Nerwowość osobliwej trzódki Palikota

Data: 2012-09-22 21:04:22
Autor: abc
Nerwowość osobliwej trzódki Palikota
Uwaga wygłoszona przez JE bpa Antoniego Pacyfika Dydycza, że Sejm powinien
być rozwiązany, wywołała w środowisku Umiłowanych Przywódców zrozumiałe
zaniepokojenie.

Najdalej w zaniepokojeniu posunął się Umiłowany Przywódca z osobliwej
trzódki posła Palikota, Armand Ryfiński. Zapowiedział on skierowanie donosu
do niezależnej prokuratury, żeby ta pociągnęła biskupa Dydycza do
odpowiedzialności za nawoływanie do "obalenia legalnie wybranej władzy w
Polsce". (...)

Z drugiej strony trudno dziwić się zdenerwowaniu Armanda Ryfińskiego, jeśli
się zważy, jakie alimenty może utracić w razie skrócenia kadencji Sejmu.

Zaledwie rok temu w konkursie o posady sejmowe, uciułał w Radomiu prawie 8
tysięcy głosów, dzięki którym co miesiąc dostaje 10 461 zł tytułem
uposażenia i diety, plus 10 150 zł na biuro poselskie. Razem ponad 20 tys.
zł miesięcznie, czyli 240 tys. rocznie, co przez czteroletnią kadencję daje
prawie milion złotych.

Ani to dużo, ani mało ale raczej sporo i da się z tego żyć, zwłaszcza, że...
no, mniejsza z tym.

Tymczasem w przypadku skrócenia kadencji, nadzieja na przechwycenie tej
forsy przepada, więc w obliczu takiej perspektywy każdy by się denerwował
tym bardziej, gdy w ramach bolesnego powrotu do rzeczywistości musiałby
wydłubywać kit z okien.

Więcej http://www.michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=2620

Data: 2012-09-22 21:12:25
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka  w dniu sobota 22 wrzesień 2012 21:04:

[...]

Tak samo jak poważnie nie należy traktować wszelkich głosów polityków tak samo i na to co plotą niektórzy biskupi, którym w "konkursie" na stanowisko biskupa wystarczył tylko jeden głos. :)

Data: 2012-09-22 21:25:26
Autor: abc
[...]

Biskupi nie są wybierani tylko mianowani przez papieża, Kościół jest
monarchią.

Data: 2012-09-22 21:31:42
Autor: A. Filip
Nerwowość(˛†ĺ‹Łş×üBÚó pwvH Palikota
"abc" <abc@wp.pl> pisze:
[...]

I to ma być _bezdyskusyjnie_ "jedynie słuszna" praktyka?
Może według ciebie.

Poza tym praktyki KRK nie są jedyne, AFAIR istnieją kościoły
chrześcijańskie gdzie biskupi są wybierani (także) przez wiernych.

Data: 2012-09-22 21:53:05
Autor: A. Filip
Nerwowość(˛†ĺ‹Łş×üBÚó pwvH
"abc" <abc@wp.pl> pisze:
[...]

Ponieważ poszczególne religie wzajemnie sobie przeczą w zasadniczych
punktach, nie może kilka z nich być prawdziwymi.

Dlatego tylko jedna religia może być prawdziwa. Tą religią jest religia
katolicka.

Bóg objawił się w Chrystusie, a nie w Buddzie czy Mahomecie, a
Chrystus założył tylko jeden Kościół, który ma Jego naukę i Jego łaskę
przekazywać aż do końca świata.
[...]

A Muzułmanie podzielą twoją opinie o Mahomecie i o tym która religia
jest prawdziwa? Że o "barwności" opinii rozlicznych protestantów i
prawosławnych na temat Watykańskiego Papieża nie wspomnę :-)

Ty się idź lecz (na nogi ...) jak _na grupie politycznej_ nie potrafisz
wypowiedzieć się w sposób pozwalający odróżnić co jest tym w co ty
wierzysz tak a inni siak od tego co jest weryfikowalnym faktem.

