Nawigacja

Data: 2010-11-09 16:19:53
Autor: adasiek78
Nawigacja
Witam,

co wybrać, Nokia 2710 czy 5230?
Jakie macie doświadczenie?

Nawigacja jest ważnym parametrem, no i niestety cena.

A.

Data: 2010-11-09 20:51:08
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja
Tue, 09 Nov 2010 16:19:53 +0100, w <ibbor3$7j3$1@inews.gazeta.pl>, adasiek78
<adasiek@web.de> napisał(-a):

co wybrać, Nokia 2710 czy 5230?
Jakie macie doświadczenie?

Nawigacja jest ważnym parametrem, no i niestety cena.

Jeżeli to Ovi Maps to podaruj sobie.

Data: 2010-11-09 21:31:22
Autor: boxfish
Nawigacja
<adasiek@web.de>  napisał(-a):

co wybrać, Nokia 2710 czy 5230?
Jakie macie doświadczenie?

Nawigacja jest ważnym parametrem, no i niestety cena.

Jeżeli to Ovi Maps to podaruj sobie.

  zapewne uważasz że automapa lepsza ? tylko pamiętaj że rozmawiamy o telafonie wartym 300-400 zł a automapa kosztuje tyle w rocznej subskrybcji

Poza tym kilkukrotnie w samochodzie posiadałem tomtoma i automapę a okazywało się że jedyną nie gubiącą się nawigacją była właśnie wyciągnięta ratunkowo ivi na telefonie

Data: 2010-11-09 23:57:05
Autor: Maciej Muran
Nawigacja
Użytkownik "boxfish" <cicior@gazeta.pl> napisał
Jeżeli to Ovi Maps to podaruj sobie.

wyciągnięta ratunkowo ivi na telefonie

Chciałbym potwierdzić zalety posiadania Ovi Maps.
W jakimś Pipidówku pod Warszawą Naviexpert zgłupiał dokumentnie. Pomogło odpalenie Ovi i możliwość wyszukania adresu "z literką" czyli Ulica nr 50a zamiast zwykle dostępnych Ulica nr 50(bez możliwości wpisania tego 'a').
Miałem co prawda jakieś idiotyczne komunikaty, że jadę za szybko ale to zapewne kwestia konfiguracji programu i... kierowcy ;) Więcej grzechów Ovi Maps nie pamiętam ale też używam wyłącznie awaryjnie.

Do autora wątku: jeżeli masz problem z kasą to wybierz ten model, który będzie lepiej leżał w ręce, z wygodniejszą klawiaturą, z dobrym i łatwo dostępnym uchwytem na szybę/kierownicę roweru, z lepszą baterią, złączem ładowania przez USB, itp. itd.
A jak zechcesz korzystać z innych niż Ovi map, to dowiedz się czy na wybranym modelu nie ma problemów z Javą, itp.

M.

Data: 2010-11-10 20:00:10
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja
Tue, 9 Nov 2010 23:57:05 +0100, w <ibcjjj$j72$1@news.onet.pl>, "Maciej Muran"
<mmuran@gmail.com> napisał(-a):

[...]

To teraz zmień zwyczaj i jeździj codziennie z Ovi. :)

Data: 2010-11-10 19:58:57
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja
Tue, 09 Nov 2010 21:31:22 +0100, w <ibcb2u$eep$1@inews.gazeta.pl>, boxfish
<cicior@gazeta.pl> napisał(-a):

> Jeżeli to Ovi Maps to podaruj sobie.

  zapewne uważasz że automapa lepsza ? tylko pamiętaj że rozmawiamy o telafonie wartym 300-400 zł a automapa kosztuje tyle w rocznej subskrybcji

Chyba żartujesz. AM w rocznej subskrypcji kosztuje jakieś 70-80zł (PL) i z
drugie tyle w EU.
Navi z biedronki - 150zł.

Data: 2010-11-10 21:37:04
Autor: animka
Nawigacja
<cicior@gazeta.pl>  napisał(-a):

[...]

