Nazwisko policjanta

Data: 2020-11-21 09:05:26
Autor: Shrek
Nazwisko policjanta
https://www.tvp.info/50893040/poslanka-lewicy-joanna-scheuring-wielgus-przekazala-dane-policjanta-protestujacym-warszawska-policja-opublikowala-nagranie

O co tu z prawnego punktu widzenia biega? Powinien mieć imię i nazwisko na imienniku, powinien się przedstawiać na żądanie, a tu wielkie ajwaj, bo ktoś jego imię i nazwisko podał.

BTW - to już kiedyś było jak poseł szczerba przedstawił pochwalił za wierną służbę władzy starszego aspiranta Roberta Sawerę. Z tego co pamiętam płaszczak groził mu że teraz całe ministerstwo pracuje nad tym żeby mu kuku (szczerbie, nie sawerze) zrobić i... zapomnieli. Co ciekawe pacyfikowany przez aspiranta swojego nazwiska się nie wstydził.

BTW - ja tam funkcjonariuszem publicznym nie jestem, ale się swojego nazwiska w pracy nie wstydzę.

--
Shrek

Data: 2020-11-21 10:03:39
Autor: A. Filip
Nazwisko policjanta v. nazwisko demonstranta [Strajk kopie po jajach unijną ochronę danych osobowych? ;-)]
Shrek <1@wp.pl> pisze:
[...]

Czy policja ma "per analogia" prawo opublikować listę danych osobowych
(imię i nazwisko) uczestników "nielegalnego zgromadzenia"?

Na logikę policjant powinien przedstawić coś co go jednoznacznie
identyfikuje i odpowiadać za podanie fałszywych danych. Tyle że do tego
wystarczyłby przykładowo "numer/identyfikator służbowy" bo imię i
nazwisko daje *znacznie* więcej,

Identyfikowanie imieniem i nazwiskiem w tej sytuacji to kop w jaja
unijnej dyrektywie o ochronie danych osobowych, nieprawdaż?
Lewico! Więcej kopów po jajach europejskim "mądrościom inaczej"! :-) Opozycje "nie UE praworządną" w Polsce mamy? Jakie fundusze
trzeba jej odebrać? ;-)

--
A. Filip

Data: 2020-11-21 11:02:40
Autor: Shrek
W dniu 21.11.2020 o 10:03, A. Filip pisze:

[...]

A oni są funkcjonariuszami publicznymi wykonującymi obowiązki służbowe? Bo jak nie to analogia z dupy filipa.

[...]

Nie wiem, ale nie wydaje mnie się. Ja się w pracy podpisuję imieniem i nazwiskiem, na drzwiach mam napisane kto ja zacz i jaką funkcję w organizacji pełnię, co więcej na stronie internetowej wisi moje imię, nazwisko, funkcja i nr telefonu stacjonarnego oraz komórkowego. Ponieważ w organizacji są funkcje GIDO, IDO i jakieś inne powołane specjalnie w sprawie tej dyrektywy (tak też ich nazwiska są jawne), to domyślam się że unia europejska tym faktem w jaja nie dostaje.

--
Shrek

Nazwisko policjanta