Nawet z tylu jest bezpieczniej

Data: 2013-04-23 10:04:33
Autor: J.F
Nawet z tylu jest bezpieczniej
U偶ytkownik "Pawel O'Pajak"  napisa艂 w
Jest sobie radar. Oznakowany, zolciutki, z daleka widac, w ktora strone patrzy swym kaprawym chciwym okiem. Wszyscy realizuja program poprawy bezpieczenstwa w postaci: normalna jazda 70-90km/h, radar na horyzoncie

Ale niech mi ktos objasni, czym jest podyktowane takie samo zachowanie u kierowcow jadacych w przeciwna (slepa) strone?
Rozumiem, ze ktos cala Pulawska turla sie te 50, takie hobby, OK, ale nie, jedzie te 80, zobaczy FR, gdzie z daleka widac, ze ma ow FR w dupie, znaczy sie z tylu takiego goscia, a ten hamuje, mija FR i palnik.
Jest jakies proste wytlumaczenie tego fenomenu, czy to z gatunku "zrozumiec kobiete"?

Niech zgadne ... nigdy cie nie zlapal FR od tylu ?

Chyba ze to wyjatkowo taki co np stoi na srodku i drugiej jezdni na pewno nie obejmuje.

Ale na gierkowce te na srodku byly obrotowe - z daleka mozesz nie widziec w ktora strone lapie.

P.S. widzialem na DK8 nowy slupek, jeszcze w folii. ITD zaczyna instalowac te 300 stacjonarnych ?

J.

Data: 2013-04-23 13:04:01
Autor: Pawel O'Pajak
Nawet z tylu jest bezpieczniej

Powitanko,

Niech zgadne ... nigdy cie nie zlapal FR od tylu ?

Szczerze mowiac zaden FR mnie nie zlapal jeszcze. Jezdze zwykle szybciej niz idiotyczne ograniczenia, ale nie na tyle, by nie dostrzec jaskrawo zoltego FR,  analize, czy ktos inny na widok FR nie zrobi czegos glupiego, upewnienie sie, w ktora strone "patrzy" FR i w razie czego miec czas nawet nie na hamowanie, a wytracenie predkosci. Da sie to wszystko bez problemu.
Te duze FR maja 3 duze prostokatne otwory, chyba aparat, flash i oczywiscie antena. Nie mozna miec najmniejszej watpliwosci, w ktora strone patrzy. Z tylu ma pare niewielkich czarnych zaslepek, pewnie drzwiczki i zamki, zeby im tego Nikona nie ukradli;-) Kazdy srednio kumaty kierownik nie powinien miec najmniejszych watpliwosci co do kierunku wplywow do budzetu zwanego poprawa bezpieczenstwa.
Te mniejsze "golebniki" tez z daleka widac, gdzie wypatruja.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna膰 ma艂膮 szkodliwo艣膰 spo艂eczn膮?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro偶ek)

Data: 2013-04-23 13:49:14
Autor: Artur Ma艣l膮g
Nawet z tylu jest bezpieczniej
W dniu 2013-04-23 13:04, Pawel O'Pajak pisze:
(...)
[...]

No prosz臋, wszystko si臋 da bez problemu, a cho膰by liczb臋 otwor贸w tego
z Pu艂awskiej poda艂e艣 b艂臋dn膮. No, obserwuj dalej :)

Data: 2013-04-23 11:54:36
Autor: AZ
On 2013-04-23, Artur Ma艣l膮g <news@wp.pl> wrote:
[...]

Niech ma 2 albo 5 co za roznica?

Kazdy kto nie ma problemow ze wzrokiem zauwazy roznice miedzy tymi obrazkami z daleka:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQJzdDANsDVcBO_Niqg6PU-uLwUTi1viR0tGZJkJcTGeq6YPJSwBA
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSA5n_aQd98I1cau5uP7XcQGpVwPpGlaZTILUgcZJM8Vk_klsbG

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-23 14:05:17
Autor: Artur Ma艣l膮g

W dniu 2013-04-23 13:54, AZ pisze:
On 2013-04-23, Artur Ma艣l膮g <news@wp.pl> wrote:
[...]

