Nawigacja Sygic na Androida - czy lepiej cos innego

Data: 2012-01-11 22:37:53
Autor: Marcin
Nawigacja Sygic na Androida - czy lepiej cos innego

Witam

Po problemach z polaczeniem z serwerem NaviExperta (nie wnikam czy to z winy operatora, telefonu czy padu serwera) szukam nawigacji dla Androida mogacej dzialac bez polaczenia z internetem. Po poszukaniu troche w internecie dosc ciekawie wyglada nawigacja Sygic. W skrocie: po zakupie aktualizacje map i softu sa za darmo, mozna przeniesc na inne urzadzenie z Androidem (nie wiem czy na inny system takze), cena tylko 15,99 Euro za Polske (49,99 Eur za Europe). Z wad: mapy przestarzale o ok. pol roku, dostep do informacji on-line o ruchu dodatkowo platne.

A moze polecacie cos innego?

Jezdze glownie po Polsce wiec jezeli mam dodatkowo zaplacic za Europe wiec wole by byla dostepna licencja tylko na Polske, chociaz jezeli by niewielka roznica w cenie by byla za Europe to nie widze problemu, najlepiej w licencji "lifetime" jak w przypadku Sygica.

Telefon to Motorola Milestone 1.

P.S.
Zastanawiam sie troche dlaczego Sygic kosztuje ok. polowe tego co Automapa a do tego ma darmowe aktualizacje...

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2012-01-11 21:39:37
Autor: Waldek Godel
Nawigacja Sygic na Androida - czy lepiej cos innego
Dnia Wed, 11 Jan 2012 22:37:53 +0100, Marcin napisa³(a):

A moze polecacie cos innego?

W zasadzie specjalnego wyboru nie ma, wybór nawigacji na Androida jest
podobny do wyboru wêdlin w masarni w czasie stanu wojennego.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"wszystkie Androidy razem wziete to blad statystyczny"- Pawe³ "robbo"

Data: 2012-01-11 22:48:57
Autor: ToMasz
Nawigacja Sygic na Androida - czy lepiej cos innego

Jezdze glownie po Polsce wiec jezeli mam dodatkowo zaplacic za Europe
nawigacji parę jest. Zależy jak na problem patrzeć. Jedno to "inteligencja" przy wyznaczaniu drogi, drugie to mapy. Mapy można łatwo sprawdzić, i ocenić czy Twoja okolica jest dobrze zrobiona czy nie. Emapa ma na śląsku kardynalne błędy, ale główne drogi są OK. Odwiedź makret i pobierz sobie wersje 14 dniowe - i sprawdź.
> A moze polecacie cos innego?
Automapę z najtańszym urządzeniem z WM.

ToMasz

PS jest też parę darmowych rozwiązań! Również po drogach głównych "dają radę".

Data: 2012-01-11 23:01:11
Autor: Marcin

W dniu 2012-01-11 22:48, ToMasz pisze:

[...]

W mojej okolicy to kazda nawigacja dziala kiepsko bo sie zna rozne "myki".

 > A moze polecacie cos innego?
Automapę z najtańszym urządzeniem z WM.

Trzeba wozic dodatkowe urzadzenie, dodatkowy kabel, pamietac o aktualizacjach. No i dobrze by mialo polaczenie z netem to trzeba wlaczac bluetooth, albo kupic drozszy model navi z modulem umts.  Koszt, samo urzadzenie trzeba doliczyc a i AutoMapa jest drozsza niz Sygic (Sygic Europa z licencja "lifetime" kosztuje niewiele wiecej niz roczne uaktualnienie Automapy Europa)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2012-01-12 00:01:21
Autor: atm
On 2012-01-11 23:01, Marcin wrote:
Witam

> [...]

samo urzadzenie trzeba doliczyc a i AutoMapa jest drozsza niz Sygic
(Sygic Europa z licencja "lifetime" kosztuje niewiele wiecej niz roczne

