Netbook z wbudowanym modemem 3G

Data: 2013-12-12 08:46:10
Autor: spider
Netbook z wbudowanym modemem 3G
Witam.
Czy producenci się już całkiem na netbooki obrazili? Guglam i guglam i nic nie znajduję.
Może ktoś poratuje, potrzebuję kilku sztuk nowych netbooków 10-12 cali w miarę lekkich z wbudowanym modemem 3G. Pół roku temu kupiłem Acery Aspire One 722 z 3G i jest to wystarczające, teraz nic nie mogę znaleźć. Szukać po sklepach stacjonarnych jakichś leżaków magazynowych?
spider

Data: 2013-12-12 10:47:08
Autor: TOMASZEK
W dniu 2013-12-12 08:46, spider pisze:
Witam.
Czy producenci się już całkiem na netbooki obrazili? Guglam i guglam i
nic nie znajduję.
Może kto¶ poratuje, potrzebuję kilku sztuk nowych netbooków 10-12 cali w
miarę lekkich z wbudowanym modemem 3G. Pół roku temu kupiłem Acery
Aspire One 722 z 3G i jest to wystarczaj±ce, teraz nic nie mogę znaleĽć.
Szukać po sklepach stacjonarnych jakich¶ leżaków magazynowych?
Może kto¶ ma jakie¶ namiary? Mile widziany preinstalowany Windows 7.

Nie ma. I już raczej nie będzie. Tablet rz±dzi, co ma swoje plusy, ale ma też minusy. Chyba już nikt nie produkuje netbooków. Nawet jak co¶ kupisz to pewnie używane i potem będzie z ewentualnym serwisem problem.

--
< TOMASZEK >
granice Polski = granice absurdu

Data: 2013-12-12 10:55:53
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Netbook z wbudowanym modemem 3G
Dnia 2013-12-12, o godz. 08:46:10
spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl> napisał(a):

Może kto¶ poratuje, potrzebuję kilku sztuk nowych netbooków 10-12
cali w miarę lekkich z wbudowanym modemem 3G. Pół roku temu kupiłem
Acery Aspire One 722 z 3G i jest to wystarczaj±ce, teraz nic nie mogę
znaleĽć. Szukać po sklepach stacjonarnych jakich¶ leżaków
magazynowych? Może kto¶ ma jakie¶ namiary? Mile widziany
preinstalowany Windows 7. Pozdrawiam

Z netbookami będziesz miał problem - zaprzestano produkcji. W to
miejsce weszły tablety (tanie) i ULC (drogie). Szukaj małych (okolice
13 cali) notebooków wyposażonych w modem 3G. Widze na Alledrogo Dell
Altitude E5430 albo HP Probook 6460 za ~1900-2000PLN. No ale to 14 cali.

Zdrówko

Data: 2013-12-12 14:36:28
Autor: spider
Netbook z wbudowanym modemem 3G
Z netbookami będziesz miał problem - zaprzestano produkcji. W to
miejsce weszły tablety (tanie) i ULC (drogie).

No lipa, pojeździłem jeszcze po sklepach stacjonarnych ale patrzyli na mnie jak na dinozaura. Najgorsze jest to że nawet zwykłych notebooków z 3g jest jak na lekarstwo. A to będzie sprzęt kilka razy dziennie wyciągany/uruchamiany/chowany w różnych warunkach i dodatkowe pieprzenie się z modemem na usb może być irytujące, nie mówiąc już o wyrobieniu gniazda usb, czy wtyczki modemu. No nic może gdzieś znajdę sprzęt z gniazdem SIM i antenką a modem na pci się dokupi osobno.
Ale chyba łatwiej będzie kupić telefon z możliwością uruchomienia punktu dostępowego Wi-Fi do internetu.
--
spider

Data: 2013-12-12 14:48:20
Autor: ToMasz
W dniu 12.12.2013 14:36, spider pisze:
[...]

gniazdem SIM i antenkÄ… a modem na pci siÄ™ dokupi osobno.
Ale chyba łatwiej będzie kupić telefon z możliwością uruchomienia punktu
dostępowego Wi-Fi do internetu.
modem gsm->wifi kosztuje 150zł....

ToMasz

Data: 2013-12-12 15:58:11
Autor: pueblo
Netbook z wbudowanym modemem 3G
Witaj spider, 12 gru 2013 w news:l8ce4s$pep$1node1.news.atman.pl
napisałe¶/a¶:
Z netbookami będziesz miał problem - zaprzestano produkcji. W to
miejsce weszły tablety (tanie) i ULC (drogie).

No lipa, pojeĽdziłem jeszcze po sklepach stacjonarnych ale patrzyli
na mnie jak na dinozaura. Najgorsze jest to że nawet zwykłych
notebooków z 3g jest jak na lekarstwo.

