Netbook - czy warto użyć karty SD zamiast dysku HDD?

Data: 2012-04-01 17:29:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Netbook - czy warto użyć karty SD zamiast dysku HDD?

"Marcin N" jl9a2o$vrd$1@news.task.gda.pl

Czy użycie karty SD zamiast dysku HDD w netbooku ma sens?

Ma, ale lepsza jest stacja FDD.

Czy system operacyjny na SD - wart w ogóle jest rozważania?

Jak najbardziej, ale na FDD jest lepszym rozwiązaniem.

Czy karta SD może być traktowana jako zamiennik dysku SSD?

Jak najbardziej. Zwłaszcza szybkośc zapisu (na przykład 10 KB/s) jest cenna.

I przy okazji:

Jaki system polecacie do Netbooka, który ma służyć do pracy przez internet?
Czy Windows 7 starter ma wady, które dyskredytują go względem konkurencji?

Moim zdaniem ma za dużo ograniczeń. Pełny W7 (a nawet W8) jest znacznie lepszy.

Data: 2012-04-01 19:15:28
Autor: ToMasz
Netbook - czy warto użyć karty SD zamiast dysku HDD?
W dniu 01.04.2012 17:29, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
czy możesz bez prima aprilis podać model karty SD, wraz z jakimś interfejsem, który po podłączeniu do kompa będzie dawał zapis na kartę 45megabitów na sekunde?
bo taka durna wikipedia zna tylko klase 10, a ja z praktyki wiem ze takie 10 to tylko w porywach ma 10...

[...]

biorąc pod uwagę pracę _tylko_ na internecie, w czym pełny w7 lub w 8 jest lepszy?

ToMasz

Data: 2012-04-01 19:01:57
Autor: G Nowak
[...]

Chocby tym, ze majac otwarta przeglarke, poczte i jakis im nie otworzysz juz edytora tekstu zeby cos przekleic z tej pierwszej.

--
Pozdr

Data: 2012-04-01 20:20:10
Autor: JoteR
"G Nowak" napisał:

[...]

Czemu ma służyć rozsiewanie nieprawdziwych plotek?
Bo nawet jak na Prima Aprilis ten żart o 3 aplikacjach to średni bardzo jest.

JoteR

Data: 2012-04-01 23:08:48
Autor: G Nowak
[...]

Tzn, ze nie ma tego limitu? Mialem w rekach netbooka, na ktorym po odpaleniu trzech roznych okien wyskakiwal komunikat.

--
Pozdr

Data: 2012-04-02 00:29:51
Autor: JoteR
"G Nowak" napisał:

Czemu ma służyć rozsiewanie nieprawdziwych plotek?
Bo nawet jak na Prima Aprilis ten żart o 3 aplikacjach
to średni bardzo jest.

Tzn, ze nie ma tego limitu?

http://windows7.pl/aktualnosci/windows-7-starter-edition-bez-limitu-3-aplikacji.html

Mialem w rekach netbooka, na ktorym po odpaleniu trzech roznych okien wyskakiwal komunikat.

Może jakaś wczesna beta.

JoteR

Data: 2012-04-02 00:06:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Netbook - czy warto użyć karty SD zamiast dysku HDD?

"JoteR" jla69i$jih$1@inews.gazeta.pl

[...]

W7S miał mieć ograniczenie -- tylko 3 aplikacje naraz.
Nie wiem, jak to miało być liczone, ale takie ograniczenie
brano pod uwagę. Tapety w W&S nie można łatwo podmienić.

Ja pod W7S (atom 450, 1 GiB DDR2) mam Operę z całą masą
otwartych okienek, parę drobiazgów i komputer wirtualny
z WXP na pokładzie -- do obsługi OE. :) I chodzi póki
filmami nie zaduszę CPU, a filmy teraz coraz bardziej CPUżerne...

Na tej maszynce wirtualnej nawet Photoshopa CS5 odpalałem.

Data: 2012-04-01 21:04:17
Autor: ToMasz
W dniu 01.04.2012 20:01, G Nowak pisze:
[...]

który z powyższych programów należy do microsoftu lub wymaga windowsa?
Dlaczego owa kombinacja miała by się nie udać? Czy ewentualne niedziałanie będzie zależne od hardware czy od software? Przepraszam, ale piszesz w taki sposób jakbyś "lany poniedziałek" właśnie zaliczał.
ToMasz

Data: 2012-04-01 22:29:22
Autor: m4rkiz
"ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message news:jla2fh$m0f$1inews.gazeta.pl...
W dniu 01.04.2012 17:29, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
czy możesz bez prima aprilis podać model karty SD, wraz z jakimś interfejsem,

czytniki na usb 3.0

który po podłączeniu do kompa będzie dawał zapis na kartę 45megabitów na sekunde?

45 Mb/s to akurat zaden wyczyn, chodzi Ci o MB/s jak mniemam?

bo taka durna wikipedia zna tylko klase 10, a ja z praktyki wiem ze takie 10 to tylko w porywach ma 10...

a w tabelce sa podane potem takie cuda jak x200 i inne prawda?

samsung extreme, sandisk extreme, karty sdxc

to ze cos ma klase 10 nie znaczy ze nie zapisuje szybciej, znaczy
jedynie ze producent (w specyficznych warunkach) gwarantuje ze
transfer nie spadnie ponizej tych 10 MB/s

Data: 2012-04-01 23:55:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Netbook - czy warto użyć karty SD zamiast dysku HDD?

"ToMasz" jla2fh$m0f$1@inews.gazeta.pl

[...]

Wiesz... 10 MB/s to kalectwo. Amatorski aparat fotograficzny
sprzed 5 lat daje 3.3 zdjęcia na sekundę, a każde ma z 15 MB.
Aparat ma wprawdzie bufor, ale na 5 lub 6 zdjęć.

   https://www.hurt.com.pl/sandisk-sdhc-8gb-extreme-pro-95mb-s-633x-uhs-i,p9523.html

90 MB/s w zapisie i 95 MB/s w czytaniu...
I nawet kosztuje mniej niż majątek -- niespełna 107 złotych za 8 GB.
Zapewne można znaleźć tańsze.

[...]

Potrzebuje więcej RAMu? IMO do przeglądania statycznych
stron WWW wystarczy pseudonetbook z ARMem w roli CPU
i Androidem na pokładzie.

Data: 2012-04-06 15:22:23
Autor: MC
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jla2fh$m0f$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nic podobnego, jak klasy się kończą to są jeszcze karty UHS z namalowaną jedynką (bo są i nastęopne) w literze U. Robią takie SanDisk, Toshiba i pewnie jakieś chińczyki.

Data: 2012-04-02 00:13:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Netbook - czy warto użyć karty SD zamiast dysku HDD?

"Eneuel Leszek Ciszewski" jl9sg9$sv$1@inews.gazeta.pl

[...]

To nie był primaaprilisowy post, ale sarkastyczny.

Netbook - czy warto użyć karty SD zamiast dysku HDD?