawet z tylu jest bezpieczniej
On 2013-04-23, Pawel O'Pajak <opajak@interia.pl> wrote:

Jest sobie radar. Oznakowany, zolciutki, z daleka widac, w ktora strone patrzy swym kaprawym chciwym okiem. Wszyscy realizuja program poprawy bezpieczenstwa w postaci: normalna jazda 70-90km/h, radar na horyzoncie - 50km/h, po minieciu radaru wlaczenie dopalaczy i normalna jazda.
I to jest zrozumiale, normalne, taki tez przyklad daja policjanci, gdy nie jada na sygnale, OK.
Ale niech mi ktos objasni, czym jest podyktowane takie samo zachowanie u kierowcow jadacych w przeciwna (slepa) strone?
Rozumiem, ze ktos cala Pulawska turla sie te 50, takie hobby, OK, ale nie, jedzie te 80, zobaczy FR, gdzie z daleka widac, ze ma ow FR w dupie, znaczy sie z tylu takiego goscia, a ten hamuje, mija FR i palnik.
Jest jakies proste wytlumaczenie tego fenomenu, czy to z gatunku "zrozumiec kobiete"?

To, ze Ty wiesz jak dziala fotoradar to nie znaczy, ze wiedza wszyscy.
Oni nie rozrozniaja fotoradaru ustawionego na mierzenie ich/drugiego
kierunku, pustego, zaladowanego. Fotoradar to fotoradar, trza zwolnic a pozniej ogien :-)

To jeszcze jestem w stanie przebolec, ale hamowania przy kazdym FR do 50km/h
nawet jak ograniczenie jest 70-80 juz nie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-23 09:11:40
Autor: Artur Ma¶l±g
Nawet z tylu jest bezpieczniej
W dniu 2013-04-23 08:26, AZ pisze:
(...)
To, ze Ty wiesz jak dziala fotoradar to nie znaczy, ze wiedza wszyscy.
Oni nie rozrozniaja fotoradaru ustawionego na mierzenie ich/drugiego
kierunku, pustego, zaladowanego. Fotoradar to fotoradar, trza zwolnic
a pozniej ogien :-)

Ludzie wiedz±, ¿e mo¿e dzia³aæ w ka¿d± stronê, dodatkowo to s± coraz
czê¶ciej nie FR, a ró¿ne multifunction z pêtlami, czujnikami
piezoelektrycznymi itd. Zreszt± mowa o teranie zabudowanym i tam
to dzia³a na wiêkszej powierzchni.

To jeszcze jestem w stanie przebolec, ale hamowania przy kazdym FR do 50km/h
nawet jak ograniczenie jest 70-80 juz nie.

Ludzie siê musz± przyzwyczaiæ i z czasem jak ich bêdzie wiêcej
to przestan± zwalniaæ przed FR zawsze do 50km/h.

Data: 2013-04-23 07:19:35
Autor: AZ
Nawet z tylu jest bezpieczniej
On 2013-04-23, Artur Maśląg <news@wp.pl> wrote:
To, ze Ty wiesz jak dziala fotoradar to nie znaczy, ze wiedza wszyscy.
Oni nie rozrozniaja fotoradaru ustawionego na mierzenie ich/drugiego
kierunku, pustego, zaladowanego. Fotoradar to fotoradar, trza zwolnic
a pozniej ogien :-)

Ludzie wiedzą, że może działać w każdą stronę, dodatkowo to są coraz
częściej nie FR, a różne multifunction z pętlami, czujnikami
piezoelektrycznymi itd. ZresztÄ… mowa o teranie zabudowanym i tam
to działa na większej powierzchni.