Ja mam jak najgorsze doswiadczenia z Sygic. Testowalem ten program na SGS/SGS2. Byc moze zahaczyl tez o Defy ale juz nie pamietam dobrze. Poczatkowa mial od czasu do czasu totalne zawieszenie, lacznie z zablokowaniem telefonu, lub takim spowolnieniem, ze wychodzilo na to samo wiec czesto stojac na swiatlach wyciagalem baterie.
Pozniej bylo troche lepiej. Jednak systuacja zaczela sie w nastepnej wersji powtarzac. Doszlo do tego ze na SGS/SGS2 co jakies 20-30km regularnie musialem restartowac telefon. Poczytalem watki na forum na ich stronie nie bylem odosobniony. Kupilem program, z ktorego bylem w stanie korzystac moze ze 3 miesiace, reszta to byly tylko problemy.
Podobno wynikaja one z zastosowanych prze programistow rozwiazan wykraczajacych poza specyfikacje Googla...no i takie sa efekty. Na forum byly prosby programistow o wrzucenie jakichs informacji zwiazanych z problemem, jakies szybkie przerobki itd. SLowem, klienci robili za kroliki doswiadczalne.
Sama nawigacja wg mnie tez byla w moim zestawieniu kulawa. To jedyny program, ktory kazal mi zjechac z drogi szybkiego ruchu po to, zeby za 200m z podporzadkowanej ze stopem znow wlaczyc sie do tej samej drogi szybkiego ruchu.... Poza tym mapy mialy babola, ktory wystapil rowniez w CoPilocie ale juz nie bylo go w Nokii.
Obecnie mam CoPilota, ogolnie jest fajny. Ma kilka ciekawych rozwiazan, jak np wyznaczanie punktow przelotowych przez zlapanie trasy i przeciagniecie do miejsca przez ktore chcielibysmy jechac. Jest tez ficzer pokazujacy podczas wyznaczania trasy trzy alternatywne opcje jednoczesnie w roznych kolorach rozniace sie dlugoscia i czasem jazdy. Fajna rzecz. Jest tez nawigacja do GPSowego taga ze zdjecia.
Niestety w przypadku SGS2 jest problem z ladowaniem baterii, zeby telefon zaczal sie ladowac musze w systemie zaznaczyc oszczednosc baterii. Z innymi telefonami chyba nie ma tego problemu.
Gdy skonczy mi sie licenacja kupie Route 66. za 50E dostajesz lifetime na caly swiat. Brak wymienionych wyzej wad (przynajmniej nie wystapily w moich testach) Bardzo instuicyjne wyszukiwanie (mocno googlowe np Torun skargi 34 a na przyklad CoPilot stroi tutaj niezle fochy i musisz wiedziec, ze Skarga byl ksiedzem bo bez przedrostka ks. CoPilot nie znajduje tej ulicy...).
Zreszta Aure i Route 66 mozesz bez problemu przetestowac, oba oferuja triala.

Data: 2012-01-12 15:16:18
Autor: MarekM
W dniu 2012-01-12 00:01, atm pisze:

Zreszta Aure i Route 66 mozesz bez problemu przetestowac, oba oferuja
triala.

Testowałem Route 66. Już prawie byłem zdecydowany na jej zakup, kiedy zorientowałem się, że aplikacja ma bardzo niemiłą cechę: w przypadku gdy podczas nawigacji odbiorę połączenie przychodzące po zakończeniu rozmowy i powrocie do aplikacji ta ostatnia kompletnie nie "pamięta", że nawigowała. Mimo iż jest cały czas aktywna w tle to muszę od nowa podawać miejsce docelowe. Dość uciążliwy problem, skoro używam nawigacji na TELEFONIE.

Niestety, okres próbny już się skończył i nie wiem, czy poprawili ten błąd.

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2012-01-12 15:50:15
Autor: atm
On 2012-01-12 15:16, MarekM wrote:
[...]

Bede musial sprawdzic u siebie czy tez wystepuje ten problem. Faktycznie bylaby to niemila niespodzianka. Jaki masz telefon?
Jesli mi zalezy na jakis programie, wtedy takie problemy zglaszam producentowi. Gdy miga sie z odpowiedzia lub sugeruje, ze to nie problem to wtedy mu dziekuje za oferte.

