Nawigacja samochodowa na rower?

Data: 2011-07-15 08:44:40
Autor: cytawa
Nawigacja samochodowa na rower?
W dniu 2011-07-14 12:58, PanRatio pisze:

Czy jeżeli teoretycznie chciałbym dojechać rowerem z Gdańska do
Lublina, to mógłbym zamontować nawigację samochodową np. Lark FreeBird
43.3  i korzystać z AutoMapy? Jest to przydatne dla rowerzystów czy

Te Larki biora duzo pradu. Lepsze na rower sa mniejsze ale z dodatkowym zasilaniem.

Osobiscie wole jednak na rower mapy papierowe a GPS jest schowany i
w miejscach watpliwych patrze gdzie jestem. Ale to w terenie, lesie i innych trudnych miejscach. Przy glowniejszych drogach nie ma takiej potrzeby.
  Nie widze Automapy jako przydatna do rowerowania ale z pewnoscia zaprowadzi cie do celu.

Jan Cytawa

Data: 2011-07-15 09:09:41
Autor: Grzegorz
Nawigacja samochodowa na rower?
Hello cytawa !:

Osobiscie wole jednak na rower mapy papierowe a GPS jest schowany i
w miejscach watpliwych patrze gdzie jestem. Ale to w terenie, lesie i
innych trudnych miejscach.

Popieram ;-) !

Nie widze Automapy jako przydatna do rowerowania ale z pewnoscia
zaprowadzi cie do celu.

Nie jest tak :le - oczywiście nie w terenie. Przy wyborze bocznych dróg i sensownym planowaniu trasy AM jest całkiem użyteczna. Mam na myśli wersje 5.1 bądź 5.2. Niestety sprzęt bierze niemało prądu, moje oba HTC z aktywną AM i logowaniem śladu żyją na jednym aku ok. 8-10 godzin.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-07-15 09:24:30
Autor: cytawa
Grzegorz pisze:

[...]

Jezdzac rowerem zdarza mi sie czasem przejechac polna droga, jesli daje to istotny skrot czy mozliwosc ciekawszej trasy z wykorzystaniem bocznych drog. Tutaj Automapa sie nie przydaje. Tylko odpowiednio dobre mapy rastrowe.

Jan Cytawa

Data: 2011-07-15 09:52:22
Autor: Krzysztof Naworyta
cytawa napisał(a):

[...]

Jest jeszcze Garmin Mobile XT i możliwość wgrania dowolnych darmowych map wektorowych.
Np. UMP-pcPL, która pokrywa całą Polskę z coraz lepszą dokładnością.
Dla tych, którzy mieszkają i jeżdżą po Wielkopolsce jest rewelacyjna mapka wektorowa GPS Wielkopolska.
Dokładność do leśnych duktów, dróg pożarowych itd. Punkty orientacyjne typu komin, transformator, naziemna linia telefoniczna... Do pobrania z www.gpswielkopolska.pl. Niestety chwilowo strona ma jakąś awarię.

--
KN

Data: 2011-07-15 12:33:56
Autor: Fabian
On 15.07.2011 09:52, Krzysztof Naworyta wrote:
cytawa napisał(a):

[...]

Używasz? Nie udało mi się odpalić aby działało stabilnie na noki 5230 z symbianem.

Fabian.

Data: 2011-07-15 13:11:03
Autor: mt
Fabian pisze:

Jest jeszcze Garmin Mobile XT i możliwość wgrania dowolnych darmowych map
wektorowych.

Używasz? Nie udało mi się odpalić aby działało stabilnie na noki 5230 z symbianem.

A na pewno miałeś dobrą wersję pod odpowiedniego Symbiana? Bo u mnie na Nokii 6210 Navigator chodził bez problemu.

--
marcin

Data: 2011-07-15 13:36:52
Autor: Fabian
On 15.07.2011 13:11, mt wrote:
Fabian pisze:

[...]

Jeżeli odpowiednia to działająca pod tą wersją symbiana to niby tak. Jeżeli był by pod inna to chyba by się nie uruchomił?

Fabian.

Data: 2011-07-15 21:19:17
Autor: Krzysztof Naworyta
Fabian napisał(a):

[...]

Używam, a jakże! Tylko że akurat wersję dla Windows Mobile 6.0 (Omnia).
Dla symbiana było stanowczo więcej różnych wersji (ostatnia to nr 10?).
Opisów jak instalować, generować ID map itd. cała masa w sieci.
Może nie zrobiłeś wszystko jak należy?

BTW, czy jest jakiś następca Garmina XP? Nuvifone to telefon jako całość...

--
KN

Data: 2011-07-16 08:21:37
Autor: Fabian
On 15.07.2011 21:19, Krzysztof Naworyta wrote:
Fabian napisał(a):

[...]

Może. Niestety nie wiem co. Próbowałem 2 ostatnich wersji. Po jakimś czasie działania lub przy przeglądaniu mapy (zoom in/out przesunięcie) zawiesza się.

Fabian.

Data: 2011-07-15 10:43:34
Autor: BoDro
cytawa pisze:

[...]

To fakt, ale z drugiej strony zawsze ma się punkt odniesienia, czyli drogi utwardzane, od gminnych w górę. Pomijam już inne obiekty typowe dla mapy "samochodowej".

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-07-16 00:14:54
Autor: Titus Atomicus
Nawigacja samochodowa na rower?
In article <ivopva$6ov$1@news.lublin.pl>,
 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

[...]

A ja nie rozumiem.
Naprawde jezdzicie tylko po drogach ktore sa mapach (w znaczeniu: waszych mapach)?

TA

Data: 2011-07-16 19:28:06
Autor: Grzegorz
Nawigacja samochodowa na rower?
Hello Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world !:
[...]

Nie czepiaj się - to chyba jasne, że mapa ma za zadanie doprowadzić do pewnego celu. Czasami w miarę dobrymi drogami, gdy np. jesteśmy z lekka padnięci.

Ja czasem jadę zupełnie na orientacją, a navi wyjmuję gdy chciałbym się upewnić czy jestem mniej więcej tam gdzie chcę. Cóż, czasami gry np. mostka na dróżce nie ma ...

Ale niestety w pewnych okolicach mapy rastrowe na głowę biją dostępne wektorowe. Stąd i ja używam najczęściej tych rastrowych !

pzdrw.
--
Grzegorz

Nawigacja samochodowa na rower?