Nawigacja JAVA - szukam

Data: 2011-09-30 19:04:57
Autor: Tulipson
Nawigacja JAVA - szukam
Poszukuje programu do nawigacji napisanej w javie , ktora nie laczy sie z internetem
Kupilem jakis dziwny telefon z GPSem, ktory obsluguje tylko jave
Zna ktos jakies programy
Znalazlem we-travel ale nie dziala :-/

Pozdrawiam

Data: 2011-09-30 21:38:42
Autor: ToMasz
Nawigacja JAVA - szukam
W dniu 30.09.2011 19:04, Tulipson pisze:
[...]

jaki to telefon?
ToMasz

Data: 2011-09-30 22:10:51
Autor: Hrabina Erica von Ruhaufest
Nawigacja JAVA - szukam

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j655s2$p9t$1inews.gazeta.pl...
W dniu 30.09.2011 19:04, Tulipson pisze:
Poszukuje programu do nawigacji napisanej w javie , ktora nie laczy sie z
internetem

Poszperaj na temat TrekBuddy.
Nie jest to do końca nawigacja - ale na mapie sie odnajdziesz a podobno łatwo tworzyc własne i używać od Ozi.

Data: 2011-10-01 10:26:05
Autor: J.F.
Nawigacja JAVA - szukam
Dnia Fri, 30 Sep 2011 22:10:51 +0200, Hrabina Erica von Ruhaufest
[...]

To w zasadzie wcale nie jest nawigacja. I nie ma zadnych map w komplecie - trzeba organizowac.

Niestety, ale zwykla java na male telefony (J2ME) ma troche za male
mozliwosci jak na potrzeby nawigacji (chociaz ... megabajt RAM to nie tak
malo). Wiec trzeba szukac na Androida.

J.

Data: 2011-10-01 10:36:50
Autor: JoteR
Nawigacja JAVA - szukam
"J.F." napisał:

Kupilem jakis dziwny telefon z GPSem, ktory obsluguje tylko jave

Wiec trzeba szukac na Androida.

Najpierw trzeba znaleĽć emulator Androida na Javę ;->

JoteR

Data: 2011-10-01 20:11:34
Autor: ALdroid
Nawigacja JAVA - szukam
Dnia Sat, 1 Oct 2011 10:26:05 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> naskrobał przy słoiku:
To w zasadzie wcale nie jest nawigacja. I nie ma zadnych map w komplecie - trzeba organizowac.

SiÄ™ nie zgodzÄ™. Fakt, to nie jest nawigacja samochodowa. To jest nawigacja turystyczna.
Map nie trzeba organizować - je się samemu przygotowuje. A najlepiej całe atlasy z mapami w różnej skali. Do tego jest darmowa aplikacja.

--
AL

Data: 2011-10-02 12:39:51
Autor: J.F.
Nawigacja JAVA - szukam
Dnia Sat, 01 Oct 2011 20:11:34 +0200, ALdroid napisał(a):
Dnia Sat, 1 Oct 2011 10:26:05 +0200, "J.F."
To w zasadzie wcale nie jest nawigacja. I nie ma zadnych map w komplecie - trzeba organizowac.

Się nie zgodzę. Fakt, to nie jest nawigacja samochodowa. To jest nawigacja turystyczna.

Polemizowalbym - funkcje _nawigacyjne_ sa tam bliskie zeru.
To jest pokazywacz pozycji na mapie.
Pod tym wzgledem bardzo dobry.

Map nie trzeba organizować - je się samemu przygotowuje. A najlepiej całe atlasy z mapami w różnej skali. Do tego jest darmowa aplikacja.

I sam je sobie narysujesz ?.

Napiszmy szczerze - jesli ktos mysli ze zainstaluje i poprowadzi go ta
"nawigacja" z Poznania do Warszawy - to sie bardzo grubo myli.
Jesli mysli ze go poprowadzi z Krupowek na Giewont we mgle, podobnie jak
samochodowa - to tez sie myli.

Ale jesli pojdzie do sklepu, kupi mape, zeskanuje, skalibruje, obrobi, nie
wiadomo czy nie naruszajac jakis copyrightow, zabierze notebooka zeby
kalibracje poprawic na miejscu - to mu pokaze "tu jestes, kreska czerwonego
szlaku  faktycznie gdzies blisko i wyglada na to ze powinienes isc na
polnoc"

Alternatywnie moze poszukac czy takiej mapy gotowej gdzies nie ma (uwaga o
copyright), albo kupic gotowe u Compasa.

