Nawigacja od innej strony

Data: 2018-06-22 23:58:06
Autor: Robert Wańkowski
Nawigacja od innej strony
Która nawigacja ma najczytelniejszą prezentację skrzyżowań?
Nie mam porównania w tej kwestii. Jedynie miałem jakiegoś starego TomTom-a i GM.
Ta pierwsza w miarę czytelnie pokazywała w którą w gąszczu uliczek skręcić. GM jak dla mnie w widoku 3D pokazuje za duży obszar. Po co mi widzieć 3-4 przecznice do przodu.
A może któraś korzysta z Street View? Gdzie widzimy skrzyżowanie w realu.

Robert

Data: 2018-06-24 11:51:53
Autor: J.F.
Nawigacja od innej strony
Dnia Fri, 22 Jun 2018 23:58:06 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):
Która nawigacja ma najczytelniejszą prezentację skrzyżowań?

Ja tam chwale stara automape na win CE ... ale janosik tez
nienajgorszy.

[...]

Ja tam lubie widziec wiekszy kontekst. I lubie 2D.
AM chwale, bo przed skrzyzowaniem przelacza sie na duze zblizenie i
widac ... ale to ma tez wady - chce szerszy widok, bo na skrzyzoewaniu
korki, a ona mi zbliza. J.

Data: 2018-06-24 15:32:43
Autor: Cavallino
Nawigacja od innej strony
W dniu 24-06-2018 o 12:51, J.F. pisze:
[...]

Bez dwóch zdań I-go.

Data: 2018-06-24 21:09:18
Autor: Adam
Nawigacja od innej strony
W dniu 2018-06-24 o 11:51, J.F. pisze:
[...]

Przecież od wielu już lat działa puknięcie w ekran. Cytat:

"Stuknięcie w poszczególne sekcje panelu wskazań umożliwia przełączanie sekwencyjne pomiędzy wielkościami: Aktualna godzina (według GPS), pozostały czas do celu, godzina dojazdu do celu, Aktualna prędkość, odległość od celu, następny manewr (kolejny po najbliższym). Po kliknięciu w odległość do najbliższego manewru symbol manewru lub nazwę ulicy kolejnego manewru, pokazany zostaje najpierw fragment trasy w oddaleniu a następnie cala trasa. Trzecie kliknięcie powoduje powrót do pokazywania pozycji."

Poza tym w pliku konfiguracyjnym można praktycznie wszystko podstroić:
http://pdaclub.pl/forum/modyfikacje-am/

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-06-24 18:56:43
Autor: Robert Wańkowski
Nawigacja od innej strony
A może któraś korzysta z Street View? Gdzie widzimy skrzyżowanie w realu.
To wydaje się ciekawe.
https://www.youtube.com/watch?v=Wddv2otN7vM
Ale po obejrzeniu filmu już tak entuzjastycznie tego nie widzę.

Robert

Data: 2018-06-24 23:19:07
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja od innej strony
Fri, 22 Jun 2018 23:58:06 +0200, w <5b2d70e9$0$612$65785112@news.neostrada.pl>,
Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> napisał(-a):

[...]

A to naprawdę jakiś problem?
Nigdy czegoś takiego nie miałem.
Jeżeli gdzieś źle pojechałem, to najczęściej przegapiałem.

Data: 2018-06-28 11:50:49
Autor: Robert Wańkowski
Nawigacja od innej strony
W dniu 2018-06-24 o 23:19, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Dla mnie problem, ale pewnie wynika z nieobycia z nawigacją i z jazdą w obcym kraju.
A jak wygląda z sprawa z Galileo? Działa? Z tego co czytam to działa. A nawigacje korzystają? Tam miła być dokładność 1 m.

Robert

Data: 2018-06-28 13:03:52
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja od innej strony
Thu, 28 Jun 2018 11:50:49 +0200, w <5b34af74$0$604$65785112@news.neostrada.pl>,
Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> napisał(-a):

A jak wygląda z sprawa z Galileo? Działa? Z tego co czytam to działa. A nawigacje korzystają? Tam miła być dokładność 1 m.

Co to miałoby dać?
Nawet mapy nie mają takiej dokładności.

Data: 2018-06-28 14:16:42
Autor: Robert Wańkowski
Nawigacja od innej strony
W dniu 2018-06-28 o 13:03, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Dokładniejsze wskazanie drogi zjazdu ze skrzyżowania. Nie macie tak, że
jesteście na obcym dużym/małym skrzyżowaniu, gdzie pod dziwnymi kątami odchodzą drogi?

A wracając do Galileo... nawigacje korzystają?

