Nest Bank - opłata za kartę?

Data: 2017-10-22 03:11:07
Autor: adamadammek
Nest Bank - opłata za kartę?
Rok temu zgubiłem kartę. Zastrzegłem, przesyłali nową i pobrali 25 zł. I teraz widzę, że znowu pobrali tą samą sumę. Czy zgubienie u nich karty = opłata roczna 25 zeta za duplikat? Niby niewiele w skali roku, ale wkurza, bo prowadzenie rachunku i karta miały być bezpłatne.

Data: 2017-10-22 15:32:26
Autor: cef
Nest Bank - opłata za kartę?
W dniu 2017-10-22 o 12:11, adamadammek@gmail.com pisze:
[...]

W Nest? A ja myślałem, że tam wszystko jest za damo.
Zareklamuj, to się dowiesz. Mnie kiedyś w BZ po przysłaniu
duplikatu liczyli opłatę za używanie jak za kolejną kartę do rachunku. Wg taryfy w Nest mogło by też tak być.

Data: 2017-10-23 10:06:43
Autor: Piotr Gałka
Nest Bank - opłata za kartę?
W dniu 2017-10-22 o 15:32, cef pisze:

W Nest? A ja myślałem, że tam wszystko jest za damo.

Zawsze było, że pierwsza karta jest za darmo (pierwsza nie musi być PLN).
Myślałem, że pierwsza dotyczy typu karty, a nie sztuki. Czyli, że jak się ma jedną i się ona odnowi to dalej będzie darmowa.
Czyżby oni rozumieli pierwszą jako sztukę...
P.G.

Data: 2017-10-23 04:50:39
Autor: Dawid Rutkowski
Nest Bank - opłata za kartę?
W TOiP jest taka kategoria "pierwsza karta (w ramach umowy ramowej)".
Można to rzeczywiście rozumieć dwojako - albo jako jedyna karta posiadana w danym momencie - albo tylko ta pierwsza w ramach umowy wydana.
Raczej prawidłowa jest pierwsza opcja, ale kto ich wie.
Pisz reklamację - jak się uda to zwrócą te 50zł, a przy okazji może jeszcze dostaniesz pendrive na przeprosiny - ja ostatnio dostałem w "nagrodę" za realizowanie przez prawie miesiąc odstąpienia od umowy - nawet fajny, bo w drewnianej obudowie, z magnetyczną zatyczką - i jeszcze w takiej drewnianej szkatułce - jedyny minus że tylko 8GB. Przysłali to w zwykłej kopercie poleconym i list się przez to pogniótł ;>
Aha, nie zapomnij pogrozić Rzecznikiem finansowym, inaczej będzie to trwać i trwać.

Data: 2017-10-23 11:33:30
Autor: jakson
Nest Bank - opłata za kartę?
Z rok temu zgubilem/zapomnialem PIN do karty Nest Banku (chyba juz nie byl Bankiem Smart).
Zadzwonilem na infolinie i okazalo sie, ze jedynym wyjsciem jest wysylka nowej karty i nowego PINu.
Posrana procedura, ale calkowicie darmowa (na ów czas).

Data: 2017-10-24 04:05:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nest Bank - opłata za kartę?

<adamadammek@gmail.com> ,e83bbdef-e891-4141-9399-ccaa5c1a8dac@googlegroups.com

: Rok temu zgubiłem kartę. Zastrzegłem, przesyłali nową i pobrali 25 zł.

Mogłeś konto zamknąć i otworzyć nowe, zgarniając przy okazji kilkadziesiąt PLN. :)

: I teraz widzę, że znowu pobrali tą samą sumę.

Gratulacje. ;)

-=-

BZWBKKBSg chyba przysyła nowe za free -- i chyba nie można z tego
wysyłania zrezygnować. ;) (co zastrzegę, to po ~tygodniu mam kolejną...)

