Negatyw na allegro a art.212 KK

Data: 2011-12-06 20:02:58
Autor: Jakub Rosiński
Negatyw na allegro a art.212 KK
Witam,
Sytuacja wyglada tak: zamowilem cos na allegro, po kilku dniach dostalem maila w ktorym najwazniejszym zdaniem bylo "Najmocniej przepraszamy. Z powodów od nas niezależnych nie jesteśmy w stanie zrealizować Państwa nieopłaconego zamówienia nr. XXXXXXXXXX"
(nieoplacone, bo mial byc odbior osobisty).

Zadzwonilem dzis do nich z pytaniem czy faktycznie nie mam po co przychodzic (i faktycznie nie mam) i czy to znaczy, ze wystawiaja na allegro cos czego nie maja (pani powiedziala, ze nie, ze musial byc inny powod, ale nie wie/nie umie powiedziec/nie chce powiedziec jaki).

No to pewnie spodziewacie sie ode mnie pozytywa wychwalajacego profesjonalizm mojego kontrahenta, ale ja niedobry napisalem:
"Kilka dni po zakupie (i wybraniu odbioru osobistego) otrzymalem maila, ze "Niestety nie jestesmy w stanie zrealizowac zamowienia", wiec je anulujemy - dla mnie to sprzedawanie przedmiotow, ktorych sie nie ma. Strata czasu." i wystawilem negatywa.

Kontrahent natomiast wystawil mi kontr negatywa: "Kupujący wystawił komentarz będący zniesławieniem w rozumieniu art. 212 Kodeksu Karnego. Sprawa znajdzie finał w sądzie."

Wiec jako prosty towociarz (ze inzynier) pytam sie Was szanowni znawcy: czy prawda jest jakobym dopuscil sie znieslawienia i spusciwszy uszy po sobie powinienem zgodzic sie na uniewaznienie komentarzy, czy klient(ka) ze mna pogrywa, zeby nie miec negatywa?

Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam,
Kuba

Data: 2011-12-06 20:45:52
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Jakub Rosiński" <qpcioSPAM@WONonet.eu> napisał w wiadomości news:jblor7$t09$1newsread1.aster.pl...

[...]

Zagrywa i to głupio, bo po pierwsze negatyw im się należy, a po drugie to raczej ich komentarz można spokojnie uznać za zniesławienie.

Data: 2011-12-06 20:58:52
Autor: NoTak
Negatyw na allegro a art.212 KK
Olej ich cieplym moczem dokladnie tyle sa warci zreszta tak jak wiekszosc tzw firm z allegro ktore wypychaja wirtualny towar z hurtowni w pakistanie.

Data: 2011-12-06 12:06:28
Autor: qpcio
On 6 Gru, 20:58, NoTak <glownyinforma...@zus.gov.pl> wrote:
Olej ich cieplym moczem dokladnie tyle sa warci zreszta tak jak
wiekszosc tzw firm z allegro ktore wypychaja wirtualny towar z hurtowni
w pakistanie.

Dzieki za odpowiedzi (odpowiadam z googl-konta, bo cos mi asterowy
serwer nie chce podac).
Chodzi mi o to, zebym nie przyjal tej ich wspanialomyslnej propozycji
uniewaznienia komentarzy dla zasady - zastanawiam sie czy jest w ogole
jakakolwiek szansa, ze bedziemy sie ciagac po sadach (bo, ze wygraja
to chyba watpie), ale skoro mi tak mowicie, to odrzuce :)

Podziekowal raz jeszcze!
Kuba

Data: 2011-12-06 21:43:31
Autor: Konop
W dniu 2011-12-06 21:06, qpcio pisze:
[...]

