Nawiewniki -jak zlikwidowa??

Data: 2011-02-12 09:21:53
Autor: Karol
Nawiewniki -jak zlikwidowa??
Witam! Wieje, że hej , więc chciałbym wreszcie zlikwidować nawiewniki, coś podobnego, ale bez regulacji:
http://www.sajo.pl/en/nawiewniki/z-regulacj-higorsterowan/isola-hy-plus.html

W bloku nie ma gazu, a mamy mi. 4 w salonie! Czy macie doświadczenie, jak to ładnie usunąć i profesjonalnie zakryć szczelinę?

Data: 2011-02-12 02:06:06
Autor: s_13
Nawiewniki -jak zlikwidowa??
Witam! Wieje, że hej , więc chciałbym wreszcie zlikwidować nawiewniki, coś
podobnego, ale bez regulacji:http://www.sajo.pl/en/nawiewniki/z-regulacj-higorsterowan/isola-hy-pl...

bo ma wiać... od tego są nawiewniki... znaczy się wilgoć w
pomieszczeniu i są otwarte,

W bloku nie ma gazu, a mamy mi. 4 w salonie! Czy macie doświadczenie, jak to
ładnie usunąć i profesjonalnie zakryć szczelinę?

jak już musisz, to może nie usuwaj tylko po prostu zatkaj czymś,
odkręć, w dziurę w ramie włóż kawałek gąbki i przykręć z powrotem...
jak za miesiąc będziesz postował tu: woda się skrapla na szybach,
grzyb mi na ścianach wyłazi... albo na pl.sci.medycyna: coś mnie głowa
boli ostatnio... to po prostu odetkasz i będzie dobrze...

pozdrawiam
s_13

Data: 2011-02-12 12:56:24
Autor: Ikselka
Nawiewniki -jak zlikwidowa??
Dnia Sat, 12 Feb 2011 09:21:53 +0100, Karol napisał(a):

Witam! Wieje, że hej , więc chciałbym wreszcie zlikwidować nawiewniki,

Boszsz, dopiero ktoś tutaj chciał se je zakładać :-PPP

Data: 2011-02-13 09:26:57
Autor: Karol
Nawiewniki -jak zlikwidowa??
Witam! Wieje, że hej , więc chciałbym wreszcie zlikwidować nawiewniki,

Boszsz, dopiero ktoś tutaj chciał se je zakładać :-PPP

Wyrwane z konekstu!!! -imam ich aż 4 ! czy  nie wystarczy 1 ?  Jakie jest Wasze doświadczenie, bo może rzczywiście lepiej zachować 2 na minimalnie ograniczonej szczelinie? Czy na ok nie bez nawiewnika będzie skraplać się woda, gdy to inne ma nawiewnik?

Data: 2011-02-12 14:50:16
Autor: Lukasz
Nawiewniki -jak zlikwidowa??

Użytkownik "Karol" <BRAK_TNIJTo@TNIJTo.pl> napisał w wiadomości news:ij5fug$56m$1news.onet.pl...
[...]

Masz białe okna?
Jak scesz żeby nie było widać, weź szeroką białą taśmę samoprzylepną z tworzywa (ostatnio widziałem takie w markecie budowlanym na dziale z wentylacją). Ja użyłem zwykłej przezroczystej. Otwórz okno i zaklej otwór w oknie (może być w samym oknie albo w ramie osadzonej w murze). Jak będzie potrzeba usunąć (część albo całość) po prosu odkleisz.
--
lukasz

Data: 2011-02-14 09:45:32
Autor: Dziobak
Nawiewniki -jak zlikwidowa??

Użytkownik "Lukasz" napisał

W bloku nie ma gazu, a mamy mi. 4 w salonie! Czy macie doświadczenie, jak to ładnie usunąć i profesjonalnie zakryć szczelinę?

To na serio chory pomysł. jak to zrobisz wezwij strażaka, będziesz zrywał w podskokach.

pozdrawiam

dziobak

Data: 2011-02-15 00:19:38
Autor: Lukasz
Nawiewniki -jak zlikwidowa??

Użytkownik "Dziobak" <dziobak-usun-to@hot.pl> napisał w wiadomości news:4d58eb3cnews.home.net.pl...

To na serio chory pomysł. jak to zrobisz wezwij strażaka, będziesz zrywał w podskokach.

A co ma do tego strażak?
Podobnie jak u pytającego - w budynku nie ma gazu - a zdaje się takiego dotyczyło pytanie. W miszkaniuu z gazem sam bym się nie odważył, a co dopiero doradzać drugiemu.