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-10-24 01:17:39
Autor: Dawid Rutkowski
Nest Bank - opłata za kartę?
Otworzyć nowe mógł, zgarnąć nie za bardzo, bo dają zastrzeżenie, że nie można było wcześniej być klientem nesta ani smarta ani bizu.

Zastrzegając można sobie zrobić też bezpłatną debetówkę w mBąku.
Nie pobierają opłaty za pierwszy niepełny miesiąc, gdy zamówiło się kartę do 15., albo nawet za pierwszy niepełny i drugi pełny, gdy zamówiło się po 15. A ponieważ można mieć do tego konta zarówno visę jak i mc, to bez problemu można mieć jedną kartę w portfelu a drugą w produkcji - a przy okazji ukarać bank za bzdurne wymagania ;P

Data: 2017-10-24 19:38:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nest Bank - opłata za kartę?

"Dawid Rutkowski" a70531a4-e3da-4131-811d-b498a8b33c1d@googlegroups.com

: Otworzyć nowe mógł, zgarnąć nie za bardzo, bo dają zastrzeżenie,
: że nie można było wcześniej być klientem nesta ani smarta ani bizu.

Gdzie to zastrzeżenie?
Ja -- byłem klientem, założyłem, dostałem...

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-10-25 02:16:36
Autor: Dawid Rutkowski
Nest Bank - opłata za kartę?
W dniu wtorek, 24 października 2017 19:42:37 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

: Otworzyć nowe mógł, zgarnąć nie za bardzo, bo dają zastrzeżenie,
: że nie można było wcześniej być klientem nesta ani smarta ani bizu.

Gdzie to zastrzeżenie?
Ja -- byłem klientem, założyłem, dostałem...

W "witaj szkoło" (100zł do biedronki w zamian za płatność 250zł debetówką) było taki zastrzeżenie - w innych może nie, w której dostałeś?
Teraz jest 200zł do rossmanna za wpływ 2k wynagrodzenia - już nie ma warunku niebycia nigdy klientem smart/biz/nest, jedynie 24-miesięczna karencja.
Gdyby nie to wynagrodzenie, z którym nie chce mi się mącić, to bym wypróbował skuteczność odstąpienia od umowy. Ale chyba poczekam na kolejną okazję.

Data: 2017-10-25 17:01:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nest Bank - opłata za kartę?
Dawid Rutkowski wrote:

w której dostałeś?

Z Agory.

Teraz jest 200zł do rossmanna

Kto daje?

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-10-30 10:23:46
Autor: adamadammek
Nest Bank - opłata za kartę?
Wysłałem reklamację, na odpowiedź mają miesiąc.
Ale już wiem jaka będzie odpowiedź...  przechodziłem dzisiaj obok oddziału Nesta i wstąpiłem aby pani wytłumaczyła mi łopatologicznie jak prostemu człowiekowi w jaki sposób najlepszy rozumieć ten zapis o pierwszej i drugiej karcie. No i wychodzi na to, że gdy zgubimy kartę, i wyrabiamy następną, staje się ona z automatu drugą kartą hehe.... opłata 25 zł, plus coroczna opłata 25 zł.
Szczerze po tym zagraniu straciłem sympatie do tego banku... ewakuacja musi być.. chyba spowrotem do mBanku - wystarczy 5 miesięcznie transakcji obojętnie na jaką kwotę.

Data: 2017-10-30 13:19:33
Autor: Dawid Rutkowski
Nest Bank - opłata za kartę?
Jak chcesz mBąk, to bierz orange finanse, bank ten sam, ST ten sam, blik i apka też są, ale wszystko za darmo bez warunków, a do tego darmowe wszystkie bankomaty bez względu na sumę wypłaty (w mBąku za wypłaty poniżej 100zł jest opłata).
mBąk też można bez karty, jeśli potrzebujesz np. kont walutowych, przelewy z oranżadą chodzą podobno na bieżąco.