Data: 2012-09-22 22:01:21
Autor: abc
[...]

Po to, żeby nawracać wyznawców fałszywych religii Kościół prowadzi
działalność misyjną. Działaność charytatywna Kościoła wspomaga działalność
misyjną ale nie jest dla Kościoła celem samym w sobie.

Data: 2012-09-23 00:22:35
Autor: A. Filip
Nerwowość(˛†ĺ‹Łş×üBÚó pwvH
"abc" <abc@wp.pl> pisze:
[...]

Czyli KRK "daje dupy" sądząc po efektywności działalności misyjnej w
zakresie krzewienia "jedynie słusznej wiary"? Kto _personalnie_ ponosi
za to odpowiedzialność? :-)

Data: 2012-09-23 08:51:47
Autor: abc
Nerwowość osobliwej trzódki
Czyli KRK "daje dupy" sądząc po efektywności działalności misyjnej w
zakresie krzewienia "jedynie słusznej wiary"? Kto _personalnie_ ponosi
za to odpowiedzialność? :-)

Karl Rahner, który wraz z Hansem Küngiem, przejął kontrolę nad Soborem
Watykańskim II.

Data: 2012-09-22 22:04:54
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka  w dniu sobota 22 wrzesień 2012 21:25:

[...]

No to "konkurs" na biskupa ocenia tylko jedna osoba. :)

Data: 2012-09-22 22:09:47
Autor: abc
Nerwowość osobliwej trzódki Palikota
No to "konkurs" na biskupa ocenia tylko jedna osoba. :)

Nie ma żadnego konkursu.  Biskup nie może podlizywać się wiernymm, żeby go
wybrali. Biskup jest mianowany przez Namiestnika Chrystusa i ma pouczać
wiernych.

Data: 2012-09-22 22:20:44
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka  w dniu sobota 22 wrzesień 2012 22:09:

[...]

Przecież jeden głos to głos papieża. O tym mówisz. Przez kogo jest mianowany? Przecież piszesz o "konkursach" tam gdzie są wybory. Idąc tym tropem to i konklawe można by było nazwać pewnym rodzajem "konkursu". :)

Data: 2012-09-22 22:29:26
Autor: abc
[...]

Oczywiście przez Papieża. A Papież jest Namiestnikiem Chrystusa na Ziemi.

Data: 2012-09-22 22:38:40
Autor: abc
Nerwowość osobliwej trzódki Palikota
Oczywiście przez Papieża. A Papież jest Namiestnikiem Chrystusa na Ziemi.

No to policz głosy. Poseł, o którym pisze p. Michalkiewicz dostał ich 8
tys.:)

Zatem jedzmy gówna, bo przecież miliony much nie mogą się mylić.

Data: 2012-09-22 22:47:12
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka  w dniu sobota 22 wrzesień 2012 22:38:

[...]

Nie wiesz, że i tak je jesz. Rośliny najlepiej rosną bodajże na nawozie naturalnym? :)

Data: 2012-09-23 09:09:45
Autor: pulsar
W dniu 2012-09-22 22:38, abc pisze:

No to policz głosy. Poseł, o którym pisze p. Michalkiewicz dostał ich 8
tys.:)

Zatem jedzmy gówna, bo przecież miliony much nie mogą się mylić.

Zgoda, możecie jeść.. ale nie afiszujcie
się z tym, i z tą waszą żydowską religią..

Data: 2012-09-23 00:07:52
Autor: Chiron
Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k3l78l$tom$1node1.news.atman.pl...
[...]

Niejaki Józef Stalin startując w Moskiewskim okręgu wyborczym dostał ponad 100% głosów. To dopiero demokratyczne poparcie:-)

demokracja to rządy osłów, prowadzonych przez hieny
Arystoteles

Chiron

Data: 2012-09-23 15:21:06
Autor: Marek Czaplicki
Chiron pisze na pl.soc.polityka  w dniu niedziela 23 wrzesień 2012 00:07:

[...]