Jakas nawigacja była dołączona na płytkach w Gazecie wyborczej. Kioskarka miała luzem sporo płytek w szufladzie, a gazet już nie było. Szkoda, że jej nie poprosiłam, żeby mi dała jedną. Mnie nie potrzebna, ale zawsze komuś mogłabym podarować.

--
animka

Data: 2010-11-10 10:09:18
Autor: Tomek
Nawigacja

Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał

Jeżeli to Ovi Maps to podaruj sobie.

Podarowałem sobie, a dokładniej to NOKIA mi podarowała, bo jest za free na 5230 i działa znakomicie. Pomijam fakt, że jest o wiele dokładniejsza od wielu innych nawigacji na Symbiana.

Data: 2010-11-10 20:00:49
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja
Wed, 10 Nov 2010 10:09:18 +0100, w <ibdng8$76b$1@news.onet.pl>, "Tomek"
<tomaa33@wytnijtowp.pl> napisał(-a):

Pomijam fakt, że jest o wiele dokładniejsza od wielu innych nawigacji na Symbiana.

Problem Symbiana polega na tym, że tam nie ma dobrych nawigacji na PL.

Data: 2010-11-10 19:03:18
Autor: Waldek Godel
Nawigacja
Dnia Wed, 10 Nov 2010 20:00:49 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):

Problem Symbiana polega na tym, że tam nie ma dobrych nawigacji na PL.

to jest trzeci rodzaj prawdy

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

Data: 2010-11-11 14:37:56
Autor: AL
Nawigacja
radekp@konto.pl pisze:
[...]

a co probowales, ze tak twierdzisz-bredzisz?

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-11-12 10:36:14
Autor: Tomek
Nawigacja

Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał

Pomijam fakt, że jest o wiele dokładniejsza od wielu innych
nawigacji na Symbiana.

Problem Symbiana polega na tym, że tam nie ma dobrych nawigacji na PL.

To nie jest problem Symbiana tylko Twój. Mi doskonale spisuje się Sygic w nowszej wersji jako Mobile Maps10 oraz OVI Maps. Są dobre, jeśli nie najlepsze właśnie na Symbiana. Skorzystaj choć raz zanim się wypowiesz.

Data: 2010-11-20 14:09:30
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja
Fri, 12 Nov 2010 10:36:14 +0100, w <ibj1qo$qn0$1@news.onet.pl>, "Tomek"
> [...]

> Problem Symbiana polega na tym, że tam nie ma dobrych nawigacji na PL.

To nie jest problem Symbiana tylko Twój. Mi doskonale spisuje się Sygic w

Sygic akurat jest w miarę OK, problemem jest...

nowszej wersji jako Mobile Maps10 oraz OVI Maps.

.... że korzysta z map Navteq (lub TA).
Obie na Polskę są albo z błędami, albo zdezaktualizowane.

Są dobre, jeśli nie najlepsze właśnie na Symbiana.

Na Symbiana pewnie tak.

Skorzystaj choć raz zanim się wypowiesz.

Korzystałem wiele razy.

Data: 2010-11-11 14:37:18
Autor: AL
Nawigacja
Tomek pisze:

[...]

ktorych?

poprosze o przyklady :)

jak znam zycie, to zadnej innej procz OviMaps nie widziales nawet na oczy - myle sie?

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-11-12 10:33:17
Autor: Tomek
Nawigacja

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał :

Tomek pisze:

[...]

Oczywiście, że się mylisz. Zaczynałem nawigować z Symbianem jakieś 4 lata temu począwszy od Garmina. Pózniej Nokia Maps, TomTom, Sygic i OVI. Jedynie Sygic i OVI nadają się w chwili obecnej patrząc na dokładność i uaktualnienia.  Więc jak widać, słabo znasz życie ferując tak błędne wyroki. Ale cóż, na tej grupie zawsze najwięcej było krzykaczy.

Data: 2010-11-12 20:52:35
Autor: AL
Nawigacja

Tomek pisze:

[...]

No chyba, ze nadal uzywasz tych samych map - wiec sie nie dziwie, ze Ovi sa dla Ciebie wzorem doskonalosci.

[...]

