Nawigacja w Audi A4B6

Data: 2013-07-08 08:59:28
Autor: Piotr Klimek
Nawigacja w Audi A4B6
Hej,
Zastanawiam się czy jest sens uruchamiania wbudowanej nawigacji
"Navigation Plus" w moim samochodzie. W tej chwili brakuje mi płyty z
mapami i oprogramowania w innym języku niż niemiecki. Koszt uruchomienia
to około 250zł. Jak się sprawuje ta nawigacja w porównaniu do Automapy?

Piotr Klimek
Audi A4 B6 3.0 Quattro

Data: 2013-07-08 11:19:31
Autor: Lewis
Nawigacja w Audi A4B6
W dniu 2013-07-08 10:59, Piotr Klimek pisze:
[...]

Nijak, zbędny ficzer.

Lewis

Data: 2013-07-08 11:30:35
Autor: Franc
Nawigacja w Audi A4B6
Dnia Mon, 8 Jul 2013 08:59:28 +0000 (UTC), Piotr Klimek napisał(a):

Hej,
Jak się sprawuje ta nawigacja w porównaniu do Automapy?

Każda nawigacja fabryczna będzie uboższa w porównaniu do tej "zewnętrznej".
Często brakuje ładnego widoku "pseudo 3d", prowadzenia po konkretnym pasie
ruchu. Moja (c4 z 2009) daje radę i nigdy mnie nie zaprowadziła na manowce, ale
jest toporna w wyglądzie i trzeba się z tym pogodzić. Za to nie mam potrzeby przyklejania jakiegoś klamota na szybie itp.
Coś za coś.

--
Franc

Data: 2013-07-08 14:56:01
Autor: John Kołalsky
Nawigacja w Audi A4B6

Użytkownik "Franc" <wp@wp.pl>

Hej,
[...]

I nie można wgrać tam czego bądź ?

Data: 2013-07-08 15:18:34
Autor: Franc
Nawigacja w Audi A4B6
Dnia Mon, 8 Jul 2013 14:56:01 +0200, John Kołalsky napisał(a):

I nie można wgrać tam czego bądź ?
Raczej nie. Jest bezpośrednie powiązanie pomiędzy firware samego sprzętu a
nośnikiem z mapami. Tak naprawdę do użytku pakujesz w paszczę SD kartę z
jakąś tam wersją map i to bangla.

--
Franc

Data: 2013-07-08 22:04:36
Autor: John Kołalsky
Nawigacja w Audi A4B6

Użytkownik "Franc" <wp@wp.pl>

[...]

Ja rozumiem, że producent zabezpiecza swoje oprogramowanie, ale to nie wyklucza wgrywania czegoś zupełnie innego stąd pytam, może ktoś wie co tam w środku siedzi.

Data: 2013-07-08 21:20:18
Autor: tᴏ
Nawigacja w Audi A4B6
John Kołalsky wrote:

Ja rozumiem, Ĺźe producent zabezpiecza swoje oprogramowanie, ale to nie
wyklucza wgrywania czegoś zupełnie innego stąd pytam, może ktoś wie co
tam w środku siedzi.

SZATAN.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-07-08 22:27:29
Autor: Tomasz Pyra
Nawigacja w Audi A4B6
Dnia Mon, 8 Jul 2013 14:56:01 +0200, John Kołalsky napisał(a):

I nie można wgrać tam czego bądź ?

Dać się da, ale nie jest to takie proste.
Tego typu wbudowane urządzenia mają jakiś tam swój system operacyjny
(dotychczas zazwyczaj jakieś dziwne, zamknięte) dziwny hardware i
generalnie zwykły śmiertelnik nie da rady niczego tam wgrać.
Już nie mówiąc o potencjalnych zabezpieczeniach kryptograficznych które
producent mógł umieścić w urządzeniu, tak żeby zewnętrzni dostawcy nie dali
rady nic tam wgrać.

Jak w przyszłości któryś producent zdecyduje się pakować tam coś otwartego
(takiego np. Androida), to wtedy będzie łatwiej.

Data: 2013-07-08 23:12:50
Autor: K
Nawigacja w Audi A4B6
W dniu 08-07-2013 14:56, John Kołalsky pisze:

Użytkownik "Franc" <wp@wp.pl>

Hej,
[...]

kiedys byla taka firma w polsce, ktora wlasnie podmieniala te fabryczne na takie z automapa. wiazalo sie to z wymiana calego radioodbiornika. kosztowalo to ok 3k pln w zaleznosci od modelu. kolega chcial cos takiego montowac w sharanie, ktory w ogole nie mial navi.

Data: 2013-07-09 00:33:17
Autor: Lewis
Nawigacja w Audi A4B6
W dniu 2013-07-08 23:12, K pisze:
[...]

Nie kiedyś była tylko jest ich pełno.
Chińskie radia dedykowane pod konkretne auta, z windowsem CE można kupić już za około 1kzl, działają różnie...

Lewis

Data: 2013-07-09 14:55:53
Autor: John Kołalsky
Nawigacja w Audi A4B6

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

[...]

Ale ... radio też musi mieć Windows CE ? Myślałem, że ono akurat nie :-)

Data: 2013-07-09 17:52:48
Autor: Lewis
Nawigacja w Audi A4B6
W dniu 2013-07-09 14:55, John Kołalsky pisze:

[...]