Kiedyś na jednym z portali czytałem pewien artykuł na ten temat - nic profesjonalnego z punktu widzenia prawniczego, ale właśnie taki bardziej "dla ludzi". Generalnie GDYBY komentarz zawierał nieprawdę lub byś ich obrażał (pisząc "złodzieje, oszuści" itp) to generalnie, mogliby próbować o cokolwiek grać. W przeciwnym wypadku - nie. Natomiast artykuł ukazał się dlatego, że wysyłanie takich maili, a nawet pism wzywających od unieważnienia komentarza pod groźbą zgłoszenia sprawy do sądu! To jest chore, ale z ich punktu widzenia praktyczne... Oni żyją z tych komentarzy. Zauważ, ich nie obchodzi Twoja opinia na ich temat. Ich obchodzi tylko, żeby na Allegro nie było negatywnych komentarzy. To, że jesteś "prosty towociarz" to tym lepiej, bo masz łeb na karku. Ale wiele osób pomyśli "a smolę, nie będą mnie ciągać po sądach za głupi komentarz" i dla świętego spokoju go wycofa. Co ich kosztowało odpowiedzenie Tobie - nic. Co mogą zyskać? Jeden negatyw mniej. I właśnie takie myślenie staje się coraz bardziej popularne, zwłaszcza u tzw. Super Sprzedawców, czy jak oni to teraz nazwali....

  Konop

Data: 2011-12-07 05:25:52
Autor: Marek Dyjor
qpcio wrote:
[...]

napisz, ze zgodzisz sie aby oni usuneli swój komentarz, który jest ewidentna forma szantazu.

Data: 2011-12-07 07:23:25
Autor: TheWarAgainstTerror
Negatyw na allegro a art.212 KK

Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam,

oboje sobie ulżyliście, sprawa się zakończyła

ja ostatnio kupiłem coś co miało być nowe a okazało się używane, odesłałem z adnotacją że to pomyłka sprzedającego (chociaż nie była bo inni dostali też używane), sprzedawca zwrócił kasę i to więcej niż zapłaciłem razem z kosztami przesyłki/zwrotu

oboje wystawiliśmy sobie pozytywne komentarze

morał taki: lepiej po zgodzie niż po szkodzie

Data: 2011-12-07 08:51:34
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail nosp@org.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Z gory dzieki za pomoc i pozdrawiam,

oboje sobie ulżyli¶cie, sprawa się zakończyła

ja ostatnio kupiłem co¶ co miało być nowe a okazało się używane, odesłałem z adnotacj± że to pomyłka sprzedaj±cego (chociaż nie była bo inni dostali też używane), sprzedawca zwrócił kasę i to więcej niż zapłaciłem razem z kosztami przesyłki/zwrotu

oboje wystawili¶my sobie pozytywne komentarze

morał taki: lepiej po zgodzie niż po szkodzie

Dupa.
Nie każdy może sobie pozwolić na takie marnotrawienie czasu.
A dzięki takim osobom jak ty, ten sprzedawca będzie robił tak dalej.
Dziękujemy. System komentarzy wygl±da tak a nie inaczej m.in. przez takie działania. Sam piszesz, że oszukuje i wysyła stary towar a na aukcji pisze, że nmowy, ale satysfakcjonuje cię to, że oddał kasę?
Ile razy będziesz kupował ten sprzęt, aż trafisz na nowy?
Po 10. razie wystawisz w końcu nega?

--
Pozdrawia... Budzik
"Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

Data: 2011-12-08 17:32:43
Autor: Tomasz Chmielewski
On 07.12.2011 09:51, Budzik wrote:
[...]

Jak juz zostanie milionerem ;)

"sprzedawca zwrócił kasę i to więcej niż
zapłaciłem razem z kosztami przesyłki/zwrotu"

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-12-08 11:07:25
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-12-06 20:02, Jakub Rosiński pisze:

......otrzymalem maila,
ze "Niestety nie jestesmy w stanie zrealizowac zamowienia", wiec je
anulujemy - dla mnie to sprzedawanie przedmiotow, ktorych sie nie ma.
Strata czasu." i wystawilem negatywa.

Kontrahent natomiast wystawil mi kontr negatywa: "Kupuj±cy wystawił
komentarz będ±cy zniesławieniem w rozumieniu art. 212 Kodeksu Karnego.
Sprawa znajdzie finał w s±dzie."