No wg mnie NokiaMaps jest duzo gorsza od wymienionego przez Ciebie SygicMobile - juz wole nawet uzywac Garmina XT niz OviMaps - zwlaszcza w terenie po wgraniu map TOPO.
OviMaps u mnie ma dopiero 3-cie miejsce - ze wzgl. na mozliwosci/obsluge (adresow tez czesto nie potrafila znalezc, do ktorych Sygic prowadzi jak po sznurku).
TomTom'a od dwoch lat nie uzywam pod Symbianem - z racji na brak aktualizacji map - wiec go nawet nie licze w tym porownaniu.

Krzyczysz dalej?
Wiec od ktorych nawigacji NokiaMaps jest bardziej dokladna wg Ciebie (wykluczamy TT z racji wyzej opisanej)?

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2010-11-13 10:11:55
Autor: Tomek
Nawigacja

Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał

No wg mnie NokiaMaps jest duzo gorsza od wymienionego przez Ciebie SygicMobile - juz wole nawet uzywac Garmina XT niz OviMaps - zwlaszcza w terenie po wgraniu map TOPO.

Ktoś tu pisał o terenie? Nie? To po co z tym wyjeżdżasz?

OviMaps u mnie ma dopiero 3-cie miejsce - ze wzgl. na mozliwosci/obsluge (adresow tez czesto nie potrafila znalezc, do ktorych Sygic prowadzi jak po sznurku).

Mi znajduje _wszystkie adresy_

TomTom'a od dwoch lat nie uzywam pod Symbianem - z racji na brak aktualizacji map - wiec go nawet nie licze w tym porownaniu.

Chciałeś porównania, więc bierz pod uwagę _wszystkie_ nawigacje.

Krzyczysz dalej?

?

Wiec od ktorych nawigacji NokiaMaps jest bardziej dokladna wg Ciebie (wykluczamy TT z racji wyzej opisanej)?

Wykluczamy bo tak chcesz? Napisałem wyraźnie post wcześniej od których. Dla mnie Garmin to porażka, przekłamuje i źle prowadzi, więc też nie biorę go pod uwagę, nawet pod względem dokładności. Na forach najwięcej problemów jest opisywanych właśnie z Garminem. Dlatego jak wyżej wspomniałem, _dla mnie_ Sygic i OVI stanowią wykładnię dokładności. Zdanie możesz mieć inne, tak samo jak w wielu innych sprawach.

Data: 2010-11-20 14:14:57
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja
Sat, 13 Nov 2010 10:11:55 +0100, w <iblkp7$1ad$1@news.onet.pl>, "Tomek"
<tomaa33@wytnijtowp.pl> napisał(-a):

Dlatego jak wyżej wspomniałem, _dla mnie_ Sygic i OVI stanowią wykładnię dokładności.

Chyba żartujesz... nie można mieć tak niskich wymagań odnośnie mapy :).

Ale piszesz, że:

Napisałem wyraźnie post wcześniej od których. Dla mnie Garmin to porażka, przekłamuje i źle prowadzi

więc pewnie nie odróżniasz mapy od aplikacji, bo źle prowadzić może jedynie
Garmin z CNE.
Ale on akurat również korzysta z map Navteqa jak Ovi czy Sygic :))).

Bo Garmin z GPMapą to na pewno ani nie przekłamuje, ani nie prowadzi źle.

Data: 2010-11-20 14:12:22
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja
Fri, 12 Nov 2010 20:52:35 +0100, w <ibk5u4$qkp$1@inews.gazeta.pl>, AL
<adam@skads.tam> napisał(-a):

Tomek pisze:

> [...]

OviMaps u mnie ma dopiero 3-cie miejsce - ze wzgl. na mozliwosci/obsluge (adresow tez czesto nie potrafila znalezc, do ktorych Sygic prowadzi jak po sznurku).

To coś masz nie tak z aktualizacją map -- bo obie korzystają z tych samych map
Navteqa.

TomTom'a od dwoch lat nie uzywam pod Symbianem - z racji na brak aktualizacji map - wiec go nawet nie licze w tym porownaniu.

Chyba, że Sygic miałeś z mapami TA, ale sam piszesz, że TomToma nie używasz :).

Nawigacja