Jak fotoradar odwrocony do mnie plecami moze dzialac w moja strone?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-23 09:29:59
Autor: Artur Maśląg
Nawet z tylu jest bezpieczniej
W dniu 2013-04-23 09:19, AZ pisze:
On 2013-04-23, Artur Maśląg <news@wp.pl> wrote:
To, ze Ty wiesz jak dziala fotoradar to nie znaczy, ze wiedza wszyscy.
Oni nie rozrozniaja fotoradaru ustawionego na mierzenie ich/drugiego
kierunku, pustego, zaladowanego. Fotoradar to fotoradar, trza zwolnic
a pozniej ogien :-)

Ludzie wiedzą, że może działać w każdą stronę, dodatkowo to są coraz
częściej nie FR, a różne multifunction z pętlami, czujnikami
piezoelektrycznymi itd. ZresztÄ… mowa o teranie zabudowanym i tam
to działa na większej powierzchni.

Jak fotoradar odwrocony do mnie plecami moze dzialac w moja strone?

Skąd wiesz że to FR i jak dokonuje pomiaru? Sprawdzasz w lusterku, czy
coś patrzy w 'dupsko'? Ja wiem, że niektórzy tak robią, ale to raczej
sport mało popularny - lepiej dać sobie spokój i większy kawałek
przejechać bezpiecznie, bez wyszukiwania co nas obserwuje :)

Data: 2013-04-23 07:40:03
Autor: AZ
Nawet z tylu jest bezpieczniej
On 2013-04-23, Artur Maśląg <news@wp.pl> wrote:

Skąd wiesz że to FR i jak dokonuje pomiaru? Sprawdzasz w lusterku, czy
coś patrzy w 'dupsko'? Ja wiem, że niektórzy tak robią, ale to raczej
sport mało popularny - lepiej dać sobie spokój i większy kawałek
przejechać bezpiecznie, bez wyszukiwania co nas obserwuje :)

No a co ma byc? Uwiecznic jakos musi a skoro nie ma obiektywu skierowanego
na mnie to jak ma to zrobic? Zreszta mi tam wszystko jedno gdzie patrzy
byle nie w plecy a tych juz jest b. malo o ile w ogole sa po ostatnich
aferach fotoradarowych.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-23 09:47:01
Autor: Artur Maśląg
Nawet z tylu jest bezpieczniej
W dniu 2013-04-23 09:40, AZ pisze:
On 2013-04-23, Artur Maśląg <news@wp.pl> wrote:

Skąd wiesz że to FR i jak dokonuje pomiaru? Sprawdzasz w lusterku, czy
coś patrzy w 'dupsko'? Ja wiem, że niektórzy tak robią, ale to raczej
sport mało popularny - lepiej dać sobie spokój i większy kawałek
przejechać bezpiecznie, bez wyszukiwania co nas obserwuje :)

No a co ma byc? Uwiecznic jakos musi a skoro nie ma obiektywu skierowanego
na mnie to jak ma to zrobic?

Może jest inny obiektyw, a Ty go nie widzisz? Zresztą są znaki.

Zreszta mi tam wszystko jedno gdzie patrzy
byle nie w plecy

Sporo takich jest i takie będą.

a tych juz jest b. malo o ile w ogole sa po ostatnich
aferach fotoradarowych.

Jakich aferach fotoradarowych? Póki co to bicie piany, a nie
afery.

Data: 2013-04-23 07:51:46
Autor: AZ
Nawet z tylu jest bezpieczniej
On 2013-04-23, Artur Maśląg <news@wp.pl> wrote:

No a co ma byc? Uwiecznic jakos musi a skoro nie ma obiektywu skierowanego
na mnie to jak ma to zrobic?

Może jest inny obiektyw, a Ty go nie widzisz? Zresztą są znaki.

Tak, zawieszony na pobliskim drzewie :-)
Zreszta mi tam wszystko jedno gdzie patrzy
byle nie w plecy

Sporo takich jest i takie będą.

Podaj przyklad, powiedzmy w granicac 50 km od Wawy?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-23 10:42:23
Autor: Artur Maśląg
Nawet z tylu jest bezpieczniej
W dniu 2013-04-23 09:51, AZ pisze:
On 2013-04-23, Artur Maśląg <news@wp.pl> wrote:

No a co ma byc? Uwiecznic jakos musi a skoro nie ma obiektywu skierowanego
na mnie to jak ma to zrobic?