No a jak chcesz wgrać automape na platformę inną niż Android, Windows Mobile 5/6, Windows CE .NET 5.0/6.0, Windows XP, Windows Vista, Windows 7?

Tylko z tymi AM współpracuje. No może jeszcze IOS ale tego badziewia nie używam.

Lewis

Data: 2013-07-09 18:51:40
Autor: John Kołalsky
Nawigacja w Audi A4B6

[...]

Ale ... ja nie chcę wgrywać A..y do chińskiego radia. Tak mi się przynajmniej wydaje, że radio sobie a A..a sobie.

Tylko z tymi AM współpracuje. No może jeszcze IOS ale tego badziewia nie używam.

To ja wiem, ale związku nie widzę. Bo jak ta nawigacja wbudowana ma Windows CE to ja nie widzę większego problemu wgrania A..y albo czego innego.

Data: 2013-07-09 18:58:48
Autor: Lewis
Nawigacja w Audi A4B6
W dniu 2013-07-09 18:51, John Kołalsky pisze:

To ja wiem, ale związku nie widzę. Bo jak ta nawigacja wbudowana ma
Windows CE to ja nie widzę większego problemu wgrania A..y albo czego
innego.
Jak ma system który akceptuje AM czy cos innego to proszę bardzo tylko jakoś trzeba się dobrać do pamięci gdzie ma ta AM czy coś innego się zadomowić. :) Trzeba stworzyć jakieś międzymordzie które pozwoli na instalację...

Lewis

Data: 2013-07-09 19:53:53
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Nawigacja w Audi A4B6
W dniu 2013-07-09 18:58, Lewis pisze:
[...]

Pytanie jest jedno: który z producentów samochodów używa systemu MS do "swoich" nawigacji?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2013-07-10 07:16:37
Autor: Marek Dyjor
Nawigacja w Audi A4B6
Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
[...]

bardzo możliwe że bardzo wielu, tylko nawet o tym nie wiecie...

wersje windows embedded są bardzo popularne i często nawet nie widać że to winda, choćby większość bankomatów.

Data: 2013-07-10 10:25:25
Autor: Jan Koval
Nawigacja w Audi A4B6

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kriqng$n8f$1news.task.gda.pl...
[...]

To akurat widać dosyć często. Bo BSOD. Przykładowo informacje w warszawskich metrach oraz informacje o czasach przyjazdów są oparte na Windows (tylko czy embedded).

Data: 2013-07-08 17:48:52
Autor: J.F
Nawigacja w Audi A4B6
Użytkownik "Franc"  napisał w wiadomości
[...]

No, akurat ogladalem pare innych w samochodach:
-dobrze umieszczone, widac w sloncu (bo zacienione) itp,
-widok 3D jak najbardziej maja (choc ja akurat wole 2D).
co wiecej - maja szeroki ekran i dwa widoki.
I widok wcale nie jest toporny.
-obsluga z galki przy kierownicy lub zmiany biegow ... i to akurat moze byc toporne, jak trzeba po literce trafiac.
No i reszta intefejsu tez do galki przystosowana, nie ma nic "na jeden klik".

-moze byc zintegrowana z radiem, drogomierzem, itp - a wiec TMC (ale nie u nas), nawigacja w tunelach itp.

-rocznik tego audi ? Im starsze, tym mniej sensowna mapa Polski, i mniejsza szansa dokupienia aktualnych map.
  A u nas trzeba teraz jezdzic z najnowszymi ...

Mocno zalecalbym najpierw skopiowac/pozyczyc ta plyte i sprawdzic co potrafi.

J.

Data: 2013-07-08 12:26:24
Autor: Marek Dyjor
Nawigacja w Audi A4B6
Piotr Klimek wrote:
[...]

imho ma jedną zasadniczą zaletę...  jest wbudowana, prawdopodobnie masz sterowanie z kierownicy albo z panelu pod prawą ręką, czyli możesz nią operować podczas jazdy.

ponadto żaden smieć nie wisi na szybie.

Data: 2013-07-08 14:56:27
Autor: AT
Nawigacja w Audi A4B6
> [...]
to około 250zł.

Jak się sprawuje ta nawigacja w porównaniu do Automapy?

Brat kupował do A4 z 2002r w ASO 1.9TDI  3 lata temu i w sumie nie korzysta z tego
kupił w końcu garmina :) a kilka stówek zapłacił w ASO za same CD

pozdrawiam

Data: 2013-07-08 13:18:16
Autor: Piotr Klimek
Nawigacja w Audi A4B6
Dnia (Mon, 8 Jul 2013 14:56:27 +0200) ktos podajacy sie za AT
wyklawiaturowal co nastepuje:

> [...]

kupił w końcu garmina :) a kilka stówek zapłacił w ASO za same CD

Automape na palmtopie już posiadam a z tą nawigacją i tak muszę coś zrobić
bo tam jest sporo innych opcji zintegrowanych a w tej chwili jest tam tylko język
niemiecki, którego nie znam. Dam jej szansę.

Piotr Klimek
Audi A4 B6 3.0 Quattro

Nawigacja w Audi A4B6