Netbook - jaki?

Data: 2011-05-20 17:41:45
Autor: user
Netbook - jaki?
Witam, teść mnie zabił kolejną zachciewajką. Nigdy nie byłem zwolennikiem urządzeń "mobilnych", chyba, że mobilność wynika z tego, że urządzenie ma koła ;) Oczywiście chodzi mi ergonomie. Natomiast teść, który kupuje na okrągło rzeczy mu do niczego nie potrzebne prosi mnie ciągle abym mu wybrał netbooka. Jego założenie jest takie, że ma mieć 10" i cenę do 1'200 zł, dało się przeglądać internet i oglądać filmy (tak, na 10" calach, to nie mój wymysł). Ja bym dołożył do warunków jeszcze idiotoodporność i jakieś pomoce dla osób słabo widzących. Sugeruję tutaj IBM Lenovo IdeaPad S10-3s, ale to tylko dlatego, że słyszałem, że Lenovo robi dobre lapki. Generalnie firma zbiera dobre recenzje wśród znajomych administratorów, programistów i informatyków tzn. lepsze od toszip, samsungów, hp-ków itp.
Czy to będzie dobry wybór? Może macie lepsze typy?

Data: 2011-05-20 18:21:56
Autor: Jakub Jewuła
Netbook - jaki?
[...]

Od paru dni mam Toske NB550D-10G i jestem coraz bardziej zadowolony.

Z HD daje sobie rade bez zajakniecia, rowniez na www.
Przy srednim obciazenu pracuje 4-5h, przy slabym okolo 10h.
Ciezar akceptowalny, wykonanie ladne. Cena pasuje.

Data: 2011-05-20 19:52:02
Autor: the_foe
Netbook - jaki?
W dniu 2011-05-20 17:41, user@domain.invalid pisze:
[...]

ja tak troche z offtopuje: zastanawaim sie nad kupnem (net/note)booka dla newbie. Pomijajac kwestie baterii, ktore sa dla mnie siodmorzedne czy oplaca sie wywalac 1200 zl na mikrusa kiedy mozna miec lapka full size za 1400 zl? Czy ktos kupuje netbooka do domu? Czy to ma jakikolwiek sens?

--
the_foe

Data: 2011-05-20 20:30:52
Autor: Przemys³aw Ryk
Netbook - jaki?
Dnia Fri, 20 May 2011 19:52:02 +0200, the_foe napisa³(a):

[...]

Te¿ mia³em ostatnio taki dylemat. Jednak jak pobiega³em tydzieñ z po¿yczonym
od kumpla EeePC, popatrzy³em jak mi pod Chrome Facebook choæby dzia³a, ile
mie¶ci siê informacji na ekranie - da³em sobie siana. Kupi³em (1100 PLN)
poleasingowego Della Latitude D630 (Core 2 Duo T7500 2,20 GHz, 2GB ram w
jednym module, 80GB dysk, matryca _matowa_ 1440x900, DVD-ROM).

Owszem - wymieni³em w nim dysk na co¶ pojemniejszego (kolejne 250 z³).
Owszem - z czasem pracy na baterii, gabarytami i mas± do netbooka nie
podskoczê. Za to mam ca³kiem sprawnie jeszcze radz±c± sobie z wieloma
zadaniami maszynkê (nie - sk³adu w InDesignie na tym nie mam zamiaru
próbowaæ przeprowadzaæ), o konfiguracji, której pierwsza z brzegu strona www
czy film nie doprowadzi do ciê¿kiej zadyszki i wykonaniu, które rokuje
nadzieje na przynajmniej kilka lat eksploatacji.

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Je¶li uwa¿asz kobiety za s³ab± p³eæ, spróbuj w nocy przeci±gn±æ          ]

Data: 2011-05-20 23:15:14
Autor: boxfish
Netbook - jaki?
W dniu 2011-05-20 19:52, the_foe pisze:

ja tak troche z offtopuje: zastanawaim sie nad kupnem (net/note)booka
dla newbie. Pomijajac kwestie baterii, ktore sa dla mnie siodmorzedne
czy oplaca sie wywalac 1200 zl na mikrusa

tak, jeśli sprzedasz go potem za 1400 to się będzie opłacało

  >kiedy mozna miec lapka full
size za 1400 zl? Czy ktos kupuje netbooka do domu? Czy to ma jakikolwiek
sens?

A czy to pytanie ma sens ? kupujesz chyba po to aby zaspokoić jakąś potrzebę i w zależności od potrzeb dobierasz rozwiązanie.

Czy newbie potrzebuje małego lapka do netu (którego łatwo wpakowac do plecaka czy torebki) czy komputera ? czy obejdzie się bez napędu CD/DVD ? Czy poradzi sobie jak się strona www na ekranie nie zmieści etc etc

Data: 2011-05-21 02:15:39
Autor: animka
Netbook - jaki?

https://docs.google.com/viewer?url=http://www.komputronik.pl/media/staticPages/samsung/regulamin.pdf&embedded=true&chrome=true

--
animka

Data: 2011-05-22 15:03:48
Autor: Irokez
Netbook - jaki?
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ir69nu$evj$1news.dialog.net.pl...
[...]

Nie.
Jak do domu to nawet notebook nie za bardzo ma sens, o ile nie ma ograniczeń co do ilości miejsca.

PS. mam PC, mam laptopa 14" Dell i pobawiłem się netbokiem HP za 1600 zeta więc mam punkty odniesienia.