Skoro tak po mistrzowsku jest w stanie wszystko bez problemu zrobi膰 to
powinien jednak wiedzie膰 ile ich jest, a tak wychodzi, 偶e to wcale nie
jest prawda. Wychodzi to o czym pisa艂em - ludzie nie wpatruj膮 si臋
w FR i nie analizuj膮 wszystkich szczeg贸艂贸w. On jest, jest oznakowanie,
piszczy navi czy inne ustrojstwo.

[...]

Strza艂 w kolano - raz, 偶e pokaza艂e艣 ustawienie do strza艂u od 'ty艂u',
a dwa, 偶e w g臋stym ruchu kt贸ry w tym miejscu na Pu艂awskiej w zasadzie
wyst臋puje regularnie, nie zawsze wida膰 FR, b膮d藕 mo偶na go sobie
dok艂adnie obserwowa膰 :P

Data: 2013-04-23 12:39:33
Autor: AZ
On 2013-04-23, Artur Ma艣l膮g <news@wp.pl> wrote:

[...]

Co tu analizowac? Jedno spojrzenie i widac czy jest przodem czy tylem.

[...]

Oczywiscie, bo musi byc Twoje na wierzchu. A moze jest ustawiony w bok?
Co to za znaczenie skoro chodzilo o pokazanie roznicy miedzy przodem
a tylem FR bez znaczenia gdzie jest ustawiony. No ale jak juz sie odniosles - w gestym ruchu albo sie nie da pojechac nieprzepisowo albo
mozna olac temat ze wzgledu na prawdopodobna bezwartosciowosc zdjecia
ze wzgledu na brak czystego kadru. Dodatkowo sprawdzone - te nowe FR
nie robia nawet zdjec w gestym ruchu albo jak jeden wyprzedza drugiego
z nieprzepisowa predkoscia przy FR.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-23 15:26:18
Autor: Artur Ma艣l膮g
Nawet z tylu jest bezpieczniej
W dniu 2013-04-23 14:39, AZ pisze:
(...)
[...]

呕arty - najpierw w膮tpi艂e艣 w te robi膮ce od ty艂u, a sam da艂e艣 zdj臋cie
takiego? LOL

A moze jest ustawiony w bok?

By膰 mo偶e.

Co to za znaczenie skoro chodzilo o pokazanie roznicy miedzy przodem
a tylem FR bez znaczenia gdzie jest ustawiony.

Aha - z daleka ludzie to wypatruj膮 i odr贸偶ni膮 za艣lepk臋 od filtra?

No ale jak juz sie
odniosles - w gestym ruchu albo sie nie da pojechac nieprzepisowo albo
mozna olac temat ze wzgledu na prawdopodobna bezwartosciowosc zdjecia
ze wzgledu na brak czystego kadru.

呕eby艣 si臋 nie zdziwi艂, ale o tym ni偶ej...

Dodatkowo sprawdzone - te nowe FR
nie robia nawet zdjec w gestym ruchu albo jak jeden wyprzedza drugiego
z nieprzepisowa predkoscia przy FR.

ROTFL - robi膮, tyle 偶e nie wszystkie, poniewa偶 cz臋艣膰 to nie FR, a
rejestratory z p臋tlami/piezoelektrykami w ka偶dym pasie. To kolejny
kamyczek - ludzie nie odr贸偶ni膮 FR od tych multiwynalazk贸w i tak
naprawd臋 nieszczeg贸lnie b臋d膮 ich r贸偶nice interesowa膰. Wa偶ne by
zdj臋cia nie dosta膰, wi臋c zwolni膮 i tyle.

Data: 2013-04-23 16:19:20
Autor: Pawel O'Pajak
Nawet z tylu jest bezpieczniej
Powitanko,

Aha - z daleka ludzie to wypatruj膮 i odr贸偶ni膮 za艣lepk臋 od filtra?

