Nawigacja: Route66 - rozczarowanie

Data: 2012-07-31 16:10:17
Autor: atm
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie
Jakis czas temu polecalem Route66 na Androida.
Niezly interfejs, sensowne opcje i lifetime na caly swiat za 50E
wydaje sie dobrym wyborem.
Niestety, rzeczywistosc zweryfikowala jakosc tego programu.
Zainstalowalem 30 dniowy trial w telefonie Motorola Defy CM 7.2.
Pierwsza rzecz, ktora zauwazylem po pobieznym przejrzeniu map najblizszej okolicy to brak ronda, ktore wystepuje w kazdej
innej testowanej nawigacji a w realu istnieje ok 8 miesiecy.
Pomyslalem, ze moze akurat ta jedna zmiana im umknela...
Pozniej podczas podrozy ktos do mnie zadzwonil, odebralem
na zewnetrznym glosniku. Po zakonczonej rozmowie przywrocilem
zwiniety Route66 na caly ekran. No i zaczely sie kwiatki:
najpierw nie bylo wyswietlonej strzalki i trasy (mapa sie przewijala). Po kilkukrotnym
tapnieciu guzika zmiany widoku (gdzie kolejne widoki pojawialy sie
w kolorystyce nocnej w ciagu dnia...) wrocilem do domyslnego gdzie byla juz strzalka. Co z tego jesli po jakims czasie zamiast wyswietlania w
polach informacyjnych pozostalych km i czasu na stale zagoscil napis "Obliczanie trasy". Trasa oczywiscie byla juz wczesniej obliczona.
Po kilkudziesieciu km program przestal calkiem nawigowac i to w dosc
wrednym momencie na drodze szybkiego ruchu, gdzie zjazdy nie wystepuja
zbyt czesto. Zatrzymalem sie na chwile, zamknalem i ponownie otworzylem program, po chwili zasugerowal zjazd z tej drogi. Ok, tyle ze w tym
momencie powrocil problem nieaktualnych map, nie wrysowano obwodnicy majacej ponad pol roku. Znowu kombinacje. Po drodze trafilo sie jeszcze
kilka nienaniesionych rond.
Ostatnie doswiadczenia calkowicie wyleczyly mnie z checi zakupu tego programu, bardzo zalowalem ze nie wzialem Nokii N8.
Wszystkim zainteresowanym zakupem sugeruje solidny test triala przed
wydaniem pieniedzy.

Data: 2012-07-31 16:17:09
Autor: J.F
Użytkownik "atm"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ja co prawda uzywam Nokii C6, ale generalnie wydaje mi sie ze  nie masz czego zalowac :-(

Kiepski interfejs, ubogie opcje, taka sobie nawigacja i jakosc map ... i podobne kwiatki jak wyzej. W sumie - nie uzywam.

J.

Data: 2012-07-31 16:23:41
Autor: atm
[...]

Zgadzam sie: interfejs do bolu uproszczony, podobnie opcje jednak na mapach Nokii jeszcze nigdy nie mialem tylu nieprzyjemnych doswiadczen jak w Route66. W Nokii mapy sa czesto aktualizowane, rzadko spotykam sie z takimi kwiatkami jak w tanszych nawigacjach zewnetrznych producentow: Sygic byl pod tym wzgledem liderem, choc teraz Route66 depcze mu po pietach ;]
Wciaz chyba jest promocja MapaMap na PL, moze sie zdecyduje i kupie na Androida.

Data: 2012-07-31 16:35:11
Autor: Tomek

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał:

bardzo zalowalem ze nie wzialem Nokii N8.

Ja co prawda uzywam Nokii C6, ale generalnie wydaje mi sie ze  nie masz czego zalowac :-(

Generalnie pieprzysz bzdury porównując działanie C6 do N8.

Data: 2012-07-31 17:20:48
Autor: J.F
Użytkownik "Tomek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jv8qf5$hec$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Byc moze, ale opcji w programie od tego nie przybedzie.

No dobra, ma dwa razy wiecej ram, odejmujac to co system zajmuje zostanie wielokrotnie wiecej i moze nawigacja przestanie sie wieszac z tego powodu. Ale mozliwosci jej nadal nie przybedzie.

J.

Data: 2012-07-31 17:27:30
Autor: Tomek
[...]

Jej możliwości są dla Ciebie akurat nieznane, a ma ich znacznie więcej niż C6.
I nie znam nikogo, komu nawigacja miałaby się zawiesić w N8.

Data: 2012-07-31 20:14:05
Autor: J.F
[...]

Czyli co ...
a) jakies skrocone hierarchiczne wybieranie ma, jak chce dojechac np do Szczecina na ul Marii Curie-Sklodowskiej ?
    choc nie powiem - nokiowe wyszukiwanie pare zalet tez ma.

b) trase wyszukal .. moge sobie obejrzec jak zaplanowal ? Ale z detalami i zoomem wybranych fragmentow,

c) jak mi sie nie spodoba - moge przesunac gdzies obok, stuknac palcem w punkt z dala od trasy i nakazac "tedy jedz"  ?

d) dodac punkt posredni trasy .... ustawic czas na przesuniecie, bo jest maly, moge ?

e) a po dodaniu punktu moge je przestawic ?

f) dodac punkt posredni z ulubionych ?

g) ustawic zeby domyslny widok to byl 2D moge ?

h) ustawic mniejszy zoom na stale w czasie jazdy - bo lubie miec podglad na wiekszy obszar

i) ale nie calkiem na stale, bo przed manewrami powinien zblizyc .. i zmieniac to w czasie jazdy.

k) korek w trasie ... jak zrobic "omin nastepne 5 km" ?

l) informacje o ruchu - to w Polsce dziala ? mam watpliwosci ...

m) spikera w czasie nawigowania daje sie na N8 zmienic ?

I nie znam nikogo, komu nawigacja miałaby się zawiesić w N8.

A ilu znasz takich, ktorzy uzywaja czesto  ?

J.

Data: 2012-07-31 20:24:37
Autor: Tomek
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał:

A ilu znasz takich, ktorzy uzywaja czesto  ?