--
Irokez

Data: 2011-05-20 22:28:53
Autor: Maciej Bojko
Netbook - jaki?
On Fri, 20 May 2011 17:41:45 +0200, user@domain.invalid wrote:

Witam, te¶æ mnie zabi³ kolejn± zachciewajk±. Nigdy nie by³em zwolennikiem urz±dzeñ "mobilnych", chyba, ¿e mobilno¶æ wynika z tego, ¿e urz±dzenie ma ko³a ;) Oczywi¶cie chodzi mi ergonomie. Natomiast te¶æ, który kupuje na okr±g³o rzeczy mu do niczego nie potrzebne prosi mnie ci±gle abym mu wybra³ netbooka. Jego za³o¿enie jest takie, ¿e ma mieæ 10" i cenê do 1'200 z³, da³o siê przegl±daæ internet i ogl±daæ filmy (tak, na 10" calach, to nie mój wymys³).

Oczywi¶cie, ¿e nie twój wymys³: to wymy¶lono ju¿ wcze¶niej. We¼my
choæby 2,4-calowy ekran iPoda classic, 4,3-calowy ekran PSP, i zylion
innych urz±dzeñ podobnych gabarytów, przeznaczonych m. in. w³a¶nie do
ogl±dania filmów.

Ale ¿eby na ekranie 10-calowym? Nies³ychane!

--
Maciej Bójko

Data: 2011-05-21 13:45:24
Autor: user
Netbook - jaki?
W dniu 2011-05-20 22:28, Maciej Bojko pisze:
We¼my
choæby 2,4-calowy ekran iPoda classic, 4,3-calowy ekran PSP

Nie twierdzê, ¿e Sony i Apple nie maj± dobrych produktów, bo maj±, ale... bez obrazy, je¶li gówno by by³o markowane i reklamowane przez przez nich to by schodzi³o jak ciep³e bu³eczki. Tak jest w³a¶nie z tymi urz±dzeniami.

Data: 2011-05-21 15:22:37
Autor: Maciej Bojko
Netbook - jaki?
On Sat, 21 May 2011 13:45:24 +0200, user@domain.invalid wrote:

[...]

Có¿. Jest to niew±tpliwie jeden subiektywny punkt widzenia. Bo
obiektywnie pierdolisz jak pot³uczony.

--
Maciej Bójko

Data: 2011-05-21 19:29:49
Autor: user
Netbook - jaki?
W dniu 2011-05-21 15:22, Maciej Bojko pisze:
[...]

Za³o¿ê siê, ¿e Twoja obiektywno¶æ wynika z faktu, ¿e takie urz±dzenie posiadasz ;) Zanim stwierdzisz, ¿e moja opinia jest nieobiektywna bo nie posiadam, to ci powiem, ¿e posiadam. Ale sam bym za to nie zap³aci³ :P

Data: 2011-05-22 11:53:24
Autor: Maciej Bojko
Netbook - jaki?
On Sat, 21 May 2011 19:29:49 +0200, user@domain.invalid wrote:

[...]

To, ¿e tobie co¶ nie pasuje, nie znaczy, ¿e jest obiektywnie do dupy,
tylko, ¿e tobie nie pasuje. Tyle.
(Nb. dziesiêæ lat temu standardem ogl±dania filmów, je¿eli nie bli¶my
w kinie, by³ dwudziestocalowy telewizor ogl±dany z przeciwnego krañca
pokoju. Obraz wielokrotnie mniejszy, ni¿ w dziesiêciocalowym
wy¶wietlaczu trzymanym na kolanach. I jako¶ ludzko¶æ funkcjonowa³a.)

--
Maciej Bójko

Data: 2011-05-22 18:12:23
Autor: user
Netbook - jaki?
W dniu 2011-05-22 11:53, Maciej Bojko pisze:
[...]

Ano da³o siê ogl±daæ to prawda. A teraz wiêkszo¶æ nie kupi telewizora co ma mniej ni¿ 42" cale, ale filmy z napisami na 3,5" mo¿na ogl±daæ ;) Co¶ mi tu praniem mózgu ¶mierdzi.

Data: 2011-05-22 20:25:52
Autor: Agent
Netbook - jaki?

U¿ytkownik <user@domain.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:irbcpl$1rl5$1@news.mm.pl...
[...]

Miniaturyzacja, Panie.

Data: 2011-05-21 12:38:18
Autor: Doxent
Netbook - jaki?
Czy to będzie dobry wybór? Może macie lepsze typy?

Samsung robił przyzwoite netbooki. Jedyny warunek to dwurdzeniowy procesor i dysk Samsunga. O dziwo często pakują dyski WDC jakby nie mogli swoich własnych (chociaż i tak sprzedali fabrykę Seagatowi). Ewentualnie coś co ma tylko SSD na pokładzie a taki dość ciężko trafić.

Data: 2011-05-21 13:34:23
Autor: Jawi
Netbook - jaki?
W dniu 2011-05-20 17:41, user@domain.invalid pisze:
tzn. lepsze od toszip, samsungów, hp-ków itp.
Czy to będzie dobry wybór? Może macie lepsze typy?
od "hp-ków" to raczej wszystko jest lepsze, od ich serwisu i wsparcia w szczególności.

Data: 2011-05-21 13:57:58
Autor: JoteR
Netbook - jaki?
<user@domain.invalid> napisał:

[...]
widzÄ…cych.

Kub osobie słabowidzącej, pragnącej przeglądać strony www na 10 calach cokolwiek, wskazany kolor wściekleróżowy, im prędzej dołączy do zbioru "rzeczy mu do niczego nie potrzebne" tym lepiej. Osobiście proponuję MSI U100 lub coś z tej stajni, najlepiej z baterią 6-komorową, gwarantującą ciągłe wywrotki urządzenia na plecki i - co za tym idzie - szybsze odstawienie na półkę lub do ekośmietnika.

JoteR

Netbook - jaki?