Odroznienie ciemnych okienek, dosyc duzych ile by ich nie bylo od jednolitej zoltej scianki z kilkoma czarnymi malymi zaslepkami. Hmm, wzrok mam taki sobie, ale mysle, ze tak z kilkuset m bez problemu.
Zachowuja sie tak tez ludzie z rejestracja z Piaseczna, jezdza tamtedy pewnie 2 razy dziennie, nie sadze, by nie mogli trafic do domu bez navi.
Co ciekawe nie zwalniaja zblizajac sie do miejsc ulubionych przez polujace miski, a te sa znane chyba kazdemu, kto tamtedy jezdzi.
Magiczne dzialanie FR pozostaje w niewyjasnionej mocy jak dla mnie.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2013-04-23 18:05:19
Autor: Artur Ma艣l膮g
Nawet z tylu jest bezpieczniej
W dniu 2013-04-23 16:19, Pawel O'Pajak pisze:
Powitanko,

[...]

LOL - a co ci da odr贸偶nienie ty艂u od przodu, je偶eli mo偶e robi膰
pomiary od 'ty艂u' i nawet nie wiesz czy to jest FR? K膮t ustawienia
te偶 z daleka oceniasz? W lusterku?

Zachowuja sie tak tez ludzie z rejestracja z Piaseczna, jezdza tamtedy
pewnie 2 razy dziennie, nie sadze, by nie mogli trafic do domu bez navi.

Po to ten 'FR' tam stoi, 偶eby ludzie zwolnili w niebezpiecznym miejscu.
Zwalniaj膮. Sw贸j cel spe艂nia doskonale.

Co ciekawe nie zwalniaja zblizajac sie do miejsc ulubionych przez
polujace miski, a te sa znane chyba kazdemu, kto tamtedy jezdzi.

Tak naprawd臋 to wi臋kszo艣膰 zwolni艂a w og贸le, wi臋c nawet mi艣ki
maj膮 s艂abe 偶niwa. Nie m贸wi膮c ju偶 o tym, 偶e na Pu艂awskiej s膮
kolejne odcinki 'gwiezdnych wojen', wi臋c wypatrywanie kontroli
nie ma sensu. Jak zreszt膮 w wielu miejscach.

Magiczne dzialanie FR pozostaje w niewyjasnionej mocy jak dla mnie.

Tam nie ma 偶adnej magii - to psychologia i pragmatyzm.

Data: 2013-04-24 08:28:56
Autor: AZ
On 2013-04-23, Artur Ma艣l膮g <news@wp.pl> wrote:
[...]

Nie watpilem, po prostu rzadko widuje (przynajmniej tam gdzie sie poruszam)
ustawione na robienie w tyl. Podejrzewam, ze powodem jest pozniejszy
problem z ustaleniem kierujacego.
Co to za znaczenie skoro chodzilo o pokazanie roznicy miedzy przodem
a tylem FR bez znaczenia gdzie jest ustawiony.

Aha - z daleka ludzie to wypatruj膮 i odr贸偶ni膮 za艣lepk臋 od filtra?

Jezeli z daleka nie widzisz trzech czarnych okienek na calej szerokosci
puszki czy "oczka" na karmniku to moze czas wybrac sie do okulisty?

[...]

Tak, raz robi normalnie zdjecie a wsrod innych pojazdow nie robi.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-24 10:58:52
Autor: Artur Ma艣l膮g
Nawet z tylu jest bezpieczniej
W dniu 2013-04-24 10:28, AZ pisze:
(...)
Jezeli z daleka nie widzisz trzech czarnych okienek na calej szerokosci
puszki czy "oczka" na karmniku to moze czas wybrac sie do okulisty?

A co ja mam do wypatrywania innych? O moje oczy to si臋 nie martw :)
Szczeg贸lnie je dobrze zobacz臋 jak jest odwr贸cony w druga stron臋, by
foto robi膰 od ty艂u :P

Tak, raz robi normalnie zdjecie a wsrod innych pojazdow nie robi.

Nie wiem co sprawdza艂e艣, ale odczyt maj膮 z ka偶dego pasa oddzielnie
i zdj臋cie robi膮 cyk wszystkim w okolicy :)

Data: 2013-04-25 09:18:42
Autor: Mariusz Wozniak
Nawet z tylu jest bezpieczniej
U偶ytkownik "Artur Ma艣l膮g" <news@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:kl86sn$qhj$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Szkoda ch艂opcze, 偶e nie rozumiesz podej艣cia motocyklisty do fotoradar贸w. Motocykli艣cie jest bardzo potrzebna wiedza, w kt贸r膮 stron臋 patrzy fotoradar, gdy偶 boi si臋 tylko tych patrz膮cych w plecy. Teraz jasne?

