Nerwowe tematy o elektrykach ;)

Data: 2021-01-12 10:48:36
Autor: cef
Nerwowe tematy o elektrykach ;)
W dniu 2021-01-11 o 10:49, Lisciasty pisze:

Dla tych co zaraz będą stękać że to nieopłacalne. Dla nas bardzo opłacalne, w porównaniu do obecnego diesla, licząc ładowanie w taniej taryfie (bez uwzględniania fotowoltaiki), jesteśmy jakieś 15-17 tys. zł rocznie do przodu na paliwie i eksploatacji. Jak się uwzględni jakieś grubsze remonty to wychodzi jeszcze lepiej.

Ile ty wydajesz rocznie na tę eksploatację?
Bo ja robię powiedzmy 20tys rocznie, to na paliwo wydam 7-8tys zł
a na prąd wydałbym 4-5tys. - w takich warunkach jak mam dostępne.
Więc w paliwie miałbym zysku powiedzmy 3-4 tys rocznie.
Przyjmijmy nawet, że można zaoszczędzić 5 tys to nadal zostaje ponad 10 tys.
Co to za eksploatacja za 12tys rocznie?

Data: 2021-01-12 11:44:33
Autor: Lisciasty
W dniu 2021-01-12 o 10:48, cef pisze:
Co to za eksploatacja za 12tys rocznie?

Wydawało mi się że piszę o swoim samochodzie a nie o Twoim.
Przy przebiegu 30k i naszym spalaniu na samo paliwo schodzi ponad 13 tysięcy.

L.

Data: 2021-01-12 11:52:58
Autor: cef
W dniu 2021-01-12 o 11:44, Lisciasty pisze:
W dniu 2021-01-12 o 10:48, cef pisze:
Co to za eksploatacja za 12tys rocznie?

Wydawało mi się że piszę o swoim samochodzie a nie o Twoim.
Przy przebiegu 30k i naszym spalaniu na samo paliwo schodzi ponad 13 tysięcy.

Przeczytałem znacznie później, że jeździsz czymś takim.

Data: 2021-01-12 15:19:33
Autor: cef
W dniu 2021-01-12 o 11:52, cef pisze:
[...]

Po chwili zastanowienia i tak wychodzi dość dziwnie,
bo nawet jeśli teraz na prąd przy tym przebiegu wydasz jakiejś 4tys,
to na samym paliwie masz 9 tys oszczędności, to na co wydawałeś
wcześniej 8tys miesięcznie skoro różnica jest 17tys?

Data: 2021-01-12 15:24:19
Autor: cef
W dniu 2021-01-12 o 15:19, cef pisze:
[...]

Tfu - no rocznie oczywiście 8tys?

Data: 2021-01-12 15:42:10
Autor: Cavallino
W dniu 12-01-2021 o 15:19, cef pisze:
[...]

30 000 * 0,06 = 1800 zł, a nie 4 tys.

Z kolei 30 000 * 0,45 = 12 000
Wychodzi ponad 10 tys różnicy.

Do tego dochodzi koszt napraw i przeglądów.

to na samym paliwie masz 9 tys oszczędności, to na co wydawałeś
wcześniej 8tys miesięcznie skoro różnica jest 17tys?

Trochę przesadził zapewne.

Data: 2021-01-12 15:59:51
Autor: Lisciasty
W dniu 2021-01-12 o 15:42, Cavallino pisze:
to na samym paliwie masz 9 tys oszczędności, to na co wydawałeś
wcześniej 8tys miesięcznie skoro różnica jest 17tys?

Trochę przesadził zapewne.

17 może tak, ale 15 to nie przesada. Przebieg ponad 300 tys,
spora kolejka rzeczy już jest "do zrobienia". Na jakieś 4-5k rocznie szacuję, nie licząc że coś grubszego padnie. 11k mniej na paliwie i się nazbiera.

L.

Data: 2021-01-12 16:43:26
Autor: cef
W dniu 2021-01-12 o 15:59, Lisciasty pisze:
[...]

Musiałeś mieć jakiś skrajny przypadek.
Ja na paliwo wydaję znacznie mniej przy tych 25tys/rocznie przebiegu
ale na eksploatację jak bym w górę nie zaokrąglał tego co zrobiłem
i doliczył to co pewnie czeka, to i tak nie wyjdzie mi więcej jak 30tys
czyli jakieś 3 tys rocznie. Ale 8 tys?