Wolisz, żeby był mianowany? No to mianował sam siebie, Stalin oczywiście. :)

Data: 2012-09-23 15:50:19
Autor: Chiron
Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k3n2c3$nl6$1node1.news.atman.pl...
[...]

Adolf H. też był demokratycznie wybrany. Tyle, że to nie ja uważam demokrację za dobry system

Data: 2012-09-23 16:03:03
Autor: Bogdan Idzikowski
Nerwowość osobliwej trzódki Palikota

Użytkownik "Chiron" <eleuzis@onet.eu> napisał w wiadomości news:k3n42t$3t0$1node2.news.atman.pl...
:)
Adolf H. też był demokratycznie wybrany. Tyle, że to nie ja uważam demokrację za dobry system

Tyle, że twoje zdanie nikogo nie obchodzi. Chyba, że sam się z mim zgadzasz, to byłaby jedna osoba.

Data: 2012-09-23 21:41:07
Autor: Chiron
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:505f1698$0$26698$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Ojciec- to Ty się teraz nazywasz nikt?

Data: 2012-09-23 16:07:33
Autor: Marek Czaplicki
Chiron pisze na pl.soc.polityka  w dniu niedziela 23 wrzesień 2012 15:50:

Adolf H. też był demokratycznie wybrany. Tyle, że to nie ja uważam
demokrację za dobry system

To jaki system jest dla Ciebie dobry? Może przeniesiesz się? Co się będziesz mordował pod butem demokracji. :)

Data: 2012-09-23 21:46:06
Autor: Chiron
Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k3n535$qel$1node1.news.atman.pl...
Chiron pisze na pl.soc.polityka  w dniu niedziela 23 wrzesień 2012 15:50:

Adolf H. też był demokratycznie wybrany. Tyle, że to nie ja uważam
demokrację za dobry system

To jaki system jest dla Ciebie dobry?

Monarchia w stylu Liechtenstainu.  Albo republika- prawdziwa republika, jaką zaprojektowali i stworzyli założyciele USA. Realnym ideałem- USA przed New Dealem.

Może przeniesiesz się? Co się będziesz
mordował pod butem demokracji. :)
A dlaczego ja mam sięwynosić ze swojego państwa? Ty uważasz (z tego, co widzę) że system, w którym np prawo stanowi kilku meneli, którzy przegłosują jednego z pełnym portfelem, kto jest jego właścicielem- jest super. Dla mnie to zwykłe łajdactwo- które bardzo dobrze oddaje moja stopka. Dlatego Ty popierasz ten system- ja  wręcz przeciwnie.

Data: 2012-09-23 22:59:10
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Chiron" <eleuzis@onet.eu> napisał w wiadomości news:k3notv$oa5$1node2.news.atman.pl...
[...]

W takim razie cierp niemiłosiernie.

Data: 2012-09-23 23:40:40
Autor: Marek Czaplicki
Chiron pisze na pl.soc.polityka  w dniu niedziela 23 wrzesień 2012 21:46:

[...]

Więc skąd u Ciebie taka pewność, że w systemie którego nie lubisz państwo należy do Ciebie? Jak nie lubisz i Ci się nie podoba to jakim prawem zawłaszczasz coś co Ci się nie podoba? Masochista czy co? :)

Data: 2012-09-24 06:39:20
Autor: Chiron
Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:k3nvkp$ljh$1node1.news.atman.pl...
[...]

Tak- masz rację. To ja zawłaszczam państwo.
ROTFL!

Data: 2012-09-23 17:57:59
Autor: trybun
W dniu 2012-09-23 15:50, Chiron pisze:
Adolf H. też był demokratycznie wybrany. Tyle, że to nie ja uważam demokrację za dobry system

Ogólnie szeroko pojmowaną demokrację, czy to co się w świecie teraz uważa za demokrację ?- czyli wybór między cholerą a dżumą bez możliwości ich odrzucenia?

