Netbook a powiększenie pamięci

Data: 2010-12-09 16:16:11
Autor: Santana
Netbook a powiększenie pamięci
Netbook Samsung N150, system Win 7 starter. Czy ktoś zmieniał pamięć z jedynki na dwójke  w takim lub podobnym netbooku?  Czy nastąpiła znacząca poprawa komfortu pracy? Zdaje sobie sprawę że wąskim gardłem w takim sprzęcie jest procesor, ale może warto zwiększyć ilość pamięci która w obecnej konfiguracji jest w zasadzie cały czas zajęta w osiemdziesięciu kilku procentach. Proszę o opinie praktyków którzy przerabiali ten temat i widzieli ewentualne różnice na własne oczy :)

Data: 2010-12-09 16:46:20
Autor: geyb
Netbook a powiększenie pamięci
Zwróć uwagę, co zajmuje tą pamięć. Bo jeśli bufory to esktra :)

Data: 2010-12-09 16:57:04
Autor: Mich@l
W dniu 2010-12-09 16:16, Santana pisze:
Netbook Samsung N150, system Win 7 starter. Czy ktoś zmieniał pamięć z
jedynki na dwójke  w takim lub podobnym netbooku?  Czy nastąpiła znacząca

Mam ten właśnie model. Tydzień po zakupie zmieniłem pamięć na Kingstona KVR800D2S5/2G. Różnica była odczuwalna. Komputerek działa naprawdę zadowalająco sprawnie.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-12-10 01:21:48
Autor: Santana

Użytkownik "Mich@l"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:idqu7u$3rv$1@inews.gazeta.pl...

[...]

Ok, dzięki za odpowiedź. W takim razie pewnie się zdecyduje na wymianę pamięci. A skoro masz dokładnie taki sam sprzęt to mam dodatkowe pytanko :) Wiesz może czy jest gdzieś opcja pozwalająca na zamknięcie netbooka przy korzystaniu z zewnętrznego monitora? Mój natychmiast po zamknieciu "usypia" :)

Data: 2010-12-10 01:34:44
Autor: Santana

[...]

Dobra, już się doklikałem :)

Data: 2010-12-10 14:08:46
Autor: OMSON
Mich@l pisze:

Mam ten właśnie model. Tydzień po zakupie zmieniłem pamięć na Kingstona KVR800D2S5/2G. Różnica była odczuwalna. Komputerek działa naprawdę zadowalająco sprawnie.

Czyli w Windows 7 Starter nie ma żadnych ograniczeń co do rozmiaru zainstalowanej pamięci?

Pzdr, OMSON

Data: 2010-12-10 14:16:07
Autor: Mich@l
W dniu 2010-12-10 14:08, OMSON pisze:
Mich@l pisze:

[...]

W grę wchodzą OIDP ograniczenia licencyjne Microsoftu, ale tyczą się one producenta a nie użytkownika końcowego.
Inną parą kaloszy jest fakt że same urządzenia (tzn. najpopularniejsza intelowa platforma) fizycznie obsługują do 2 GB.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-12-10 14:37:44
Autor: OMSON
Mich@l pisze:

W grę wchodzą OIDP ograniczenia licencyjne Microsoftu, ale tyczą się one producenta a nie użytkownika końcowego.

To ok - byłem przeświadczony, że Windows ma jakąś blokadę...

Inną parą kaloszy jest fakt że same urządzenia (tzn. najpopularniejsza intelowa platforma) fizycznie obsługują do 2 GB.

To i tak sporo jak na takie maleństwo.

Pzdr, OMSON

Data: 2010-12-10 15:11:36
Autor: Mich@l
W dniu 2010-12-10 14:37, OMSON pisze:

Inną parą kaloszy jest fakt że same urządzenia (tzn. najpopularniejsza
intelowa platforma) fizycznie obsługują do 2 GB.

To i tak sporo jak na takie maleństwo.

Jest co prawda tylko jeden slot pamięci, ale nikomu chyba krzywda by się nie stała gdyby 4 GB modulik tam można było włożyć.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-12-11 03:36:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Netbook a powiększenie pamięci

"Mich@l" idt960$ajt$1@inews.gazeta.pl

W grę wchodzą OIDP ograniczenia licencyjne Microsoftu,

I ponoć dotyczą (lub choćby w projekcie dotyczyć miały) nie tylko RAMek:

 -- rozmiaru monitora (10.1 cala)
 -- RAMki (do 1 GiB)
 -- HDD (d0 160 GB)

Ja mam 320 GB i zamierzam wstawić 500 GB. RAMek mi starcza.