Ja używam bardzo często. I paru innych znajomych, a co?

Data: 2012-07-31 20:34:24
Autor: Tomek
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał:

mogę, mogę?

Widzę, że dla Ciebie konieczna jest jakaś _inna_ nawigacja, skoro korzystanie z nowej nokia map 3.09 0.2.46.103 sprawia Ci tyle bólu. Poważnie potrzebujesz aż tylu pierdół, żeby dojechać ze startu do celu? Każdą trasę musisz przejrzeć? Tutaj możesz każdy skręt zobaczyć. Masz problem na początku nawigowania, żeby ustawić sobie 2D w opcjach? Bo można i pamięta. Informacja o ruchu nie działa? Litości. Chcesz spikera w czasie jazdy zmieniać?  I co jeszcze? Może kolory tła? Albo rodzaje czcionek, bo nagle Verdany chcesz poczytać? Weź ochłoń i sprawdź wersję Map.

Data: 2012-08-01 00:53:49
Autor: J.F.
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie
Dnia Tue, 31 Jul 2012 20:34:24 +0200, Tomek napisa(a):
Uytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa:
mog, mog?
Widz, e dla Ciebie konieczna jest jaka _inna_ nawigacja, skoro korzystanie z nowej nokia map 3.09 0.2.46.103 sprawia Ci tyle blu.

3.06.....

Powanie potrzebujesz a tylu pierd, eby dojecha ze startu do celu?

Nie, jakos sobie radzilem przez wiele lat papierowa mapa.
Ale lubie ... i z powodu takich pierdol program jest g*ny :-)

Kad tras musisz przejrze?

Kazda. Jakos nie lubie o sobie potem czytac ze nawigacja doprowadzila go do
utopienia w jeziorze :-) Albo ze zamiast na Mazury dojechal do Czestochowy.

Albo znajdz w google maps trase ze Jakuszyc do Harachova, to moze
zrozumiesz :-)

Tutaj moesz kady skrt zobaczy. Masz problem na pocztku nawigowania, eby ustawi sobie 2D w opcjach? Bo mona i pamita.

Nie ma opcji i nie pamieta.
Ale mozesz miec racje ze na N8 jest inny program, gdzie mozna.

Oczywiscie moge sobie przesunac na widok 2D za kazdym poczatkiem ... ale
nazywam program kiepskim.

Informacja o ruchu nie dziaa?  Litoci.

Trudno sprawdzic rzetelnie, ale nie sprawia tez wrazenia dzialajacej

Chcesz spikera w czasie jazdy zmienia?

No chce. Kaska mi sie nie podoba i chce sprawdzi Baske. A tu unikalny pomysl nokii - jak nawigacja leci, to pol menu nie dziala.
Dopiero po zatrzymaniu.

I co jeszcze? Moe kolory ta?

A jak najbardziej. Sloneczko swieci i nie widac. Trzeba zmienic.
Tryb nocny/dzienny daje sie zmienic, ale kolorow nie..

Albo rodzaje czcionek, bo nagle Verdany chcesz poczyta? We ocho i sprawd wersj Map.

Niedawno sprawdzalem i nie bylo nowszej.

A to nawiasem mowiac kolejna wada. Gdzie sie ustawia "nie, k*, nie proponuj
zadnych aktualizacji" ?
Bo jedno nieopatrznie stukniete "tak" i sie mozesz zbudzic za granica z
nowym programem ... i koniecznoscia sciagniecia nowych map. Pareset MB po
cenie z roamingu ...

J.

Data: 2012-08-01 03:16:18
Autor: Tomek
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie

Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa:

3.06.....

To pomyl przez chwil, ile mogo si zmieni do wersji 3.09, gdzie samej 3.09 byy 2 updaty.

Kazda. Jakos nie lubie o sobie potem czytac ze nawigacja doprowadzila go do
utopienia w jeziorze :-) Albo ze zamiast na Mazury dojechal do Czestochowy.

To napisaem, e w 3.09 mona przeglda.

Nie ma opcji i nie pamieta.

U mnie pamita. Zawsze.

Ale mozesz miec racje ze na N8 jest inny program, gdzie mozna.

Mam racj, bo mam wczon nawigacj i widz.

> Oczywiscie moge sobie przesunac na widok 2D za kazdym poczatkiem ... ale
nazywam program kiepskim.

Bo Ty masz kiepski, w ktrym widocznie si nie da. I stary na dodatek.Pisaem wczeniej - pora przesta zwala win na program z powodu braku aktualizacji, za ktr Ty odpowiadasz.

Niedawno sprawdzalem i nie bylo nowszej.

Niedawno? Wersja 3.09 jest od lutego. Pod koniec kwietnia wysza kolejna aktualizacja. To kiedy byo to niedawno? 2 lata temu?

> A to nawiasem mowiac kolejna wada. Gdzie sie ustawia "nie, k*, nie proponuj
zadnych aktualizacji" ?

Mapy same si nie aktualizuj. Nigdy. Pobiera si je w opcjach sprawdzania dostpnych aktualizacji map. I eby dotrze do pobierania trzeba tapn po drodze kilka razy.

Data: 2012-08-01 21:55:36
Autor: J.F.
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie
Dnia Wed, 1 Aug 2012 03:16:18 +0200, Tomek napisa(a):
Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa:
3.06.....
To pomyl przez chwil, ile mogo si zmieni do wersji 3.09, gdzie samej 3.09 byy 2 updaty.

Ale to ciagle wersja 3 - powinna byc bardzo dobra, bo przeciez nie 2 i nie
1 :-)

[...]

Sorry - nie ja. Nie chce sie aktualizowac. Nie znajduje nowszych
aktualizacji. No i nie wiem - telefon juz "not supported", czy taki dobry
program ze nawet wersji nie potrafi dobrze wyswietlic. Mapy sa z kwietnia.