Data: 2017-10-30 18:45:42
Autor: Piotr Gałka
Nest Bank - opłata za kartę?
W dniu 2017-10-30 o 18:23, adamadammek@gmail.com pisze:
[...]

Może nie koniecznie mBank....

Jak z miesiąc temu zapytałem o konto bez opłat to ktoś mi tu polecał Orange finanse (sam rozważałem też Nest).
Zależało mi też aby kartę dało się tak ustawić, że debetu nie da się zrobić.
W Nest mi powiedzieli (dzwonił gość przy mnie do konsultanta i dał słuchawkę), że ich kartą z definicji nie da się zrobić zakupów poniżej salda rachunku - czyli debet tylko da się zrobić jak się z jakichś płatnych funkcji bankomatów BZWBK skorzysta (saldo/zmiana PIN).
A potem lektura regulaminu dostarcza dokładnie odwrotnych wniosków - wręcz wyraźnie napisali, że transakcje zbliżeniowe mogą spowodować debet.

Co do Orange to w regulaminie w ogóle zapisów o karcie nie wyłapałem (teraz to już nie jestem pewien, bo przeglądałem ze 3 tygodnie temu i koło 2-ej w nocy).

Byłem w piątek w Orange. Oni też twierdzą, że nawet transakcje zbliżeniowe na małe kwoty sprawdzają stan konta. Nie przekonali mnie. Ale tuż obok jest mBank, a że dla Orange usługi bankowe dostarcza mBank więc zapytałem i tam - też tak mówią - wyglądało by, że może faktycznie.

Ktoś coś wie na pewno?
P.G.

Data: 2017-10-30 18:58:43
Autor: J.F.
Nest Bank - opłata za kartę?
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ot7og6$2ur$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
[...]

Piotrze - ale chyba wszystkie karty tak maja. Ot, taki standard.

Przedplacone pewnie tak nie mialy, ale juz ich chyba nie ma ... w Polsce.

[...]

Oproznic konto i udac sie do tramwaju po bilet ?
Mozna by sprawdzic ... tylko jeszcze do kompletu zagluszarke GSM w kieszeni wlaczyc :-)

tak sprawdzali
http://samcik.blox.pl/2012/10/Horroe-we-Wroclawiu-Nie-trzeba-znac-PIN-u-do.html

No ale tu akurat pieniadze na koncie byly :-)

J.

Data: 2017-10-30 19:02:00
Autor: Piotr Gałka
Nest Bank - opłata za kartę?
W dniu 2017-10-30 o 18:58, J.F. pisze:
Ktoś coś wie na pewno?

Oproznic konto i udac sie do tramwaju po bilet ?

Jestem na etapie rozpoznania przed a nie w trakcie posiadania :)
P.G.

Data: 2017-10-30 19:12:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nest Bank - opłata za kartę?

"Piotr Gałka" ot7og6$2ur$1$PiotrGalka@news.chmurka.net

Jak z miesiąc temu zapytałem o konto bez opłat

Co to za nowa moda?! Bez opłat?! Nie podobają się opłaty?!
Konkretnie -- wisienek nie lubisz czy orzeszków?!
(wisienki to jednorazówki, zaś orzeszki to periodyki)

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-10-30 19:55:11
Autor: Piotr Gałka
Nest Bank - opłata za kartę?

[...]

To nie moda, to raczej pragmatyczne podejście do tematu.
Bawienie się z zbieranie wisienek i orzeszków to moim zdaniem strata czasu (życie ma się jedno). Jak przy okazji czegoś co i tak chcę załatwić można coś dostać to ewentualnie tak, ale specjalne kombinowanie...
P.G.

Data: 2017-10-31 01:56:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nest Bank - opłata za kartę?

"Piotr Gałka" ot7sid$4d9$1$PiotrGalka@news.chmurka.net

To nie moda, to raczej pragmatyczne podejście do tematu.

