Netbuk z GSM - łączenie się z INNYM operatorem - jak?

Data: 2011-11-18 07:03:23
Autor: Adrian L
Netbuk z GSM - łączenie się z INNYM operatorem - jak?
Przez Allegro kupiłem w miarę nowego netbuka Samsung N150. Posiada on
wbudowany modem GSM i fabrycznie zainstalowaną aplikację do łączenia
się z operatorem PLUS. Chcę korzystać z innego operatora bo w iPLUSie
(na kartę) jest drożej niż w Orange/Play. Co mam zrobić? Jak
odinstaluję tę aplikację iPLUSa to wtedy JAK łączyć się z Internetem u
Orange/Play?

Data: 2011-11-18 16:22:54
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Dnia Fri, 18 Nov 2011 07:03:23 -0800 (PST), Adrian L napisał(a):

[...]

Wsadzić kartę orangutana i zainstalować aplikację od niego?
--
....:::WISKOLER:::...

Stirlitz ukradkiem karmił niemieckie dzieci.
Od ukradka dzieci puchły i umierały.

Data: 2011-11-18 14:57:31
Autor: Adrian L
On Nov 18, 4:22 pm, "...:::WISKOLER:::..." <jvfxb...@barg.rh> wrote:

> [...]
> Orange/Play?

Wsadzić kartę orangutana i zainstalować aplikację od niego?

A skąd ją wziąć?

Data: 2011-11-19 11:31:49
Autor: ...:::WISKOLER:::...
Dnia Fri, 18 Nov 2011 14:57:31 -0800 (PST), Adrian L napisał(a):

[...]

Na stronach orangutana jej nie ma?
--
....:::WISKOLER:::...

Muller zastawił na Stirlitza pułapkę w swoim pokoju. Stirlizt nie wpadł.
        Muller nie wiedział, ze prawdziwi komuniści nie tkną żółtego sera.

Data: 2011-11-18 17:34:02
Autor: Rabbit McCroolick

Użytkownik "Adrian L" <trzytrzytrzy@gmail.com> napisał w wiadomości news:38864880-1bc7-4ad2-b207-f5ac4993b401v5g2000yqn.googlegroups.com...
Przez Allegro kupiłem w miarę nowego netbuka Samsung N150.

Na pewno masz wersję N150 z modemem? Masz pod baterią gniazdo na kartę SIM?

Data: 2011-11-18 14:56:51
Autor: Adrian L
On Nov 18, 5:34 pm, "Rabbit McCroolick" <bilga...@wp.pl> wrote:

> Przez Allegro kupiłem w miarę nowego netbuka Samsung N150.

Na pewno masz wersję N150 z modemem? Masz pod baterią gniazdo na kartę SIM?

Tak, owszem, a dlaczego się dziwisz?

Data: 2011-11-19 09:03:47
Autor: Rabbit McCroolick

Użytkownik "Adrian L" <trzytrzytrzy@gmail.com> napisał w wiadomości news:e37a92f4-b7d8-4fc2-84d9-2585927d0f85w7g2000yqc.googlegroups.com...
On Nov 18, 5:34 pm, "Rabbit McCroolick" <bilga...@wp.pl> wrote:

Tak, owszem, a dlaczego się dziwisz?

Bo w Polsce N150 z modemem to rzadkość.

Data: 2011-11-18 18:47:32
Autor: JoteR
"Adrian L" napisał:

Przez Allegro kupiłem w miarę nowego netbuka Samsung N150.
Posiada on wbudowany modem GSM i fabrycznie zainstalowaną
aplikację do łączenia się z operatorem PLUS.

Nie wiem o jakiej aplikacji piszesz, bo u mnie był zainstalowany Samsung Connection Manager. Odpal go, w ustawieniach internetowych wybierz stosowny profil (67 dla PLAY, 66 dla - za przeproszeniem - Orange) i używaj na zdrowie. Alternatywnie prawoklik na Otoczenie sieciowe -> Nowe połączenie... i dalej kreator poprowadzi cię za rączke, chociaż wydaje mi się, że połączenie o nazwie SAMSUNG HSPA Modem już istniało i można było od razu z niego korzystać. W przypadku PLAY jako numer dostępowy podajesz *99#, jako APN - internet, nazwę użytkownika i hasło zostawiając puste. Warto tylko w ustawieniach modemu wprowadzić string inicjalizacyjny, dla PLAY mam ustawione AT +CGDCONT=1,"IP","internet".