Niedawno sprawdzalem i nie bylo nowszej.
Niedawno? Wersja 3.09 jest od lutego. Pod koniec kwietnia wysza kolejna aktualizacja. To kiedy byo to niedawno? 2 lata temu?

dzisiaj tez nic nie ma
[...]

Mapy nie. Ale juz nie pamietam - sam sprawdzil ze jest nowa wersja programu
do sciagniecia, czy ja sprawdzilem i zastalem - dosc ze zainstalowalem nowa
wersje programu. I nikt nie ostrzegl ze nowy program wymaga nowych map,
stare moge sobie juz skasowac, bo starego programu przeciez nie zainstaluje
ponownie. Sorry klient - myslelismy ze jestes inteligentny, przeciez nawet
dzieci wiedza ze bez pakietu internetowego smartfon nie dziala.
Sciagniesz sobie potrzebne mapy i bedzie dalej nawigowal.

Wlaczylem sobie dzis na trase Wroclaw-Brzeg. 75km autostradami, albo 50
przez miasta i wioski. W praktyce czas wychodzi podobny, ale duzo zalezy od
korkow. Proponuje autostrada ... tak sobie mysle - szczytu juz nie ma, wakacje sa
... pojedziemy przez wsie. Ciagle uparcie namawia do autostrady. Nawet w Olawie namawia do zjazdu na autostrade.
Mysle sobie - moze wie lepiej ze tam jakis remont .. ale nie, dojechalem z
15 minut wczesniej niz pierwotnie pokazany czas dotarcia. Mimo ze droga
zbyt pusta nie byla. To gdzie te informacje o ruchu ? Powrot ... podobnie - autostrada i autostrada. urwalem cos 20 minut jadac
prosto. Naprawde najszybszej drogi nie potrafi zreszta znalezc.

J.

Data: 2012-08-01 22:17:10
Autor: Tomek
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie

Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa:

Naprawde najszybszej drogi nie potrafi zreszta znalezc.

Daj zna jak ogarniesz temat i zainstalujesz najnowsz wersj. Oczywicie informacje o ruchu sprawdzie osobicie czy czekae, a stara wersja sama Ci poinformuje?

Data: 2012-08-01 22:46:22
Autor: J.F.
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie
Dnia Wed, 1 Aug 2012 22:17:10 +0200, Tomek napisa(a):
Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa:
Naprawde najszybszej drogi nie potrafi zreszta znalezc.

Daj zna jak ogarniesz temat i zainstalujesz najnowsz wersj.

Znaczy sie co radzisz - skasowac i zainstalowac od nowa, czy kupic sobie
N8? Nie, dziekuje, z tej drugiej rady nie skorzystam, no chyba ze Nokia jakas
promocje zrobi dla klientow celem odzyskania zaufania ...

Wracajac do meritum - niby mam telefon z nawigacja, a uzywam jednak Larka z
Biedronki. Co i reszcie polecam :-)

Oczywicie informacje o ruchu sprawdzie osobicie czy czekae, a stara wersja sama Ci poinformuje?

Tak i siak ..

J.

Data: 2012-08-01 23:07:10
Autor: atm
On 2012-08-01 22:46, J.F. wrote:
[...]

Wczoraj sprawdzilem, ktora mam wersje na N8. System domyslnie zainstalowal ktorastam 3.08 i pomimo ze w Nokia Store jest dostepna 3.09
nie oferowal opcji update. Czyli wszysko jest ok - wg standardow Nokii oczywiscie ;]

Data: 2012-08-01 23:48:48
Autor: Tomek
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie

Uytkownik "atm" <_@vp.pl> napisa:

[...]

No to dziwne, bo mi w maju po wejciu do store,  przypomniao po raz ktry wykrzyknikiem, e czekaj aktualizacje.

Data: 2012-08-01 23:37:50
Autor: Tomek
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie

Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa:

Znaczy sie co radzisz - skasowac i zainstalowac od nowa, czy kupic sobie
N8?

Dobrze pamitam, e masz C6? Uaktualnij system do belle i pobierz ze sklepu now aplikacj Map. Jak bdzie problem cignij instalk i sam zainstaluj, a pniej docignij mapy z pozycji telefonu.
Co do N8 ... mam j od prawie 2 lata, a jestem wybrednym uytkownikiem telefonw z racji zawodu, i jako nie wpadem na pomys, eby j usilnie wybrzydza, jak to robi spory odsetek usenetu. Zdaj sobie spraw, e nie ma idealnych urzdze, ktre speni jednoczenie wymagania kadego, ale w stosunku do tego telefonu, trzeba si mocno wysili, eby si przyczepi.

Nie, dziekuje, z tej drugiej rady nie skorzystam, no chyba ze Nokia jakas
promocje zrobi dla klientow celem odzyskania zaufania ...

Zaufania? Porwnaj dziaania darmowych (jeli istniej) nawigacji u innych producentw, a jeli s patne, to poczytaj o icj jakoci. Nie odbiegaj zbytnio od map nokii, a widziaem, e niektorzy mio noki wspominaj uywajc innych suchawek.

Wracajac do meritum - niby mam telefon z nawigacja, a uzywam jednak Larka z
Biedronki. Co i reszcie polecam :-)

Nie kady potrzebuje telefonu z dodatkami typu GPS, wystarczaj im proste telefony, a osobne urzdzenia do nawigacji maja w aucie na stae. Oczywicie nie chcesz teraz nam udowadnia, e na Larku nigdy si nie zawiode, pomijajc tras dom - praca.

Data: 2012-08-02 00:08:05
Autor: Tomek
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie - do J.F.
Zapomniaem, e C6 to v5 i z "wygldem" belle jedynie by jaki modyfikowany soft, w ktrym nie gwarantuj, e pjd mapy 3.09, a rzeczywicie na oficjalny soft najnowsza mapa to 3.06.
Czyli tzw liposystem.