Jeszcze s± modemy wwan - ale tu trzeba zdaje się znawcę od kompatybilno¶ci.

Data: 2013-12-12 18:12:18
Autor: X-Man
napisałe¶/a¶:
[...]

to s± wła¶nei modemy wewnętrzne, ale laptop musi mieć wolny port i wbudowan± antenę/anteny WWAN, Lenovo Thinkpad z serii x często miały (nie tylko z tej zreszt± serii) je¶li mówimy o czym¶ małym.

Pzdr
Piotrek

Data: 2013-12-13 19:47:56
Autor: pueblo
Netbook z wbudowanym modemem 3G
Witaj X-Man, 12 gru 2013 w news:l8cu9v$s0f$1speranza.aioe.org
napisałe¶/a¶:
[...]

Ha ha ha, padłem ze ¶miechu jak sobie u¶wiadomiłem, że komu¶ kto pyta o modem wew jako alternatywę proponuję modem wew. KuĽwa niczym słynna Animka :))
No ale jednak zamiast szukać notebooka z modemem wwan można też szukać notebooka i od razu odpowieniego modemu do niego - jak nie da rady inaczej.

Data: 2013-12-12 16:02:03
Autor: Tasiorsa
W dniu 2013-12-12 14:36, spider pisze:
[...]
Dell Latitude E4310 spelni w 200% Twoje oczekiwania. Czas pracy na baterii 4h.

Krzysiek

Data: 2013-12-12 18:48:20
Autor: 666
Netbook z wbudowanym modemem 3G
I poszperałbym w seriach biznesowych HP Compaq.

-- -- -
Dell Latitude E4310 spelni w 200% Twoje oczekiwania.

Data: 2013-12-12 16:42:48
Autor: m
[...]

Kup modem na expresscard. Kiedyś były bardzo drogie a potem w okolicach roku temu na allegro nagle staniały do ok. 100zł. Nie musisz się pieprzyć z wkładaniem/wyjmowaniem z USB.

A ponadto, kiedy jeszcze modem na expresscard był pieruńsko drogi, przymierzałem się do przelotki kątowej do USB, tak żeby portu nie wyłamywać, rzepa na taśmie samoprzylepnej i "przyrzepić" modem do obudowy.

Ale chyba łatwiej będzie kupić telefon z możliwością uruchomienia punktu
dostępowego Wi-Fi do internetu.

TeĹĽ, ale masz 2 baterie do pilnowania zamiast jednej.

p. m.

Data: 2013-12-15 11:50:09
Autor: Poldek
m wrote:

Kup modem na expresscard. Kiedyś były bardzo drogie a potem w okolicach
roku temu na allegro nagle staniały do ok. 100zł. Nie musisz się
pieprzyć z wkładaniem/wyjmowaniem z USB.

Dzisiejsze laptopy/ultrabooki/netbooki itp. nie posiadają złącza expresscard.

Data: 2013-12-15 14:10:52
Autor: 666
Netbook z wbudowanym modemem 3G
Nawet na slim??
Żartujesz :-)

-- -- -
Dzisiejsze laptopy/ultrabooki/netbooki itp. nie posiadają złącza expresscard.

Data: 2013-12-20 16:47:54
Autor: Poldek
Netbook z wbudowanym modemem 3G
  666 wrote:
Nawet na slim??
Żartujesz :-)

-- -- -
Dzisiejsze laptopy/ultrabooki/netbooki itp. nie posiadają złącza
expresscard.

A majÄ…?

Data: 2013-12-20 22:31:13
Autor: 666
Netbook z wbudowanym modemem 3G
Jak najbardziej.

-- -- -
A majÄ…?

Data: 2013-12-12 17:43:44
Autor: PiteR
spider pisze tak:

No lipa, pojeĽdziłem jeszcze po sklepach stacjonarnych ale
patrzyli na mnie jak na dinozaura.

Bo jaki¶ pojeb stwierdził, że ekran bez klawiatury jest fajny.

Czy wiesz jakiego teraz szyku zadaję moim Samsungiem, który się mie¶ci w mniejszej kieszeni plecaka? Po podł±czeniu do tv jest w stanie wysterować osobno dwa ekrany 1024x600 i 1920x1080. Już dwie osoby chciały go odkupić.

Najgorsze jest to że nawet zwykłych notebooków z 3g jest jak na lekarstwo.

Bo to kretyni projektuj±. żeby przez tyle lat nie upowszechnił się jaki¶ standardowy wbudowany odbiornik myszy i kółko ciszej gło¶niej.

A to będzie sprzęt kilka razy dziennie wyci±gany/uruchamiany/chowany w różnych warunkach i dodatkowe pieprzenie się z modemem na usb może być irytuj±ce, nie mówi±c już o wyrobieniu gniazda usb, czy wtyczki modemu.