JoteR

Data: 2011-11-18 15:30:23
Autor: Adrian L
On Nov 18, 6:47 pm, "JoteR" <jo...@pf.pl> wrote:
"Adrian L" napisał:

> Przez Allegro kupiłem w miarę nowego netbuka Samsung N150.
> Posiada on wbudowany modem GSM i fabrycznie zainstalowaną
> aplikację do łączenia się z operatorem PLUS.

Nie wiem o jakiej aplikacji piszesz,

nio,  "iPlus manager wersja 2.3"
Stała się tam jeszcze "fabrycznie", startuje razem z systemem,
musiałem ją wygryźć z autostart.
Czyli teraz mogę ją bezpiecznie odinstalować?

bo u mnie był zainstalowany Samsung Connection Manager.

Ja go nie mam :(  Skądś można go ściągnąć?

[...]

Tzn. "Panel Sterowania -> Sieć i Internet -> Połączenia sieciowe"?
To tam jest m.in. pozycja p.t. "Komórkowe połączenie szerokopasmowe 2
- brak połączenia" (z dymkiem "Samsung HSPA DataCard Network Device")

Jak prawoklikam na "diagnozuj" to wyskakuje jakże odkrywczy komunikat,
że najpierw trzeba włożyć kartę SIM.

Czyli nie potrzeba żadnych aplikacji od operatorów i z tym da się
łączyć z dowolną siecią?

[...]

P.S. To jest w w7 a JAK by było w XP?
P.S. A jak by było z modemem USB brandowanym na danego operatora kiedy
bym chciał włożyć innego SIMa? (Pytam bo mam jeszcze takie coś i
innego laptopa z XP)

Data: 2011-11-19 20:22:47
Autor: prg
Netbuk z GSM - łączenie się z INNYM operatorem - jak?
Ja go nie mam :(  Skądś można go ściągnąć?

http://bit.ly/sMZdNA

Tzn. "Panel Sterowania -> Sieć i Internet -> Połączenia sieciowe"?

http://bit.ly/sgd6Sf

Data: 2011-11-19 15:36:01
Autor: Adrian L
Netbuk z GSM - łączenie się z INNYM operatorem - jak?
On Nov 19, 8:22 pm, "prg" <b...@brak.pl> wrote:

http://bit.ly/sgd6Sf

Jeszcze dopytam - jak to zrobić pod XP?

Data: 2011-11-18 23:23:57
Autor: m4rkiz
"Adrian L" <trzytrzytrzy@gmail.com> wrote in message news:38864880-1bc7-4ad2-b207-f5ac4993b401v5g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

zakladajac ze nie masz simlocka to wrzuc sobie to:
http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=9557

Data: 2011-11-20 09:15:44
Autor: Andrzej Kubiak
[...]

Ja bym włożył kartę docelowego operatora i wcisnął "Połącz" i za bardzo nie
wiem, dlaczego komplikujecie proste sprawy. Na co dzień używam modemu od
Playa, z ichnim softem, i kart Playa i Orange'a używam zamiennie, Plus też
pewnie by latał, bo nazwa APN w tych sieciach jest taka sama.

AK

Data: 2011-11-21 10:45:07
Autor: Q
Netbuk z GSM - łączenie się z INNYM operatorem - jak?
wbudowany modem GSM i fabrycznie zainstalowaną aplikację do łączenia
się z operatorem PLUS. Chcę korzystać z innego operatora bo w iPLUSie

Mi przez aplikacje Play laczy sie z play, era i plusem,
z orange tez by sie pewnie polaczyl.

Netbuk z GSM - łączenie się z INNYM operatorem - jak?