J.

Data: 2011-10-02 22:02:57
Autor: ALdroid
Nawigacja JAVA - szukam
Dnia Sun, 2 Oct 2011 12:39:51 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> naskrobał przy słoiku:
> [...]

Alternatywnie moze poszukac czy takiej mapy gotowej gdzies nie ma
(uwaga o
copyright), albo kupic gotowe u Compasa.

Po Twojej wypowiedzi śmiem twierdzić - nie, ja to wiem napewno, że nigdy nie używałeś TrekBudy w praktyce.
Tyle w temacie.

--
AL

Data: 2011-10-02 22:55:27
Autor: J.F.
Nawigacja JAVA - szukam
Dnia Sun, 02 Oct 2011 22:02:57 +0200, ALdroid napisał(a):
[...]

Po Twojej wypowiedzi ¶miem twierdzić - nie, ja to wiem napewno, że nigdy nie używałe¶ TrekBudy w praktyce.
Tyle w temacie.

A dasz sobie za to cos obciac wiecej niz paznokiec ?
To obcinaj i przyslij fotke.

TB jak najbardziej uzywalem i uzywam, nawet czesto, i wlasnie dlatego wiem
co potrafi, a czego nie.

J.

Data: 2011-10-03 11:35:15
Autor: AL
Nawigacja JAVA - szukam
W dniu 2011-10-02 22:55, J.F. pisze:
[...]

No to chyba zle go, nie do konca poznales, piszac chocby swoja uwage o mapach/ich weryfikacji w terenie/kalibracje/etc
Kalibracji wymagal program PathAway, bo tam mapy sie wprost skanowalo.

Nie bede Ci przysylal obetnietego paznokcia, ale opisze - moze komus innemu rowniez sie przyda jak przygotowac mape do TrekBuddy :)

Do TrekBuddy masz wspaniala aplikacje do przygotowywania map i atlasow, z ktorej:
1. wynierasz sposrod 45 serwisów z mapami (w tym UMP) - przynajmniej u mnie tyle widac (nie wszystkie nadaja sie na kazdy teren, ale sposrod tych co sa mozna przebierac
2. zaznaczasz teren, ktory Cie interesuje
3. ile stopni szczegolowosci (zoomu) - max to 18 stopni
4.klikasz Create i program sam tworzy atlas okolicy - w jednym atlasie mozesz dodwac po pare niezaleznych map.

Aplikacja zwie się: 'Mobile Atlas Creator'.

Oczywiscie powyzsze kroki robisz na komputerze a gotowa mape/atlas przegrywasz na telefon.

I gwarantuje Ci, ze to co uzyskasz jest lepsze (a na pewno nie gorsze) niz kupowanie map do TrekBuddy z Compass (tak jak to polecales koledze)
Chwala firmie Compass, ze takie cos przygotowywuje (nie kazdemu sie chce cos samemu przygotowac).
Mapy w serwisach dostepnych z w/w aplikacji sa juz na tyle dokladne, ze raczej nie wymagaja dod. kalibracji w terenie.

W aplikacji Trekbuddy przygotowujesz sobie marszrute/trase za pomoca waypointow lub wczytujesz gotowy slad GPX (nawiguj po sladzie - aby np.powtorzyc wycieczke kolegi/swoja/etc lub wstecz).
Nastepnie menu->Nawigaja i wybierasz gdzie Cie ma prowadzic i Start.

Oczywiscie program bedzie pokazywal azymut w jakim masz sie poruszac do nast. punktu - ale tak m.in. wyglada nawigacja w terenie, gdy brak drog.

Niestety nawigacja turystyczna jeszcze dlugo nie bedzie pokazywac/mowic komunikatow w stylu nawigacji samochodowej, np: "skręć w prawo za trzecim krzakiem - uważaj na dołek z prawej strony" ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-10-05 00:55:37
Autor: Janeo
Nawigacja JAVA - szukam
On 3 PaĽ, 11:35, AL <a...@skads.tam> wrote:
Niestety nawigacja turystyczna jeszcze dlugo nie bedzie pokazywac/mowic
komunikatow w stylu nawigacji samochodowej, np: "skr w prawo za
trzecim krzakiem - uwa aj na do ek z prawej strony" ;)
I nigdy nie będzie ;)

Data: 2011-10-06 01:11:31
Autor: J.F.
Nawigacja JAVA - szukam
Dnia Mon, 03 Oct 2011 11:35:15 +0200, AL napisał(a):
[...]