Robert

Data: 2018-06-28 06:39:10
Autor: przemek.jedrzejczak
Nawigacja od innej strony
-- A wracając do Galileo... nawigacje korzystają?

oplowskie on star (od 2018) powinno to miec i ze 2 telefony (stan na 2017)

ps oddawac nasze 100 milionow !

https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/galileo-nawigacja-europejska-agencja,176,0,2279600.html

Data: 2018-06-28 16:51:24
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja od innej strony
Thu, 28 Jun 2018 14:16:42 +0200, w <5b34d1a5$0$591$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

jesteście na obcym dużym/małym skrzyżowaniu, gdzie pod dziwnymi kątami odchodzą drogi?

Nawigacjom wystarcza w zupełności to co jest. Może problem tkwi w odzworowaniu
drogi na mapie?

Musiałbyś podać jakiś przykład.

Data: 2018-06-28 18:22:58
Autor: T.
Nawigacja od innej strony
W dniu 2018-06-28 o 16:51, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Dokładność 5 m przy rondach o średnicy 3 m to niestety za mała dokładność. Przy śledzeniu pasa też.
T.

Data: 2018-06-28 19:38:14
Autor: Robert Wańkowski
Nawigacja od innej strony
W dniu 2018-06-28 o 18:22, T. pisze:
Dokładność 5 m przy rondach o średnicy 3 m to niestety za mała dokładność. Przy śledzeniu pasa też.
Nawigacja ma 5 m dokładności? Mi się wydaje, że ze 20 m.

Robert

Data: 2018-06-28 11:12:42
Autor: sczygiel
Nawigacja od innej strony
W dniu czwartek, 28 czerwca 2018 12:38:11 UTC-5 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
W dniu 2018-06-28 o 18:22, T. pisze:
> Dokładność 5 m przy rondach o średnicy 3 m to niestety za mała > dokładność. Przy śledzeniu pasa też.
Nawigacja ma 5 m dokładności? Mi się wydaje, że ze 20 m.

Jak sobie wrzucisz np. gps status na androida to zobaczysz co on raportuje. On tam pokazuje jaka masz dokladnosc pozycjonowania.

Tyle ze masz te +-5m z GPS i kolejne +-5m z mapy (optymistycznie i do tego mocno zalezy od tego kiedy i jak mapa zostala obrobiona cyfrowo).
I juz jest te +-10m.

Nawigacje robia nieco magii aby wymyslic ktoredy jedziesz i czasem mozesz zobaczyc co i jak zakladaja jadac np. Autostrada z pasem dodatkowym za betonowa bariera (np. autostrada na wysokosci katowic). Zaleznie od nawigacji moze sie zle domyslic ktorym pasem rzeczywiscie jedziesz.
Podobnie dlatego tyle trwa chwila miedzy zlym skretem a momentem kiedy nawigacja zaczyna przeliczac.

A co do tematu inicjalnego:
Masz przyklady kiedy ci nawigacja niejasno pokazuje droge?
Ja uzywam darmowej map factor navigator opartej o mapy osm - darmowe i opensource, zrobione przez stado kowalskich. I tam nie widzialem tego typu problemow.
Zazwyczaj przy zblizeniu sie do skrzyzowania masz nie tylko ikonke jak mniej wiecej wyglada skret ale i masz pokazane skrzyzowanie i droga jak masz jechac.
I zazwyczaj starcza jeden rzut okiem aby stwierdzic w ktora droge trzeba wjechac.

A sytuacje kiedy np. trzeba skrecic w prawo 3m przed rondem gdzie waziutki pasek chodnika rozgranicza droge ktora mamy jechac i odnoge tegoz ronda sa na tyle nieliczne ze nie zawadzaja a nie wyobrazam sobie znaczaco wyrazniejszego sposobu na oznaczenie tego niz to co jest dostepne w tym darmowym wynalazku co uzywam.

Data: 2018-06-29 02:06:56
Autor: J.F.
Nawigacja od innej strony
Dnia Thu, 28 Jun 2018 11:12:42 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
[...]

Nie mozna wierzyc.

Ale gdzie te 3m ronda ?
Tam przeciez tir musi moc skrecic...

[...]

Moze byc problem.

Podobnie dlatego tyle trwa chwila miedzy zlym skretem a momentem kiedy nawigacja zaczyna przeliczac.

Dlatego to niekoniecznie.
Rozne opoznienia w calym systemie zachodza, a w efekcie nawigacja sie
spoznia.

A co do tematu inicjalnego:
Masz przyklady kiedy ci nawigacja niejasno pokazuje droge?

Ja ostatnio doswiadczam na tych nowoczesnych autostradach. Nawigacja pokazuje ze skret za 2 km, a tu trzeba zmieniac pas juz ...

J.