Data: 2012-08-02 02:02:00
Autor: Maciej Bebenek
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Wracajac do meritum - niby mam telefon z nawigacja, a uzywam jednak Larka z
Biedronki. Co i reszcie polecam :-)

Dżejfoks - nie masz racji. Latami nie korzystałem z nawigacji, za wyjątkiem
momentów, gdy jechaem w okolice rzeczywiście mi nieznane. Gdzieś z rok temu
wpadłem w zakres beta testów Automapy na iPhone'a, a potem testowałem kilka
innych programów pod iOS. I... oszalałem na punkcie usług typu Live
Traffic.
Do tamtej pory twierdziłem, że jeżdżenie z nawigacją po Warszawie jest
cechą tylko i wyłacznie tzw. słoików (etymologia słowa słoik pod
http://sloiki.waw.pl/). Teraz wiem, że wszelkie navi bez przymiotnika live
można sobie głęboko wsadzić. Mimo mojej znajomości Warszawy, Łodzi czy
Torunia, okazało się, że live może zaoszczędzić np połowę czasu przy
jeździe z centrum wawy na Tarchomin w piątkowe popołudnie - z 80 minut czas
przejazdu spada do 40.
Tak więc w warunkach polskich nawigacja statyczna może się owszem i
przydać, gdy jedziemy po północy albo w niedzielę. Ale w "normalnych"
warunkach (które z założenia są nienormalnymi) one niczemu nie służą. I
obojętne jest, czy używam Automapy czy NaviExperta - oba programy mają
podobne bazy danych  o ruchu, więc wytyczane trasy niewiele się róznią. Ale
znacząco się różnią od Larków z MapąMap, Sygica czy TomToma. Google'a
przemilczmy litościwie.

Data: 2012-08-02 08:03:07
Autor: J.F.
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie
Dnia Thu, 2 Aug 2012 02:02:00 +0200, Maciej Bebenek napisa(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Wracajac do meritum - niby mam telefon z nawigacja, a uzywam jednak Larka z
Biedronki. Co i reszcie polecam :-)
Dejfoks - nie masz racji. Latami nie korzystaem z nawigacji, za wyjtkiem
momentw, gdy jechaem w okolice rzeczywicie mi nieznane. Gdzie z rok temu
wpadem w zakres beta testw Automapy na iPhone'a, a potem testowaem kilka
innych programw pod iOS. I... oszalaem na punkcie usug typu Live
Traffic.
Do tamtej pory twierdziem, e jedenie z nawigacj po Warszawie jest

teoretycznie masz racje .... ale moze w Warszawie, bo we wrocku jak
zapchane to nie ominiesz :-(

Tak wic w warunkach polskich nawigacja statyczna moe si owszem i
przyda, gdy jedziemy po pnocy albo w niedziel. Ale w "normalnych"
warunkach (ktre z zaoenia s nienormalnymi) one niczemu nie su. I
obojtne jest, czy uywam Automapy czy NaviExperta - oba programy maj
podobne bazy danych  o ruchu, wic wytyczane trasy niewiele si rzni. Ale
znaczco si rni od Larkw z MapMap, Sygica czy TomToma. Google'a
przemilczmy litociwie.

Google ma informacje o korkach, przynajmniej na www.
Ale .. niedawno sprawdzalem, przed wyjazdem sie patrze, potem jade ... nie
bardzo to odpowiada prawdzie. Byc moze opoznione o kwadrans w chwili
ogladania, o dwa przy przejezdzie, a to duzo.

mapke wroclawia z navieksperta archiwizowalem rok temu poki formatu nie
zmienili. Tez to podejrzanie wyglada. Niektore dane sie przez pare dni nie
zmienialy, tak jakby przejechal jeden samochod, a potem nie mieli wiecej
danych. Ale moze przez rok przybylo uzytkownikow.

NE mial kiedys mapke na swojej stronie ? widac zysku z tego nie bylo, bo
teraz gazete.korkosfera.pl, a i tak mi cos nie dziala ... ale to chyba o
googla oparte, przynajmniej mapy.

Potrafi to ktos zarchiwizowac ? bo ogladanie w trasie tez sie nie sprawdza
:-)

J.

Data: 2012-08-02 14:19:45
Autor: Maciej Bebenek
[...]

Proszę Cię... Od półtora roku, może więcej, zamknięta jest jedna z głównych
ulic Warszawy - Świętorzyska z przedłużeniami. Jeszcze 2 tygodnie przed
Euro Google Maps wskazywał natężenie ruchu na tej trasie. Pikanterii dodaje
fakt, że Google Polska ma swoją siedzibę właśnie przy Świętokrzyskiej ;-)
Tak samo było z Mostem Śląsko-Dąbrowskim. Teraz jest zamknięta
Marszałkowska między Al. Jerozolimskimi a Królewską - polecam obejrzeć :-P

Data: 2012-08-02 14:54:49
Autor: J.F
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie
Użytkownik "Maciej Bebenek"  napisał w
[...]

Znaczy sie co - zmyslaja ? wyciagaja dane archiwalne ?
We wrocku to na oko wyglada dosc rozsadnie, traci przy blizszej i dokladnej konfrontacji.

dopuszczam ze przy braku danych wyswietlaja jakis "stan neutralny".
Piesi, rowerzysci, pojazdy z budowy moga ich zmylic. No la wyswietlac
zielonym "maly ruch" ... hm, moze nie na podstawie predkosci tylko ilosci ?

Ale fakt ze trase planuje przez ten odcinek - no coz, opoznienia we wprowadzaniu zmian google ma duze, na AOW to juz ponad rok :-)

Z drugiej strony .... to oparte na NE
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/0,35754.html

po przejsciu na Warszawe ... Marszalkowka mieni sie roznymi kolorami :-)
Ale trase np z Widok na Bielanska planuje zgodnie z tym co piszesz.

Ale wroclaw na tej mapie teraz (14:53) tez wyglada niewiarygodnie.

J.

Data: 2012-08-02 17:12:14
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie
Thu, 2 Aug 2012 08:03:07 +0200, w <arp2nt162qdw$.1wruuoc00wpe.dlg@40tude.net>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa(-a):

NE mial kiedys mapke na swojej stronie ? widac zysku z tego nie bylo, bo
teraz gazete.korkosfera.pl, a i tak mi cos nie dziala ... ale to chyba o
googla oparte, przynajmniej mapy.

korkosfera.pl jest oparta na obu mapach :). Wywietla mapy z googla, ale tras
wyznacza i wywietla z Emapy (na ktrej chodzi NE).

