"Nazistowska Polska" na kartach "Mattela"

Data: 2015-04-24 05:58:35
Autor: Stachu Chebel
"Nazistowska Polska" na kartach "Mattela"
Szczą na nas usmani już na maksa. Pytam się kurwa mać o wizy !! Niee, nie chodzi mi wjazd naszych Rodaków do hameryki bez obowiązku wizowego. Mam to w dupie!
Chodzi o wizy dla tych ciuli przy wjeździe do nas.

Zręsztą poczytajcie sami...

http://www.polskatimes.pl/artykul/3836253,nazistowska-polska-na-kartach-mattela-schetyna-zazadalismy-wycofania-gry-z-rynku,id,t.html

Data: 2015-04-24 10:28:21
Autor: szklanynocnik
"Nazistowska Polska" na kartach "Mattela"
użytkownik Stachu Chebel napisał:

Zręsztą poczytajcie sami...

Poziom łgarstwa jest trochę za duży:)

    W New York Times Book Review 19 października 1986, Abraham Brumberg skomentował książkę Hanny Krall Shielding the Flame, w której opisuje ona życie Marka Edelmana, który był drugim po Mordechaju Anielewiczu dowódcą Powstania w Getcie.

    Brumberg zaczyna od tego, że Powstanie w Getcie wskrzesiło honor Żydów w oczach romantycznych Polaków. Następnie wykracza on poza ramy książki i stwierdza, że jego zdaniem Edelman nie powiedział Hannie Krall prawdy w wywiadzie, który przeprowadziła z nim w roku 1976. Według Brumberga, Edelman powiedział prawdę dopiero w 1985 roku w wywiadzie dla podziemnej gazety Czas. Powiedział wówczas, że żydowscy bojownicy w getcie nie dostawali żadnej broni od Armii Krajowej, która nie przyjmowała Żydów i była tak antysemicka, że po likwidacji getta Edelman bał się poprosić o pomoc, podejrzewając, że będą mogli chcieć go zabić.

    Oburzony tymi pomówieniami, zdobyłem egzemplarz książki Hanny Krall. Brumberg po prostu zignorował stwierdzenia autorki, zastępując je własnymi. Edelman powiedział Hannie Krall, że żydowski bojownik o wolność, Michał Klepfisz, został pośmiertnie odznaczony przez generała Sikorskiego Krzyżem Virtuti Militari. Powiedział też, że prowadził rozmowy z polskimi partiami podziemnymi i nigdy nie spotkała go jakakolwiek niegrzeczność w kontaktach z polskim Podziemiem poza murami getta. Edelman powiedział również, że żydowscy żołnierze otrzymali 60 karabinów od Armii Krajowej i Polskiej Partii Robotniczej oraz że podczas Powstania w Getcie polskie oddziały przeprowadziły atak na ulicy Franciszkańskiej, aby odwrócić uwagę Niemców. Dodał, że sam walczył w szeregach Armii Krajowej na początku jej istnienia, w 1944 roku, że nosił biało-czerwoną opaskę na ramieniu i że po Powstaniu Armia Krajowa pomagała Żydom w ucieczce, że istniała Polska Rada Pomocy Żydom "Żegota", że Żydzi dostawali dolary ze zrzutów otrzymywanych przez Armię Krajową oraz że Żydowska Organizacja Bojowa poddała się pod rozkazy generała Grota-Roweckiego. Grot-Rowecki.
http://www.antyk.org.pl/teksty/ozydach-25.htm

Data: 2015-04-24 20:03:51
Autor: guruzkrzaków
W dniu 2015-04-24 o 19:28, szklanynocnik@gmail.com pisze:
[...]

Ale mówił też w jakimś wywiadzie, że Żyd jak uciekł do AK to nie miał szans przeżyć pierwszej nocy a jak uciekł do AL to miał szanse ale też za pewny być nie mógł, że go koledzy nie-Żydzi nie wykończą.
Jakoś zawsze wydawało mi się, że Edelman mówi prawdę.

To, że niektórzy z naszych rodaków przyłączyli się do tępienia Żydów to pewne. Jednak nie wynikło to z uprzedzeń rasowych, jak chcą niektórzy, tylko z ułomności natury ludzkiej. Ta natura często każe przyłączyć się do siepaczy bądź to z powodu strachu o własną skórę, bądź to dla korzyści materialnej.

Gdyby sytuacja była odwrotna i to Polacy byliby celem, nie ma wątpliwości, że niektórzy z Żydów przyłączyliby się do pogromu.

Uważam, że pretensje niektórych kół żydowskich są nieuzasadnione. W końcu to nie my wywołaliśmy wojnę... Innymi słowy powinni się walić na ryj.

Data: 2015-04-25 13:37:05
Autor: Marek
W dniu piątek, 24 kwietnia 2015 20:04:01 UTC+2 użytkownik guruzkrzaków napisał:
> [...]

Uważam, że pretensje niektórych kół żydowskich są nieuzasadnione. W końcu to nie my wywołaliśmy wojnę... Innymi słowy powinni się walić na ryj.

Palant jestes.
Poczytaj troche na te tematy, albo posluchaj na jutjubie Pana Zebrowskiego, to ci sie moze troche oczy otworza.

Data: 2015-04-24 18:21:53
Autor: Jakub A. Krzewicki
Stachu Chebel wrote:

Szczą na nas usmani już na maksa. Pytam się kurwa mać o wizy !! Niee, nie
chodzi mi wjazd naszych Rodaków do hameryki bez obowiązku wizowego. Mam to
w dupie! Chodzi o wizy dla tych ciuli przy wjeĹşdzie do nas.

Zręsztą poczytajcie sami...

http://www.polskatimes.pl/artykul/3836253,nazistowska-polska-na-kartach-mattela-schetyna-zazadalismy-wycofania-gry-z-rynku,id,t.html

Już ktoś o tym pisał, ale powtarzam swoją odpowiedź:
Pierdol Barbie aż się zgarbi...

--
СВЕТ
МИР

"Nazistowska Polska" na kartach "Mattela"