Może jest inny obiektyw, a Ty go nie widzisz? Zresztą są znaki.

Tak, zawieszony na pobliskim drzewie :-)

Żebyś się nie zdziwił :)

Zreszta mi tam wszystko jedno gdzie patrzy
byle nie w plecy

Sporo takich jest i takie będą.

Podaj przyklad, powiedzmy w granicac 50 km od Wawy?

Np. na gierkówce, widywałem też ten przy Wóycickiego odwrócony
'tyłem'. W 'Pamiątce' też chyba tak bywało. Zresztą ja im się
rzadko dokładnie przyglądam. Naprawdę. Zresztą to pewnie średnio
istotne, skoro zdjęcia robione od tyłu są, a ja nie jestem
specjalnie zainteresowany takÄ… fotografiÄ… :)

Data: 2013-04-23 11:38:10
Autor: elmer radi radisson
Nawet z tylu jest bezpieczniej
On 2013-04-23 09:51, AZ wrote:

Podaj przyklad, powiedzmy w granicac 50 km od Wawy?

Chociazby puszka ITD stojaca przy Czecha potrafi byc z premedytacja
ustawiona na strzal w zadek. Ponadto puchy stojace przy drodze
jednojezdniowej i wyposazone w nowszy osprzet moga mierzyc najazd
i odjazd. Ogolnie ITD a ostatnio SM i z jej stacjonarnymi slupami
jak i ustawianiem ich foto-radiowozu nie maja problemow zeby
focic od tylu.



--

memento lorem ipsum

Data: 2013-04-23 19:56:14
Autor: Axel
Nawet z tylu jest bezpieczniej

"AZ" <artur.zabronski@gmail.com> wrote in message news:kl5eii$er4$3node1.news.atman.pl...

Zreszta mi tam wszystko jedno gdzie patrzy
byle nie w plecy

Sporo takich jest i takie będą.

Podaj przyklad, powiedzmy w granicac 50 km od Wawy?


W zeszłym roku bardzo często fotoradar na Pileckiego był ustawiony "w plecy". Teraz nie wiem, bo rzadko tamtędy jeżdżę.

--
Axel

Data: 2013-04-23 20:13:59
Autor: Artur Maśląg
Nawet z tylu jest bezpieczniej
W dniu 2013-04-23 19:56, Axel pisze:

"AZ" <artur.zabronski@gmail.com> wrote in message
news:kl5eii$er4$3node1.news.atman.pl...

Zreszta mi tam wszystko jedno gdzie patrzy
byle nie w plecy

Sporo takich jest i takie będą.

Podaj przyklad, powiedzmy w granicac 50 km od Wawy?


W zeszłym roku bardzo często fotoradar na Pileckiego był ustawiony "w
plecy". Teraz nie wiem, bo rzadko tamtędy jeżdżę.

Nie zauważyłem, ale może za często jeżdżę :) Są znaki, jest FR,
zwolnić trzeba - ludzie zwalniają, a ja jakoś się niespecjalnie
przyglądam jak jest ustawiony, szczególnie że niezależnie od FR
ograniczenie jest jakie jest i można się załapać na atrakcję
dodatkową. Dziękuję :)

Data: 2013-04-23 21:40:12
Autor: jerzu
Nawet z tylu jest bezpieczniej
On Tue, 23 Apr 2013 07:51:46 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Podaj przyklad, powiedzmy w granicac 50 km od Wawy?

Ja ci podam w Warszawie. Ostrobramska, przy Latawcu.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2013-04-23 10:10:59
Autor: Marek Dyjor
Nawet z tylu jest bezpieczniej
Artur Maśląg wrote:
W dniu 2013-04-23 09:40, AZ pisze:
On 2013-04-23, Artur Maśląg <news@wp.pl> wrote:

Skąd wiesz że to FR i jak dokonuje pomiaru? Sprawdzasz w lusterku,
czy coś patrzy w 'dupsko'? Ja wiem, że niektórzy tak robią, ale to
raczej sport mało popularny - lepiej dać sobie spokój i większy
kawałek przejechać bezpiecznie, bez wyszukiwania co nas obserwuje :)

No a co ma byc? Uwiecznic jakos musi a skoro nie ma obiektywu
skierowanego na mnie to jak ma to zrobic?