Data: 2010-12-10 14:20:32
Autor: januszek
Netbook a powiększenie pamięci
OMSON napisa?(a):

Czyli w Windows 7 Starter nie ma żadnych ograniczeń co do rozmiaru zainstalowanej pamięci?

Zainstalowanej czy obslugiwanej?

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2010-12-10 17:26:43
Autor: OMSON
januszek pisze:

Zainstalowanej czy obslugiwanej?

Obsługiwanej oczywiście. Co do instalacji to już rozważania hardware'owe.

Pzdr, OMSON

Data: 2010-12-10 09:08:48
Autor: Marcin
Netbook a powiększenie pamięci
Netbook Samsung N150, system Win 7 starter. Czy ktoś zmieniał pamięć z jedynki na dwójke  w takim lub podobnym netbooku?  Czy nastąpiła znacząca poprawa komfortu pracy?

Ja też podepnę się pod to pytanie. Mam wprawdzie N130 (czyli słabszy procesor,
a właściwie grafika: GMA 950 zamiast 3150) i Windows XP Home, ale również 1GB
RAM i zastanawiam się czy warto wymienić RAM na 2 GB?
W XP chodzi ok, zainstalowałem też na próbę 7, ale wydawało mi się, że chodzi
wolniej (szczególnie było to widać przy przesuwaniu tekstu w przeglądarce - na
XP chodzi w miarę płynnie, na 7 było wyraźnie skokowo).
Dlatego zastanawiam się, czy 2 GB poprawią komfort w Windows XP (czy to XP czy 7)?

Data: 2010-12-10 10:16:58
Autor: boxfish
W dniu 2010-12-10 10:08, Marcin pisze:
[...]

pytanie z kosmosu, zawsze warto mieć więcej ramu, a już w przypadku przejśccia z 1 na 2 gb to nawet pytać nie warto

Data: 2010-12-10 13:38:02
Autor: Mich@l
W dniu 2010-12-10 10:16, boxfish pisze:

pytanie z kosmosu, zawsze warto mieć więcej ramu, a już w przypadku
przejśccia z 1 na 2 gb to nawet pytać nie warto

W przypadku XP to wcale nie jest takie oczywiste. Ale i tak wszystko zależy od aplikacji jakich się używa.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-12-10 17:05:51
Autor: boxfish
W dniu 2010-12-10 13:38, Mich@l pisze:
[...]

No tak do gg nie warto, poza tym skoro potrafi xp wykorzystac ponad 3 gb to zawsze warto

Data: 2010-12-10 17:20:39
Autor: Czesław
W dniu 2010-12-10 17:05, boxfish pisze:

No tak do gg nie warto, poza tym skoro potrafi xp wykorzystac ponad 3 gb
to zawsze warto

Nie zawsze, jak ktoś lubi hibernację na przykład.

Data: 2010-12-10 17:47:25
Autor: qwerty
Użytkownik "boxfish"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:idtj56$ecd$1@inews.gazeta.pl...
No tak do gg nie warto, poza tym skoro potrafi xp wykorzystac ponad 3 gb
to zawsze warto

Jak nie warto? Właśnie jak ktoś używa syfu (gg) to potrzebuje więcej pamięci:
http://www.komputerswiat.pl/media/1296099/GGtuner2.jpg

Data: 2010-12-12 09:58:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Netbook a powiększenie pamięci

"Mich@l" idt6ui$1r9$1@inews.gazeta.pl

W przypadku XP to wcale nie jest takie oczywiste. Ale i tak wszystko zależy od aplikacji jakich się używa.

Zżarcie 2 GB przez Operę z masą otwartych stron WWW nie jest trudne. ;)
Dla mnie rozszerzenie 1 GiB na 2 GiB w moim netbooku nie ma sensu. Jak
by dziś sprzedawali dwa netbooki niemal identyczne (różniące się jedynie
wielkością RAMek i ceną) wybrałbym tańszy z 1 GiB zamiast stosownie
droższy z 2 GiB.

Data: 2010-12-12 10:09:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

droższego z 2 GiB.