Data: 2012-08-03 01:02:02
Autor: MarekM
W dniu 02.08.2012 08:03, J.F. pisze:

Niektore dane sie przez pare dni nie
zmienialy, tak jakby przejechal jeden samochod, a potem nie mieli wiecej
danych. Ale moze przez rok przybylo uzytkownikow.

No właśnie. Jak to ma działać? Jeśli zbierają dane o natężeniu ruchu tylko od użytkowników ich nawigacji, to jak już je "zbiorą", tzn. dowiedzą się, że w danym miejscu jest korek, to... teoretycznie nikt tą trasą nie pojedzie, bo nawigacja wytyczy "objazd". A skoro nikt nie pojedzie, to skąd wiedzą, że utrudnień już nie ma? Co n-ta osoba jest "ofiarą" - wypuszczają królika doświadczalnego, żeby sprawdzić, czy nadal trasa jest zakorkowana? ;-) Moim zdaniem to dość słaby punkt np. NaviExperta. Co prawda sam nie używam, ale czytałem opinie o "fantomowych korkach" w środku nocy...

NaviExpertowi nie ufam. Dość często (raz na miesiąc-dwa) jadę z Krakowa w kierunku Zakopanego. Już co najmniej dwa razy dałem się nabrać: z danych programu wynikało, że trasa jest przejezdna, a w rzeczywistości stałem w korku pół godziny przed skrzyżowaniem w Skomielnej Białej. Za drugim razem - stojąc już w tym korku - zerknąłem na mapy Google i - o dziwo - Google wiedziało o utrudnieniach.

Teraz testuję androidową AutoMapę, zobaczymy jak będzie :)

A wracając do tematu wątku: też testowałem Route 66. Największym rozczarowaniem był fakt, że jeśli podczas działania nawigacji zadzwonił telefon i nawigacja została przeniesiona "w tło", to w 90% przypadków po powrocie do niej musiałem OD NOWA wpisywać cel podróży i wyznaczać trasę - po przejściu w tło/zamknięciu ostatnia trasa nie była zapamiętywana. Program bezużyteczny - nie wyobrażam sobie kilkukrotnego wpisywania celu podczas długiej jazdy.

Marek

Data: 2012-08-03 11:48:55
Autor: J.F
Użytkownik "MarekM"  napisał w wiadomości
[...]

To juz dawno temu zauwazylem :-)
Na razie problemu nie ma, ale za pare lat ... kazdy bedzie mial nawigacje online, kazdy bedzie korki omijal :-)

[...]

No, pewnie czesc zobaczy pusta droge, to zlekcewazy nawigacje ... w miescie raczej problemow nie bedzie, zawsze sie znajda ci co na tej zakorkowane ulicy startuja lub koncza.
Natomiast w jakiejs przelotowej trasie ...
No i co Tomek na to - to nalezy po prostu wlaczyc i jechac jak prowadzi, czy wymagaj jakis niestworzonych bajerow, np podgladu na wiekszy obszar trasy zeby sprawdzic jak prowadzi :-)

Ale tez w druga strone - moga dostac falszywe sygnaly od pieszych/rowerzystow/kierownika budowy ... a droga wcale nie bedzie przejezdna

Nawiasem mowiac to jechalem niedawno z Niemcami, w radiu zapowiadaja ze na trasie mamy korek, kierowca sprawdza TMC  (ha, czyli normalnie ma ustawione zeby nie odbierac), TMC potwierdza ze korek ... poszwargotali, poszwargotali ... i pojechali prosto. Korek rzeczywiscie byl i godzinka przybyla.

No i nie wiem - nie bylo juz drogi alternatywnej, czy dolozylaby ponad godzine ?

[...]

Na zakopianke moze sie przydac to
http://www.traxelektronik.pl/CZAS_PRZEJAZDU/main.php?c=ruch
http://www.traxelektronik.pl/pogoda/kamery/index.php

http://www.nadrodze.info/
http://www.krakow.gddkia.gov.pl/wydarzenia/2011/1404-pomiar-czasu-podrozy-na-zakopiance

J.

Data: 2012-08-03 13:47:25
Autor: MarekM
W dniu 2012-08-03 11:48, J.F pisze:

[...]

Przecież teraz mogą zbierać dane tylko od osób, które mają ich nawigację i mają ją włączoną, a z definicji działający program zaproponuje ominięcie korka. Raz zakorkowany odcinek drogi ktoś musi "odkorkować": albo robią to automatycznie (na podstawie danych statystycznych/historycznych), albo wpuszczają co jakiś czas królika doświadczalnego nie informując go o utrudnieniach. Nie wiem, zastanawiam się, jak to działa.

Marek

Data: 2012-08-03 14:15:33
Autor: Maciej Bebenek
MarekM <muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> wrote:

[...]

Niekoniecznie tylko od swoich - są też dane "ogólne", m.in. z flot
samochodowych. Oczywiście nie za darmo.

Data: 2012-08-03 12:23:45
Autor: J.F
Użytkownik "Maciej Bebenek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5019c338$1@news.home.net.pl...
[...]

P.S. zajrzyj na pl.misc.samochody, akurat ktos opisal swoje przygody z NE
"Naviexpert - moje odczucia (długie, nudne i subiektywne)"

Niezbyt pochlebne.

J.

Data: 2012-08-03 20:17:39
Autor: J.F
[...]

No dobra, nokia jest jednak calkowicie do d*.

Wroclaw Psie Pole ... miesiac temu rozkopali dwie ulice prowadzace do osiedla.
Chce w prawo ... ale tam znak droga slepa. Wiec w lewo i za chwile prosto.
Nie, prosto sie nie da, nakaz w lewo. Jeszcze dwa skrety w lewo i jestem na poczatku.
I sladu zadnej tablicy jak uciec z tego zakletego kregu :-)

w prawo slepa ... ale zakazu nie ma. no to w prawo. Za chwile nakaz w lewo i wepchnelo rzeczywiscie w slepe osiedle.

