Nawigacja do Twizy

Data: 2019-11-29 20:13:47
Autor: kk
Nawigacja do Twizy
Witojcie,

Potrzebuję jakiejś nawigacji do Twizy. Ale nie takiej zwykłej, takiej .. do Twizy :-) Kwestia jest taka, że przeciętna nawigacja wybiera trasy szybkie a nie na miarę samochodu miejskiego. :-)

Data: 2019-11-29 20:54:32
Autor: collie
Nawigacja do Twizy
W dniu 29.11.2019 o 20:13, kk pisze:

Potrzebuję jakiejś nawigacji do Twizy. Ale nie takiej zwykłej, takiej .. do Twizy :-) Kwestia jest taka, że przeciętna nawigacja wybiera trasy szybkie a nie na miarę samochodu miejskiego. :-)

To kup nieprzeciętną AutoMapę. Do ustawiania rodzajów tras
ma od groma i ciut ciut. Nawet przełajową przez Warszawę.
A jak wybierzesz krótką, to Cię będzie prowadzić uliczkami
osiedlowymi 5 km/godz. Twizy da radę.

Data: 2019-11-29 11:57:50
Autor: sczygiel
Nawigacja do Twizy
On Friday, 29 November 2019 13:55:02 UTC-6, collie  wrote:
> [...]

ma od groma i ciut ciut. Nawet przełajową przez Warszawę.
A jak wybierzesz krótką, to Cię będzie prowadzić uliczkami

To samo ma tez map factor navigator od naviexperta.
Mozna sporo rzeczy poustawiac.

Data: 2019-11-30 10:49:07
Autor: kk
Nawigacja do Twizy
On 2019-11-29 20:57, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

No znalazłem opcję "maksymalna prędkość", podałem 85, ale potem zmniejszyłem do 50, oraz "tryb wyznaczania trasy" ustawiłem na "najtaniej".

Trasa 43km normalnie prowadzona przez nawigacje krajówką.

Nawigacja ścięła krajówkę w dwu miejscach drogami lokalnymi, ale generalnie poprowadziła krajówką mimo, że prawie wszędzie są drogi lokalne o ograniczeniu właśnie 50km/h.

Prędkość maksymalna chyba tylko do obliczenia czasu przejazdu jest, jak było 85 to wyszedł 43 a tak 52.

Tak, że ten tego ...

Data: 2019-12-02 07:25:31
Autor: sczygiel
Nawigacja do Twizy
On 2019-11-29 20:57, sczygiel@gmail.com wrote:

> [...]

Prędkość maksymalna chyba tylko do obliczenia czasu przejazdu jest, jak było 85 to wyszedł 43 a tak 52.

Co z tego? Jak wychodzi najsprawniej to wychodzi najsprawniej.

Daj namiary to sie zobaczy czy lokalnymi wyjdzie lepiej.

Poza tym jak ustawisz najkrocej to bedzie chyba to co kombinujesz. Ustaw, przejedz sie, zobaczysz o ile trzeba skorygowac i juz...

Data: 2019-12-02 20:23:59
Autor: kk
Nawigacja do Twizy
On 2019-11-29 20:57, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

Jeszcze raz
" Kwestia jest taka, że przeciętna nawigacja wybiera trasy szybkie a nie na miarę samochodu miejskiego. :-)"

Czyli

Nie chodzi o to by było najkrócej.

Nie chodzi o to by było najsprawniej.

Nie chodzi o to by było najszybciej.

Chodzi o to
by sobie jechać 50km/h.

Bo tak się opłaca jeździć Twizy.

Więc nie wybiera się krajówki po której ludzie poganiają dwa razy szybciej.

I jak jest droga obok z ograniczeniem 50km/h to właśnie ją się wybiera.

Data: 2019-12-02 11:29:39
Autor: sczygiel
Nawigacja do Twizy
On 2019-12-02 16:25, sczygiel@gmail.com wrote:

> [...]

I jak jest droga obok z ograniczeniem 50km/h to właśnie ją się wybiera.