Mam modem na kablu 1m żeby go nie złamać (modem operatora) i kła¶ć modem przy szybie. Razu jednego w Sławnie, wredny bahor wtargn±ł mi na jezdnię. Netbook pofrun±ł, uderzył o gródĽ silnika w nogach ale port usb się nie wyłamał.

--
Piter

Data: 2013-12-13 09:06:35
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Netbook z wbudowanym modemem 3G
Dnia 2013-12-12, o godz. 14:36:28
spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl> napisał(a):

> [...]

dziennie wyci±gany/uruchamiany/chowany w różnych warunkach i
dodatkowe pieprzenie się z modemem na usb może być irytuj±ce, nie
mówi±c już o wyrobieniu gniazda usb, czy wtyczki modemu. No nic może
gdzie¶ znajdę sprzęt z gniazdem SIM i antenk± a modem na pci się
dokupi osobno. Ale chyba łatwiej będzie kupić telefon z możliwo¶ci±
uruchomienia punktu dostępowego Wi-Fi do internetu.

Z 13-calowych moja żona ma Toshibę R830 z modemem. Jak dopuszczasz
używany to Lenovo w wielu modelach 13-calowych miał wbudowane modemy.

Zdrówko

Data: 2013-12-15 11:55:16
Autor: Poldek
spider wrote:
[...]

Jest mało takich sprzętów ponieważ:
- taki laptop/ultrabook/netbook z modemem 3G jest sporo droższy niż analogiczny model bez modemu 3G. Różnica w cenie jest znacznie większa niż cena modemu 3 "luzem".
- dość szybko zmieniają się standardy łączności mobilnej i laptop z modemem 3G jest przestarzały, gdy tylko wchodzi HSPA, z kolei ten z HSPA jest przestarzały gdy pojawia się HSPA+, a ten jest przestarzały gdy wchodzi LTE... Cykl wchodzenia nowych technologii w łączności mobilnej jest dużo szybszy niż cykl wymiany laptopa.
- w dzisiejszych czasach aby nie pierniczyć się z wkładaniem wyjmowaniem modemu do laptopa uruchamiamy punkt dostępu WiFi na swoim smartfonie i laptop łączy się po WiFi.

Dlatego właśnie montowanie modemu 3G w laptopie na stałe nie ma dziś sensu.

Data: 2013-12-15 14:13:58
Autor: 666
Netbook z wbudowanym modemem 3G
GĹ‚upoty wypisujesz.
Skoro nawet w Kindle'a Amazon włożył 3G i to działające na całym świecie (i w dodatku za darmo).

-- -- -
[...]

Data: 2013-12-20 19:18:14
Autor: Poldek
  666 wrote:
[...]

szybszy niĹĽ cykl wymiany laptopa.
[...]
Dlatego właśnie montowanie modemu 3G w laptopie na stałe nie ma dziś
sensu.

"Za darmo, to można w papę dostać" - tak się kiedyś mówiło.
Aby mieć to "darmowe" 3G w Kindlu, najpierw musisz zapłacić za Kindla :-)
Druga sprawa - w jakim standardzie jest to 3G w Kindlu? Tak, to jest standard już przestarzały.
Sprawa trzecia - nie pleć o darmowym internecie w Kindlu na całym świecie, jeżeli nie sprawdziłeś. Za "darmo" masz 50 MB misięcznie i tylko w Polsce. Poza Polską działa tylko strona Amazona i angielska wikipedia.

A wracając do zasadniczego tematu: tablety to ciągle jeszcze nie laptopy. Większość tabletów w ogóle nie ma 3G ani 4G. A te, które mają, 3G, to mają w znakomitej większości w już przestarzałym standardzie HSPA. Nawet te najdroższe, które mają 4G, mają 4G niepełne. A nawet jak mają pełne i tak za chwilę będzie 5G i wtedy 4G będzie przestarzałe, a modemu w tablecie nie wymienisz.

Data: 2013-12-20 22:36:07
Autor: 666
Netbook z wbudowanym modemem 3G
Ciekawe, bo mi działa co chciałem.
Nawet pocztę obsługiwałem (odbierałem i wysyłałem).
Oczywiście za free i oczywiście w cenie juz zapłaconej za urządzenie lub za cokolwiek innego.
A, wersja amerykańska Kindle'a, nie europejska.
I g... mnie obchodzi, czy 3G przestarzałe, czy nie, "brakiem przestarzałości" się nie podniecam.

-- -- -
Za "darmo" masz 50 MB miesięcznie i tylko w Polsce. Poza Polską działa tylko strona Amazona i angielska wikipedia.

Netbook z wbudowanym modemem 3G