Nawigacja samochodowa ... nie, 3.5" to jest nawigacja do d*, nie mozna sie zorientowac gdzie uciec.
Navigon to tez jest program do d*. Kreci mapa, spoznia sie - tylko utrudnia.

Ale przeciez w kieszeni mamy nokie ... najpierw sie powiesila. I to tak skutecznie ze baterie musialem wyjac. To moze nie calkiem jej wina, tylko za malej wolnej pamieci, ale jakos inne programy potrafia o tym ostrzec, a inne systemy zakonczyc zle programy.

Uruchomiona drugi raz - zaskoczyla, ale prowadzi zamknietymi ulicami.
W miedzyczasie zdazylem wyjac ze schowka papierowy plan miasta, zobaczyc co i jak, znalezc odpowiedni kierunek do nastepnej proby, ruszyc .... a nokia nadal swoje.
Wywoluje recznie aktualizacje inf drogowych - ciagnie, ciagnie, ciagnie, ja dojechalem tam gdzie chcialem, zobaczylem duza informacyjna tablice, dojechalem w dobre miejsce, a nokia ... o, wlasnie skonczyla ciagnac i juz mnie potrafi dalej prowadzic. Tylko ze teraz to ja juz pomocy nie potrzebuje.

P.S. Z piego pola na Grabiszynska to ktoredy najlepiej ? Bo nokia chyba przez Slezna i Hallera prowadzi, co moze i nie jest takie glupie, ale przez Krupnicza korkow juz nie bylo ..

J.

Data: 2012-08-04 15:53:32
Autor: Tomek
[...]

Ja w swojej zanim odpalę program, który pożera RAM sprawdzam ile mi go zostało i co mam w tle odpalone, żeby nie było niespodzianek. Jak mało RAMu, zwalniam, killuje aplikacje w tle o odpalam np Mapy. A na tych "innych" systemach jak działa nawigacja, skoro cały czas piszesz o złej nokii?

Data: 2012-08-04 16:41:45
Autor: cpt. Nemo
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie

Uytkownik "Tomek" <precz@ze.spamem> napisa w wiadomoci news:jvj9gp$rbe$1inews.gazeta.pl...

A na tych "innych" systemach jak dziaa nawigacja, skoro cay czas piszesz o zej nokii?
Normalnie, tak jak powinna :)
Na przyklad na Androidzie nigdy mi nawigacja nie zawiesila telefonu :)

Data: 2012-08-04 17:01:32
Autor: atm
On 2012-08-04 16:41, cpt. Nemo wrote:
[...]

Sygic przez pewien czas tak zamulal SGS/SGS2, ze w zasadzie mozna to uznac za zawieszenie. Zreszta temat byl poruszany na ich forum

CoPilot w ktorejs z wczesniejszych wersji na SGS2 po pewnym czasie od uruchomienia samoczynnie sie zamykal - znikal z ekranu, nie dzialo sie tak zawsze ale na tyle czesto, ze stalo sie irytujace podczas uzytkowania.
Teraz jest ok, choc chyba nadal nie rozwiazali problemu duzego poboru
pradu, tak ze podczas jazdy SGS2 minimalnie ale jednak sie rozladowuje.

Route66 opisalem w tytulowym watku.

Prawde powiedziawszy, najstabilniejszym dla mnie programem jest nawigacja Nokii. Chyba jeszcze nigdy mi nie zniknela z ekranu, nie mowiac juz o calkowitym zawieszeniu telefonu. Uzywalem jej na 5800XM,
  teraz N8 i pod wzgledem stabilnosci jest nie do pobicia (w stos do testowanych przeze mnie programow).
Oczywiscie ma swoje ograniczenia, jak wczesniej J.F. wspomnial jednak
jej stabilnosc, szybkosc dzialania, brak jakichkolwiek problemow z ladowaniem i czesto aktualizowane mapy daja jej duzego plusa w stosunku do konkurencji.

Data: 2012-08-04 17:10:01
Autor: cpt. Nemo
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie

Uytkownik "atm" <_@vp.pl> napisa w wiadomoci news:jvjdgg$1lg$1node1.news.atman.pl...

Sygic przez pewien czas tak zamulal SGS/SGS2, ze w zasadzie mozna to uznac za zawieszenie. Zreszta temat byl poruszany na ich forum

Albo telefon niedorobiony, albo ten sygic niedorobiony.

CoPilot w ktorejs z wczesniejszych wersji na SGS2 po pewnym czasie od uruchomienia samoczynnie sie zamykal -

No to chyba jednak ten telefon niedorobiony

Route66 opisalem w tytulowym watku.

Nastepny badziew ?

Tak jak na ta Nokie jest standardem nawigacja Nokii, tak na Androida jest standardem nawigacja Google.
I to ze startuja na Androidzie jakies inne smieszne nawigacje ktore nie maja nawet szans ruszyc na Nokiowym systemi to chyba raczej zaleta a nie wada Androida ?
A i tak z nawigacji to w Polsce tylko AutoMapa sie liczy i ona dziala calkiem dobrze.

Data: 2012-08-04 18:58:21
Autor: atm
On 2012-08-04 17:10, cpt. Nemo wrote:
[...]

Z tego co czytalem Sygic nie jest projektowany do konca zgodnie z wytycznymi Googla. Chcieli zapewne cos tym osiagnac, jednak zemscilo sie to np w w/w przypadku.

CoPilot w ktorejs z wczesniejszych wersji na SGS2 po pewnym czasie od
uruchomienia samoczynnie sie zamykal -

No to chyba jednak ten telefon niedorobiony

Telefon dorobiony, jak wspomnialem wczesniej inne osoby mialy ten sam problem i pisaly o tym na ichnim forum.

Route66 opisalem w tytulowym watku.

Nastepny badziew ?

Niestety, duzo tego i coraz bardziej szkoda mi czasu i nerwow na testowanie tego.