Aha...

Bawienie się z zbieranie wisienek i orzeszków to
moim zdaniem strata czasu (życie ma się jedno).

A koty?...

Jak przy okazji czegoś co i tak chcę

Chcesz mBank? W razie czego mogę dać od 3 do 7 dych.
(nie podaję warunków, bo nie lubisz kombinacji)

   http://danutac.oferty-kredytowe.pl/o/salechannel.php?idSaleChannel=1498&idDistributor=26430
   https://clk.leadexpert.pl/click?c=95qbOqmW&cr=0yKC4PDz&s=5MaiTiy0

Data: 2017-10-31 09:23:23
Autor: Piotr Gałka
Nest Bank - opłata za kartę?
Chcesz mBank? W razie czego mogę dać od 3 do 7 dych.
(nie podaję warunków, bo nie lubisz kombinacji)

Z mBąka jeszcze nie zrezygnowałem. Tylko KK im niedługo oddam.
P.G.

Data: 2017-10-31 09:58:30
Autor: radekp@konto.pl
Nest Bank - opłata za kartę?
Mon, 30 Oct 2017 18:45:42 +0100, w <ot7og6$2ur$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>,
Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> napisał(-a):

Byłem w piątek w Orange. Oni też twierdzą, że nawet transakcje zbliżeniowe na małe kwoty sprawdzają stan konta. Nie przekonali mnie.

To raczej zależy od ustawienia terminala.
Z KK Getinu to nawet parkomat sprawdzał stan konta.
Z kolei w autobusie MPK idą bez sprawdzania.

Data: 2017-10-31 03:27:08
Autor: adamadammek
Nest Bank - opłata za kartę?
Heh, dzisiaj Nest bank znowu mnie zaskoczył! Tym razem pozytywnie. Właśnie dostałem odpowiedź na reklamację (listem poleconym) w której anulują mi niesłusznie pobrane opłaty za kartę 2 x 25zł.... W ramach gratyfikacji przesyłają dwa kody na bilety do Multikina na seanse 2D i 3D.
Cieszy mnie to niezmiernie... i już sam nie wiem o co chodzi z tymi kartami... czyżby wczoraj pani w placówce nestu nie miała racji? poza tym zdaje się opłata za zgubienie karty w regulaminie jednak jest... hmmm grunt ze kasę oddali.

Data: 2017-10-31 05:08:25
Autor: Dawid Rutkowski
Nest Bank - opłata za kartę?
A widzisz, trzeba się grupy słuchać, a nie pani z banku - byłem tam raz odstępować od umowy i panie nie wyglądały na zbytnio zapoznane z ofertą tej instytucji - jakby chociaż ładne były, to bym jeszcze zrozumiał - choć o gustach się nie dyskutuje, może komuś decyzyjnemu w tej kwestii się podobały ;P
Zaś placówka nie wyglądała ani jak bank ani jak kawiarnia - a można domniemywać, że miała być "flagowa"/"wzorcowa", bo znajduje się w DC w budynku obok centrali tego banku.

Pisz następną reklamację na wprowadzenie w błąd przez pracownika - może jeszcze coś zarobisz - no chyba że ta pani była akurat ładna, to można iść i jej wytłumaczyć, jak to naprawdę jest z tymi kartami ;>

Zaś oranżadę polecam tak czy siak - backup się przydaje, tym bardziej, że w oranżadzie dostaniesz mc, a nest ma visy. Szkoda tylko, że w oranżadzie nie założysz konta przelewem z nest - bo w drugą stronę się da.

Data: 2017-10-31 05:09:35
Autor: Dawid Rutkowski
Nest Bank - opłata za kartę?
Aha, i jeszcze jedna zaleta backupu w oranżadzie - jakbyś chciał kiedyś w nest zamienić kartę złotówkową na którąś walutową, to zostaje druga debetówka złotówkowa.
Oczywiście tutaj również polecam backup w postaci kantoru aliora.