Jak masz dziwne wymagania to sie nie dziw ze nikt w sofcie tego nie przewidzial.
Jak zmiana predkosci nie pomogla to po prostu ustawiaj sobie punkt posredni gdzies poza krajowkami i tam cie nawigacja poprowadzi.

Albo przelacz sie na tryb rowerowy. mapfactor ma mapy osm-owe wiec tam sa dodatkowe informacje ktore pomagaja rower prowadzic.
Moze bedzie dzialac lepiej.

Jak nadal ci nie pasuje to chyba nie znajdziesz czegokolwiek co bez grzebania da ci to co chcesz.

Bo zakladam ze jak sobie bys odznaczyl krajowki w opcjach (da sie) to cie nie zaprowadzi wogole bo to jednak hardkor....

Data: 2019-12-02 21:56:34
Autor: kk
Nawigacja do Twizy
On 2019-11-29 20:57, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

Normalne wymagania. Można chcieć jechać szybciej. Można chcieć jechać wolniej. Ta twoja nawigacja po prostu tego nie umie. Nie nadaje się.

Jak zmiana predkosci nie pomogla to po prostu ustawiaj sobie punkt posredni gdzies poza krajowkami i tam cie nawigacja poprowadzi.

W czym? W tej twojej nawigacji? A nie okaże się, że mnie kilka razy poprowadzi albo coś równie absurdalnego?

Albo przelacz sie na tryb rowerowy. mapfactor ma mapy osm-owe wiec tam sa dodatkowe informacje ktore pomagaja rower prowadzic.
Moze bedzie dzialac lepiej.

Ale Ty durny jesteś :-)

Rowerem poprowadzi mnie po ścieżkach rowerowych. Nie mogę jechać po ścieżkach. Takie niebieskie znaki.

[...]

Krajówki w Map Factor? Nic mi o tym nie wiadomo.

Data: 2019-12-02 13:50:10
Autor: sczygiel
Nawigacja do Twizy
On 2019-12-02 20:29, sczygiel@gmail.com wrote:

Normalne wymagania. Można chcieć jechać szybciej. Można chcieć jechać wolniej. Ta twoja nawigacja po prostu tego nie umie. Nie nadaje się.

Moja?

Dostales sugestie, nie spodobalo ci sie. I zamiast podziekowac pyszczysz.

Zapamietam sobie aby ci juz w niczym nie pomagac.
Nigdy.

Data: 2019-12-02 23:15:59
Autor: kk
Nawigacja do Twizy
On 2019-11-29 20:57, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]

Różne rodzaje posiadania.

Dostales sugestie, nie spodobalo ci sie.

Nie "nie spodoało", to obiektywnie nie jest to o co chodzi.

I zamiast podziekowac pyszczysz.

Dziękuję za udział w tej dyskusji, ale ... przez to twoja nawigacja nie stanie się ani trochę mniej bezużyteczna dla mnie :-)

Zapamietam sobie aby ci juz w niczym nie pomagac.

Ustalmy w czym mi pomogłeś :-)

Nigdy.

Bądź sobą.

Data: 2019-12-02 23:39:35
Autor: JDX
Nawigacja do Twizy
On 2019-12-02 21:56, kk wrote:
On 2019-12-02 20:29, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]
[...]

Producenci nawigacji tego nie przewidzieli, więc to niejako z definicji
oznacza, że wymagania są nienormalne.

Data: 2019-12-02 23:55:24
Autor: kk
Nawigacja do Twizy
On 2019-12-02 21:56, kk wrote:
On 2019-12-02 20:29, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]
[...]

Problem jest taki, że znacie 3 nawigacje na krzyż i nie umiecie wyobrazić sobie czegoś innego niż sami używacie.

Data: 2019-12-03 11:47:14
Autor: JDX
Nawigacja do Twizy
On 2019-12-02 21:56, kk wrote:
On 2019-12-02 20:29, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]
[...]

No a po co, skoro Twizy jeżdżą tylko nienormalni. Czyli margines. :-D I
wygląda na to, że producenci nawigacji kombinują tak samo. :-D

Data: 2019-12-03 21:39:31
Autor: kk
Nawigacja do Twizy
On 2019-12-02 21:56, kk wrote:
On 2019-12-02 20:29, sczygiel@gmail.com wrote:
[...]
[...]