Data: 2012-01-12 21:27:19
Autor: MarekM
W dniu 12.01.2012 15:50, atm pisze:

Bede musial sprawdzic u siebie czy tez wystepuje ten problem. Faktycznie
bylaby to niemila niespodzianka. Jaki masz telefon?

Samsung Galaxy S I9000.

Jesli mi zalezy na jakis programie, wtedy takie problemy zglaszam
producentowi. Gdy miga sie z odpowiedzia lub sugeruje, ze to nie problem
to wtedy mu dziekuje za oferte.

Cóż, jakoś nie wpadłem na to, żeby napisać. Programu w końcu nie kupiłem. Na razie używam doraźnie Google Maps/Navigation.

Marek

Data: 2012-01-13 05:52:51
Autor: Janeo
Nawigacja Sygic na Androida - czy lepiej cos innego
Niedawno pokaza³ siê jeszcze jeden, Navmax:
http://www.telepolis.pl/news.php?id=23898

Data: 2012-01-13 15:59:38
Autor: MarekM
Nawigacja Sygic na Androida - czy lepiej cos innego
W dniu 2012-01-13 14:52, Janeo pisze:
Niedawno pokazał się jeszcze jeden, Navmax:
http://www.telepolis.pl/news.php?id=23898

Tylko to jak kupowanie kota w worku. Zakup programu i map: 50zł PL/150zł EU. Po roku aktualizacje map ORAZ aplikacji będą płatne. Ile? Jeszcze nie wiadomo. Trochę ciężko ryzykować.

Kupując w podobnej cenie Sygica (Polska: €15,99, Europa Centralna: €19,99-dalej się nie wybieram samochodem) mam zagwarantowane bezpłatne aktualizacje map oraz samej aplikacji bez limitów czasowych.

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2012-01-16 10:33:28
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja Sygic na Androida - czy lepiej cos innego
Fri, 13 Jan 2012 15:59:38 +0100, w <jepgsn$7lc$1@usenet.news.interia.pl>,
MarekM <muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> napisał(-a):

Kupując w podobnej cenie Sygica (Polska: €15,99, Europa Centralna: €19,99-dalej się nie wybieram samochodem) mam zagwarantowane bezpłatne aktualizacje map oraz samej aplikacji bez limitów czasowych.

A to pewne? Licencja jest dożywotnia czy aktualizacje?

No i ile ten Sygic pożyje, skoro aktualizacje robią za free :).

Data: 2012-01-16 15:07:16
Autor: MarekM
W dniu 2012-01-16 10:33, radekp@konto.pl pisze:

[...]

I licencja, i aktualizacje. Z opisu w markecie:
✓The latest TomTom maps stored on the phone for offline use
✓Free map updates
✓Free updates of speed limits, speed cameras and points of interest

No i ile ten Sygic pożyje, skoro aktualizacje robią za free :).

Cóż, mają chyba jakiś biznesplan. Widać da się żyć ze sprzedaży nowych licencji i usług dodatkowych (Live Traffic).

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2012-01-12 18:40:44
Autor: AL
On 2012-01-11 23:01, Marcin wrote:
Witam

> [...]

zablokowaniem telefonu, lub takim spowolnieniem, ze wychodzilo na to
samo wiec czesto stojac na swiatlach wyciagalem baterie.

Sygica testowalem na dwoch telefonach (w sumie 3 - 2 z androidem, 1 z symbianem). Na zadnym z telefonow nie mialem przypadlosci, o ktorej piszesz.
Wczesniej G1: - ale Sygic w tej starszej wersji z racji, ze G1 byla za cianka by pociagnac tego Sygica 3D (wczesniej to sie Aura nazywala)
Teraz HTZ DesireZ.
Zjezdzilem z Sygicem juz kawal Europy i jakos niegdy nie zawiodl (jedynie za granica wylaczam mu aktualizacje niektorych danych via gprs)

Pozniej bylo troche lepiej. Jednak systuacja zaczela sie w nastepnej
wersji powtarzac. Doszlo do tego ze na SGS/SGS2 co jakies 20-30km
regularnie musialem restartowac telefon.

to jest dziwne - mam tez Sygica zainstalowanego na GalaxyTab (w ostatnie wakacje uzywalem nawet na wakacjach - tak z ciekawosci jak 7" ekran sie sprawuje w nawigacji). Tez samsung - i zadnych - ale to zadnych zawieszen programu.