Nowka instalacja - tylko 24

[...]

To z ktorego serwisu mam przygotowac mape Tatr, Slezy czy
Teplicko-Adrspaskich Skal ? Bo na razie to co widze to jest niedostateczne, ale lepszy rydz niz nic.
I sie nie umywa do map Compasa (ktorych bynajmniej nie polecalem, tylko
informowalem ze sa).

Mapy w serwisach dostepnych z w/w aplikacji sa juz na tyle dokladne, ze raczej nie wymagaja dod. kalibracji w terenie.

Ok. Gdybys sobie jednak przygotowal lepsza mape, to TB w telefonie nie ma
mozliwosci poprawienia kalibracji.
W aplikacji Trekbuddy przygotowujesz sobie marszrute/trase za pomoca waypointow lub wczytujesz gotowy slad GPX (nawiguj po sladzie - aby np.powtorzyc wycieczke kolegi/swoja/etc lub wstecz).

Ale powiedzmy ze nie masz gotowego sladu, wiec sobie przygotowujesz trase,
recznie wprowadzajac punkty na podstawie kiepskiej mapy.

Nastepnie menu->Nawigaja i wybierasz gdzie Cie ma prowadzic i Start.
Oczywiscie program bedzie pokazywal azymut w jakim masz sie poruszac do nast. punktu - ale tak m.in. wyglada nawigacja w terenie, gdy brak drog.

Tylko nieliczne telefony maja kompas :-)

Niestety nawigacja turystyczna jeszcze dlugo nie bedzie pokazywac/mowic komunikatow w stylu nawigacji samochodowej, np: "skręć w prawo za trzecim krzakiem - uważaj na dołek z prawej strony" ;)

A czemu nie ? Kwestia tylko wprowadzenia tych szlakow/drozek czy po czym
tam chcemy sie poruszac. Na rower nawet przydatne.

No ale podsumujmy - najpierw przegladamy 45 serwisow sprawdzajac ktory ma w
ogole mapy danego terenu, po czym wybieramy najlepsze, przygotowujemy sobie
mape, odpalamy google, szukamy gpx ze sladami, nie znajdujemy, rysujemy
sobie trase ... inni juz dawno wstali i poszli w gory, a my sie ciagle
przygotowujemy do wyprawy :-)

A kolega pewnie myslal ze wpisze sobie cel "warszawa, ul xxx" i nawigacja
go poprowadzi - i to wlasnie prostowalem.

 J.

Data: 2011-10-01 11:56:38
Autor: Lukasz
Nawigacja JAVA - szukam
[...]

ja od kupna miałem zainstalowane google maps i jest tam co¶ takiego jak wyznaczanie trasy choć nigdy nie sprawdzałem jak działa
zobacz na jakie¶ forum np. Samsunga Avila - chyba jeden z pierwszych u nas telefonów z gpsem, też chyba tylko z java

jaki to telefon?
ToMasz

np Solid B2710

Lukasz

Data: 2011-10-01 01:40:04
Autor: Janeo
Nawigacja JAVA - szukam
On 30 Wrz, 19:04, "Tulipson" <trem...@by.o_n_e.t.pl> wrote:
Poszukuje programu do nawigacji napisanej w javie , ktora nie laczy sie z
internetem
A co, szkoda Ci 5 zł na pakiet 100 MB, który obsłuży Ci miesięcznie
grubo ponad 5000 km?

Data: 2011-10-01 13:10:19
Autor: J.F.
Nawigacja JAVA - szukam
Dnia Sat, 1 Oct 2011 01:40:04 -0700 (PDT), Janeo napisał(a):
[...]

Plus 99 zl rocznie za NE, a za tyle to mozna miec juz zwykla nawigacje z
biedronki :-)

Przy czym ta on-line to sie srednio nadaje do nawigacji, ma co prawda
zalety, ale ma tez wady.

J.

Data: 2011-10-02 11:43:55
Autor: Pendrive
Nawigacja JAVA - szukam
[...]

to sprawdz wczesniej czy dopuszcza polaczenie z gps z poziomu programu napisanego w javie.

Nawigacja JAVA - szukam