Nazwisko na domofonie

Data: 2009-09-27 11:03:30
Autor: mlaskajacy jarek
Nazwisko na domofonie
Witam
Nikt mnie nie pytal czy moze umiescic moje nazwisko na domofonie.
Wracam wczoraj z pracy do domu i to nazwisko tam figuruje. Gospodyni
domu wyjasnila ze spoldzielnia ma prawo powiesic moje nazwisko na
domofonie i dopiero moje wyrazne zastrzezenie spowoduje usuniecie
nazwiska. Czy tak jest istotnie zgodnie z prawem ? W koncu telekomuna
tez prosi o zgode na umieszczenie nazwiska w ksiazce telefonicznej.

Dzieki za podpowiedz
MK

Data: 2009-09-27 20:22:38
Autor: moje_przedmioty
Nazwisko na domofonie

Uzytkownik "mlaskajacy jarek" <misiu.kolala@gmail.com> napisal w wiadomosci news:1445f74f-a0ad-48cd-94f5-34b44babe46fb18g2000vbl.googlegroups.com...
[...]

Rozbraja mnie ta wrazliwosc ludzi na swoje imie i nazwisko
Nic tylko zmienic nazwisko w urzedzie teraz
bo juz bedziesz mial do konca zycia przechlapane z tego powodu
No i nie zapoimnij wyciagnac ze spóldzielni ile sie da
w koncu to Twoje imie i nazwisko.
No i uwazaj jak sie bedziesz z kims zapoznawal zebys tylko temu komus tych danych nie podal bo to dopiero bedzie problem
Fot

Data: 2009-09-27 11:52:27
Autor: mlaskajacy jarek
Nazwisko na domofonie

Rozbraja mnie

co Cie rozbraja to mi zwisa. Zadalem konkretne pytanie: czy
spoldzielnia ma prawo powiesic bez mojej zgodny moje nazwisko na
domofonie czy nie. I teraz prosba: odpowiedz na to konkretne pytanie a
o tym co Cie rozbraja pogadaj z lustrem. Mnie to nie interesuje.

MK

Data: 2009-09-27 21:06:18
Autor: moje_przedmioty
Nazwisko na domofonie

Uzytkownik "mlaskajacy jarek" <misiu.kolala@gmail.com> napisal w wiadomosci news:4a43cb0d-f5c6-4992-a3b6-ca70ed20370dp9g2000vbl.googlegroups.com...

[...]

A mnie wali czy dostaniesz odpowiedz zgodna z oczekiwaniami czy nie

Data: 2009-09-28 17:31:53
Autor: SQLwysyn
Nazwisko na domofonie
Użytkownik "moje_przedmioty" <moje_przedmioty@interia.pl> napisał w wiadomości news:h9odmu$opd$1nemesis.news.neostrada.pl...

A mnie wali czy dostaniesz odpowiedz zgodna z oczekiwaniami czy nie

Spadaj trollu

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-09-27 22:15:26
Autor: Alek
Nazwisko na domofonie
Użytkownik "moje_przedmioty" <moje_przedmioty@interia.pl> napisał

Rozbraja mnie ta wrazliwosc ludzi na swoje imie i nazwisko

Pojęcie ochrony danych osobowych zrobiło furorę.
Dobrze że nie stało się tak z ochroną wizerunku
bo zaczęliby chodzić po ulicy w kominiarkach.

Data: 2009-09-27 23:17:59
Autor: gr
Nazwisko na domofonie
On 27 Wrz, 22:15, "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
wrote:
Użytkownik "moje_przedmioty" <moje_przedmi...@interia.pl> napisał

> Rozbraja mnie ta wrazliwosc ludzi na swoje imie i nazwisko

Pojęcie ochrony danych osobowych zrobiło furorę.
Dobrze że nie stało się tak z ochroną wizerunku
bo zaczęliby chodzić po ulicy w kominiarkach.

I co najśmieszniejsze. Ci którzy najgłośniej się oburzają na na
podawanie ich nazwiska, sami na Naszej Klasie czy innym "fejs buku"
podają publicznie te dane łącznie z zeznaniem podatkowym.

Data: 2009-09-28 10:04:31
Autor: pt
Nazwisko na domofonie

Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h9oh9d$poc$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

A tym wszystkim, którzy do nas piszą listy należy nakazać zatarcie imienia, nazwiska i w zasadzie całej reszty adresu na kopercie ;-)
PawelT

Data: 2009-10-05 15:18:12
Autor: Marek Dyjor
Nazwisko na domofonie
pt wrote:
[...]

umieszczanie adresów na lista to naruszenie prawa do prywatności.

Data: 2009-09-28 11:46:12
Autor: Maddy
Nazwisko na domofonie
Alek pisze:
[...]