[...]

Prosze Cie.... nawigacja Googla w wielu wypadkach to zart. Ostatnio uruchomilem ja na bardzo dobrze znanej mi drodze. Kursor byl gdzies nieco obok drogi a nawigacja zaproponowala droge w dokladnie przeciwnym kierunku do tego jaki podalem. Poza tym jest ona online, co za granica stanowi spora wade.

Data: 2012-08-06 22:17:12
Autor: J.F.
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie
Dnia Sat, 4 Aug 2012 15:53:32 +0200, Tomek napisa(a):
[...]

Ja w swojej zanim odpal program, ktry poera RAM sprawdzam ile mi go zostao i co mam w tle odpalone, eby nie byo niespodzianek. Jak mao RAMu, zwalniam, killuje aplikacje w tle o odpalam np Mapy.

Niestety, ale poki ram bylo malo, to wystarczyl jeden odtwarzacz muzyki, i
juz mapa meldowala ze za malo ram. Teraz cos tam przeczyscilem, zrobl sie
1MB wiecej ... i mapa juz nie melduje, tylko glupoty robi :-(

A na tych "innych" systemach jak dziaa nawigacja, skoro cay czas piszesz o zej nokii?

Na windows CE dobrze dzialaja, nie narzekam na automape :-)

J.

Data: 2012-08-05 18:22:34
Autor: ALEX Alpha MR
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie
W dniu Pt 3 08 2012 20:17, J.F pisze:
[ciach opowieści dziwnej treści]

Może dotrze do Ciebie że C6 swoje lata świetności to miała 2 lata temu. Póltora roku temu na topie była generacja N8/E7/C7. Obecnie jest to 7xx/5xx. Długo będziesz jeszcze wyciągał swoje przeboje z tym starociem?

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2012-08-06 22:23:07
Autor: J.F.
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie
Dnia Sun, 05 Aug 2012 18:22:34 +0200, ALEX Alpha MR napisa(a):
W dniu Pt 3 08 2012 20:17, J.F pisze:
[ciach opowieci dziwnej treci]
Moe dotrze do Ciebie e C6 swoje lata wietnoci to miaa 2 lata temu. Pltora roku temu na topie bya generacja N8/E7/C7. Obecnie jest to 7xx/5xx. Dugo bdziesz jeszcze wyciga swoje przeboje z tym starociem?

Znaczy sie co - wtedy swietnie dzialalo, a teraz juz nie ?

O nie, Nokia bedzie musiala sie troche postarac zeby odzyskac klienta.
A ja bede uczciwie pisal ze jest do d*, czemu inni maja nie wiedzec  :-)

No i w koncu jak - w wersji 3.06.costam na C6 aktualne informacje o ruchu
co prawda sa, ale nie dzialaja, bo telefon za stary, czy na N8 tez nie
mozna liczyc na aktualne informacje o korkach i utrudnieniach ?

J.

Data: 2012-08-06 22:42:12
Autor: ALEX Alpha MR
W dniu Pn 6 08 2012 22:23, J.F. pisze:

[...]

By inny program do map.

O nie, Nokia bedzie musiala sie troche postarac zeby odzyskac klienta.
A ja bede uczciwie pisal ze jest do d*, czemu inni maja nie wiedzec  :-)

Wspomnij te moe o 6600, na niej to dopiero mapy kiepsko dziaaj.

No i w koncu jak - w wersji 3.06.costam na C6 aktualne informacje o ruchu
co prawda sa, ale nie dzialaja, bo telefon za stary, czy na N8 tez nie
mozna liczyc na aktualne informacje o korkach i utrudnieniach ?

Nie mam ju N8, wic nie wiem.

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusim flota japoska nie tylko zatopia flot rosyjsk, zatopia co o wiele wicej: mit o wyszoci biaej rasy :-D

Data: 2012-08-07 13:33:22
Autor: Tomek
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie

Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa:

czy na N8 tez nie mozna liczyc na aktualne informacje o korkach i utrudnieniach ?

Dziaaj, ale zapewne w taki sam sposb jak podawane przez Ciebie i innych przykady na innych telefonach i nawigacjach. Czyli tak sobie.

Data: 2012-07-31 17:38:02
Autor: atm
[...]

Wiem, sluchasz dodatkowo muzyki w tle. Ja tego nie robie, ale nie doswiadczylem problemow ze stabilnoscia nawigacji N8 jak i znacznie slabszej 5800XM.
Inna sprawa nie zwiazana bezposrednio z Route66 a z Androidem to agps
zwiazany z automatycznym wysylaniem polozenia do Googla. No nie moge sie przemoc, zeby im raportowac swoja lokalizacje, niezaleznie od korzystania z gps. Wiem, Nokia moze tez to robi ale z drugiej strony czy ktos dysponuje wiarygodnym linkiem na popracie tej tezy?

Data: 2012-07-31 17:41:24
Autor: Tomek

Użytkownik "atm" <_@vp.pl> napisał:

Wiem, Nokia moze tez to robi ale z drugiej strony czy ktos dysponuje wiarygodnym linkiem na popracie tej tezy?

Może to robi? I uważasz, że byłoby cicho w porównaniu ze szpiegowaniem w Androidzie?

Data: 2012-07-31 17:49:05
Autor: atm
On 2012-07-31 17:41, Tomek wrote:

[...]

Ja tak nie uwazam, wg mnie jest sprawa czysta, tym bardziej, ze Nokia nie zajmuje sie sprzedaza danych w przeciwienstwie do Googla. Ktos z
dyskusantow we wczesniejszym watku poddawal to w watpliwosc.

Data: 2012-07-31 18:19:33
Autor: Tomek
[...]

Tu co chwilę różne osobniki z wiadomych tylko sobie powodów próbują podważać reputację niektórych producentów.

Data: 2012-07-31 22:28:00
Autor: atm
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie

Tu co chwilę różne osobniki z wiadomych tylko sobie powodów próbują
podważać reputację niektórych producentów.

