Naznaczony (delikatne spojlery)

Data: 2009-09-18 02:17:39
Autor: Atlantis
Naznaczony (delikatne spojlery)
Hmm... Mogłoby być lepiej, ale w gruncie rzeczy... Nie jest źle. ;)
Pamiętam jak parę lat temu TV4 rozpoczynał emisję czegoś pod tytułem
"Regina". Serwisy internetowe trąbiły wówczas, że oto zaczyna się nowa
era w historii polskiej telewizji. Chyba na Onecie napisali nawet, że
serial ma być takim polskim "Twin Peaks". Obejrzałem kilka docinków i
wymiękłem mając wrażenie, że oglądam kolejną polską telenowelę...

Od jakiegoś czasu TVN szumnie prowadził akcję promocyjną nowego
"tajemniczego" serialu. Jestem po dwóch odcinkach i co mogę powiedzieć...

1) Przede wszystkim postać człowieka w czerni. Oklepane chyba na
wszystkie możliwe sposoby. W dodatku zdecydowanie go przerysowali, aktor
wypowiada swoje kwestie w sposób zbyt "teatralny" jak gdyby w ten sposób
chciał budować tajemniczość. Poza tym widać go za często na ekranie.
Takie sceny jak ta z gasnącymi żarówkami powinni usuwać, nie powinien
też się spokojnie przechadzać po osiedlu. ;)
Najlepiej by zrobili, gdyby stary pojawiał się w postaci przebłysku
trwającego sekundę i znikał (jak scenka w ulewnym deszczu), dzwonił na
telefon przekazując jakąś wiadomość (a centrala niczego nie
rejestrowała), odsyłał do skrytki z informacjami (np. zdjęciami
obciążającymi "wujka" pedofila) zamiast przekazywać je osobiście.
2) Notes. Po trailerze miałem natychmiastowe skojarzenia z "Death Note".
W drugim odcinku wyjaśnia się, że on jedynie skreśla z listy nazwiska
zlikwidowanych osób. Co nie zmienia faktu, że skojarzenie jest.
Przypadek? Czyżby stary był znudzonym shinigami? ;)
3) Główny bohater - niby wątek ciekawy, tylko dlaczego poboczne
(likwidacja pedofila) zajmują więcej niż ten główny???

Ogólnie serial oceniam na plus. Miło zobaczyć taką polską produkcję -
wyjątek w potopie telenowel i marnych kryminałów. :) Przecież czegoś na
miarę LOST abo BSG w naszym kraju nie ma co oczekiwać.

Data: 2009-09-18 08:15:41
Autor: Ghost

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości news:h8ujt8$ji8$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Niestety aktorsko i psychologicznie Naznaczony to JEST wlasnie telenowela.

Data: 2009-09-23 10:00:06
Autor: Agnieszka
Naznaczony (delikatne spojlery)

Niestety aktorsko i psychologicznie Naznaczony to JEST wlasnie telenowela.

W dodatku stylizowana na amerykanskie thrillery z lat 90. Jak juz
to mogli zekranizowac cos w stylu Lovercrafta. Po roli papieza Adamczyk nadalby
sie idealnie do takiej produkcji Pozdrawiam,
Agnieszka

Data: 2009-09-24 13:52:16
Autor: Atlantis
Agnieszka pisze:

W dodatku stylizowana na amerykanskie thrillery z lat 90.

Zauważ, że p-olskie produkcje pod tym względem są niesamowicie
zapóźnione. Zapewne za piętnaście lat powstanie w naszym kraju jakiś
biedny klon LOSTa. :) Niemniej moim zdaniem sam fakt, że spróbowali jest
art zaakcentowania. Większość rodzimych produkcji to telenowele/seriale
obyczajowe, tudzież sitcomy na zachodniej licencji.

Niemniej po czwartym odcinku mam coraz większe obawy co do tego serialu.
Boję się, że zrobi się jeszcze bardziej moralizujący. Ostatnia
historyjka to już kompletne przegięcie. W poprzednich odcinkach mieliśmy
pedofila i mordercę - ci bez dwóch zdań zasługiwali na karę. Ale tutaj?
Średni przedsiębiorca-dorobkiewicz otaczający się sznureczkiem kochanek.
Jedna z nich, naiwna panienka poleciała na kasiastego, żonatego faceta
obiecującego jej, że się dla niej rozwiedzie. Gdy zaszła w ciążę
zostawił ją. Tyle - tu się kończy jego wina. Jednak Stary postanowił go
ukarać za przypadek losowy - fakt, że dziewczyna poroniła i nie może
mieć dzieci. No to już przecież przegięcie... Jak dla mnie dwóch
"mścicieli" miało bardziej zwichrowane w głowach i to oni powinni
znaleźć się w następnej kolejności w notatniku "Nieznajomego". ;)
Jakieś dziwne wzorce moralne wyznają scenarzyści jak dla mnie...