Sam jesteś nienormalny.

Data: 2019-11-29 21:21:29
Autor: kk
Nawigacja do Twizy
On 2019-11-29 20:54, collie wrote:
[...]

A można po prostu ustawić prędkość maksymalną?

A jak wybierzesz krótką, to Cię będzie prowadzić uliczkami
osiedlowymi 5 km/godz. Twizy da radę.

Nie potrzebuję osiedlowych.

Data: 2019-11-29 21:44:48
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja do Twizy
Fri, 29 Nov 2019 20:13:47 +0100, w <qrrqle$ele$2@news.icm.edu.pl>, kk
<kk@op.pl.invalid> napisał(-a):

[...]

Naviexpert -- trasa ekonomiczna.

Data: 2019-11-30 11:02:18
Autor: kk
Nawigacja do Twizy
<kk@op.pl.invalid> napisał(-a):

[...]

Wybrała krajówkę jak każda inna nawigacja.

Nie widzę w ogóle miejsca na wpisanie parametrów pojazdu by miała powód by wybrać wolniejszą trasę.

Tak, że ten tego ...

Data: 2019-11-30 13:06:50
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja do Twizy
Sat, 30 Nov 2019 11:02:18 +0100, w <qrtend$qdt$1@news.icm.edu.pl>, kk

On 2019-11-29 21:44, radekp@konto.pl wrote:

> Wybrała krajówkę jak każda inna nawigacja.

Nie widzę w ogóle miejsca na wpisanie parametrów pojazdu by miała powód by wybrać wolniejszą trasę.

Może jednak krajówką było najkrócej?

Data: 2019-11-30 16:02:41
Autor: kk
Nawigacja do Twizy

<kk@op.pl.invalid> napisał(-a):

[...]

Nie zrozumiałeś pytania.

Data: 2019-11-30 23:07:25
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja do Twizy
Sat, 30 Nov 2019 16:02:41 +0100, w <qru0ak$thf$1@news.icm.edu.pl>, kk

On 2019-11-30 13:06, radekp@konto.pl wrote:

Nie zrozumiałeś pytania.

Bo nawet go nie było.

Data: 2019-12-02 10:44:02
Autor: cyklista
Nawigacja do Twizy

<kk@op.pl.invalid> napisał(-a):

[...]

Czyli chcesz przejechać jak najmniej kilometrów czy po prostu unikać dróg krajowych?
Dla tiwzy pewnie każda nawigacja rowerowa będzie dobra w opcji ustawionej dla kolarki (bo będzie omijał drogi główne nawetj jak się zrobi trochę dłużej ale nie poprowadzi po polnych jak w opcjach dla górskich).

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2019-12-02 17:45:51
Autor: Cavallino
Nawigacja do Twizy

<kk@op.pl.invalid> napisał(-a):

[...]

Mi by wystarczyło, żeby nawigacja nie pchała na siłę na drogę o najwyższym standardzie.
Zwłaszcza jak skutkuje to  wydłużeniem trasy, przy niekoniecznym skróceniu czasu (elektrykiem 150 się nie pojedzie nawet na autostradzie).

Data: 2019-12-02 20:34:17
Autor: kk
Nawigacja do Twizy

<kk@op.pl.invalid> napisał(-a):

[...]

No ale to właśnie, podaję jak szybko chcę jechać i taką drogę nawigacja ma odnaleźć.

Zwłaszcza jak skutkuje to  wydłużeniem trasy, przy niekoniecznym skróceniu czasu (elektrykiem 150 się nie pojedzie nawet na autostradzie).

Twizy nie pojedzie 150, jakieś inne pojadą. Ale to nie znaczy, że opłaca się tyle jechać. RSem też nie opłaca się jechać 250km/h

Data: 2019-12-03 12:08:29
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja do Twizy
Mon, 2 Dec 2019 20:34:17 +0100, w <qs3p00$s38$1@news.icm.edu.pl>, kk
<kk@op.pl.invalid> napisał(-a):

> Mi by wystarczyło, żeby nawigacja nie pchała na siłę na drogę o > najwyższym standardzie.