Data: 2017-10-30 18:46:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nest Bank - opłata za kartę?

<adamadammek@gmail.com> cb17b97a-efdb-4352-9e02-ea37438bb3de@googlegroups.com

: Wysłałem reklamację, na odpowiedź mają miesiąc.

Dostałem bez reklamacji więcej niż 70 pln.
To, co dostałem, posłużyło do kolejnego podpisu
przelewowego -- znaczy: ,,ciągłość kapitałowa jest''. ;)

[...]

Czyli zawracałeś owej pani siedlisko!
[bo głową o takim czymś ona nie myśli;
głowa jest rezerwowana do poważniejszych
rozmyślań]

: No i wychodzi na to, że gdy zgubimy kartę,

[która do niczego nie jest potrzebna]

: i wyrabiamy następną,

[zawracając komuś siedlisko]

: staje się ona z automatu drugą kartą hehe....

[tak to jest, gdy liczymy od jedynki, zamiast od zera]

: opłata 25 zł,

Ile liczysz sobie za swą pracę? -- nikt za freeko nie chce pracować.

: plus coroczna opłata 25 zł.

[Fedorowicz miał żelazkiem spalone uszy -- nie ucho...]

: Szczerze po tym zagraniu straciłem sympatie do tego banku...

Mogłeś zgarnąć od Agory 7 dych lub ode mnie 4...
Zamiast tego straciłeś 5 dych...

Ja najechałem na wkręt -- też straciłem...
Ale nie zniechęciłem się do wkrętarki tylko
dlatego, że miałem kapcie... [zamiast trzewików?]

: ewakuacja musi być.. chyba spowrotem

Spowrotem, spowrót...

[spowite mrokiem to pisanie...]

: do mBanku - wystarczy 5 miesięcznie transakcji obojętnie na jaką kwotę.

Dziś ostatni dzień na otworzenie konta w Rajfim.
W razie czego dostaniesz ode mnie 5 dych, którymi
spłacisz karty w Nest...
[czyli także (jak ja) zachowasz ciągłość kapitałową]

--
  _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
 (,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

Data: 2017-10-25 00:12:29
Autor: Waldek
Nest Bank - opłata za kartę?

-=-

BZWBKKBSg chyba przysyła nowe za free -- i chyba nie można z tego
wysyłania zrezygnować. ;) (co zastrzegę, to po ~tygodniu mam kolejną...)

Kurza dupa ... leżało sobie spokojnie te 4kzl na KGP w BZWBK
aż zaglądnąłem z ciekawości, a tu - oprocentowanie 0 zamiast 4
i jeszcze pobrali 7 zeta za "karte widmo" ...

Jak żyć ?  - Trzeba odwiedzić marmurek i utłuc ?

Pozdrawiam

Data: 2017-10-25 00:21:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nest Bank - opłata za kartę?
Waldek wrote:

Jak żyć ?

Rozsądnie.

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2017-10-25 00:43:44
Autor: Waldek
Nest Bank - opłata za kartę?
Waldek wrote:

Jak żyć ?

Rozsądnie.

Staram się ... ale nie zawsze wychodzi ;)
Złożyłem więc "szybko" wniosek o przekształcenie KGP
w KJCH (konto jakie chce ?) - rezygnując z karty.

Ale widzę że są jakieś wisienki
typu 1% cofki za rachunki domowe
oraz cofka za spożywke, paliwo, koryto miejskie & wiejskie
- ale to chyba tylko dla posiadaczy KK

Data: 2017-10-25 10:55:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nest Bank - opłata za kartę?
Waldek wrote:

w KJCH (konto jakie chce ?) - rezygnując z karty.

Nie lepiej zrezygnować założyć od nowa?

Ale widzę że są jakieś wisienki
typu 1% cofki za rachunki domowe

Getin też daje cofkę za niektóre rachunki.

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/