BTW już teraz można podejrzewać co takiego Krall zrobił. Chyba w jednym
trailerze było pokazane jego zdjęcie z kilkoma ludźmi w mundurach, w tle
pustynia. Człowiek, który próbował doprowadzić do wypadku był
Afgańczykiem nielegalnie przebywającym w Polsce. Czyżby nasz bohater był
zbrodniarzem wojennym? ;)

Data: 2009-09-25 10:19:33
Autor: www.dariatancula@wp.pl
> [...]

> wymiękłem mając wrażenie, że oglądam kolejną polską telenowelę...

Niestety aktorsko i psychologicznie Naznaczony to JEST wlasnie telenowela.

Wg mnie ten film jest bardzo ciekawy :)

Data: 2009-09-25 10:51:39
Autor: Ghost

Użytkownik "www.dariatancula@wp.pl" <Anka131294Wlck@interia.eu> napisał w wiadomości news:506a.0000019e.4abc7d15newsgate.onet.pl...

> [...]
> wymiękłem mając wrażenie, że oglądam kolejną polską telenowelę...

Niestety aktorsko i psychologicznie Naznaczony to JEST wlasnie telenowela.

Jest wyjatkowo spartolony - szczerze powiem, nie wiem co w nim jest zrobione dobrze, z jakims minimalnym chocby zaangazowaniem. A moze po prostu zwykla niemoc, mimo staran.

Data: 2009-09-25 11:14:02
Autor: Rais
Ghost pisze:

Jest wyjatkowo spartolony - szczerze powiem, nie wiem co w nim jest zrobione dobrze, z jakims minimalnym chocby zaangazowaniem. A moze po prostu zwykla niemoc, mimo staran.

Tak apropo ;)
http://www.wirtualnemedia.pl/article/2815521_Naznaczony_nie_jest_hitem_TVN.htm

Może po prostu przejadają się te telenowele.

--
pzdr

Data: 2009-09-25 12:25:46
Autor: Ghost

Użytkownik "Rais" <raistand@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h9i1de$mi8$1news.onet.pl...
Ghost pisze:

[...]

No ekipe, ktora go zrobila stac co najwyzej na telenowele.  Wzieli sie za temat zwykle przyciagajacy bardziej wymagajacego widza no i wyszla kupa z worka - cieniasy.

Data: 2009-09-25 12:39:13
Autor: Robson
Ghost pisze:

No ekipe, ktora go zrobila stac co najwyzej na telenowele.  Wzieli sie za temat zwykle przyciagajacy bardziej wymagajacego widza no i wyszla kupa z worka - cieniasy.

Ooo, a na co stać ekipę od polskiego "Baywatch"? :D

--
==R==

Data: 2009-09-25 12:52:10
Autor: Ghost

Użytkownik "Robson" <r0bs0n@b0cznica.0rg> napisał w wiadomości news:h9i6kh$j3p$1inews.gazeta.pl...
Ghost pisze:

No ekipe, ktora go zrobila stac co najwyzej na telenowele.  Wzieli sie za temat zwykle przyciagajacy bardziej wymagajacego widza no i wyszla kupa z worka - cieniasy.

Ooo, a na co stać ekipę od polskiego "Baywatch"? :D

Que?

Data: 2009-09-25 13:59:48
Autor: Robson
Ghost pisze:

[...]

Na TVP1 leci serial nowy. "Przystań" bodajże. Niby mazurski słoneczny patrol :D

--
==R==

Data: 2009-09-25 16:27:09
Autor: Rais

Ghost pisze:

[...]

...aaaaa.

....aaale jest na czym oko zawiesić?
;)

--
pzdr

Data: 2009-09-28 12:34:17
Autor: Seoman
Robson wrote:
Na TVP1 leci serial nowy. "Przystań" bodajże. Niby mazurski słoneczny
patrol :D

Biegają?

Pozdrawiam :)
Seoman

Data: 2009-09-25 10:21:12
Autor: Anka131294Wlck@interia.eu
> [...]

> wymiękłem mając wrażenie, że oglądam kolejną polską telenowelę...

Niestety aktorsko i psychologicznie Naznaczony to JEST wlasnie telenowela.
Jak dla mnie ten film jest zbyt fantastyczny, po pierwszym odnisku zrezygnowałam z olądania.

Data: 2009-09-26 00:00:29
Autor: Atlantis
Anka131294Wlck@interia.eu pisze:

Jak dla mnie ten film jest zbyt fantastyczny, po pierwszym odnisku zrezygnowałam z olądania.

Właśnie to ta fantastyka mnie do niego przyciągnęła - wreszcie pojawiła
się szansa zobaczenia czegoś nowego w polskiej TV. Taka tajemnica a'la
LOST. ;) Niestety widać twórcy nie są w stanie poradzić sobie z
klimatem. Na samym początku było nieźle - Stary pojawiał się na sekundę
w strugach deszczu niczym halucynacja, mówił coś lakonicznego a potem
rozpływał się w powietrzu po odwróceniu wzroku. Tak właśnie powinno zostać.
W kolejnych odcinkach zepsuli klimat. Te jego przydługie odwiedziny,
przekazywanie kopert, długie rozmowy. Wszystko wskazuje na to, że jest
on kimś nie z tego świata. Dlaczego więc zachowuje się jak zwykły
informator dostarczający komuś tajne dokumenty? ;) Dużo lepiej
wyglądałoby, gdyby dana osoba nagle spostrzegała go w ciemnej uliczce,
ten mówił coś tajemniczego a następnie znikał. Koperta ze zdjęciami
mogłaby wtedy pojawić się w kieszeni informowanego albo na siedzeniu
jego samochodu. Aktor grający Starego zwyczajnie nie radzi sobie z tą
tajemniczością gdy chodzi o dłuższe sceny. ;)

Data: 2009-09-18 12:56:44
Autor: Onna
Naznaczony (delikatne spojlery)

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości news:h8ujt8$ji8$1nemesis.news.neostrada.pl...
[ciach]
Ogólnie serial oceniam na plus. Miło zobaczyć taką polską produkcję -
wyjątek w potopie telenowel i marnych kryminałów. :) Przecież czegoś na
miarę LOST abo BSG w naszym kraju nie ma co oczekiwać.

IMO jedynymi serialami jakie teraz pamiętam które wyłamywały się w moim odczuciu z kanonu telenoweli była Ekipa Hollandowej i Pitbull bodajże Vegi.
A teraz sobie przypominam że było tego trochę, pamiętacie Przeprowadzki? oglądałam z zapartym tchem. Bożą podszewkę obejrzałam na powtórkach.
i Zaginiona mi się średnio podobała ale nie dlatego że źle zagrana czy coś tylko wkurzali mnie ci zabiegani rodzice którzy przez cały film zrzucali z siebie winę, ale produkcja i wszystko było ok :)
Natomiast we wszystkie Polsatowo TVNowe hity patrzę z dużym dystansem, szkoda mi czasu i pieniędzy na to żeby pójść na kolejną zajebistą polską komedię. Owszem Lejdis mi się podobały, ale to samo 5 razy w innym wydaniu? Nie bardzo.
Zauważyłam że kino polskie na dużym ekranie to w 95% 2 bieguny skrajności albo historyczno podręcznikowo wojenne koniecznie Oskarowe produkcje (Katyń Quo Vadis Ogniem i Mieczem itp) albo total lajt właśnie Lejdis cotam jeszcze było coś było z Różcżką z 3 inne tytuły. Nic pośrodku. Dziwne,nie?
Jedyny wyjątek zrobię dla Machulskiego jeszze nie byłam na jego filmie ale się wybiorę.

Onna

Data: 2009-10-09 13:23:33
Autor: Atlantis
Naznaczony (delikatne spojlery)
Hmm... Po paru tygodniach muszę przyznać, że spisywanie serialu na
straty było przedwczesne. :) Rewelacją na miarę zachodnich hitów
"Naznaczony" nigdy nie zostanie... Niemniej o ile po trzecim i czwartym
odcinku miałem ochotę sobie darować o tyle po piątym i szóstym muszę
przyznać, iż dobrze się stało, że tego nie zrobiłem. :)

Naznaczony (delikatne spojlery)