Może jest inny obiektyw, a Ty go nie widzisz? Zresztą są znaki.


bredzisz

Data: 2013-04-23 10:58:35
Autor: Artur Maśląg
Nawet z tylu jest bezpieczniej
W dniu 2013-04-23 10:10, Marek Dyjor pisze:
(...)
Może jest inny obiektyw, a Ty go nie widzisz? Zresztą są znaki.

bredzisz

LOL - to że nie widzisz D-51 to jakby nie mój problem.

Data: 2013-04-23 10:09:48
Autor: Marek Dyjor
Nawet z tylu jest bezpieczniej
AZ wrote:
On 2013-04-23, Pawel O'Pajak <opajak@interia.pl> wrote:

Jest sobie radar. Oznakowany, zolciutki, z daleka widac, w ktora
strone patrzy swym kaprawym chciwym okiem. Wszyscy realizuja program
poprawy bezpieczenstwa w postaci: normalna jazda 70-90km/h, radar na
horyzoncie - 50km/h, po minieciu radaru wlaczenie dopalaczy i
normalna jazda.
I to jest zrozumiale, normalne, taki tez przyklad daja policjanci,
gdy nie jada na sygnale, OK.
Ale niech mi ktos objasni, czym jest podyktowane takie samo
zachowanie u kierowcow jadacych w przeciwna (slepa) strone?
Rozumiem, ze ktos cala Pulawska turla sie te 50, takie hobby, OK, ale
nie, jedzie te 80, zobaczy FR, gdzie z daleka widac, ze ma ow FR w
dupie, znaczy sie z tylu takiego goscia, a ten hamuje, mija FR i
palnik. Jest jakies proste wytlumaczenie tego fenomenu, czy to z
gatunku "zrozumiec kobiete"?

To, ze Ty wiesz jak dziala fotoradar to nie znaczy, ze wiedza wszyscy.
Oni nie rozrozniaja fotoradaru ustawionego na mierzenie ich/drugiego
kierunku, pustego, zaladowanego. Fotoradar to fotoradar, trza zwolnic
a pozniej ogien :-)

To jeszcze jestem w stanie przebolec, ale hamowania przy kazdym FR do
50km/h nawet jak ograniczenie jest 70-80 juz nie.

a sk±d oni maj± wiedzieæ jakie jest ograniczeni skoro nie patrz± na znaki drogowe...

tak swoj± drog± to imho mnogo¶æ znaków po³ozonych blisko siebie przekracza znacznie mo¿liwo¶ci percepcyjne wiêkszo¶ci kierowców.

Data: 2013-04-23 21:38:50
Autor: jerzu
Nawet z tylu jest bezpieczniej
On Tue, 23 Apr 2013 06:26:09 +0000 (UTC), AZ
<artur.zabronski@gmail.com> wrote:

To jeszcze jestem w stanie przebolec, ale hamowania przy kazdym FR do 50km/h
nawet jak ograniczenie jest 70-80 juz nie.

Na gierkówce hamuj± do 50 przy ograniczeniu do 100. To jest dopiero
niezrozumia³e.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2013-04-24 08:26:01
Autor: AZ
Nawet z tylu jest bezpieczniej
On 2013-04-23, jerzu <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote:
To jeszcze jestem w stanie przebolec, ale hamowania przy kazdym FR do 50km/h
nawet jak ograniczenie jest 70-80 juz nie.

Na gierkówce hamują do 50 przy ograniczeniu do 100. To jest dopiero
niezrozumiałe.

To samo bylo jak otworzyli nowa Trase Torunska. Ograniczenie 120, na srodku
zolty karmnik i idioci na lewym pasie hamujacy do 50. Program poprawy
bezpieczenstwa na drogach...

--
Artur
ZZR 1200

Nawet z tylu jest bezpieczniej

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona