Nawracanie a tory tramwajowe.

Data: 2009-04-26 18:06:02
Autor: vpw
Nawracanie a tory tramwajowe.

Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:gt1f33$s16$1inews.gazeta.pl...

Swego czasu zostałem otrąbiony za stanie jak kołek na lewym pasie przed torami tramwajowymi (jest tam na tyle wąsko między pasami że nie było możliwości stać między torami a pasem ruchu) z włączonym kierunkowskazem w lewo, czekając aż z naprzeciwka zrobi się miejsce abym mógł wjechać (czyli nawrócić). Czy miałem prawo wjechać na torowisko i na nim czekać, nie blokując tym samym lewego pasa, ale blokując ewentualny nadjeżdżający tramwaj?

Miałeś rację i tak należało zrobić. Stałeś i czekałeś na możliwość wykonania manewru. Jeżeli w tym miejscu nie było zakazu zawracania, to tak powinieneś postąpić. Oczywiście gdybyś stanął na torach tramwajowych i czekał na zwolnienie miejsca, mógłbyś spowodować albo niebezpieczeństwo dla tramwaju albo w najgorszym przypadku go zatrzymać.

Gdybyś natomiast jeździł po Wwie, gdzie takich nawrotek nie ma zbyt wiele, ale jednak można byłoby ją znaleźć, i gdybyś chciał być tak kulturalni jak tutajsi kierowcy lub nawet profesjonaliści z kogutem taxi na dachu, to należałoby się władować na tory i stać tam jak kołek. Najlepiej gdybyś z daleka zobaczył jadący tramwaj. To by był szczyt rozsądku.

--
vpw

Data: 2009-04-26 19:49:33
Autor: Dysiek
Nawracanie a tory tramwajowe.
Miałeś rację i tak należało zrobić. Stałeś i czekałeś na możliwość wykonania manewru. Jeżeli w tym miejscu nie było zakazu zawracania, to tak powinieneś postąpić.

Owszem, jesli sytuacja wyglada jak na tym rysunku: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/063c315415fd7f75.html

A jesli wyglada tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb9ddb01cfaf26fb.html (bo mozna tez w ten sposob zrozumiec opis) to nalezalo na niego trabic :-)

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2009-04-26 20:12:59
Autor: jack
> [...]
> Miałeś rację i tak należało zrobić. Stałeś i czekałeś na możliwość > wykonania manewru. Jeżeli w tym miejscu nie było zakazu zawracania, to tak > powinieneś postąpić.

Ześ jak piszesz młody kierowca to Ci odpowiem:w jakim kolwiek przypadku nie
kieruj sie emocjami ze jakiemuś dupkowi sie spieszy,lub nie podoba Twój
manewr[nie tylko ten z zawracaniem]
Jesli wg.Twojej wiedzy o ruchu drogowym postepujesz słusznie jest spoko.
Poprosu nie słysz trąbiena[w miescie jest zakaz uzywania sygnałów dzwiekowych]
Przez takich dupków mmoja żona nie chce jezdzic autem[choć ma prawo jazdy]
Jak spowodujesz wypadek,dlatego ze Cie ktos popedzał to ty za to odpowiesz,pamietaj.
Mnie wyleczyło z trabienia na innych uzytkowanie samochodu typu:TRABANT[swój
miałem w naprawie] wtedy zrozumiałem ze jak na środku pustej drogi czy
skrzyzowania stoi:TRABANT CZY SYRENKA ma do tego pełne prawo.
pozdro.jack

Data: 2009-04-26 20:18:49
Autor: Czabu

Użytkownik "jack" <jackglajtWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:5a9f.00000041.49f4a42bnewsgate.onet.pl...

miałem w naprawie] wtedy zrozumiałem ze jak na środku pustej drogi czy
skrzyzowania stoi:TRABANT CZY SYRENKA ma do tego pełne prawo.

Jak Twój trabant stoi na środku pustej drogi, to masz obowiązek go usunąć ;-)

Pozdrawiam
Czabu

Data: 2009-04-27 10:00:11
Autor: Grejon
jack pisze:

Poprosu nie słysz trąbiena[w miescie jest zakaz uzywania sygnałów dzwiekowych]

Podasz przepis?

Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)

Data: 2009-05-14 14:47:57
Autor: vpw
[...]

A ja lubię jak ktoś na mnie trąbi - szczególnie w taki sposób agresywny. Ponieważ uważam, że taki sygnał służy do ostrzegania o niebezpieczeństwie a jedyne, które mi przychodzi do głowy to uszkodzenie świateł, zazwyczaj wychodzę z samochodu i idę do kierowcy, który dał mi znak sygnałem dźwiękowym i pytam o co chodzi.

--
vpw

Nawracanie a tory tramwajowe.