Znalazlem jednak dosc duzy problem w nawigacji Nokii: zarowno w miapie Polski jak i Niemiec zdarzylo sie, ze mapa nie zawierala danych na pewnej powierzchni o ksztalcie kwadratu. Wczesniej dziwilem sie, dlaczego nawigacja tak cudacznie prowadi trase. Po dokladniejszej analizie okazalo sie, ze na trasie logiczniejszej z kazdego punktu widzenia w pewnym miejscu znajduje sie bialy obszar zapewnie nie zawierajacy zadnych informacji, nie tylko graficznych skoro program wyznaczyl alternatywna trase. Dzisiaj to samo przytrafilo sie przy okazji Niemiec, cisze sie tylko ze sprawdzilem to w domu bo ciagniecie
nawet malego framentu na roamingu byloby bolesne. Mam nadzieje, ze to jest jakis indywidualny przypadek, po przeinstalowaniu map puste pola zapelnily sie, ale niesmak pozostaje.

Data: 2012-07-31 22:46:29
Autor: Tomek
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie

Użytkownik "atm" <_@vp.pl> napisał:

. Mam nadzieje, ze to  jest jakis indywidualny przypadek, po przeinstalowaniu map puste pola zapelnily sie, ale niesmak pozostaje.

Zapewne w życiu korzystałeś już z wielu nawigacji, z korzystania z których pozostało Ci więcej niesmaku, ponieważ dalej działają źle. Natomiast w tym przypadku możliwe, że w którymś momencie przerwało Ci update mapy podczas aktualizacji z pozycji telefonu i jakieś małe fragmenty mogły się nie nadpisać. Przypadek.

Data: 2012-08-01 08:12:02
Autor: UARS
Użytkownik "Tomek" <precz@ze.spamem> napisał w wiadomości news:jv9g7b$2at$1inews.gazeta.pl...
[...]

No to za przeproszeniem o d... rozbić taką nawigację, ktora mając niekompletne dane map, nie sygnalizuje tego użytkownikowi tylko wyznacza bezsensowne trasy...

uars

Data: 2012-08-01 13:35:02
Autor: Tomek

Użytkownik "UARS" <uars@onet.pl> napisał :

No to za przeproszeniem o d... rozbić taką nawigację, ktora mając niekompletne dane map, nie sygnalizuje tego użytkownikowi tylko wyznacza bezsensowne trasy...

No to skoro widzisz, że Cię rozłączyło podczas aktualizacji i dalej dociągasz mapę (która może zawierać błędy w postaci pustych miejsc z powodów w/w) to o d* rozbić takiego fachowca z telefonem w ręku. Swoim notabene. Chciałbyś się jeszcze pochwalić jakąś swoją ułomnością?

Data: 2012-08-01 13:42:33
Autor: atm
On 2012-08-01 13:35, Tomek wrote:

[...]

Ladowanie map odbylo sie bez zadnych problemow, nic co wzudzilo by
watpliwosci. Po zaladowaniu map pojawily sie zielone "ptaszki"
przy mapach. Nawigacja uruchamiala sie bez najmniejszego problemu,
nie zglaszala tez zadnych bledow. Puste pola, o ktorych wspominalem
byly na tyle male, ze dopiero w odpowiedniej skali latwo bylo je dostrzec ale na tyle duze, ze wplywaly na wytyczanie tras. Mozesz podac latwy/szybki sposob na upewnienie sie, ze wszystkie mapy jakie pobralem pozbawione sa takich bledow?

Data: 2012-08-01 15:03:48
Autor: Tomek
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie

Użytkownik "atm" <_@vp.pl> napisał:

Mozesz podac latwy/szybki sposob na upewnienie sie, ze wszystkie mapy jakie pobralem pozbawione sa takich bledow?

Za tydzień jadę na kurs jasnowidzenia, więc odezwę się ;)

Data: 2012-08-01 21:13:54
Autor: UARS
Użytkownik "Tomek" <precz@ze.spamem> napisał w wiadomości news:jvb499$sc3$1inews.gazeta.pl...

[...]

Kolega widze z tych co to lubi nadzorowac prace urzadzenia i w razie czego popychac go recznie.
A ja wole zeby to program sam sprawdzil spojnosc swoich danych i poinformowal mnie ze cos jest nie tak.
W przeciwnym razie taki program, ktory bez zająknięcia działa na niekompletnych mapach mozna o kant d... potluc :)
Zaden pracodawca nie zatrudni programisty, ktory takie cos napisal :)

uars

ps. Nawet w czasach Atari, gdzie wstrzymujac oddech czekalo sie na wgranie programu z kasety magnetofonowej - system potrafił wykryć błąd odczytu...

Data: 2012-08-01 22:22:35
Autor: Tomek
Nawigacja: Route66 - rozczarowanie

Użytkownik "UARS" <uars@onet.pl> napisał:

Kolega widze z tych co to lubi nadzorowac prace urzadzenia i w razie czego popychac go recznie.

Miałeś taki sam problem czy tylko trafiłeś okazję, żeby sobie poklikać, bo nie masz z kim?

A ja wole zeby to program sam sprawdzil spojnosc swoich danych i poinformowal mnie ze cos jest nie tak.

Mój program od wielu lat nie informuje mnie i jakoś nie udało mi się trafić pustego obszaru. Mam może zły telefon albo nawigację? Pewnie w/g Ciebie każdemu musi źle działać.

W przeciwnym razie taki program, ktory bez zająknięcia działa na niekompletnych mapach mozna o kant d... potluc :)

Takich programów jest w świecie programistów cała masa.

Zaden pracodawca nie zatrudni programisty, ktory takie cos napisal :)

Sugerujesz, że koleś z Nokii nie znajdzie już nigdzie pracy? Odbywałeś jakieś szkolenie u jasnowidzów?

ps. Nawet w czasach Atari, gdzie wstrzymujac oddech czekalo sie na wgranie programu z kasety magnetofonowej - system potrafił wykryć błąd odczytu...

Jasne.

Nawigacja: Route66 - rozczarowanie