No ale to właśnie, podaję jak szybko chcę jechać i taką drogę nawigacja ma odnaleźć.

Takiej to na 100% nie ma (no, na 99,99%).
A próbowałeś w Automapie wpisać dla dróg krajowych prędkość 10km/h?
Powinna wówczas omijać. Nawet w mieście :D

Data: 2019-12-03 23:00:52
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja do Twizy
Tue, 3 Dec 2019 21:40:39 +0100, w <qs6h8f$ifp$2@news.icm.edu.pl>, kk

On 2019-12-03 12:08, radekp@konto.pl wrote:

Przecież jest.

Która?

> A próbowałeś w Automapie wpisać dla dróg krajowych prędkość 10km/h?
> Powinna wówczas omijać. Nawet w mieście :D
> Nie.

Spróbuj.

Data: 2019-12-04 11:55:27
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja do Twizy
Tue, 3 Dec 2019 23:04:14 +0100, w <qs6m57$v20$1@news.icm.edu.pl>, kk
<kk@op.pl.invalid> napisał(-a):

On 2019-12-03 23:00, radekp@konto.pl wrote:
> [...]

Obok krajówki.

Ja piszę, że nawigacji takiej nie ma.
Możesz spróbować protezować z prędkościami w AM.

Data: 2019-12-04 20:43:52
Autor: kk
Nawigacja do Twizy

<kk@op.pl.invalid> napisał(-a):

[...]

A było o drodze.

Możesz spróbować protezować z prędkościami w AM.

AM akurat nie mogę spróbować.

Data: 2019-12-06 23:29:17
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja do Twizy
Wed, 4 Dec 2019 20:43:52 +0100, w <qs92a2$42n$3@news.icm.edu.pl>, kk

On 2019-12-04 11:55, radekp@konto.pl wrote:

A było o drodze.

Ja pisałem o nawigacji.

> Możesz spróbować protezować z prędkościami w AM.

AM akurat nie mogę spróbować.

Bo?

Data: 2019-12-07 07:55:43
Autor: Cavallino
Nawigacja do Twizy
W dniu 06-12-2019 o 23:29, radekp@konto.pl pisze:

Możesz spróbować protezować z prędkościami w AM.

AM akurat nie mogę spróbować.

Bo?

Może mu nie działa, tak jak na moim urządzeniu.
Nie bo nie i już.

Data: 2019-12-04 00:49:06
Autor: przemek.kotowski
Nawigacja do Twizy
W dniu piątek, 29 listopada 2019 20:13:51 UTC+1 użytkownik kk napisał:
[...]

Miałem ten sam problem kupiłem Garmina 1030, wydaje mi się, że masz dokładnie te same potrzeby co mój rower ;)

Data: 2019-12-04 10:15:54
Autor: Cavallino
Nawigacja do Twizy
W dniu 04-12-2019 o 09:49, przemek.kotowski@gmail.com pisze:
[...]

Zazwyczaj jedzie 80 km/h?

Bo ja mam podobne potrzeby jak on, plus omijanie korków.
Auto zdecydowanie szybsze od Twizy, ale do jazdy autostradą z maksymalną dozwoloną się nie nadaje.

Data: 2019-12-04 20:42:44
Autor: kk
Nawigacja do Twizy
On 2019-12-04 10:15, Cavallino wrote:
[...]

Korki to w mieście chyba. W mieście nie ma problemu z działaniem istniejących nawigacji. Ktoś sobie jedzie 85km/h ale dla mnie to prędkość maksymalna. Mogę sobie tak chwilę jechać, ale nie ciągle bo za bardzo zasięg spadnie.

Auto zdecydowanie szybsze od Twizy, ale do jazdy autostradą z maksymalną dozwoloną się nie nadaje.

Co to za auto i ile jeździ?

Data: 2019-12-04 20:39:56
Autor: kk
Nawigacja do Twizy
On 2019-12-04 09:49, przemek.kotowski@gmail.com wrote:
[...]

Trochę na pewno. Ścieżek rowerowych nie chcę.

Nawigacja do Twizy