Netbook do internetu i filmow

Data: 2011-06-01 17:57:19
Autor: furi
Netbook do internetu i filmow
Witam grupe
Padl mi laptop (okazuje sie ze nie lubia piwa, dziwne :) w zwiazku z czym szukam nowego.
Uzywany okazyjnie - w podrozy, na urlopie. Jedyne czego od niego oczekuje to odtwarzanie filmow, internet (ale nie ze da sie otworzyc strone i to wszystko, flashe maja sie nie ciac itp.), dlugi czas pracy na baterii. 10 cali wydaje mi sie za male. Co sadzicie o tym sprzecie:

http://www.komputronik.pl/product/121099/Laptopy/Netbooki_netbooki/mini_laptopy_/MSI_Wind_U270_czarny_Windows_7_Premium.html

Czy to dobry wybor? Jest troche drogi, moze dalo by sie kupic cos tanszego, spelniajacego moje wymagania z ekranem 11-12 cali.
pozdrawiam

Data: 2011-06-01 18:03:12
Autor: furi
W dniu 2011-06-01 17:57, furi pisze:
[...]

Jeszcze w sumie dwie rzeczy, ten MSI ma matryce glare, a wolalbym matowa, no i nie ma wyjscia HDMI, a czasem by sie przydalo.
pozdro

Data: 2011-06-01 19:19:18
Autor: Andrzej Libiszewski
W dniu 2011-06-01 19:03, furi pisze:

Jeszcze w sumie dwie rzeczy, ten MSI ma matryce glare, a wolalbym
matowa, no i nie ma wyjscia HDMI, a czasem by sie przydalo.
pozdro

Akurat wyjście HDMI jak najbardziej ma (nawet na zdjęciu widać) :)

W podobnej cenie można dostać HP DM1-3110 i Sony Vaio VPC-YB1S1E, oba są lepiej wykonane niż MSI :)

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"I must rule with eye and claw — as the hawk among lesser birds."

Data: 2011-06-02 23:27:06
Autor: furi
W dniu 2011-06-01 18:19, Andrzej Libiszewski pisze:
> [...]

> Akurat wyjście HDMI jak najbardziej ma (nawet na zdjęciu widać) :)
>
> W podobnej cenie można dostać HP DM1-3110 i Sony Vaio VPC-YB1S1E, oba są

Kupilem HP DM1-310, w Irlandi jest on sprzedawany z 3 Gb ramu i win7 home premium 64 bit, a nie jak w Polsce z 2Gb i 32 bitowym windowsem. Kosztowal 450 E (i to nie online tylko w normalnym sklepie), czyli jakies 50 PLN wiecej niz w Polsce wiec komputronik sobie chyba jaja robi ze swoja cena.
A co do lapka. Chodzi ladnie, filmy hd odtwarza, przy 20 otwartych zakladkach chrome chodzi plynnie, ogolnie mozna powiedziec ze nie muli. Ma jakis mini system operacyjny ktory zawiera przegladarke (HP quickweb, cokolwiekj to jest), skypa, klienta poczty i odtwarzacz plikow audio, przegladarke zdjec, mozna go wlaczyc zamiast windowsa , nie testowalem tego jeszcze za bardzo ale na pierwszy rzut oka dziala OK i pewnie znacznie oszczedza baterie jak chce sie tylko na necie posiedziec.
Ile na bateri chodzi nie moge jeszcze powiedziec, zostawilem wlaczonego na pol godziny nie robiac nic oprocz dotykania pada od czasu do czasu zeby ekran nie gasl. po tym czasie wskaznik baterii spadl na 98% i ustalil ze sprzet bedzie jeszcze dzialal 10 godzin.
Pozytywne zaskoczenie - klawiatura, idealne jak dla mnie skok i twardosc klawiszy, sa duze.
Negatywne zaskoczenie - wentylator, straszna suszarka, myslalem, ze taki energooszczedny sprzecik bedzie bezglosny, a to wyje jak moja stara toshiba co nie lubila piwa i baterie zzerala w 2.5 godziny.
Pad ma tez swoje odbicie. Jest on zrobiony tak, ze przciski lpm i ppm na dole sa fizycznie przyciskami, maja skok i microswitcha ale jednoczesnie sa przedluzeniem pada (reaguja na dotyk). Kiedy ktos uzywa pada jak ja, czyli palec prawej reki jezdzi po padzie, a palec lewej reki wisi nad lpm i w razie potrzeby go wciska pojawiaja sie lekkie problemy. Jesli w momencie gdy prawa reka przesuwa kursor, dotknie sie lewa reka lpm, kursor na ulamek sekundy sie zatrzymuje lub zmienia kierunek, czasem to drazni. Jesli ktos uderza 2 razy w pad w celu uzyskania lpm problem go nie dotyczy.
Glosniki jak na lapka sa calkiem calkiem, wiadomo, basow nie ma, ale nie charcza i sa dosyc glosne.

Mam go jeden dzien dopiero, jak na razie jestem zadowolony (tylko ten wentylator... jak komus bardzo zalezy na ciszy niech tego netbooka nie kupuje)
Mam nadzieje, ze 15 minut zycia ktore stracilem na pisanie tego przyda sie komus kto w najblizszym czasie bedzie mial zamiar zadac pytanie "jaki neetbook" :)
pozdrawiam

Data: 2011-06-02 00:15:36
Autor: Q
Netbook do internetu i filmow
Czy to dobry wybor? Jest troche drogi, moze dalo by sie kupic cos tanszego, spelniajacego moje wymagania z ekranem 11-12 cali.

Wybor git - imho Brazos to teraz lepszy wybor niz
tandem Atom + ION/ION2, ale przyznam, ze cena przeraza,
choc sam niedawno mialem dylemat czy wziac 13"
czy o ok. 500zl tansza 15" z identyczna konfiguracja sprzetowa.

Na tym niepozornym potworku zaden film nie bedzie ciac -
- Radeоny 6xxx maja juz UVD 3 a wiec max wypas jak na obecna chwile.
Flash chyba tez juz korzysta ze sprzetowej akceleracji grafiki,
wiec rowniez powinno byc git.
Nawet w gierki se pograsz, bo ta platforma wyprzedzila
plyte z grafa oparta o 890GX z jakims Phenom'em czy Athlon'em.

Data: 2011-06-03 08:49:31
Autor: Paweł
Netbook do internetu i filmow

Jest troche drogi, moze dalo by sie kupic cos
tanszego

Możesz rozważyć zakup chińskiego tabletu 10`. Koszt około 550 zł.
Ma wyście HDMI i bez problemu odtwarza filmy 1920x1080 (sprzętowa dekompresja). Ekran LCD ma rozdzielczość 1024x576.
Obsługa flash zależy od wersji systemu.

Paweł

Netbook do internetu i filmow