Data: 2021-01-12 17:12:19
Autor: Lisciasty
W dniu 2021-01-12 o 16:43, cef pisze:
[...]

Spalanie 9,5 na 100 x 30k rocznie przy cenie 4,7 zeta za litr 13395 zeta. Eksploatacja (czyli serwis, części itp. duperele, bez opon) to jakieś 3 tys. rocznie. Ładowanie w taniej taryfie po 30 groszy za kWh to jakieś 2 tys. Więc różnica wychodzi około 14 koła. Dodam rzeczy które niedługo trzeba zrobić w dieslu (rozrząd, turbina, egr) to mogę założyć dodatkowe 2-3 tysiaki na rok. Więc pi razy oko wyjdzie 15-17 tysi, pewnie jak przyoszczędzić i nagiąć to wyjdzie nie 15-17 a 14-15. Jeden ciul, to nie apteka tylko szacunkowe założenia.

L.

Data: 2021-01-12 17:52:39
Autor: cef
W dniu 2021-01-12 o 17:12, Lisciasty pisze:
[...]

No właśnie nawet jak przyjmę, że na samym paliwie
jest róznica 10 tys, to można przyjąć eksploatację
na poziomie 3-4tys rocznie ale nie 7 tys. bo to nawet pi razy oko
nie wyjdzie. Nie będę się sprzeczał o te kilka brakujących tysięcy,
bo widzę, że na paliwie u Ciebie jest znacznie większa róznica
niż ja wstępnie założyłem i to też kwestia indywidualna auta i kierowcy:
jak ktoś klocki zmienia co 30tys i skrzynię zajeżdża,
to pewnie ma innych kosztów więcej.
Przesadziłeś porządnie :-)

PS
Ja przez 10 lat przejechałem 250tys km i zmieniałem olej
średnio raz w roku to można przyjąć całkowity koszt 5000zł
Zrobiłem ze trzy takie przeglądy gdzie za wymiany jakichś wahaczy, drążków
(a zawieszenie tak samo się bedzie zużywać, więc mozna by nie liczyć)
klocków (przód i tył) zapłaciłem w sumie 6000zł. Do tego trzy razy wymiana oleju w DSG - 3x800zł robiłem rozrząd 2000zł, raz jakaś przepustnica, egr i ostatnio sonda razem 2500zł jeden akumulator- to jest raptem razem max 20tys/10lat w zaokrągleniu
pewnie dpf jakieś sprzęgła, wtryski może bym musiał niebawem zrobić to nawet jak 15tys dodam, to potem przejedzie klika lat, wiec gdzie brakujące tysiące na rok?
Opon nie liczę bo to też tak samo będzie (choć elektryk cięższy, to pewnie więcej gumy zabierze)

Data: 2021-01-12 18:05:16
Autor: Lisciasty
W dniu 2021-01-12 o 17:52, cef pisze:
[...]

No ale właśnie ciągle się sprzeczasz :>
Nie 10 a 11 różnicy. Eksploatacja 3, więc 14 tysięcy.
Napisałem 15-17, pewnie lekko na wyrost, ale nie tak strasznie.

jak ktoś klocki zmienia co 30tys i skrzynię zajeżdża,
to pewnie ma innych kosztów więcej.
Przesadziłeś porządnie :-)

Przesadziłem może o 2 tysiaki na rok. Ale wystarczy że klęknie turbina czy coś w silniku się posypie i ta przesada zniknie z nawiązką.

pewnie dpf jakieś sprzęgła, wtryski może bym musiał niebawem zrobić to nawet jak 15tys dodam, to potem przejedzie klika lat, wiec gdzie brakujące tysiące na rok?

Ja za sam jeden gruby remont (dwumasa, sprzęgło, jakieś inne duperele) dałem 8 tys.

L.

Data: 2021-01-12 18:30:39
Autor: cef
W dniu 2021-01-12 o 18:05, Lisciasty pisze:
[...]

Początkowo przyjąłem o wiele mniejszą różnicę
na paliwie i dlatego wychodziło mi tej eksploatacji na tyle więcej,
że budziła zdumienie. Dlatego zareagowałem.

[...]

No jak się zrobi kapitalkę za 20tys, to pojedzie kolejne kilka lat
i średnia wydatków spadnie

[...]