Data: 2018-06-29 08:07:57
Autor: Cavallino
Nawigacja od innej strony
W dniu 29-06-2018 o 03:06, J.F. pisze:
[...]

Nawigacja do d...., względnie gps.

Data: 2018-06-30 14:17:35
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja od innej strony
Fri, 29 Jun 2018 02:06:56 +0200, w
<1l3xxx5dqb1p0$.1coe27r4yvfpg$.dlg@40tude.net>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]

Ja ostatnio doswiadczam na tych nowoczesnych autostradach. Nawigacja pokazuje ze skret za 2 km, a tu trzeba zmieniac pas juz ...

Bez przykładu?

Data: 2018-06-30 15:29:28
Autor: Adam
Nawigacja od innej strony
W dniu 2018-06-30 o 14:17, radekp@konto.pl pisze:
[...]

W Warszawie trasa S2. Jadąc np. od wjazdu Pruszków i chcąc wyjechać na Al. Krakowską w Raszynie, na S2 musisz wybrać pas zjazdowy już kilka kilometrów wcześniej, bo jakiś "mądry inaczej" pasy zjazdowe oddzielił linami od S2 na odległości wielu kilometrów. Tak w obie strony.
Chyba matołki miały za dużo pieniędzy.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-06-30 17:37:57
Autor: J.F.
Nawigacja od innej strony
Dnia Sat, 30 Jun 2018 15:29:28 +0200, Adam napisał(a):
[...]

A jakie tam korki ?
Moze to dobry pomysl, ze korek "nie wylewal sie" na austostrade :-)

J.

Data: 2018-06-30 15:54:17
Autor: J.F.
Nawigacja od innej strony
Dnia Sat, 30 Jun 2018 14:17:35 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):
Fri, 29 Jun 2018 02:06:56 +0200, w "J.F."
[...]

Wszedzie tam, gdzie masz druga rownolegla jezdnie za barierka.
https://goo.gl/maps/S9MmSQyejQE2

Automapa ci pokazuje do skretu kilometr, a drogowskaz ze juz.

Jak sie odzwyczailes do patrzenia po drogowskazach, albo tir zaslonil,
albo numerkow drog nie znasz i myslisz, ze to jeszcze nie to, albo
zdecydowales sie tira wyprzedzic, bo kilometr to jeszcze dasz rade ..
to potem zobaczysz

https://goo.gl/maps/U1EVdZZVkb22

W sumie to Cavalino ma racje - nawigacja dupy skoro nie mowi ze tu
skrec. Ale tez jaki to skret ?

Czy np to
https://goo.gl/maps/1p739s1CB8v

A na nawigacji widzisz, zeby jechac prosto, bo do skrzyzowania z S8 to
jeszcze ho ho. 3km dokladniej mowiac.

J.

Data: 2018-06-30 23:29:18
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja od innej strony
Sat, 30 Jun 2018 15:54:17 +0200, w <yxtmyxwo57aq.1dky0ajn0lkqz.dlg@40tude.net>,
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

Wszedzie tam, gdzie masz druga rownolegla jezdnie za barierka.
https://goo.gl/maps/S9MmSQyejQE2

Automapa ci pokazuje do skretu kilometr, a drogowskaz ze juz.

Nawigacja powinna pokazywać to miejsce do zjazdu:
https://www.google.com/maps/@52.3508759,16.8471274,3a,75y,267.75h,90.96t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZNjn12KzF42aJ-OPdPM7HQ!2e0!7i13312!8i6656
Czyli to błąd mapy.

Data: 2018-07-01 15:16:11
Autor: J.F.
Nawigacja od innej strony
Dnia Sat, 30 Jun 2018 23:29:18 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):
[...]

Nawigacja moze nawet pokazuje, ale niewyraznie (skrec lekko w prawo,
trzymaj sie prawego pasa, itp).

Jak sie w dodatku jedzie z malym zoomem tak jak ja, bo lubie widziec
wiekszy obszar - to widze ze ciagle prosto trasa prowadzi ...

No coz, trzeba sie przyzwyczaic do nowych zagrozen.
I tak dobrze, ze wyraznie napisali Wroclaw, a nie jakas Lubawka..

J.

Data: 2018-07-01 09:02:42
Autor: Zenek Kapelinder
Nawigacja od innej strony
Kazda nawigacja jest tak zrobiona ze moznanja wylaczyc. Nie pasuje dokladnosc to wylaczasz i po sprawie.

Data: 2018-06-30 14:15:55
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja od innej strony
Thu, 28 Jun 2018 18:22:58 +0200, w <5b350b63$0$594$65785112@news.neostrada.pl>,
"T." <kuki543@interia.pl> napisał(-a):

Dokładność 5 m przy rondach o średnicy 3 m to niestety za mała dokładność.