Mimo zalepionych na zimę nawiewników z wentylacją nie mam problemów, na anemostatach mam ciąg. I nie, że w kiblu ciągnie wstecznie, przelatuje przez mnieszkanie i kuchnią wypada na zewnątrz. Wszędzie jest ciąg jest prawidłowy. Jest sporo innych nieszczelności (drzwi wejściowe do mieszkania, nieszczelność na uszczelce w jednym czy w dwóch oknach itp).

W moim bloku wentylacja wspomagana jest mechanicznie, czego skutkiem jest permanentne dmuchanie z nawiewników nawet gdy mają przełączniki w pozycji "zamknięty". Z resztą żadnego nawiewnika nie da się poprostu zamknąć - zawsze pozostaje szczelina minimalnego przepływu. Te u mnie mają minimalny przepływ 5 m3 przy różnicy ciśnień 10 Pa (wg danych producenta) i przy niezbyt otwartych anemostatach dmucha z nich za mocno.

A co do obaw o mikroklimat i grzyba w mieszkaniu - zimą wilgotność na poziomie 40%, przy temperaturze ok 21 st.C.

--
lukasz

Data: 2011-02-15 02:23:09
Autor: Dziobak
Nawiewniki -jak zlikwidowa??

Użytkownik "Lukasz"  napisał

A co ma do tego strażak?

IMvHO to ,ze architekt nie był debilem i projektował zgodnie z normami dotyczącymi wentylacji pomieszczeń mieszkalnych; to nie moje zdrowie poza tym.

pozdrawiam

Dziobak

Data: 2011-02-16 01:10:18
Autor: s_13
Nawiewniki -jak zlikwidowa??
> A co ma do tego strażak?

IMvHO to ,ze architekt nie był debilem i projektował zgodnie z normami
dotyczącymi wentylacji pomieszczeń mieszkalnych; to nie moje zdrowie poza
tym.

architekt jest strażakiem... i lekarzem...

pozdrawiam
s_13

Data: 2011-02-16 21:20:05
Autor: neoniusz
Nawiewniki -jak zlikwidowa??
W dniu 11-02-15 00:19, Lukasz pisze:
[...]

Chyba mieszkamy w tym samym miejscu.
Ja swoje nawiewniki zakleilem, bo halasowaly tak bardzo, ze nie moglem spac. Nawet jak byly zamkniete. Kiedys jak wyjechalem, to zostawilem je na 3 tygodnie otwarte, zeby sie te wszystkie cisnienia i wilgotnosc wyrownaly. Po przyjezdzie dmuchaly tak samo.

Data: 2011-02-16 23:36:52
Autor: Lukasz
Nawiewniki -jak zlikwidowa??

Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości news:ijhbhl$53g$1news.onet.pl...
Chyba mieszkamy w tym samym miejscu.

Gdynia?
--
Lukasz

Data: 2011-02-17 10:00:53
Autor: neoniusz
Nawiewniki -jak zlikwidowa??
W dniu 11-02-16 23:36, Lukasz pisze:
Chyba mieszkamy w tym samym miejscu.

Gdynia?

Krakow :)

Data: 2011-02-15 20:07:17
Autor: t
Nawiewniki -jak zlikwidowa??
    Zamiast nawiewników które dla niektórych sa zbyt
wydajne można zastosować poniższe rozwiązanie.
Niektórzy producenci okien stosują wycinanie górnego
fragmentu uszczelki(szczelina infiltracyjna) .
    Udoskonalona wersja tej szczeliny jest wypełniona
uszczelką szczotkową,zapewniająca powolny przepływ
 powietrza i zatrzymująca kurz z podwórka .

Data: 2011-02-25 22:39:32
Autor: ąćęłńóśźż
Nawiewniki -jak zlikwidowa??
W kamerze termowizyjnej wygląda to tak, jakby w ramie okna na tym odcinku była dosłownie dziura.

-- -- -

Data: 2011-02-13 16:39:43
Autor: Przesmiewca
Nawiewniki -jak zlikwidowa??
"Karol" <BRAK_TNIJTo@TNIJTo.pl> napisał(a):

[...]

Zanim cokowiek zlikwidujesz to zniwecz ich dzialanie np.
poprzez zaklejenie i zobacz czy to sie nie odbije negatywnie
na mikroklimacie.

Nawiewniki -jak zlikwidowa??