Ja liczę na to dwa razy więcej czyli 15tys a i tak wtedy będzie wydatków ze 40tys zł ale przybędzie kilka lat - pewnie 5 - to da wynik rzedu 2,5-3tys rocznie.

Akurat na te oszczędności eksploatacyjne można liczyć tylko w początkowym okresie
elektryka, bo jak ich udział rynkowy wzrośnie, to nie sposób
utrzymać się z samej sprzedaży i coś będą musieli robić tak, żeby
elektryki też się psuły. Ale to dopiero za kolejne 20-30 lat :-)

Data: 2021-01-12 20:51:56
Autor: Lisciasty
W dniu 2021-01-12 o 18:30, cef pisze:
[...]

To jest póki co eksperyment, nie mam bladego pojęcia co będzie za kilka lat, zwłaszcza że zwiększenie ilości elektryków musi wymusić rozbudowę sieci energetycznych i magazynów energii...

L.

Data: 2021-01-12 16:38:25
Autor: cef
[...]

Pisał, że ładuje nocną taryfą,
to raczej cena 1kWh bliżej 0,5-0,6zł
No i musi się ekotoczyć, żeby mieć
zużycie na poziomie 20kWh/100km
Ale nie o to chodzi - ja akurat tam gdzie mógłbym ładować,
to mam prąd po 0,93zł więc przyjąłem jakiś standard.
Zastanawiała mnie ta reszta kosztów.

Tak właśnie myślałem.

Data: 2021-01-12 18:22:12
Autor: Cavallino
W dniu 12-01-2021 o 16:38, cef pisze:
[...]

Nie - 0,3 zł.
Pomnożyłem * 20 (zużycie na 100 km), więc wyszło 0,6 na km.

No i musi się ekotoczyć, żeby mieć
zużycie na poziomie 20kWh/100km

Jak się będzie ekotoczył, to zrobi 10-12.
20 kWh to średnie zużycie ZIMĄ.
Latem raczej 15.

Ale nie o to chodzi - ja akurat tam gdzie mógłbym ładować,
to mam prąd po 0,93zł

Ale to już nie nasz problem.
My mamy w przedziale 0 - 0,3 zł.

Data: 2021-01-12 19:30:47
Autor: cef
W dniu 2021-01-12 o 18:22, Cavallino pisze:
[...]

A to jest goła kWh czy już z tymi wszystkimi dystrybucyjnymi
opłatami? Bo ja mam w domu gołą kWh też po trzydzieści parę, ale
z dystrybucją jest rzędu 0,5-0,6zł

No i musi się ekotoczyć, żeby mieć
zużycie na poziomie 20kWh/100km

Jak się będzie ekotoczył, to zrobi 10-12.
20 kWh to średnie zużycie ZIMĄ.
Latem raczej 15.

Może i tak jest, ale pewnie bez ładunku.

Ale nie o to chodzi - ja akurat tam gdzie mógłbym ładować,
to mam prąd po 0,93zł

Ale to już nie nasz problem.
My mamy w przedziale 0 - 0,3 zł.

Dlatego specjalnie nie koncentrowałem się na
oszczędnościach paliwowych.
Zaintrygowały mnie te koszty eksploatacji wysokie u Liściastego.
Ale już wiem gdzie przesadził.

Data: 2021-01-12 21:01:43
Autor: Lisciasty
W dniu 2021-01-12 o 19:30, cef pisze:
A to jest goła kWh czy już z tymi wszystkimi dystrybucyjnymi
opłatami? Bo ja mam w domu gołą kWh też po trzydzieści parę, ale
z dystrybucją jest rzędu 0,5-0,6zł

Bo masz taryfę G11. Ja mam G12w.

Może i tak jest, ale pewnie bez ładunku.

Jakiego ładunku? :> Fura waży 1700kg, czy tam jedzie kierowca czy kierowca z pasażerami to jeden pies.

L.

Data: 2021-01-12 22:17:48
Autor: cef
W dniu 2021-01-12 o 21:01, Lisciasty pisze:
[...]

Ale pytanie było inne.
Ja w jednostrefowej taryfie G11 mam to co często ludzie podają
jako cenę 0,29 bo tyle widać na pierwszy rzut oka na fakturze.
Ale to jest netto za 1kWh i do tego 0,18 netto opłaty dystrybucyjnej
to razem daje 0,58zł/kWh brutto.
Ile masz brutto za 1kWh w taryfie nocnej?

Może i tak jest, ale pewnie bez ładunku.