Dla kogo / dla czego?

Przy śledzeniu pasa też.

Możliwość czegoś takiego przy pomocy GPS można włożyć między bajki, i to raczej
na długo.

Data: 2018-06-30 14:23:35
Autor: Robert Wańkowski
Nawigacja od innej strony
W dniu 2018-06-30 o 14:15, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Bajką jest 1 m Galileo, a nawet płatne 10 cm?

Robert

Data: 2018-06-30 14:47:36
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja od innej strony
Sat, 30 Jun 2018 14:23:35 +0200, w <5b377641$0$603$65785112@news.neostrada.pl>,
Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> napisał(-a):

W dniu 2018-06-30 o 14:15, radekp@konto.pl pisze:
> na długo.
> Bajką jest 1 m Galileo, a nawet płatne 10 cm?

Wszystkie mapy należałoby narysować na nowo, a przynajmniej skrzyżowania.
Nikomu to nie jest na dodatek specjalnie potrzebne.

Data: 2018-07-01 10:14:10
Autor: kk
Nawigacja od innej strony
W dniu 2018-06-30 o 14:47, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Można a nie trzeba

Nikomu to nie jest na dodatek specjalnie potrzebne.

Nie każdemu, ale nie nikomu.

Data: 2018-07-01 19:37:13
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja od innej strony
Sun, 1 Jul 2018 10:14:10 +0200, w <pha2gn$ajq$2@news.icm.edu.pl>, kk <kk@op.pl>
napisał(-a):

Można a nie trzeba

Trzeba, bo mapy nie mają takiej dokładności.

Data: 2018-07-01 23:11:57
Autor: kk
Nawigacja od innej strony
napisał(-a):

Bajką jest 1 m Galileo, a nawet płatne 10 cm?

Wszystkie mapy należałoby narysować na nowo, a przynajmniej skrzyżowania.

Można a nie trzeba

Trzeba, bo mapy nie mają takiej dokładności.

Nie ma znaczenia jaką dokładność ma mapa, nawigacja dociąga do istniejącej drogi zarówno wtedy jak GPS jest mniej dokładny jak i bardziej, więc nie trzeba robić specjalnej mapy pod dokładniejszy.

Data: 2018-07-02 00:09:10
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja od innej strony
Sun, 1 Jul 2018 23:11:57 +0200, w <phbg33$cvu$1@news.icm.edu.pl>, kk <kk@op.pl>
napisał(-a):

> [...]

Nie ma znaczenia jaką dokładność ma mapa, nawigacja dociąga do istniejącej drogi zarówno wtedy jak GPS jest mniej dokładny jak i bardziej, więc nie trzeba robić specjalnej mapy pod dokładniejszy.

Jeżeli chcesz mieć dokładność 1m i położenie na jezdni/pasie, to trzeba.

Data: 2018-07-02 18:38:19
Autor: J.F.
Nawigacja od innej strony
napisał(-a):
> [...]

bardziej, więc nie trzeba robić specjalnej mapy pod dokładniejszy.

Jeżeli chcesz mieć dokładność 1m i położenie na jezdni/pasie, to trzeba.

A tak swoja drogą - one nie sa juz dokładniejsze ?

Te geodezyjne GPS ponoć w miarę dokładne, gdzies do 10 cm,
a w miejskich warunkach trudno byłoby mniej dokladnego uzywac.

Nawet jesli stare siatki pamietajace teodolity byly troche rozjechane, to chyba przez lata dorobiono sie poprawnych wspolrzednych GPS, skoro geodeci z takimi odbiornikami biegaja ...

J.

Data: 2018-07-03 03:08:25
Autor: kk
Nawigacja od innej strony
napisał(-a):
> [...]

Nawet jesli stare siatki pamietajace teodolity byly troche rozjechane, to chyba przez lata dorobiono sie poprawnych wspolrzednych GPS, skoro geodeci z takimi odbiornikami biegaja ...

No właśnie. Czemu te mapy miałyby być takie niedokładne jak tradycyjne pomiary geodezyjne miały metrową dokładność.

Data: 2018-07-03 10:08:20
Autor: radekp@konto.pl
Nawigacja od innej strony
Tue, 3 Jul 2018 03:08:25 +0200, w <pheiah$la3$1@news.icm.edu.pl>, kk <kk@op.pl>
napisał(-a):

> [...]

No właśnie. Czemu te mapy miałyby być takie niedokładne jak tradycyjne pomiary geodezyjne miały metrową dokładność.

Bo po prostu nie nanoszono ich z taką dbałością.
Ba -- nanosząc jedne mapy na drugie widać czasami kilkumetrowe przesunięcia.
I zgadnij która jest dokładniejsza.

Nawigacja od innej strony