Netbook - długa praca baterii, co wybrać

Data: 2009-07-16 09:28:46
Autor: blogserwis@op.pl
Netbook - długa praca baterii, co wybrać
Witam,

Jestem zdecydowany na zakup netbooka (mam tutaj na myśli małego laptopa z ekranem nie większym niż 10,1'').

Chcę wydać maksymalnie 1500 zł brutto (optymalnie 1200 zł) i chciałbym prosić o Waszą radę, jaki netbook mieści się w tym zakresie cenowym i spełnia poniższe warunki:

1. Ekran 10,1'' lub 10''
2. Duże i wygodne (oczywiście w miarę możliwości) klawisze - 90% użycia komputera to pisanie tekstów,
3. Maksymalnie długi czas pracy na bateriach (realnie - minimum 4 godziny pisania)
4. (a w zasadzie ad. 3) Dysk flash - nawet 8 GB mi wystarczy, jeżeli tylko spowoduje to przedłużenie pracy na bateriach.
5. Windows XP (lub ewentualnie bezproblemowa instalacja tego systemu).
6. Mała waga - do 1,5 kilograma.
7. (Ewentualnie) Wbudowany modem hsdpa lub łącze PCMCI (lub inny prosty sposób na uzuskanie dostępu do internetu z karty sim bez telefonu)

Punkt od 1 do 4 są warunkiem koniecznym,
Punkt 5 bardzo pożądanym
Punkt 6 jest w zasadzie załatwiony
a punkt 7 nie jest taki ważny.

Będę wdzięczny za pomoc.

Data: 2009-07-16 09:38:42
Autor: DooMiniK
blogserwis@op.pl wrote:
[...]

3. To już praktycznie na większości urządzeń wyposażonych w baterie
6-komorowe. Na swoim Aspire One przy jasności 2/3 ekranu spokojnie mogę
pisać przez 4.5h (przy wyłączonym Wifi nawet ponad 5).
4. dysk flash nie oznacza mocno zmniejszonego poboru/

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,

Data: 2009-07-16 11:36:32
Autor: blogserwis
> [...]

6-komorowe. Na swoim Aspire One przy jasności 2/3 ekranu spokojnie mogę
pisać przez 4.5h (przy wyłączonym Wifi nawet ponad 5).

To już jest satysfakcjonujący mnie wynik. Zapisuje sobie też, że może trzeba przekonać się do Asusa, bo w porównananiu z polecanym przez Maćka samsungiem jest jednak sporo tańszy...
4. dysk flash nie oznacza mocno zmniejszonego poboru/

Nie znam się, tak sobie założyłem :?

Data: 2009-07-17 21:00:58
Autor: BartekK
blogserwis@op.pl pisze:
To już jest satysfakcjonujący mnie wynik. Zapisuje sobie też, że może trzeba przekonać się do Asusa, bo w porównananiu z polecanym przez Maćka samsungiem jest jednak sporo tańszy...
Warto też dodać że EEE (a przynajmniej seria 900) ładuje się z zwykłego źródła 12v, bez problemu z złącza zapalniczki w samochodzie itp (nie potrzeba drogiego i stosunkowo dużego zasilacza "samochodowego")

Data: 2009-07-16 12:55:05
Autor: Mikolaj Tutak
DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl wrote:
blogserwis@op.pl wrote:
[...]

6-cio ogniwowe.

Na swoim Aspire One przy jasności 2/3 ekranu spokojnie
mogę pisać przez 4.5h (przy wyłączonym Wifi nawet ponad 5).

Jakiej pojemności w Wh jest bateria?!

4. dysk flash nie oznacza mocno zmniejszonego poboru/

Konkretnie o ile?!

      Mikolaj

Data: 2009-07-16 20:09:55
Autor: Leszek K.
Dnia Thu, 16 Jul 2009 12:55:05 +0200, Mikolaj Tutak napisał(a):

4. dysk flash nie oznacza mocno zmniejszonego poboru/

Konkretnie o ile?!

Normalny dysk pobiera max 2.5 W. Flash  (w zależności od typu) 0.8 - 2.5 W.
Przy normalnym laptopie różnica poboru mocy jest pomijalna (0 - 5%). Przy
netbooku i energoosczędnym flashu można przekroczyć 10%. --

Data: 2009-07-20 20:15:06
Autor: Radosław Sokół
W dniu 16.07.2009 10:38, DooMiniK pisze:
3. To już praktycznie na większości urządzeń wyposażonych w baterie
6-komorowe. Na swoim Aspire One przy jasności 2/3 ekranu spokojnie mogę
pisać przez 4.5h (przy wyłączonym Wifi nawet ponad 5).

To nie jest wcale taki rewelacyjny wynik :) Mój F-S Esprimo
12" z baterią 4.4 Ah działa przy edycji tekstu do 4 h z WiFi,
a do 4.5 h bez WiFi.

Data: 2009-07-20 20:45:51
Autor: Michal Kawecki
Dnia Mon, 20 Jul 2009 20:15:06 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

[...]