Poczytalem watki na forum na
ich stronie nie bylem odosobniony. Kupilem program, z ktorego bylem w
stanie korzystac moze ze 3 miesiace, reszta to byly tylko problemy.

Wiem, ze jakas wersja (na krotko) miala problem (tez czytalem o tym na forum) - ale producent dosylal latke (tzn nowa wersje na email - byl problem chwilowo pobrac ja z marketu). Potem zaktualizaowali to w markecie juz na stale (ale ta sytuacja byla - jak dobrze pamietam - chwilowa - moze 2 tygodnie? - jak mowilem nie wpadlem w ta aktualizacje wiec w sumie nie interesowalem sie tym specjalnie - ale na forach sygica byl opis producenta co czeba zrobic gdy sie taki problem napotka)

[...]

:) dwa razy mi sie to zdarzylo - a to dlatego, ze ten zjazd byl zle oznakowany na mapach (wina tworcow mapy) i program wybral Ci ten skrot.
Dlatego po pierwszej wpadce zaczolem analizowac rowniez droge przed wykonaniem manewru (zwlaszcza jesli czuje podswiadomie, ze nie powininem zjezdzac z glownej drogi). Przypuszczam, ze jak tworzona byla mapa byc moze w tym miejscu byl jakis objazd lub co innego (bo w dwoch przypadkach byla to niemal swiezo oddana droga).

Poza tym mapy mialy babola, ktory wystapil rowniez w
CoPilocie ale juz nie bylo go w Nokii.

???
Sygic nie produkuje map - mozesz miec mapy Navteq albo Teleatlas.
Wiec babol pewnie powstal w produkcjie innych firm.

(...) Jest tez
ficzer pokazujacy podczas wyznaczania trasy trzy alternatywne opcje
jednoczesnie w roznych kolorach rozniace sie dlugoscia i czasem jazdy.

to tez jest w iGo
- niektore funkcje ma lepsze niz w Sygic, ale caloksztalt+layout - jakos wole tego krytykowanego Sygic

[...]

w GalaxyTab zalatwilem to dorobka - kiedys podsylalem Ci schemat - pamietam, ze Ty zamowiles gotowca ze sklepu - rozumiem, ze nie dziala?).

Z innymi telefonami chyba nie ma tego problemu.

nie spotkalem tego problemu - tylko w samsungu

[...]

Garmin XT - to dopiero stroił fochy z nazwami ulic :)

A Sygis wpisujesz od Skarki a w wynikach masz zarowno ulice, mosty, (rowniez zaczynajace sie od slowa 'Ksiedza...' w danym miesci i ew. w innych iastach w dalszych wynikach) - jak dla mnie dziala OK

Zreszta Aure i Route 66 mozesz bez problemu przetestowac, oba oferuja
triala.

Aury juz chyba nie ma

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-01-12 21:19:58
Autor: atm
[...]

Byc moze obecnie juz to rozwiazali. Ja mialem "szczescie" przerabiac przypadlosci Aury na przynajmniej dwoch urzadzeniach z podobnym efektem koncowym:
http://support.sygic.com/sygic/topics/constant_crashing_product_unusable
http://support.sygic.com/sygic/topics/does_sygic_work_with_samsung_galaxy_s2?from_gsfn=true
http://support.sygic.com/sygic/topics/freezes_on_motorola_mb525_aka_moto_defy

[...]

Wiem, jednak to w tym programie ten blad wyszedl, w Nokii go nie bylo.

[...]

NIe zadzialala ta przejsciowka, kupilem tez dwie trzy rozne ladowarki - dwie Samsunga i jedna HTC (ta miala 2A). Nan i c sie to nie zdalo. Jednak problem zniknal jak reka odjal gdy zamiast CoPilota uruchomilem Route 66. Problem najwyrazniej zwiazany jest z CoPilotem.