U¶miałem się serdecznie. Nie wywi±zali się z umowy, przyznali się do tego i chc± do s±du;) Co¶ wspaniałego;) A niech id±, będziesz miał darmowe kino;) Zachowaj oczywi¶cie korespondencję, która będzie dowodem na ich głupotę;)

Data: 2011-12-08 13:53:28
Autor: januszek
Negatyw na allegro a art.212 KK
Tomaszek napisa?(a):

Uśmiałem się serdecznie. Nie wywiązali się z umowy, przyznali się do tego i chcą do sądu;) Coś wspaniałego;) A niech idą, będziesz miał darmowe kino;) Zachowaj oczywiście korespondencję, która będzie dowodem na ich głupotę;)

Zerknij tu: http://allegro.pl/show_user.php?uid=15322013

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-12-08 15:17:43
Autor: Tomaszek
W dniu 2011-12-08 14:53, januszek pisze:
Zerknij tu: http://allegro.pl/show_user.php?uid=15322013

Cwany. W s±dzie pokaże, że nie wszystkie złe transakcje były zniesławieniem, bo jest parę takich przy których przyznaj± się, że to była ich wina. Przerażaj± mnie natomiast ludzie, którzy anulowali komentarze...

Data: 2011-12-08 09:48:37
Autor: qpcio
On 8 Gru, 15:17, Tomaszek <tomaszek1...@fuck.onet.pl> wrote:
> [...]

zniesławieniem, bo jest parę takich przy których przyznaj± się, że to
była ich wina. Przerażaj± mnie natomiast ludzie, którzy anulowali

Dokladnie, poza mna widzialem chyba tylko jeden czy dwa negatywy z
poruszona sprawa kk, ktore byly nieanulowane.

A bardziej hurtowo: korespondencje oczywiscie trzymam, ale mimo ze sam
mieszkam na pradze (dlatego w ogole wybralem tego sprzedajacego) to
mam poczucie, ze ta sprawa potwierdza stereotypy o praskich
cwaniakach... :/ - to tak dla Warszawiakow ;-)

Jeszcze raz dziekuje wszystkim za odpowiedzi i bylo, nie bylo,
podniesienie mnie na duchu!

Pzdr
Kuba

Data: 2011-12-08 16:23:12
Autor: januszek
Negatyw na allegro a art.212 KK
Tomaszek napisa?(a):

Zerknij tu: http://allegro.pl/show_user.php?uid=15322013

Cwany. W sądzie pokaże, że nie wszystkie złe transakcje były zniesławieniem, bo jest parę takich przy których przyznają się, że to była ich wina. Przerażają mnie natomiast ludzie, którzy anulowali komentarze...

Jakby nie było to widać, że sprzedawca systemowo kk i sądem klientów straszy.

j.

Data: 2011-12-08 19:02:07
Autor: Marek Dyjor
januszek wrote:
[...]

I tu sie pojawia pytanie...

kto po przeczytaniu tych negatywów decyduje sie ryzykować zakup u tego "sprzedawcy"

Ludzie sami się prosicie o kłopoty...

Wniosek od dawna znany czytać negatywy, zawierają najwięcej prawdy o sprzedawcy. I to nie tyle same opinie klientów ale odpowiedzi sprzedawcy.

dwa razy pospieszyłem sie i kupiłem coś bez sprawdzenia komentarzy i dwa razy sie naciąłem.

Data: 2011-12-08 10:13:59
Autor: qpcio
Negatyw na allegro a art.212 KK
On 8 Gru, 19:02, "Marek Dyjor" <mdy...@poczta.onet.pl> wrote:
[ciach]
dwa razy pospieszyłem sie i kupiłem co¶ bez sprawdzenia komentarzy i dwa
razy sie naci±łem.

Przyznam sie szczerze, ze zwykle czytam komentarze, jesli sprzedawca
ma mniej punktow... ale teraz widac bede musial zawsze.. i w sumie
moge mowic o szczesciu, bo taka nacinka trafila mi sie pierwszy raz.

Pzdr,
Kuba

Data: 2011-12-08 20:36:45
Autor: Marek Dyjor
qpcio wrote:
[...]

W odpowiedziach na negatyw zwykle wychodzi kultura sprzedawcy...

albo masz rzeczowe odpowiedzi albo jakie¶ bluzgi i bzdety

Negatyw na allegro a art.212 KK