Na Samsungu NC10 wyciągnąłem ~6 godzin pracując non-stop z WiFI,
przeglądarką, pocztą, PDF-ami, RDP. Ekran na ok. 1/2 jasności, bateria
6-komorowa.
--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/

Data: 2009-07-20 21:29:24
Autor: Radosław Sokół
W dniu 20.07.2009 20:45, Michal Kawecki pisze:
[...]

No i to jest już w zasadzie wynik godny "netbooka", cokolwiek
by miała znaczyć ta nazwa. Jakaż szkoda tylko, że tak mało
modeli tych komputerków faktycznie jest tworzonych z myślą
o wysoce mobilnej pracy, a tak wiele -- jako bezmyślna minia-
tura "normalnych" komputerów przenośnych. Szczególnie, że
komputer 10" 1.5 kg pracujący 5 h na baterii wcale nie jest
tak użyteczniejszy od notebooka 12" 1.9 kg pracującego 4.0-
4.5 h na baterii (w przeciwieństwie do 9" 1.0 kg, wytrzymu-
jącego 6-7 h na baterii -- to już *jest* różnica in plus).

Data: 2009-07-16 09:53:16
Autor: Maciek
blogserwis@op.pl napisał(a):

[...]
Praktycznie masz tylko dwa modele do wyboru. Asus EeePC z serii tysiąc,
tylko pamiętaj, aby kupić wyłącznie takiego z baterią 6600, bo w sklepach
widziałem także modele z dużo słabsza baterią. Druga opcja to samsung nc10. Jak chcesz taniej to jeszcze EeePC 901, ale te mają ekran mniejszy nieco i
klawiaturę mniej wygodną.

--
Maciek
Polska Grupa Freesco

Data: 2009-07-16 11:32:50
Autor: blogserwis@op.pl
> [...]

widziałem także modele z dużo słabsza baterią. Druga opcja to samsung nc10.

Dzięki za informacje. Może nie mam racji, ale jakoś Asus mnie nie przekonuje. Tak więc z zaproponowamej przez Ciebie pary wybrałbym raczej Samsunga nc10. Widzę, że na allegro mieści się w górnej granicy kwotym którą chce wydać, ale też wygląda solidnie. Tak czy inaczej dziękuję, będę musiał zobaczyć go na żywo.

Data: 2009-07-16 20:39:14
Autor: Maciek
blogserwis@op.pl napisał(a):

> [...]

Samsunga nc10. Widzę, że na allegro mieści się w górnej granicy kwotym
którą chce wydać, ale też wygląda solidnie. Tak czy inaczej dziękuję, będę
Samsung jest dość przyzwoicie wykonany i kroci mnie,żeby to kupić, choć mój
EeePC 901 sprawuje się świetnie (7 i pół godziny na baterii).

--
Maciek
Polska Grupa Freesco

Data: 2009-07-16 15:02:50
Autor: miab
Użytkownik wrote:
[...]

Np. MSI Wind U100

[...]

Np. MSI Wind U100 z powiekszonym fabrycznie do 6 ogniw akumulatorem.

4. (a w zasadzie ad. 3) Dysk flash - nawet 8 GB mi wystarczy, jeżeli
tylko spowoduje to przedłużenie pracy na bateriach.

?

5. Windows XP (lub ewentualnie bezproblemowa instalacja tego systemu).

Np. MSI Wind U100 zakupiony wraz  systemem XP

6. Mała waga - do 1,5 kilograma.

Np. MSI Wind U100 z powiększonym akumulatorem(jak w pkt.3) ~1,2kg

7. (Ewentualnie) Wbudowany modem hsdpa lub łącze PCMCI (lub inny
prosty sposób na uzuskanie dostępu do internetu z karty sim bez
telefonu)

Np. MSI Wind U100 z wetknietym w port USB modemem (sprzedawanym
za przysłowiową złotówkę z abonamentem na dostęp np. w PLAY).

~1300zł
http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/394134

miab

Data: 2009-07-16 18:33:21
Autor: Chrispl27
Netbook - długa praca baterii, co wybrać
Najlepszym rozwiązaniem chyba będzie Samsung NC10 (ew. NC20).
NC10 miał najdłuższą pracę na baterii o ile dobrze pamiętam
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4728

Data: 2009-07-21 05:59:50
Autor: faktor4u
On 16 Lip, 09:28, "blogser...@op.pl" <blogser...@op.pl> wrote:
[...]

Witam. Zasadniczo wszystkie te punkty spełnia Samsung NC10. Mam
takowego i bardzo go sobie cenię. Rekordowo do tej pory wyciągnęłem na
nim 9h na baterii (wył. Wi-Fi, ekran przyciemniony do maksa, wył.
bluetooth i kamera itp.) a pewnie się da nawet więcej. Średni czas
pracy jaki na  nim wyciągam ok. 7h z włączonym Wi-Fi. Troszkę droższa
wersja posiadam wbudowany modem GSM więc po włożeniu karty sim można
bez problemu korzystać. W przypadku jakiś pytań, proszę pytać.

Netbook - długa praca baterii, co wybrać