Data: 2012-09-23 22:07:06
Autor: Chiron
Użytkownik "trybun" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:k3nbi6$b0j$1node2.news.atman.pl...
[...]

Kilku meneli podchodzi do ładnie ubranego faceta i mówi: przeprowadziliśmy głosowanie- nacjonalizujemy pański portfel. Albo kilku panów przegłosowuje jedną młodą panią- i dzisjeszą noc spędzają wszyscy wspólnie. Jest to przecież jak najbardziej demokratyczne. Owszem, wiem- zaprotestujesz. No ale zobacz, że wcale nie jest daleko nam do takich rozwiązań. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest system republikański- albo monarchia patrynimiczna. Demokracja jest zawsze idiotyczna.

Data: 2012-09-24 08:36:09
Autor: Trybun
W dniu 2012-09-23 22:07, Chiron pisze:
[...]

Wiesz Chiron, nie obawiam się meneli, obawiam się tego ładnie ubranego. Takie menele pod krawatem i z litrem żelu na łbie są najgorsze.. Gdy widzę taką mendę w banku bądź gdzieś w urzędzie to zaraz nóż mi się w kieszeni otwiera. Tak z ciekawości - jak Ty postrzegasz system republikański, no i czym on się różni od tzw. demokracji?

Data: 2012-09-24 16:16:55
Autor: Chiron
Użytkownik "Trybun" <rg@yahuoo.com> napisał w wiadomości news:k3ov0q$iit$2node1.news.atman.pl...
[...]

To nie są synonimy. Może być system republikański- bez demokracji w ogóle. Obecna definicja republiki z "Wiki" jest kompletnie porąbana- chociaż na dole przyznają, że kiedyś republikę definiowano inaczej. Obecnie także w rozprawach na temat republiki- też używa się jej innego zrozumienia. Od starożytności przecież mówiło się o "demokracji ateńskiej", ale o "republice rzymskiej". Twórcy USA mówili dobitnie: stworzyliśmy republikę. Teraz obywatele mają zadanie: utrzymać ją. Republika to państwo prawa. Rzeczpospolita- coś dla wspólnego dobra. W tym sensie republika może być nawet monarchią- ale taką oświeconą, ograniczoną  konstytucją. Na przykład- Liechtenstein. Rządzi faktycznie monarcha, ma władzę naprawdę sporą- no ale rządzić może wyłącznie w granicach prawa. Prawo jest jednakowe dla wszystkich- nie można go zmienić ad hoc pod konkretne zapotrzebowanie. W ogóle zmiany prawa są bardzo rzadkie. Np republika USA- po ogłoszeniu konstytucji (naprędce) i naniesieniu potem niezbędnych poprawek - przetrwała bez zmian ponad 100 lat. Wobec prawa każdy jest równy, państwo stoi na jego straży. Nie ważne, jak i ilu ludzi ucierpi na skutek stosowania prawa- należy je wyegzekwować. Tym przede wszystkim zajmuje się państwo. Najlepiej scharakteryzować republikę poprzez suwerena: w każdym państwie istniej suweren- faktyczny lub nominalny. Republika to w takim razie taki system państwowy, w którym suwerenem jest Konstytucja.