Jakiego ładunku? :> Fura waży 1700kg, czy tam jedzie kierowca czy kierowca z pasażerami to jeden pies.

W spaliniaku jak załaduję 300kg oprócz kierowcy,
to zużycie wzrasta o 10-15%.
Spodziewam się podobnej proporcji w elektryku,
choć wiem, że za wiele do niego nie załaduję :-)

Data: 2021-01-12 22:39:56
Autor: Cavallino
W dniu 12-01-2021 o 22:17, cef pisze:

Ile masz brutto za 1kWh w taryfie nocnej?

W Enei, w taryfie G12, mam za nocną taryfę (ceny netto za 1 kWh z ostatniej faktury):
energia czynna: 0,1685
opłata jakościowa: 0,0133
opłata zmienna sieciowa: 0,0632
opłata kogeneracyjna: 0,00139

co daje w sumie 0,303 brutto

Data: 2021-01-13 09:17:46
Autor: Pete
Nerwowe tematy o elektrykach ;)
Hello, cef.
On 12.01.2021 22:17 you wrote:

> Ale pytanie było inne. Ja w jednostrefowej taryfie G11 mam to co > często ludzie podają jako cenę 0,29 bo tyle widać na pierwszy rzut > oka na fakturze. Ale to jest netto za 1kWh i do tego 0,18 netto > opłaty dystrybucyjnej to razem daje 0,58zł/kWh brutto. Ile masz > brutto za 1kWh w taryfie nocnej?

Ja mam (po podwyżkach) 0,2258 + 0,0377 netto
 --
Pete

Data: 2021-01-13 20:28:45
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Nerwowe tematy o elektrykach ;)
W dniu .01.2021 o 09:17 Pete <nobody@nowhere.com> pisze:

Hello, cef.
On 12.01.2021 22:17 you wrote:

> [...]
 > opłaty dystrybucyjnej to razem daje 0,58zł/kWh brutto. Ile masz
 > brutto za 1kWh w taryfie nocnej?

Ja mam (po podwyżkach) 0,2258 + 0,0377 netto

czyli 0,32 brutto

Ja w PGE (od 2020) mam przy g12w: nocna ~0,4, dzienna ~0,75 brutto

TG

Data: 2021-01-30 23:21:33
Autor: PiteR
Nerwowe tematy o elektrykach ;)
in <news:5ffe0029$0$514$65785112news.neostrada.pl>
user Lisciasty pisze tak:

A to jest goła kWh czy już z tymi wszystkimi dystrybucyjnymi
opłatami? Bo ja mam w domu gołą kWh też po trzydzieści parę, ale z
dystrybucją jest rzędu 0,5-0,6zł

Bo masz taryfę G11. Ja mam G12w.

po co sprawdzać grosze kiedy się wywaliło 150tys na samochód? ;)

--
Piter

#ZawszeGratem

Data: 2021-01-31 02:31:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nerwowe tematy o elektrykach ;)
Hello PiteR,

Sunday, January 31, 2021, 12:21:33 AM, you wrote:

[...]

Po to, żeby w krótkim czasie nie wydać drugich 150 kPLN na energię.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2021-01-12 22:18:00
Autor: Cavallino
W dniu 12-01-2021 o 19:30, cef pisze:

[...]

Z wszystkimi opłatami.
Oczywiście bez kosztów abonamentów stałych.

Ale to się różni w regionach, rekord to nawet coś koło 0,27.

Bo ja mam w domu gołą kWh też po trzydzieści parę, ale
z dystrybucją jest rzędu 0,5-0,6zł

Tyle to ja mam za dzienną taryfę.

[...]

To nie ciężarówka.
Z 2 osobami na pokładzie.

Data: 2021-01-12 22:57:12
Autor: cef
W dniu 2021-01-12 o 22:18, Cavallino pisze:
[...]

To wiem, ale nie spodziewałem się, że te najniższe są
aż o połowę mniejsze. Bo tak pobieżnego przeglądu w sieci,
to różnice powinny byc rzędu 20-30%. I tyleż samo między
regionami, to czasem może być i 50%.
Prawdę mówiąc myślałem, że sam mniej płacę.

[...]

To, że e-auto się u mnie niespecjalnie sprawdzi, to też wiem.
Nic tym specjalnie nie przewiozę a ja mam często
ładunek nawet jak jeżdże lokalnie.

Nerwowe tematy o elektrykach ;)