W mojej wspólnocie swego czasy próbowano poddać pod głosowanie wniosek o usunięcie numerów mieszkań z domofonów. Na szczęście poza pomysłodawcą poparła go tylko jedna osoba, reszta wyśmiała.
Ale koncepcja, żeby znajomym podawać adres z instrukcją "trzeci przycisk od góry w środkowym rzędzie" jak widać wydaje się niektórym do przyjęcia.

Tak samo jak zasłanianie się ochroną danych osobowych na pytanie o imię i nazwisko właściciela jednoosobowej działalności gospodarczej.
Zawzięłam się, zapłaciłam te parę złotych, wyciągnęłam z UG cały jego wpis (imię, nazwisko, pesel, adres zamieszkania, wszystko jak nad dłoni) i przesłałam mu faxem. W 5 minut oddzwaniał skąd mam poufne informacje. Prawie pękł z oburzenia..

Paranoja....

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-09-28 14:06:53
Autor: ąćęłńóśźż
Nazwisko na domofonie
Własnie dziś próbowałem w sekretariacie szkoły ustalic, kto jest w Radzie Rodziców.
"Ochrona danych osobowych".
Zero kontaktu, ani maila ani telefonu.
"Będzie posiedzenie 30 października".
Ale numer konta bankowego do wpłat wywiesili ;-))

-- -- -

Pojęcie ochrony danych osobowych zrobiło furorę.

Data: 2009-09-28 22:56:06
Autor: pmlb
Nazwisko na domofonie

[...]

Niestety to prawda.
Zachlysniecie sie ochrona danych soobowych ktora i tak nie dziala....
Cala ustawa byla pisana pod nowych przekretasczy tak by oszukany nie mial szans do niego dotrzec.
Urzedy, Banki (prywatne) maja o kazdym kliencie wszelkie dane, czy ty masz dane o prezesie twojego banku?
Operator telefoni komorkowej wie o tobie wszystko, co ty wiesz o wlascicielach tej firmy?
Ustawa o Ochronie Danych ich chroni, ciebie nie. Jesli ludzie zaczna olewac ta smieszna ustawe to za opare lat byc moze zostanie calkowicie zniesiona.

Data: 2009-10-03 10:07:10
Autor: Marek Dyjor
Nazwisko na domofonie
pmlb wrote:
[...]

kolejny co wierzy w spiski.

ustawa miala chronic dane osobowe. Wiekszosc przypadków gdy ktos sie na nia powoluje nie ma kompletnei sensu z punktu widzenia tej ustawy.

Data: 2009-10-03 11:29:44
Autor: Tomek
Nazwisko na domofonie
Dnia 03-10-2009 o 10:07:10 Marek Dyjor <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał(a):

kolejny co wierzy w spiski.

Masz rację, spisków nie ma, jest tylko lobbing ;)

--
Tomek

Data: 2009-10-03 16:46:06
Autor: Marek Dyjor
Nazwisko na domofonie
napisał(a):

kolejny co wierzy w spiski.

Masz rację, spisków nie ma, jest tylko lobbing ;)

wbrew pozorom najwięcej szkody czyni zwykła prymitywna głupota

Data: 2009-10-03 20:56:53
Autor: Szerr
Nazwisko na domofonie
moje_przedmioty <moje_przedmioty@interia.pl> napisał(a):
Rozbraja mnie ta wrazliwosc ludzi na swoje imie i nazwisko

Gdybyś na przykład padł ofiarą przestępstwa, a bandziory sugerowałyby ci, że masz dzieci i na tym się nie musi skończyć, też zrobiłbyś się bardzo wrażliwy na punkcie informacji dotyczących twojej prywatności.

Sz.

Data: 2009-10-03 23:01:04
Autor: Liwiusz
Nazwisko na domofonie
Szerr pisze:
[...]

   A konkretnie jaki to ma związek z ochroną danych osobowych?

   Że niby bandziory nie będą straszyć, bo się boją ustawy o ochronie danych osobowych?

   Czy że niby bandzior nie będzie wiedział, kto na niego złożył doniesienie?

--
Liwiusz

Data: 2009-10-06 14:56:41
Autor: kris
Nazwisko na domofonie

Użytkownik "Szerr" <scher@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ha8dql$l1j$1inews.gazeta.pl...
[...]

A co ma wspólnego jedno z drugim. Bandziorów ustawa nie powstrzyma przecież.

Krzysiek

Data: 2009-10-06 15:15:23
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Nazwisko na domofonie

A co ma wspólnego jedno z drugim. Bandziorów ustawa nie powstrzyma
przecież.

Jak nie? Zgłaszasz żądane usunięcia swoich danych z ich bazy, a jak nie,
to zgłaszasz sprawę GIcośtamowi.
--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-09-27 20:29:09
Autor: boropi
Nazwisko na domofonie
[...]

Tak troche OT
Wiesz, ze u naszych sasiadów na zachodzie w blokach nie ma numerów mieszkan, tylko nazwiska na domofonie?
Poczta listy tez dostarcza do odpowiednio opisanych nazwiskiem skrzynek.