X.

Data: 2013-04-25 09:21:37
Autor: Mariusz Wozniak
Nawet z tylu jest bezpieczniej
U偶ytkownik "Mariusz Wozniak" <mariusz@xanth-eu.org> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:klalc9$ubs$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

Szkoda ch艂opcze, 偶e nie rozumiesz podej艣cia motocyklisty do fotoradar贸w. Motocykli艣cie jest bardzo potrzebna wiedza, w kt贸r膮 stron臋 patrzy fotoradar, gdy偶 boi si臋 tylko tych patrz膮cych w plecy. Teraz jasne?

Dodatkowo, motocyklista widz膮c fotoradar ma ca艂y szmat czasu na stwierdzenie, w kt贸r膮 stron臋 patrzy. Bo je艣li patrzy w oczy, to mo偶na go ola膰, a je艣li patrzy w plecy, to zd膮zy wyhamowa膰 przed samym fotoradarem ;)

X.

PS. Odnosz臋 si臋 oczywi艣cie do dyskusji Ma艣l膮ga z AZem, jeden z nich jest motocyklist膮 ;)

Data: 2013-04-25 10:16:22
Autor: Artur Ma艣l膮g
Nawet z tylu jest bezpieczniej
W dniu 2013-04-25 09:21, Mariusz Wozniak pisze:
(...)
Dodatkowo, motocyklista widz膮c fotoradar ma ca艂y szmat czasu na
stwierdzenie, w kt贸r膮 stron臋 patrzy. Bo je艣li patrzy w oczy, to mo偶na go
ola膰, a je艣li patrzy w plecy, to zd膮zy wyhamowa膰 przed samym fotoradarem ;)

Napieraj, coraz zabawniej si臋 robi. P贸藕niej si臋 dziwi膰, 偶e tyle FR robi
zdj臋cia od ty艂u.

Data: 2013-04-25 08:38:25
Autor: AZ
On 2013-04-25, Artur Ma艣l膮g <news@wp.pl> wrote:
[...]

No i? Ciekawe jak rozpoznasz kierujacego z tylu i w kasku...

--
Artur ZZR 1200

Data: 2013-04-25 10:50:22
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2013-04-25 10:38, AZ pisze:
On 2013-04-25, Artur Ma艣l膮g <news@wp.pl> wrote:
[...]

Tak samo jak z przodu, tylko dodatkowo wida膰 tablic臋 rejestracyjn膮.
Niech s膮d si臋 martwi co z tym zrobi膰, je偶eli sprawca si臋 nie przyznaje.
Tylko nie opowiadaj mi tu bajek, 偶e 15 koleg贸w w k贸艂ko ten motocykl
po偶ycza, czy te偶 je藕dzicie nim w 4 osoby do pracy i jak kt贸ry艣 si臋
zm臋czy to koleg臋 zmienia za kierownic膮.

Data: 2013-04-25 10:06:51
Autor: Artur Ma艣l膮g
W dniu 2013-04-25 09:18, Mariusz Wozniak pisze:
[...]

LOL - mog臋 si臋 opala膰 w blasku twojej zajebisto艣ci? Normalnie poleg艂em
przy tej 'argumentacji'.

Motocykli艣cie jest bardzo potrzebna wiedza, w kt贸r膮 stron臋 patrzy
fotoradar, gdy偶 boi si臋 tylko tych patrz膮cych w plecy. Teraz jasne?

To b贸j si臋 dalej :)

Data: 2013-04-23 13:53:10
Autor: J.F
Nawet z tylu jest bezpieczniej
U偶ytkownik "Pawel O'Pajak"  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

Widzisz tu gdzies jaskrawe kolory ?
http://www.youtube.com/watch?v=b37TC8CW4SM

A teraz sobie wyobraz ze jedziesz z przeciwnej strony, widzisz tablice konca miejscowosci, a po lewej ... tak, drzewo widzisz po lewej ...

[...]

ktore z daleka wygladaja jak okienka ? :-)

J.

Nawet z tylu jest bezpieczniej