Demokracja- kto jest suwerenem? Większość- czyli Lud. Większość ma zawsze rację (demokrację stanowioną przez mniejszość np szlachecką- pomijam). Zauważ, że w jak najbardziej republikańskich USA demokracja była początkowo (bardzo słusznie) ograniczona do posiadaczy: mógł głosować kązdy, kto miał posiadłość. Potem to zmieniono- za prawo głosowania trzeba było płacić i to wcale nie była mała kwota (chyba 5 ówczesnych $- to sporo kasy). O ile kojarzę- New Deal zniósł to. W republice nie można pewnych rzczy głosować w ogóle- w demokracji praktycznie można wszystko. Liczy się głos większości- która ze swej natury jest okrutna i bezmyślna. IMO demokracja ma też jasne strony- jak w Szwajcarii. Podzielona na małe okręgi, rządzona od 300 lat w sposób jak najbardziej demokratyczny- znalazła sposób na wszelkie negatywy związane z demokracją panującą gdzie indziej. Można ad hoc ustalić jakieś prawo- głosami większości, ale wszelkie wybory odbywają się bezpośrednio- nie przez swoich przedstawicieli. Ktoś, kto np chce zbudować w swojej wiosce most- musi przekonać innych do tego mostu. Musi więc wskazać im źródła finansowania, a takze przekonać bezpośrednio. Małe tu są szanse na korupcję- głosuje się poprzez powstanie z miejsc i podniesienie rąk. Władzy się nie deleguje- lub robi to rzadko (delegaci do rady kantonów konfederacji)- ale pieniądze i decyzje co do tego, jak i co ma być na danym terenie są głosowane tam przez mieszkańców tego rejonu- bezpośrednio. Ta forma demokracji pod wpływem różnych nacisku też już się przepoczwarza i ewoluuje w tę stronę, co w UE- ale to już inna sprawa.

Data: 2012-09-23 09:06:22
Autor: pulsar
W dniu 2012-09-22 22:09, abc pisze:

Nie ma żadnego konkursu.  Biskup nie może podlizywać się wiernymm, żeby go
wybrali.

Jasne, żaden kardynał czy papież by tego
nie zdzierżył.. Podlizywania uczycie się
według hierarchii, w górę..

Data: 2012-09-23 09:00:34
Autor: pulsar
W dniu 2012-09-22 21:25, abc pisze:
Biskupi nie są wybierani tylko mianowani przez papieża, Kościół jest
monarchią.

Czyli jesteś poddanym czy kolaborantem
obcej monarchii w naszym kraju?

Data: 2012-09-23 21:57:08
Autor: khanula
W dniu sobota, 22 września 2012 21:05:56 UTC+2 użytkownik abc napisał:
[...]

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

Juliusz II, by zostać papieżem, przekupił biskupów biorących udział w konklawe. Stefan VII sprofanował zwłoki swojego poprzednika. Sykstus IV otworzył w Rzymie dom publiczny, z którego czerpał zyski. Paweł II lubił towarzystwo młodych mężczyzn, a Pius II pisywał erotyczne bestsellery.
http://religia.onet.pl/publicystyka,6/grzechy-papiezy,48953,page1.html

Data: 2012-09-24 08:35:26
Autor: Trybun
W dniu 2012-09-24 06:57, khanula@gazeta.pl pisze:

[...]

A Ty widzisz poza zachowaniem Stefana VII coś nagannego w postępowaniu pozostałych?

Data: 2012-09-24 09:53:56
Autor: Rafał Maszkowski
On sob, 22 wrz 2012 21:04:22 abc <abc@wp.pl> wrote:
Uwaga wygłoszona przez JE bpa Antoniego Pacyfika Dydycza, że Sejm powinien
być rozwiązany, wywołała w środowisku Umiłowanych Przywódców zrozumiałe
zaniepokojenie.

Największe zdenerwowanie wykazywał sam bp Pacyfik Niespokojny. W szale
domagał się powrotu do postulatów Sierpnia '80 - emerytur od 50 roku
życia oraz, zapewne, wprowadzenia kartek na mięso.

R.
--
Жить надо так, чтобы тебя помнили и сволочи. (Фаина Георгиевна Раневская)

Data: 2012-09-24 14:19:07
Autor: Trybun
W dniu 2012-09-24 11:53, Rafał Maszkowski pisze:
[...]

Ten ostatni postulat jak najbardziej wskazany - ktoś powinien ograniczyć spożywanie tego zlepku hormonów i antybiotyków zwanego dzisiaj mięsem. Polakom może to tylko wyjść na zdrowie.

Data: 2012-09-24 14:17:12
Autor: Rafał Maszkowski
On pon, 24 wrz 2012 14:19:07 Trybun <rg@yahuoo.com> wrote:
[...]

Biskup powinien ograniczyć pierwszy.