Data: 2012-01-12 18:59:34
Autor: ToMasz
W dniu 11.01.2012 23:01, Marcin pisze:
[...]

Czy Ty wiesz co to jest ulica jednokierunkowa? JA wiem, a nawigacja korzystajÄ…ca z Emapy - niewie. Droga zostaÅ‚a zmieniona na jednokierunkowÄ… dwa lata temu. Nazwa dzielnicy (nieoficjalnie) w latach 70sioÄ…tych, oficjalnie - w 2005. Emapa pozostaje 7 lat w tyle. Å»eby nie byÅ‚o  że tragedia - drogi krajowe - bez zastrzeżeÅ„. Pobierz i sprawdź, ja za takie buble nie zapÅ‚acÄ™

> A moze polecacie cos innego?
Automapę z najtańszym urządzeniem z WM.
Trzeba wozic dodatkowe urzadzenie, dodatkowy kabel,
(...)
Uwierz mi że ja jestem oszczędny, czasami do przesady. Ale nie żałuje żadnego grosza wydanego na telefon z automapą. Mimo braku aktualizacji (nie wykupiłem) i tak jest lepsza niż cokolwiek z konkurencji.

ToMasz

Data: 2012-01-13 21:15:13
Autor: Marcin

W dniu 2012-01-12 18:59, ToMasz pisze:

Czy Ty wiesz co to jest ulica jednokierunkowa? JA wiem, a nawigacja
korzystajÄ…ca z Emapy - niewie.

Az takich bledow nie mialem na mysli...

Uwierz mi że ja jestem oszczędny, czasami do przesady. Ale nie żałuje
żadnego grosza wydanego na telefon z automapą. Mimo braku aktualizacji
(nie wykupiłem) i tak jest lepsza niż cokolwiek z konkurencji.

No i mam zagwozdke bo AutoMapa wlasnie zostala zaoferowana do testow w wersji na Androida:
http://www.telix.pl/artykul/automapa-android-- mozna-testowac-3,45674.html

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2012-01-14 19:23:35
Autor: ToMasz
W dniu 13.01.2012 21:15, Marcin pisze:

No i mam zagwozdke bo AutoMapa wlasnie zostala zaoferowana do testow w
wersji na Androida:
http://www.telix.pl/artykul/automapa-android-- mozna-testowac-3,45674.html
Że co masz przepraszam? Moim zdaniem właśnie Twój problem został rozwiązany...

ToMasz

Data: 2012-01-12 07:14:08
Autor: Dominik & Co
Nawigacja Sygic na Androida - czy lepiej cos innego
W dniu 11-01-2012 22:37, Marcin rzecze:

A moze polecacie cos innego?

Może przetestuj jeszcze triala tego:
http://www.mapamap.pl/Nawigacja-Android

--
Dominik (& kÄ…pany)

Data: 2012-01-12 10:21:40
Autor: AT
Nawigacja Sygic na Androida - czy lepiej cos innego
> Telefon to Motorola Milestone 1.

Eventulanie Navigon polecam, bardziej przypadl mi do gustu

Data: 2012-01-12 10:53:19
Autor: Chris
Nawigacja Sygic na Androida - czy lepiej cos innego
Marcin nabazgrał(a):

[...]

Testowałem parę różnych navi i na razie najbardziej przypadła mi do gust GPMapa ... nie myli się jak Sygic gdzie jadę a ten uparcie każe mi zawrócić albo stoję na skrzyżowaniu i skręcam w lewo a ta uparcie każe mi jechać dalej potem zawrócić i jak będę wracał skręcić w prawo .. jakaś paranoja.

Data: 2012-01-12 17:30:37
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja Sygic na Androida - czy lepiej cos innego
Wed, 11 Jan 2012 22:37:53 +0100, w <jekvfk$4sa$1@inews.gazeta.pl>, Marcin
<nouser@nospam.ru> napisa³(-a):

A moze polecacie cos innego?

Rozwa¿ Mapamap (mapy lepsze od Sygica).

Nawigacja Sygic na Androida - czy lepiej cos innego