Pozdrawiam

boropi

Data: 2009-09-27 20:55:13
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Nazwisko na domofonie

boropi pisze:
Tak troche OT
Wiesz, ze u naszych sasiadów na zachodzie w blokach nie ma numerów mieszkan, tylko nazwiska na domofonie?
Poczta listy tez dostarcza do odpowiednio opisanych nazwiskiem skrzynek.

Przecie to straszne pogwałcenie Złotej Wolności Szlacheckiej.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-09-27 21:05:14
Autor: ąćęłńóśźż
Nazwisko na domofonie
Ale za to tam zamki do skrzynek są zwykle na klucze patentowe, a nie "europolskawe" do otwarcia scyzorykiem.
JaC

-- -- -

Data: 2009-09-27 21:32:29
Autor: Ludek Vasta
Nazwisko na domofonie
boropi wrote:
Wiesz, ze u naszych sasiadów na zachodzie w blokach nie ma numerów mieszkan, tylko nazwiska na domofonie?
Poczta listy tez dostarcza do odpowiednio opisanych nazwiskiem skrzynek.

U sasiadow na poludniu rowniez: http://images24.fotosik.pl/42/741c46cce89609c6.jpg

Poza tym widac, ze zamek taki sobie, nie na klucz patentowy.

Ludek

Data: 2009-09-27 22:07:48
Autor: Jotte
Nazwisko na domofonie
mlaskajacy jarek <misiu.kolala@gmail.com> pisze:

[...]
Prawa nie maja gdyz nazwisko i adres zamieszkania stanowia dane pozwalajace na identyfikacje osoby i jako takie sa danymi podlegajacymi ochronie.
Jest to zreszta uzasadnione takze wzgledami bezpieczenstwa.
Z gospodynia nie ma co gadac, to tylko proste urzadzenie wykonawcze.
Zainterweniuj w spóldzielni (to administrator danych).
Pozaprawnie - zlikwiduj swoje dane z miejsca publicznie dostepnego.

--
Jotte

Data: 2009-09-27 22:32:05
Autor: Marek Dyjor
Nazwisko na domofonie
Jotte wrote:
[...]

no i nalezy pamietac aby zawsze chodzic w kominiarce ;-)

Data: 2009-09-27 22:39:57
Autor: Jotte
Nazwisko na domofonie
W wiadomosci news:h9oi4a$to7$1news.onet.pl Marek Dyjor
<mdyjor@poczta.onet.pl> pisze:

Pozaprawnie - zlikwiduj swoje dane z miejsca publicznie dostepnego.
no i nalezy pamietac aby zawsze chodzic w kominiarce ;-)
To moze nie wystarczyc.
Nalezy starannie usunac z odziezy wszelkie identyfikowalne elementy, sprokurowac gadzety maskujace sylwetke, przeprowadzic trening pozwalajacy dowolnie zmieniac cechy motoryczne.
To tylko poczatek. Profesjonalne maskowanie wymaga wiekszego wysilku.

--
Jotte

Data: 2009-09-28 03:23:01
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Nazwisko na domofonie

Prawa nie maja gdyz nazwisko i adres zamieszkania stanowia dane pozwalajace
na identyfikacje osoby

Nie wydaje mnie sie.
Jaroslaw Kaczynski - czy jednoznacznie zidentyfikowalem czlowieka?
Jan Kwiatkowski
Marek Kowalski.

Prawdopodobnie tymi trzema imionami mozna "zidentyfikac" 10 tys. osob.

Data: 2009-09-28 12:35:34
Autor: spp
Nazwisko na domofonie
frank.castle0407@googlemail.com pisze:
Prawa nie maja gdyz nazwisko i adres zamieszkania stanowia dane pozwalajace
                                 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
na identyfikacje osoby

Nie wydaje mnie sie.
Jaroslaw Kaczynski - czy jednoznacznie zidentyfikowalem czlowieka?
Jan Kwiatkowski
Marek Kowalski.

Pominąłeś. :)

--
spp

Data: 2009-09-28 07:28:43
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Nazwisko na domofonie
Dnia Sun, 27 Sep 2009 11:03:30 -0700 (PDT), mlaskajacy jarek napisał(a):

[...]ze spoldzielnia ma prawo powiesic moje nazwisko na
domofonie i dopiero moje wyrazne zastrzezenie spowoduje usuniecie
nazwiska.

Moja spóldzielnia też tak uważała przez jakiś czas i już za czasów tej
ustawy wisiała lista lokatorów, ale nagle kiedyś pojawiła się lista gdzie
inni nazwiska innych lokatorów są, a mojego nie ma. Nic nie robiłem w tym
temacie, ot inicjatywa własna spółdzielni, czyli wniosek, że
jednakkonsultowali się prawnie.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
DTP 2006